Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hunspirit


hunspirit
csendes tag

Amint megláttam a címet rögtön tudtam, hogy az amd-nek van jobb, olcsóbb, szabványosabb is ennél.

Long live the lord Jen-Hsun Huang!

(#2) jacint78


jacint78
addikt

Végre meg van oldva, hogy, ha fal van a hangforrás és előttünk, akkor nem a falon keresztül jön hang! Eddig nagyon ígéretes! :K

hunspirit

Nem vagyok biztos benne, hogy jobb van nekik. Amit az AMD kínál általában olyan, hogy szabványos és működik is, de nem az igazi, ahogy a freesync képességei is erősen limitáltak..

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#3) b.


b.
félisten

Hallod ABu nem tudnál egyszer írni úgy egy Nv hírt , hogy nem húzol le valamit és nem az AMD -t futtatod mellette? Nem érzed úgy hogy szembe hug..-zol a széllel állandóan ezzel az álcázott szarral?Minden NV hír egyben AMD hír is nálad, Vagy azt hiszed 8 éves gyerek járnak ide? Vagy csak AMD fanok? Azt azért vágod , hogy a piac nagy része NV kártyát használ és lassan de biztosan elnyomsz innen mindenkit aki nem AMD talpnyaló és utána majd együtt ülitek itt körül pár százan örömtüzet??

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#4) Abu85 válasza hunspirit (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem teljesen. A hír vége is írja, hogy TrueAudio Next annyiban azért különbözik, hogy az igazából nagyrészt csak egy API, és például az AMD nem csinál hozzá plugineket. Azt a Valve csinálja helyettük, illetve tulajdonképpen mellettük kvázi partnerként. A VRWorks Audio esetében az NV csinálja a plugint is, tehát a teljes csomagot.

Hogy melyik a jobb, rosszabb, szabványosabb, mindenki eldönti maga. Objektíven ezt nem lehet megítélni.

(#3) b. : Mi a gond? Mi az ami nem tény a hírben? :F

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) K1nG HuNp válasza hunspirit (#1) üzenetére


K1nG HuNp
őstag

Amivel semmit nem érnek

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#8) Melorin válasza K1nG HuNp (#7) üzenetére


Melorin
addikt

Még ekkora propaganda videót...

(#9) kikikirly


kikikirly
senior tag

Megint egy zárt dolog,csak Cudás kártya mellett működik mint a PhysX.Ezt se fogják sokan használni...

Jacint 78. TressFX(Pure Hair) pl jobban működik és többen is használják.Fressyncnál tényleg megoldhatnák alacsonyabb hertzen való működést.

[ Szerkesztve ]

(#10) csako


csako
veterán

Ebben a cikkben azért tényleg nem írt semmi rosszat az a nvidia megoldásáról az amd javára, legfeljebb annyit, hogy az amd megoldása több mindenen működik, de ezen sem érződik a negatív hangnem.

Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...

(#11) K1nG HuNp válasza Melorin (#8) üzenetére


K1nG HuNp
őstag

Mi benne a propaganda? Semmi haszna nem volt az egészből, az opensource megoldások jó oldalára hívta fel a figyelmet, és arra, hogy az nVidia milyen mocskosan játszik.

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#12) jacint78 válasza K1nG HuNp (#11) üzenetére


jacint78
addikt

Az open source megoldások annyit is érnek, a physx-et nem használták sokan, mert nem ment mindenen, viszont a többi fizikai megoldásnál nagyságrendekkel minőségibb volt és a videó alapján ez is igencsak ígéretesnek tűnik.

Érdekes, hogy mindíg ez megy ezen a fórumon, hogy az intel meg az nVidia milyen mocskos, meg lehúznak, meg szemetek, de nem tűnt még fel senkinek, hogy ezek a cégek működnek, míg az AMD-ről negyedévente jön hír, hogy anyagi gondban vannak?

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#13) K1nG HuNp válasza jacint78 (#12) üzenetére


K1nG HuNp
őstag

Talán pont az ilyesfajta piaci ellenfelek miatt állnak így. Mondva ezt úgy, hogy kerülöm az AMD-t mint a forró vasat.

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#14) KRoy19 válasza jacint78 (#12) üzenetére


KRoy19
őstag

Pont azért vannak anyagi gondjaik, mert a szemét Intel meg Nvidia mindíg keresztbe tesz nekik. ;]

(#15) bozont válasza jacint78 (#12) üzenetére


bozont
veterán

Sajnos feltűnt és pont ez nem tetszik, hogy ez így működik. De mit lehet tenni? Ha eladhatják így is, akkor el is adják. :)

(#3) b.
Mondjuk nem tudom mi a baj a cikkel, szerintem még finoman is fogalmazott. :P Az egy dolog hogy megint valami zárt cuccal jönnek ki, nem újdonság. De hogy a saját vevőiket is jól arcon köpik azzal, hogy csak az újabb kártyákon megy a dolog* mikor a régi is tudná, ráadásul csak a VR játékokban használható... Hát nem tudom, remélem ebbe na formában senki rá sem néz majd. :)

*Feltéve hogy használva is lesz. Jó lenne már egy ilyen is a játékokban, de én is az AMD megoldását preferálnám, mert az mindkét gyártó esetében működik.

[ Szerkesztve ]

(#16) b. válasza bozont (#15) üzenetére


b.
félisten

A cikket hagyjuk, mert egy álcázott propaganda, ami el is érte a célját, nézd meg a fórumot. Erről szól minden, ami NV hír, az is ami AMD hír a PH-n.

Igen , nagyon sok régi kártya alkalmas a VR használatára. már látom is, hogy az 1070 szenved a VR megjelenítéssel, de a GTX 760 kár hogy nem támogatja a VR worksot.
jelenleg normális VR élményre alkalmas kártyája csak NV -nek van és az sem régóta, tehát tök logikus, hogy nem támogatják a 4 éves kártyákat.
AMD megoldása egy API,ami megint rábízza a fejlesztőkre azt , hogy kihasználják e vagy sem. A választ tudjuk, hisz rengeteg pénz és idő van erre a játékfejlesztőknél. ja nem... NV pedig egy komplett csomag ami teljesen kihasználja a tudását a hardvernek VR alatt és a szoftver támogatottságot NV biztosítja hozzá. AMD nél meg az a lényeg, hogy a partner cég mennyi energiát fektet a plugin megírásába, ha keveset akkor kb olyan is lesz a minősége...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#17) jacint78 válasza K1nG HuNp (#13) üzenetére


jacint78
addikt

Ez ennél sokkal egyszerűbb szerintem. Ha fizetsz mérnököket egy mukáért, majd a munkájukat ingyen osztogatod, akkor ne is várj profitot.

Amúgy az AMD féle hajas megoldás hogy megy az NV kártyáin?

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#18) b. válasza jacint78 (#17) üzenetére


b.
félisten

Hát szerintem is egyszerűbb. Elmagyarázom :
mindenki hibás, csak AMD nem. Azért nem ők a piacvezetők, mert a szemét konkurencia tud adni gyors hardvert,, de ők sem gyorsak amúgy, csak AMD-t lassítják( zöld gyíkemberek, akik nem fejlesztenek, csak egy táskával mászkálnak, és sok pénzt adnak mindenkinek) és csak lassúnak tűnnek, de amúgy sokkal gyorsabbak..érted?.......

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#19) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Én nem értem Abu logikáját:

Most megír egy hírt egy olyan zárt effektről, ami nem szabványos, csak néhány hardveren fut és nincs rá valós program amiben demózni lehetne a működést, vagyis semmi nem támogatja.

Ezzel szemben a Turf effekt szabványos, minden, DX11-es GPU-n fut és valós program is van már rá, de erről nem született hír a PH-n. Én arra számítottam (tévesen), hogy a PH is le fogja közölni a tényt, miszerint az NV szállította a világ első GPU alapú fűszimulációját valós játékba. Ez rengeteg játékost érint és a legtöbb játékos ki is tudja próbálni, látja saját szemével, ezért is lett volna jó legalább egy hír vagy elemző cikk a PH hasábjain. E helyett olyan dologról jönnek a hírek, amihez még csak gyakorlati demó sincs, sőt még időnként feltételezésekre épülő elemzésre is jut idő, de bizonyos tények közlése elmarad. Abu sokszor mondja, hogy ő csak tényeket közöl. A Turf-ot miért nem közölte? A TressFX-nél érdekes módon minden generációnál jönnek a cikkek, anno az első TressFX verziónál pedig több is volt, de a világ első GPU alapú fűszimulációs effektjénél egy darab hír sincs. 2,5 éve jött róla egy írás, de a két hónappal ezelőtti gyakorlati felhasználásról már nem.

Nem értem ezt a logikát. Valaki elmagyarázná?

Nem arról van szó, hogy máshol nem lehetne találni róla átfogó leírást és tesztet, csak a sok TressFX cikk után az ember talán elvárta volna, hogy a PH legalább egy hír keretén belül leközölje azt a tényt, miszerint a világon először a Turf-ot vetették be valós játékban GPU alapú fűszimulációhoz. Biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül még sok más olvasó van, akit érdekelne, hogy az Ubi vajon miért a Turf mellett döntött és miért nem a GrassFX mellett és hogy vajon utóbbi miért tűnt el a süllyesztőben? Nem fórumbejegyzésekről beszélek, hanem hírről vagy elemzésről. Azok is tényközlések lennének.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#20) b. válasza huskydog17 (#19) üzenetére


b.
félisten

Szabványos ez, de csak NV vel és fejlesztenek is rá. ha jól tudom minden UE4 engines játék már használni fogja, illetve használhatja.

Turf jön Switchre pl : Seasons of Heaven:[link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#21) Abu85 válasza b. (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Olyan nincs, hogy álcázott propaganda. :)

Egyáltalán nem olyan egyszerű, ahogy ezt elképzeled. A VRWorks beépítése lesz bonyolultabb, mert ez csak C API verzióban érhető el. A TrueAudio Nextet támogató Phononnak nem csak C API verziója van, hanem számos middleware is támogatott. Ezért csinált az AMD csak egy API-t, mert a legtöbb fejlesztő nem akar egy teljesen új platformmal szenvedni. Egyszerűen használják a bevált plugineket és middleware-ket. Ergó azt kell elérni, hogy ezek a háttértechnológiák támogassák a GPU-s audiót. Ezt az AMD csak tudja, hiszen az első TrueAudio-nak az lett a veszte, hogy nagy módosítást igényelt, amire a többség nem volt hajlandó. Az is számít,hogy a legtöbb fejlesztő nem szereti a kiválasztott motor forkjait. Egyszerűen a main branch érdekes, mert az a legjobban támogatott. Ennek az oka, hogy ha van valami hiba mondjuk az AMD vagy az NV saját technológiájára épülő UE4 forkban, akkor az Epic széttárja a kezét. Mit tudnak ők tenni ugye, semmi közük az adott forkhoz. Ezért erőlteti az AMD a Valve Phonon támogatását, mert az a main branch-hez van fejlesztve. Tudnának ok is egy saját plugint fejleszteni, saját forkkal, de kit érdekel?... nem látják a jelentkezőket.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) huskydog17 válasza b. (#20) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Én szabványos alatt azt értem, hogy gyártófüggetlen. Például egy olyan kód szabványos ami például kizárólag DX11-et követel meg, pl.: TressFX, Hairworks stb.
Ami egy gyártóhoz kötött, az már nem szabvány, így a Mantle sem az.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#23) b. válasza Abu85 (#21) üzenetére


b.
félisten

ÉN nem írtam azt, hogy egyszerűbb, sehol.A minősége viszont AMD- nél nem lesz egyértelmű, az biztos.

huskydog17 : Remélem nem is lesz szabványos, kifejteni nem akarom miért.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#24) Abu85 válasza huskydog17 (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem effekt, hanem API és plugin, kompletten leírva egy csomag.

A Turfról régen volt hír, elég régi fejlesztés.

Az első GPU-s fű effekt szimuláció a Grid Autosportban volt. A Codemasters saját fejlesztése. A Dirt Rally is megkapta. Erről a turf lecsúszott, szóval nem az első.

A legtöbb gyártói effektnél a fennmaradás kritikus. Sok dolgot tudnak csinálni a gyártok, de figyelni kell az igényekre. A legtöbb gyártói effekt nem marad fent. Egyszerűen befizetik az első pár címre, de aztán nem törik magukat a cégek azon, hogy mesterségesen fenntartsák az érdeklődést. A kifejlesztett effektek többsége így végzi. Egy részük azért, mert végeredményben nem is volt rájuk igény. A gyártók sztáreffektjeinek az árnyékra vonatkozó eljárások, az SSAO-féleségek, és a különböző post-process megoldások számítanak. Másféle effekt egyszerűen nem maradt fent. Egy csomó ígéretes dolog leragadt az első verziónál. Főleg az NV-nél. Szép csak nem érdekli a piacot, ha az NV nem fizet a használatért. Pár esetben próbálkoztak ezzel, lásd Hairworks, de az is az 1.2-es verziónál tart. Nem azért, mert nincs mit rajta fejleszteni, hanem ezért, mert nincs kinek. Nem érdeklődik senki. A TressFX csak azért különleges, mert ebben a durva ellenszélben, életben maradt úgy, hogy már a 4.0-s verziót tapossa, és durván fejlődik. Nyilván ezért éri meg önteni bele a pénzt, mert megvan az a mennyiségű érdeklődés iránta, amiért megéri életben tartani. De ha mondjuk ezt is csak pénzért építenék be a fejlesztők, akkor nyilván ugyanúgy le lenne szarva, mint a többi effekt.
Szóval nagyjából ilyen dolog ez a PC. Berakatni egy effektet egy játékba könnyű. Elérni azt, hogy tényleg legyen érdeklődés rá, viszont már piszkosul nehéz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#25) arty válasza b. (#23) üzenetére


arty
veterán

"kifejteni nem akarom miért."

gondolom valami olyan lett volna a kifejtés, hogy "az amd egy életképtelen kutyaütő, bezzegazenvidia" :D
örülök, hogy megspóroltad a hszt :D

egyébként nincs új a nap alatt, a vidia szokás szerint genny.
vagy kapitalista. vagy kapitalistÁBB. ami nekünk vásárlóknak nyilván nem jó, pláne nem hosszú távon... de asszem ezt látja mindenki, amikor kijönnek az egyre drágább nvidiák, az amd képtelen konkurrenciát állítani, aztán egy ponton majd csak ződ lesz és... :/ (nem b.! nem a kánaán köszönt be akkor! :D )

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#26) jacint78 válasza arty (#25) üzenetére


jacint78
addikt

Vagy nem kótyavetyélik el a feljesztéseiket, hanem használják a saját hardvereiken amivel valódi minőséget is tudnak csinálni, nem csak tinglitángi izét... :DD

type your text here..

(#28) b. válasza arty (#25) üzenetére


b.
félisten

Ha hát igen genny.Gratulalok neked,azett kinevelkedtetek itt paran .Eszedet meg használni kellene.
Egyszer leesik talán a tantusz,hogy AMD nem azért dolgozik nyílt szabványokkal, mert ők a jó fiúk,akiknek drukkolni kell és beköszönt a kánaán nektek,hanem azért mert 25% csak az övé,és így akarja elérni,hogy minél több fejlesztő használja a cuccait és novelje a harderfuggoseget a stúdióknal és próbál pozíciót elérni naluk.Azt hiszed,erted teszi?ennyire naiv nem lehetsz.Ha egyszer AMD lesz 70 % ban a piacon akkor majd lesz fejlődés.nezd meg hogy most mit ér el,hogy évek óta lemaradásban van.Belegondolni is rossz,mi lenne ha vezetne.
Egyébként meg a minőségi követelményekre gondoltam ,ami előnyösebb ha zárt, és nem akartam kifejteni.... De mindegy is,te már tudod.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#29) huskydog17 válasza Abu85 (#24) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Ha a Grid Autosport-nál sikerült írni egy cikket az ottani és akkori fű implementációról, akkor a Wildlands-nál miért is nem? GPU-val számoltatott fű alapból nagyon ritka (talán ez a két cím van összesen), így a Turf-hoz is bőven elfért volna egy cikk.

"A TressFX csak azért különleges, mert ebben a durva ellenszélben, életben maradt úgy, hogy már a 4.0-s verziót tapossa, és durván fejlődik. Nyilván ezért éri meg önteni bele a pénzt, mert megvan az a mennyiségű érdeklődés iránta, amiért megéri életben tartani. De ha mondjuk ezt is csak pénzért építenék be a fejlesztők, akkor nyilván ugyanúgy le lenne szarva, mint a többi effekt."

Szerinted a TressFX beépítése nem került pénzbe? Miért baj, ha egy effekt beépítéséért fizet egy gyártó? Ez miért gond neked és ez miért akadályozó tényező egy cikk megírásához? Pontosan kik érdeklődnek a TressFX iránt? Tehát a többi effekt le van szarva? Miért is? Milyen alapon szelektálsz? A te dolgod nem az lenne, hogy tényeket közölsz?

Van itt azonban még egy érdekesség, ami szintén magyarázatra szorulna:

Az állítólag nagy érdeklődés övezte TressFX közvetlen leszármazottja a GrassFX sose jutott el semmilyen végfelhasználói programba annak ellenére, hogy előbb jött ki, mint a Turf és szintén szabványos. Az is érdekes, hogy a Turf-nél a régi verziót hozod fel, miközben a GrassFX sosem jelent meg.
Hogy lehet ez? 3 év után a Turf-re van érdeklődés és gyakorlatban is használják, az AMD megoldására nincs érdeklődés és senki nem használta még.

Jó lenne egy átfogó cikk erről a témáról is, hogy pontosan mi történt és miért történt.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#30) cskamacska válasza kikikirly (#9) üzenetére


cskamacska
addikt

Ezt se fogják sokan használni

AMD has retired AMD TrueAudio Technology support with Radeon Software Crimson Edition 16.40

Három játék (Murdered: Soul Suspect, Thief, and Lichdom: Battlemage, amiből mind kis-közepes bukás lett egyébként :) ) használta, de már azt a satnya kis supportot is kirúgták a lábuk alól, így ha erre válaszul a játékokból is kivették(bár kétlem hogy bármelyiket támogatnák még), akkor az egész TrueAudio V1 bohóckodás tranzisztorpazarlás és kútba esett marketinggel együtt teljesen fölösleges volt. :(((

De legalább Abu cikkei után kicsit azt érezhettük, hogy a GCN2 kártyák mennyivel jobbak, hogy ezek ilyet is tudnak, bezzeg a mocskos nVidia a gyártófüggő techdemóival.. :U

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#31) b. válasza #32839680 (#27) üzenetére


b.
félisten

A VR hány féle architektúran kellene hogy fusson?Annyi sok kártya van a piacon ahhoz,főleg a régi generációban?
Ezt VR hez fejlesztik nem egyébbhez.Tobbi része a kommenteddel szokásos NV fika,üdv a klubban.
AMD szarok nagyon elterjedtek,de legalább abban szarul mentek ahol ott voltak és még konzolon sem használja ki őket a kutya se,pedig annál AMD sebb hardver nincs.
NV hibája biztos.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#34) b. válasza #32839680 (#33) üzenetére


b.
félisten

Most lehet ezt szépíteni de MS és a dx 12 meg fix hardveren sem tud csodat tenni az AMD vel karöltve,lásd Xbox One PS4.
Siralmas,hogy a nagy lowlevel api és GCN segítségével sem tudtak egy normális konzolt összehozni és fél generációra sem bírt ki.Ott elmondanád mi volt a gát?minden AMD free box adott volt a GCN nel meg a dx 12 vel együtt,NV a közelben sincs.
Az az igazság,hogy NV tisztában van azzal,hogy működnek ma stúdiók és a kiadók.Tobbre becsülik a nyers erőt,amin nem kell optimalizálni mint azt,ha nekik supportolniuk kell bármiféle csodaeffektet.
NV fejleszt,de nincs benne a konzolokban.Nem fogja tolni AMD szekerét,arra ott vannak a konzolok,közös pont MS sel és a DX 12 vel.AMD nek minden adott,hogy lépjen előre, meg is mi történik?Nem használják a dolgaikat,hiába free,hiába saját hardverek,hiába nincs jelen az NV sem.
Én egyetértek NV vel,legyen zárt,de komplett csomag,kapják a szoftvereket hozzá ,a supportot is itt már állítólag és egyformán jó minőségű lesz.
AMD meg fejlesszen magának, elvégre övé a nagyobb piac a konzolokkal.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#36) b. válasza #32839680 (#35) üzenetére


b.
félisten

Látod, tökéletesen összefoglaltad a dolgot.Ez igazolja azt,hogy NV.latta,látja jól a helyzetet.Es amilyen mazlistak,az új architektúra,a Volta,ami már hasonló lesz a GCN hez, mire kijön megérkeznek talán az első lowlevel játék motorok.Konzolokon is alig használnak néhány free amd MW.effektet,pedig aztán ott szabad a pálya.
Egyébként BF1 is gyönyörűen fut NV kártyákon dx 12 Ben is.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37) DudeHUN válasza b. (#34) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Ott a gát a TDP volt. Azért is került a GPU-k mellé a Jaguar sajnos. A Sony meg az MS sem hülye. Gondolhatod, hogy nem véletlenül került AMD technológia a gépekbe. Ahogy nem véletlenül választotta a Nintendo sem az Nvidia megoldását.

Gamer for Life

(#38) velizare válasza cskamacska (#30) üzenetére


velizare
nagyúr

igen, az amd a trueaudio fő hátrányát abban látta, hogy egy dedikált dsp kellett hozzá. a trueaudio next (ez az, amiről a cikkben is szó van) tisztán szoftveres. ráadásul open-source, githubról letöltheted.
a vrnél még bejöhet, hogy egy hardver konfig lesz a kváziszabvány, és mindenki arra fejleszt majd, de ehhez azért elég sok pénzt kellene beletolnia bárkinek is. mármintz közvetlenül fejlesztésekbe, és exkluzív címekbe.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#40) velizare válasza #32839680 (#39) üzenetére


velizare
nagyúr

hardver volt. gcn2 és kepler is dx12-kompatibilisek. hogy néhány funkciót le kell emulálni (amit még mindig emulálnak), az driveres-szoftveres probléma. a másik komoly gátat a megfelelő fejlesztőeszközök hiánya jelentette.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#41) b. válasza #32839680 (#39) üzenetére


b.
félisten

A hardver már régóta adott volt, és támogatott is a Dx 12 Nv részéről már nem egy generáció óta.
A PC piac már nagyon régóta nem meghatározó ilyen szempontból,hogy ki fog és milyen grafikus motor írni, kiadni. Ezer éve a konzolok a fő csapás irány. Nincs itt NV -nek ebbe beleszólása, ez szerintem naív elképzelés.
Tized annyi játékot adnak el a kiadók PC-n mint konzolon és konzolon már 4 éve kint vannak ezek a hardverek az AMD GPU-CPU( GCN) dx 12 vonallal.
AZ új motorokat véletlenül sem az Nvidia akadályozza, az amúgy konzolhoz képest csekély méretű PC piaccal, ez te is tudod , hogy nem így van, csak jól hangzik egyes embereknek.
A játékok költségvetése a konzol piaccal együtt többszörösére nőt, és az egész egy hatalmas biznisz, amiben nem NV a hunyó, hanem egyszerűen pár kiadó képes ezt hatalmas összeget rászánni alapjaitól új grafikus motorok megírására.
Ráadásul UE4 ( vagy éppen Vulkan is, bár az GCN alapú) egy kis fricska a Frostbite számára. Nagyon jól fut mindkét kártyán és konzolon is, kicsi az előforrásigénye és ahhoz képest előrelépés grafikailag., ami megmutatja azt, hogy nem feltétlenül Dx 12 az egyetlen járható út

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#42) zzola válasza hunspirit (#1) üzenetére


zzola
félisten

:K

(#44) Nyugis


Nyugis
senior tag

Üdv

Nos azt gondolom hogy a cikk hatására még korai rohanni a boltba új hang kártyáért.
A lentebbi hozzá szolásokat is figyelembe véve
Tehát még jó ideig nem kell hang kártyát cserélni. 😊

(#45) kovaszoskeny


kovaszoskeny
aktív tag

"fizikailag korrekt hangzásvilág"

Van ennek a szak kifejezésnek eredeti nyelv verzioja?
Mert ez ....

Abe due dembella

(#46) Jack@l válasza kikikirly (#9) üzenetére


Jack@l
veterán

Csak a gamerek 80%-a :)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#47) kikikirly válasza Jack@l (#46) üzenetére


kikikirly
senior tag

PhysX-et is imádom, Jácint kollégának igaza van hogy a NV PhsyX minőségbe messze túlszárnyalja a többi fizikai motort(úgy hogy közbe nincs is igazi rombolás,lévén PhysX nem befolyásolhatja a játékmenetet,csak vizuális Boost,de annak első rangu,most viszem ki sokadjára Metro Reduxokat,Mafia 2-őt).Nem használja AAA játékok 80%,inkább kevesebb mint 1%-a.Annak örülnék a legjobban ha egy minden hardveren faszául futó szabványt használnának,én is ellene vagyok az egyik kártyán jól futó a másik gyártóén szarul futó megoldásoknak.Ez igaz Asyncron Compute vagy mi a bánattal számolt GPU-s fizikára is.Ezekhez kellenek az új Apik,DX11 alatt hiányzik a szabvány,úgy meg senki nem fog pénzt és időt befektetni.

[ Szerkesztve ]

(#48) Raysen623 válasza Jack@l (#46) üzenetére


Raysen623
addikt

Tedd hozzá, hogy PC platformon ami egy szűkülő piac. Konzol oldalon meg akkor 100% az AMD jelenleg (PS, XB -re szűkítve)? Szerinted hova költik a játékfejlesztésre szánt pénzek döntő többségét? Ezek után van értelme zárt rendszerekkel szórakozni? Az is csak akkor lesz megfejlesztve, ha a gyártó külön pénzt ad rá, ami milliós tétel is lehet...

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#49) Jack@l válasza Raysen623 (#48) üzenetére


Jack@l
veterán

Annyira szűkül a piac, hogy az nv 48%-os bevétel növekedéssel zárta a negyedévet tavalyhoz képest. Aminek a legnagyobb része a gamer szegmensből jött...
Zárt renszer meg még mindig jobb mint a semmi. Ha nem akarod mindenáron átírogatni, és mért tennéd ha jól működik, akkor mért ne használná a fejlesztő? (tudom, mert open source fétissel küzd ph-s javallatra)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#50) X Factor válasza jacint78 (#2) üzenetére


X Factor
addikt

a freesync képességei is erősen limitáltak..

Ezalatt mit értesz? Előttem lévő kijelző 50-144hz freesync 34" 2560*1080, ennyiért 27"tn fhd-t kapok gsync-el, hála annak, h. az ember fizetheti meg a hardver és a license díját.

Vagy erős limitáció alatt azt érted, h. egy 27" fhd ips kijelző esetében ami 60k, van lehetőség 40-75hz közötti tartományra? Ami túlképp egy átlagos kártyával szinte tökéletes is... Vagy legalábbis a semminél kategóriákkal jobb. Gsync-ről meg 120k alatt ne is álmodjon az ember, és az még mindig tn panel lesz csupán.

[ Szerkesztve ]

Make things work

(#51) #54625216 válasza b. (#16) üzenetére


#54625216
törölt tag

Az NV zárt megoldása azért gáz, mert a VR piac így is nagyon töredezett.
Jelenleg van max. fél millió eladott PC-s HMD (Vive, Rift), van olyan millió közeli PSVR, van pár millió GearVR és további pár millió Google Cardbox megoldás.
Azaz az nvidia részesedése kizárólag arra a pár százezer PC-sre korlátozódik, akik nvidia kártyát használnak. Még ha ők is vannak döntő többségben, akkor sem fogja egy VR fejlesztő lábon lőni saját magát, hogy kapásból limitálja a felhasználói körét egy éppen indulófélben lévő piacon.
Aki pedig nem indie fejlesztő hanem nagyban játszik, az eleve nem engedheti meg magának, hogy ne fejlesszen PSVR-ra, ami ugye AMD alapú és ugyanúgy nem fog nvidia only technológiát alkalmazni.
Azaz az nvidia megoldása a legjobb esetben is csak mint opcionális megoldás kerülhet be a játékokba, csakhogy az extra hangminőség valószínűleg nem nyom annyit az eladásokon egy eleve szűk piacon, hogy megérje erre külön fejlesztési időt és pénzt pazarolni.

(#52) antikomcsi válasza Jack@l (#49) üzenetére


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog

Márpedig ha a PH-n megírták, akkor szűkül! Sőt, jövőre valószínű teljesen ki is hal.

(#53) nubreed


nubreed
veterán

Az AMD "mindig jövőbe mutató, fejlettebb, hatékonyabb, és ráadásul még open source" megoldásaira érdekes módon évek óta nem akar ráharpani a piac. Nagyon régóta szenvednek ezzel a 20-25% között ingadozó market share -rel. Pedig ugye az a mantra, hogy az AMD -nél minden jobb mint az nV-nél. Na mikor fogjuk ezt viszont látni a számokban? És nem csak az üres igérgetés megy?
Ez meg végképp elrugaszkodik a cikk témájától, de ha jobb esetben a Vega hozni fog és nem übereli jócskán egy 1080Ti szintet, úgy, hogy még idén piacra lesz dobva a Volta, már megint az AMD -nek fog tovább csökkenni a piaci részesedése szvsz. És ráadásul csak ősszel jön a kis Vega, ami kb az 1070 ellenfele? Jézus isten... az AMD -nek már megint, immáron nagyon sokadszorra lesz iszonyú szar az időzítése. Mindezt úgy mondom, hogy több mint 10 évig ATI/AMD kártyáim voltak, de most végképp elegem lett belőlük egyelőre.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#54) wwenigma válasza nubreed (#53) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Lehet hogy AMD-nek is meg kéne venni kiadókat kilóra és nem open source effekteket csinalni hanem teljesen zártakat kiadatni velük, ami pár trükkel megfingatja az aktualis nV kártyákat. Igen, összességében tényleg rosszul csinaljak.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#55) Kabala válasza wwenigma (#54) üzenetére


Kabala
csendes tag

Nem érzem úgy hogy kevesebbszer látok amd logót a játékok indításánal mint nvidiat. Mindkét gyártónál vannak AAA címek is, lásd most pray.

(#56) wwenigma válasza Kabala (#55) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Nem ezt mondtam, vagy legalábbis nagylelkűen megfeledkezel a hozzaszolasom masik feléről. ;)

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#57) nubreed válasza Kabala (#55) üzenetére


nubreed
veterán

Ez a "pray" gondolom irónikus elírás. :DDD Mert amúgy helyesen "Prey". De igazad van, imádkoznia kell az AMD -nek, hogy beinduljon nekik a szekér. :))

[ Szerkesztve ]

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#58) Kabala válasza nubreed (#57) üzenetére


Kabala
csendes tag

Sajnos nem, elírtam, mert közbe csörgött a telefon és már az eszem ott járt. De egyébként jó :K

wwenigma2: A lefizetett stúdiókra gondoltam, hogy az amd sem finanszíroz kevesebbet, a megjelent játékok alapján. Az más kérdés, hogy az nvidia zárt effektek mellé ad segítséget, az amd meg oda dobja az ingyenest hogy nesze használjátok.

(#59) füles_ válasza Kabala (#58) üzenetére


füles_
őstag

Marha sok segítséget adhat az NV a játékfejlesztőknek a zárt effekjeihez való optimalizálásban. :DD Kérlek szépen ahhoz a játékfejlesztő hozzá sem nyúlhat, nem optimalizálhat rajta semmit. Pár héttel a játék megjelenése előtt kerül beépítésre a motorba.

az amd meg oda dobja az ingyenest hogy nesze használjátok.

Ez nem éppen így van. Az AMD megoldásait az használja aki akarja és segítenek is az effektek implementálásában. Esetleg valami partnerségi szerződést aláírnak.

[ Szerkesztve ]

(#60) Jack@l válasza füles_ (#59) üzenetére


Jack@l
veterán

"Pár héttel a játék megjelenése előtt kerül beépítésre a motorba."

Ez lesz a hét vicce...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#61) arty válasza b. (#28) üzenetére


arty
veterán

látom nem sikerült értelmezni a "kapitalista" szót ;)
leírtad gyakorlatilag ugyan azt, amit én.

de persze értem a teoldaladról is, nagyrészvényes vagy a ződeknél, így onnan próbálod megfogni a dolgot :D

(szal köszi, a realitásokkal képben vagyok, ettől még az én/fogyasztói szemszögemből az nv genny, az amd pedig a hős, suta kereszteslovag)

(#32) morgyi : 3d audioval nem lehet szoftvert eladni, grafikával lehet. ez van :(

(#34) b. : nem tudtak normális hwt összehozni? te mit raksz össze 399 dolcsiból? hogy fut a 2013 őszi 400 dolcsis hardvereden a..... BÁRMI?! :D uramisten, te még inkább laikus vagy, mint az a többi hsz-edből lejött :D (amugy sem tudok róla, hogy kivonták volna a forgalomból bármelyik áemdékonzolt, a mai napig kijön rájuk ~minden)

ráadásul azzal se vagy képben, hogy nem az amd-é a konzolpiac. ő szállít bele hw-t, de a többit az ms/sony adja és arra fejleszt a fejlesztő - a gcn nem is látszik számára... ráadásul mamár legtöbb port pécéről butul konzolra és nem fordítva, sajnos. (mármint konzolos szemszögből sajnos)

NV-nek nem az amd szekerét kéne tolnia, hanem a tiédet, az enyémet, olyan előremutató hardverrel, amerre az ms nyomja a "világot" (jobb hijján). De ők ebben sehol nincsenek, a régi szart tákolják ügyesen, ócsón (és adják el neked drágán, konkurrencia hiányában). És mivel a világ nagyrésze az "övék", így kapod ugyan azt a szutykot, amit 7-8 éve is kaptál (durván). A fejlesztőnek is jó, hogy nem kell ujragondolni mindent .... mindenki nyert - a játékost kivéve.

(#36) b. : "Egyébként BF1 is gyönyörűen fut NV kártyákon dx 12 Ben is." - nemá, nem vágta pofán a VEVŐI 70-80%-át a fejlesztő egy vidián döglődő verzióval?! :D jah, ez nyilván azt mutatja, hogy az nv a király hw :D

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#62) arty válasza b. (#41) üzenetére


arty
veterán

linket kérnék a fricskázó ue4-et használó, konzolon is 60fpst célzó, valahogy kinéző címre! :)

(#53) nubreed: amint 75% lesz az amd gpuk piaci részesedése, azonnal mindenki rácuppan az általuk nyomott free cuccokra ;) ördögi kör, tudom ;)

(#54) wwenigma : azt még akkor kellett volna, amikor "partiban" voltak nvidiával. huszonpár százalékos részesedéssel tökönszúrnák magukat egy ilyen húzással :)

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#63) Abu85 válasza huskydog17 (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem újdonság. A Grid Autosportnál újdonság volt. A Dirt Rally esetében sem írtam már róla, hogy GPU-s fű van benne. De az utóbbi két F1 játék is használja. Szóval játék már van bőven. A Wildlands az ötödik játék lehet.

A TressFX a közhiedelemmel ellentétben nem kizárólag az AMD fejlesztése volt, hanem négy cég kooperációja. Amúgy az nem baj, ha fizet a gyártó, de így feleslegesen dolgoztak. Elvégre azt a technológiát, amit kialakítottak a mérnökei bele kell vásárolnia a programokba. Ez rendkívül rossz erőforrás-kihasználást jelent a gyártón belül, mert egy rakás mérnöki időt olyan dologra pocsékoltak, aminek csak akkor van jövője, ha még több pénz égetnek el rá. Na most pár cím erejéig ez elmegy, de utána előjön az, hogy mi a fenének égessék a pénzt, amikor fizetni kell az ügyfélnek a használatért. Olyan dologra is küldhetnék a pénzt és a mérnöki erőforrást, ami hasznos is például.

A TressFX-ben az lett végül a különleges, hogy megtalálta a célközönséget. Nem csak egy implementálható effekt lett, amiért fizetni kell, hogy használják, hanem kiadói szinten rendeltek el rá kutatást, amiből kialakult a PureHair, tehát a beleölt mérnöki munkaórák hasznosak voltak, mert végül nem csak egy szimpla aktiválható extraként jelent meg például az új Deus Exben, hanem kikapcsolhatatlan formában, a játék szerves részeként. Minden egyes gyártói effektnek ez a célja, mert eddig a pontig csak pénznyelők, kvázi célközönség nélküli fejlesztések.
A Turf esetében azért telt el 3 év, mert nem érdeklődött senki. Nem most jöttek rá, hogy létezik, hanem most döntötték el, hogy előkaparják a fiók legmélyéről és befizetik egy címbe. Ez megint elpazarolt munkaóra, mert nem igényre történt reagálás. A HairWorksöt is befizették az Ubinál a Far Cry 4-re. Érdekes, hogy a Far Cry Primalban már nem volt benne. Az NV nem akarta égetni tovább a pénzt, az Ubi pedig pénz nélkül nem rakja bele. Ez piaci szempontból értelmetlen.
A GrassFX ugyanez. Az AMD látta, hogy nem lesz rá igény, ezért nem is erőltette. Átcsoportosította a mérnöki munkát más területekre. Persze befejezhették volna a munkát, befizethették volna egy játékba, de akkor mi lenne? Semmi. Elköltöttek volna egy rakás pénzt egy olyan dologra, amit további pénz elégetése nélkül nem használna senki. Ez piaci szempontból szintén értelmetlen.
Olyan megoldás kell, és most itt nem csak a fűre gondolok, hanem akármilyen effektre, amire van igény, amit úgy átvesznek a fejlesztők, hogy ők is építenek rá kutatásokat. Mert így egy drága kutatásnak van esélye, hogy egy-két-három játéknál több is használja. Ez az egész gyártói effektfejlesztés fő problémája.

Azt is érdemes megnézni, hogy a gyártóknál mennyire megváltozott a szemlélet. Az NV még mindig kész effektekben gondolkodik, nem számít, hogy eddig szinte minden új dolog kudarc lett. Az AMD-nél több ki nem adott effekt után történt némi változás, és ők már specifikus problémákra koncentrálják a mérnöki erőforrást. Nem kifejezetten effektekbe, hanem eljárásokba, ezért készül egy xyz effekt helyett egy valós idejű végeselem-módszer, mert erre most több fejlesztői kutatásban igény mutatkozik. Ennek a váltásnak a lényege, hogy úgy néz ki a fejlesztők sokkal jobban szeretnek saját effekteket fejleszteni, azokhoz akarnak inkább segítséget. Ez csak abból is látszik, hogy a TressFX-et a Square Enix Labs csapata átalakította, ahogy a Star Citizenhez sem csontra az alap TressFX lesz felhasználva, hanem egy komolyabb módosítása, ugyanígy a Bethesda is át fogja alakítani. Persze lehet, hogy a nevet megtartják, ez igazából olyan mindegy, az viszont látszik, hogy igazából, ami ezekből az effektekből sokkal inkább kell a fejlesztőknek az a kutatási idő megspórolása, semmint maga az effekt.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#64) Abu85 válasza arty (#62) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az UE4-hez hozzátenném, hogy eddig tényleg nem mutatott sokat a motor. Konkrétan semmit, de lassan kezd összeállni. A problémák sokrétűek voltak, mert az Epic nagyon a mobil leképezőre koncentrált, és a PC-s leképezőt elhanyagolta. Aztán a DX12-t sem nagyon erőltették, rábízták az MS-re, de nem emelték be az UE4 main branchbe az MS kódjait. A Vulkan már sokkal nagyobb fókuszt kapott, és az ARM, illetve az AMD is segített nekik összehozni egy olyan leképezőt nemrég, ami tudja a PC-s leképező minőségét, annak problémái nélkül, illetve ez a leképező le tudja váltani a mobil verziót is. Tehát az a töredezettség, ami az UE4-et sok szempontból nagyon sanyargatta az elmúlt években, hamarosan teljesen megszűnik, és Vulkan path-tal, illetve az ARM-AMD-Epic kooperációban összehozott új tiled forward leképezőjével sokkal kedvezőbb feltételeket fog kínálni a piac számára a multiplatform címekhez. A továbbfejlesztés is sokkal könnyebb lesz, mert a sok pró/kontra opció helyett lesz egy mindenhova jó megoldás, amibe lehet önteni a pénzt az optimalizálás szempontjából. Plusz ez a leképező jó VR-re is, mert így írta meg az ARM és az AMD a tiled forward kódot, hogy teljesen kompatibilis legyen az MSAA-val. Ez most az UE4 egyik hatalmas hibája, mert a PC-s deferred leképzőjük ezzel nem kompatibilis, tehát a VR projektekhez csak a mobil leképezőt lehet most használni, ami kevesebbet tud, mint a PC-s. Ezért protezsálja a Google VR a Unity motort a VR-hoz, és a Microsoft Holographics platformjának is az elsődlegesen támogatott motorja a Unity. Nyilván nem véletlen, hogy az Epic rohamtempóban próbálja az UE4 VR-rel kapcsolatos problémáit megoldani, mert valamelyik nagy platformtulajdonos támogatását mindenképpen meg kellene szerezni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#65) b. válasza arty (#61) üzenetére


b.
félisten

Igazából tök fals dolgokat hordasz össze és mindkét hozzászólásod arra alapul, hogy nem tudtad értelmezni az enyémeket, tehát értelmezd ahogy neked jól esik, nem neked szántam őket. Amúgy érdekes, mert akivel folytattam a diskurzust, tudta.
( Csak annyit azért , hogy szerinted valami fekete és fehér, az eleve nem jó hozzáállás és AMD -t nem lehet mentesíteni mindenben a felelősség alól, és nem lehet AMD hibáit is a másikra varrni,bármennyire is szeretnéd azt a dolgot) ( Frostbite pedig a VR szempontjából nagyon hardverigényes Unity és UE4 sokkal jobb úton halad, több rétegű és célú motorok, és sokkal szélesebb spektrumokat fednek le, ez a jövő. Mielőtt vitatkozni próbálsz olvass utána legalább a dolgoknak vagy értelmezd Abu hozzászólását felettem)
Többi dologra tanulmányozd morgyi hozzászólásait és a vele folytatott diskurzust, hátha ragad rád valami, hogy kellene képviselned egy számodra valamit jelentő céget a másikkal szemben észérvekkel.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#66) NandoXXL válasza Abu85 (#63) üzenetére


NandoXXL
senior tag

Írhattál volna erről egy cikket. Érdekes lenne: Fejlesztések és a mi mögöttük van. Miért kell a fórumban felbosszantani hogy magadra találj :) ? Persze ott is menne a háború, sokszor szórakoztató, de néha már fáj.

(#67) arty válasza Abu85 (#64) üzenetére


arty
veterán

nekem is az tűnt fel, hogy az unrealról jöttek a mobilos hírek, aztán .... SEMMI.
és mostanság kezd látszani, hogy kapálódznak, de lehet h már késő :)
(a prezentált techdemoók csodásak voltak, amit csak láttam!)

az arm kód jó a szviccshez is gondolom: mobilokhoz mérve jó az a hw, sőt a snake pass pl megmutatta, hogy ezzel a motorral eléggé "nagygépes" grafra is képes! oké, tudom h elég speciális a játék kinézete, de ha nincs más....

(#65) b. : nagyon jól értem a sok zöldséget, amit összehordtál :) sajnos te nem érted a világot, olyan ok-okozati tévutakra tévedsz, rossz olvasni (gcn és dx12 = félidős konzol és tsai), ha pedig konkrétumot kérek (ue4), akkor sunnyogsz :P

frosbite köszöni, de jól megvan: a battlefrontban pl. pazar látvány mellett tud a vr missönje 60frémet... VALÓDI játékban.

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#68) b. válasza arty (#67) üzenetére


b.
félisten

Vicces srác vagy, csak azon gondolkozom, tényleg az vagy e vagy ennyire a sötétségben tapogatózol. mert hogy értelmezni nem tudsz semmit az biztos.
Frostbite egy remek motor de egyoldalú. UE4 és Unity pedig egy sokoldalú motor kisebb hardverigénnyel. Mindegyiken érdemes pénzt ölni az optimalizációba, csak éppen új Frsotbite soha nem fog olyan minőséget nyújtani egy gyengébb hardveren,mint pl Switch vagy mobilok,vagy éppen a sima Ps4- xbox-one, esetleg régebbi PC-k.
Milyen játékokat vársz most mikor még most fognak kijönni?
[Hellblade]Rime,Seasons of Heaven [link],[Absention],[Inner Chains] stb stb.eddigi előzetes videók és fejlesztői leírások alapján UE4 nagyon ígéretes, olvass el pár tesztet
Röhejes, amúgy hogy szerinted a Dx 12 nek és GCN nek nincs köze a félidős konzolokhoz és társaihoz se AMD hez.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#69) Abu85 válasza b. (#65) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Frostbite-ot én nem írnám le, mert nekik jön a tiled light trees alapon működő leképezőjük. Azzal megint évekkel elhúznak mindenkitől. [link] - ez nem hogy a sima mozaikos, hanem a discontinuity jelenséggel eleve nem küzdő klaszteres megoldásokat is bucira veri.

A Frostbite-hoz nem érdemes egyébként hasonlítani. Ők egy más dimenzióban járnak. Annyira mindenki előtt vannak, hogy őket képtelenség behozni.

(#68) b. : A Frostbite eleve nem fogja támogatni a Switchet. Nincs a gépben elég memória hozzá. A Frostbite aktuális verzióját úgy alakították ki, hogy 5 GB-on működjön, és ez úgy értendő, hogy RAM+VRAM, de a konzolon ezek ugyanazok. Ennél kevesebb RAM+VRAM konfigurációval nem tud futni. A Switch alapértelmezett módban az OS-re bízza a rendszermemória kezelését, de később érkezik egy másik mód hozzá, ami 1,5 GB-ot ad az OS-nek és 2,5 GB-ot a futtatott programnak. Tehát a Switch-nél olyan motort kell írni, ami beéri 2,5 GB memóriával.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#70) b. válasza Abu85 (#69) üzenetére


b.
félisten

Ez egy értelmű nem is írtam sehol, hogy ezek jobb motorok lennének, annyit írtam, hogy kis fricska a frostbite orrára, mert nem feltétlenül a Dx 12 lehetne a jövő vagy éppen a bivaly hardverek minden áron. Egyértelmű, hogy hatalmas tábora van konzoloknak és nem minden felhasználó PS4 pro vagy éppen Xbox Scorpio tulajnak készül..Switchen pl sok reményem fűződik UE4 hez, Frostbitet meg kb elfelejthetem rajt.ha jól tudom UE4 olcsóbb is a fejlesztők számára, ami hatalmas előny nekik.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.