Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) 8th válasza bambano (#48) üzenetére


8th
addikt

A gyártók bele lettek kényszerítve ebbe a "játékba". Amíg egy Fiesta vagy Fabia méretű autóba raknak 1.0T motort azzal nincs semmi bajom legalább nem lesz forgalmi akadály de az 1.0T Mondeo egy rossz vicc. Ugyanilyen szánalmas volt anno a Volvo S80 1.6D vagy újabban a Superb 1.6D. Ezeket valóban nem kéne erőltetni.

(#52) dabadab válasza bambano (#31) üzenetére


dabadab
titán

Máshol azt írják, hogy azért vették elő, mert az ügy elején félrevezette a hatóságokat, ahelyett, hogy bevallotta volna, hogy csalnak a mérési eltéréseket mindenféle másra fogta.

Egyébként nem őt egyedül vették elő, az ősszel már elkaptak egy másikat és állítólag még további ügyek várhatóak.

DRM is theft

(#53) 8th válasza bambano (#50) üzenetére


8th
addikt

Számomra egy autópályás besorolás vagy egy távolsági busz mögé beragadva padlógázos előzés bőven kimeríti az erőből kell menni fogalmát. Álló helyzetből viszonylag gyengén gyorsít (10.8s) de egyrészt nem is arra való másrészt a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van. Irreális elvárás lenne egy 1.4 dízel városi kisautótól ennél több dinamikát várni. Csak szemléltetés képen mutatok a 75hp alap verzióról egy chip előtt/után videót. Chippelve 98hp és 240Nm. A combosabb kivitel 90hp és 230Nm gyárilag, tehát nagyjából ugyanezt tudja. Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.

(#54) bambano válasza 8th (#53) üzenetére


bambano
titán

"a legtöbb 1.6 benzinessel még így is simán pariban van.": mert az 1.6-os benzines az normális? persze én is elismerem, hogy szinte mindegyik autóhoz lehet választani olyan másikat, amivel pariban van, de ez valójában nem jelent semmit.

a gyárilag erősebb verzió meg az esetek zömében nem csak a chipben különbözik. szóval tökre érdemes chiptuningolni, majd csodálkozni, hogy nini, szétesett...

"Teljesen rendben van ez elvégre nem egy két literes dízelről beszélünk. DMF > SMF csere ennél a konkrét motornál nem okoz semmiféle problémát.": híres utolsó mondatok gyűjteményébe való :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) #06658560 válasza dabadab (#52) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ilyen alapon a Toyotánál is a fél vezetésnek rohadnia kéne a sitten, ugyanis azok is annyira körbe hazudták eleinte a történetet, hogy ihaj. A Chrysler esetén szintén.

#54 bambano: Attól függ ki gyártotta azt az 1,6 B-t. Az Alfa 120LE-s megoldása kifejezetten jó volt. Valamint az sem mindegy, hol használja az ember. Kia Rio II, 1,4B, Magyarországon alföldi környezetben jó, hármasban könnyen ugrik, nem kell neki nagyobb motor. Ugyanez a motor Németország dombvidéki részén már kevés a normális közlekedéshez, az emelkedőket nem viseli jól. Az Alfa 1,4TS motor pedig a 145-ös kasztniban szintén kissé nyomatékszegény autópályára, emelkedőkhöz. A 2,0TS viszont rendben van, a fogyasztása fél literrel több, de kevésbé hal meg. Viszont a váltó egyik motorhoz sem ideális.

[ Szerkesztve ]

(#56) Feketelaszlo válasza bambano (#31) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Európában (is) dolgozó főnök volt, nyaralni ment Floridába, mint utólag kiderült. Közben be is jött, amit írtam, mert érkezett még potenciálisan pár nemzetközi elfogató parancs.

(#33) Kopi31415: Ezen a kontinensen lehet, azon nem csodálkozom, hogy az EU ölelő szárnyai alatt minden autógyártó kisiparos olyan környezetvédelmi normákra fittyet hányó tákolmányt rakhat össze, amilyet akar. Egy EU bizottsági jelentésnek az lett az egyik végkövetkeztetése, hogy a gazdasági válság miatt csúsznak az előírások teljesítésével. :D
De nem meglepő, hogy az USA-ba nem mernek az európai gyártók sem akármit exportálni: a VW-n kívül ha jól tudom, csak a Mercedesnek volt ott erős dieseles nyomulása, ők meg elég pedánsak e téren. BMW meg Volvo maradt, ők vagy megnézték melyik motorral szerelt autó mehet amerikai piacra vagy szerencséjük volt. Vagyis felmerült most a Fiat, mint lehetséges bűnös, majd meglátjuk mi lesz belőle. Azért érthetetlen ez a történet, mert Észak-Amerikában ha jól tudom már 2007-8 (?) óta van a jelenlegi szabályozás, a VW-nek is lett volna nem-csaló diesel motorja. Idő, pénz, szaktudás: minden egy helyen volt ahhoz, hogy elkerüljék ezt a fiaskót, ők mégsem tették.

(#57) kymera válasza bambano (#50) üzenetére


kymera
senior tag

Azért én ennek ellent mondanék :)
VW csoport 2015-ös Diesel modelljei zömmel 18-19,5 sűrítéssel rendelkeznek (lásd wiki : [link] )
Mercedes W123 (40 éves konstrukció !!!! ) OM617 és OM617A (a gyengébbek kedvéért ez a TurboDiesel verzió) blokkjai 21-es sűrítéssel rendelkeznek !
Ugye azt nem kell részleteznem hogy ez a 40 éves motor könnyedén teljesíti az 1 millió kilométert (vagy akár az 1 millió mérföldet) motor-generál nélkül !
Nos , akkor miről is beszélünk ???? Segítek és dióhéjban elmondom: nem a literteljesítmény növekedése a probléma hanem a papírzsebkendő elven épített motorok. Fogyasztói társadalomban élünk így a motoroknak nem kell tartósnak lenniük - sőt , bőven elegendő ha csak 150-200.000 Km-t kibírnak.

[ Szerkesztve ]

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#58) bambano válasza kymera (#57) üzenetére


bambano
titán

továbbra is tartom, hogy általában nőttek a sűrítési végnyomások (nem keverendő össze a compression ratio-val). kizártnak tartom, hogy a régi, relatíve sok köbcentis szabadszívású benzinesekben ugyanannyi lenne a sűrítési végnyomás, mint amikor az egy literes, benzines, háromhengeres félmotort beleteszik a mondeóba.

ennek az eredménye, hogy nem lesz olyan tartós, sok lesz a nitrogénoxid és még más vicces dolgok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#59) 8th válasza bambano (#54) üzenetére


8th
addikt

Ugyan mire nem elég egy átlag közlekedőnek egy 1.6 akármi?

híres utolsó mondatok gyűjteményébe való Örülök, hogy mint mindenhez úgy ehhez IS jobban értesz. :))

(#60) Cathfaern válasza a2d2 (#3) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Valós körülményeknél kb egy dízelautó sem felelne meg az előírásoknak tehát árusítani sem szabadna őket."
Van amelyik gyártó (pl. Suzuki) legfrissebb modelljeiből nem is gyárt már dízelt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.