A mai gépek nagy részében akkor sem a pilóta vezet ha a kezelőszerveket ő kezeli. Az elektronikus kormányvezérlőrendszerek vezetnek, saját maguk döntik el, hogy melyik kormányfelületet térítik ki és mennyire a kívánt hatás eléréséhez. Az utóbbi két évtizedben tervezett rendszerek még adaptívak is, azaz a kieső kormányfelületeket ki tudják váltani a többivel. Vannak repülőgéptípusok, amelyek enélkül mégcsak repülni sem tudnának. A pilóta kb csak kijelöli, hogy mit szeretne csinálni, a gép meg eldönti, hogy mit fog.
A dugóhúzó egyébként rossz példa, az elektronikus kormányrendszerek mindegyike rendelkezik automata kivezetőfunkcióval, akár olyan helyzetekből is kivezetik a gépet, amiből egy mechanikus kormányvezérlőrendszerű gépet nem lenne képes a pilóta. Sőt, sok esetben a pilóta beavatkozása csak káros. Elég sok géptípus magától kijött dugóhúzóból ha a pilóta elengedte a kormányt.