Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) anulu


anulu
félisten

nem is a motorral van a gő gond az EA játékoknál :O

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#2) FLATRONW


FLATRONW
őstag

Még szerencse, hogy az IdTech 5 nem licencelhető.:)

(#3) lofagi válasza FLATRONW (#2) üzenetére


lofagi
addikt

+1 :D

Illetve már bocs, de hüle lenne az EA kiadni egy ilyen motort, mert azért ez a Frostbite igen csak jól sikerült. BF is nagyon jól néz ki, de az NFS is űber. A helyükben én sem adnék esélyt másnak, hogy egy jól kinéző játékot készítsenek. Gondolom nagyon a licenceből szárma pénzre sincs szükségük. :D

Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi

(#4) anulu válasza lofagi (#3) üzenetére


anulu
félisten

jobban megéri nekik, h ne húzzák magukra a többi játékfejlesztőt

[ Szerkesztve ]

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#5) Chrys_


Chrys_
addikt

Teljesen igazuk van.

(#7) saelin


saelin
veterán

Nem szeretem az EA-t, de tény hogy a frostbite valami iszonyat jól fest a battlefield 4-ben!

Spoiler
Gondolok itt arra, amikor kettészakad a hajó, ledobják az EMP-t vagy szimplán csak a karakterek kidolgozottsága.
Spoiler

Mindezt csak a buta ai és a töménytelen bug tudja alámosni, aminek nagyrészét már biztos javították.

Szerk: Cobra652
Na itt látszik, hogy én csak másnál próbáltam a játékot... aki huzamosabb ideig játszott vele az ililyenekkel találkozik. Így a kommentem nem túl helytálló. :)

[ Szerkesztve ]

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#8) Zanik


Zanik
addikt

Jó videójáték-motorral is lehet szar játékot készíteni, és primitív grafikával (vagy éppenséggel stop-motion animation-nel, lásd Neverhood) is lehet fergetegeset alkotni! Ettől függetlenül azért tényleg látványosak a Frostbite-ra épülő játékok, de ahogy a mondás tartja "nem mind arany ami fénylik" :B

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#9) Rojik válasza Cobra652 (#6) üzenetére


Rojik
tag

Maga a motor alapvetően jó, csak jó játékok is készüljenek rá. Ha meg úgy gondolja az EA, hogy megtartja magának, az az ő dolga. Ettől még el tudja rontani a játékait.

Le lehetne a rombolást programozni teljesen, de szerinted milyen hardver kellene alá és ez egy játékosnak mennyibe kerülne?

A tank bug jogos. (Ha bug és nem tiltás, mert tiltott helyek szoktak lenni a játékokban.)

A repülőgép zuhanását meg tényleg megoldhatnák, hogy gyorsabb legyen, de azt is direkt hagyták olyanra gondolom.

Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //

(#10) Stauffenberg válasza saelin (#7) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

A buta AI és bugtenger színtisztán csak az EA sara. Az AI minden játékukban olyan, mintha a Sims-ből emelnék át, másrészt meg bugok nélkül már fel sem ismernénk egy EA játékot. De komolyan, ha egy játék nincs tele ordas nagy hibákkal, nem omlik össze az összes szerver a startnál és nem fagynak le a friss játékok 15 percenként, akkor azzal minden stílusjegy elveszne, ami az EA játékokra olyannyira jellemző.

A Frostbite viszont egy tényleg baromi jól kitalált motor és az előnye főleg ott jön ki, hogy nagyon komplex jeleneteket, nagyon sok játékost tud kezelni, miközben nagyon jól gazdálkodik az erőforrásokkal, ezért nem kell hozzá bivaly gép, hogy stabilan magasan tudd tartani az fps-t, ami egy multira kihegyezett játéknál nagyon fontos.

A komplex fizika meg nem azt jelenti, hogy hiteles fizika. A Battlefield sorozat soha nem volt szimulátor és soha nem is lesz, az EA/Dice meg akarta találni az egyensúlyt a komoly és a könnyed szórakozásra vágyók igényei között, amit szerintem sikerült neki.

Az más kérdés, hogy az utóbbi időben játszhatatlanul szarfos bugosak a játékai, ami miatt én már messzire elkerülök minden EA produktumot. A Bad Company 2 volt amit utoljára igazán felhőtlenül tudtam élvezni, de annak is kellett pár hónap míg kigyomlálták a nagyobb hibákat. A Battlefield 3 esetében már nem volt hozzá türelmem, míg a BF4-re már rá se bagóztam, meguntam ezt a bandát. Sajnos ennek tisztán csak üzleti okai vannak: Jönniük kell az új részeknek futószalagon és a bugok javítása helyett a fejlesztőket inkább fizetős DLC-k gyártására fogják be... és amíg a marketing működik, mindig lesz elég játékos akinek ez így is megfelel.

(#11) pakriksz válasza Cobra652 (#6) üzenetére


pakriksz
őstag

bezzeg a physx... ugye? :DDDD

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#12) saelin válasza Stauffenberg (#10) üzenetére


saelin
veterán

"A komplex fizika meg nem azt jelenti, hogy hiteles fizika. A Battlefield sorozat soha nem volt szimulátor és soha nem is lesz, az EA/Dice meg akarta találni az egyensúlyt a komoly és a könnyed szórakozásra vágyók igényei között, amit szerintem sikerült neki." - Mint a mozik nagy hollywoodi filmjeiben, ott sem reális a környezet rombolása és a tárgyak fizikája, de a nép kajálja, mert iszonyat látványos. Erre van igény.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#13) Stauffenberg válasza saelin (#12) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Nem az a lényeg, hogy látványos vagy sem, hanem bizonyos játékmechanizmusokat egyszerűen felrúghat. A teljes rombolhatóságra ott van példának a Red Faction sorozat, ahol alapvetően nincs semmi korlátja a falak szétbombázásának, de oda is kellenek bizonyos korlátozások, különben a játékost képtelenség lesz a narratívában tartani. Ez multis játék esetében meg inkább azért van, hogy bizonyos megkötések, szabályok között tartsa a játékosokat. Ezért nem lehet bizonyos dolgokat felrobbantani és ezért nem lehet bizonyos helyekre tankkal felhajtani.

A kolléga felvetése egyébként teljesen jogos, hiszen a vizuális megjelenítés egyre realisztikusabbá válásával jön felszínre a disszonancia. Csak ezt érdemes a helyén kezelni, mert ez nem mindig a fejlesztők hanyagságából vagy butaságából adódik, hanem szándékos megkötések.

A témában egyébként érdemes ezt is elolvasni:

Ludonarratív disszonancia - Mi baj a kedvenc játékainkkal?

(#14) Csaber válasza saelin (#12) üzenetére


Csaber
senior tag

Egyensúly meg BF4 sírva kiröhögős "smájli " illene ide, a kettő kár egy mondatban emlegetni...

(#15) wolfman válasza Stauffenberg (#13) üzenetére


wolfman
veterán

Ez egy jó cikk, én is érzem ezt már egy ideje, de én ezt a disszonanciát inkább úgy érzem, hogy régóta tudnak róla a fejelsztők, érzik, hogy bizonyos dolgok nem illenek bele bizonyos műfajokba, de vagy pénzbe kerülne részletesebbé varázsolni a világot vagy csak szarnak bele az egészbe, mert úgy vélik elég lesz az a játékosoknak, amit már eddig is beletettek. Vagy a harmadik, ami mostanában éli fénykorát, hogy eljöttek az új konzolok, mindenhol be vannak harangozva, hogy milyen fantasztikus dolgokat lesznek képesek bele programozni és sokkal egyszerűbben, aztán most ott tartunk, hogy tényleg szebbek a játékok, iszonyat képi világokat tudnak teremteni, de olyan játékbeli funkciók, amik eddig alapvetőek voltak vagy olyan extrát nyújtottak, hogy az ember elismeréssel biggyesztette felfelé a száját mikor meglátta, most tökéletesen hiányoznak, mert még nem értenek a program nyelvekhez vagy a fejlesztő környezethez, egyszóval suták! Ez mind ok, hogy gyönyörű világokat teremtenek, de buta és visszaegyszerűsített lehetőségek állnak rendelkezésre sokszor.

Sokszoer hallottam már meg olvastam újságokban, hogy lassan eljöhet a mesterséges intelligencia kora, mikor a gépek öntudattal fognak rendelkezni, és folyton a játékokat, hozzák fel példának, mert realisztikus a garfikájuk és hogy a benne lévő ellenfelek meg NPC-k milyen emberian viselkednek. Ezzel szemben minden játék szörnyen scriptelt, ráadásként az új Nextgen játékokban vissza is butultak vagy 5-6 évet a látványért cserébe.

[ Szerkesztve ]

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#16) Stauffenberg válasza wolfman (#15) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ahogy a linkelt cikkben is volt, főleg az okozza ezt a zavart a játékosban, hogy a film és a videojáték formanyelve eredendően eltérő és amikor ezek keverednek, nagyon könnyen disszonáns a kicsengésük.

Videojátékokkal nagyjából 18 éve játszom, míg a lassan 6 éve foglalkozom filmezéssel, tudom jól, hogy mennyire eltérő a két műfaj (a nyilvánvaló hasonlóságaik ellenére). Igen rossz amikor egy filmszerűen felépített jelenetet végül egy klasszikus videojátékos húzással ér véget aminek a célja, hogy benne tartson a történetmesélés medrében, de mégsem sikerül neki. Például választanod kell két ajtó közül és mindkettő eltérő folytatást ígér. Ez villámgyorsan kizökkent és választási helyzet elé állít, esetleg valamilyen logikai feladványt is közbeiktat. Önmagában ezzel nincs baj, hiszen ez lehet szórakoztató, kivéve akkor amikor egy izgalmas jelenetsort tör ketté.

Valahogy a film és a videojáték narratívája olyan, mintha mágnesek lennének amik egyszerre mindkettő pólussal rendelkeznek, egyszerre taszítják és vonzzák egymást. Ez pedig sok esetben feszültséget, frusztrációt okoz.

Ezért szeretem jobban egy videojátéknál a klasszikus, erre a műfajra jellemző narratívát, amely mellett teljesen meg tudom bocsátani, hogy egy 10 centis betonfalat ki tudok robbantani, miközben egy 2 centis farostlemezt már nem.

(#17) oraihunter válasza lofagi (#3) üzenetére


oraihunter
aktív tag

Hát igen. Ez így van. :K

oraihunter felhasználónak 381 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon! Ha sürgős, akkor az adatlapon a telószám (06-30-293-42-53), de számkijelzés nélküli hívást már 21-éve nem fogadunk!

(#19) MasterDeeJay válasza Cobra652 (#18) üzenetére

Én vártam hogy megjelenik valaha is a Red Faction nem sciptelt pálya rombolhatóság valamilyen fejlesztett változata nagyobb címekben. Mennyire jobb lenne egy totálisan 0-ra rombolható pálya egy multiban.
Persze mind hiába, pedig ott van szinte készen a kód 2001 óta. És ezt egy P3-as meg egy Geforce2 képes volt normális fps-el kiadni magából dx7-el. Ja hogy nehéz köré játékot írni....

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#20) Rojik válasza Cobra652 (#18) üzenetére


Rojik
tag

Tudnál mondani néhány nevet, mert egy sem jut nekem eszembe. (Komoly kérés, nem szarkazmus.)

[ Szerkesztve ]

Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.