Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Predatorr


Predatorr
őstag

Szomorú, hogy ennyire sikerült utolérniük az amd-t meghajtóhibák terén, még ha azok súlyosságát nem is (tapasztalat!), de sajnos hétről hétre látom a törekvést rá. :(((
Arra meg még mindig nem képesek, hogy több monitort ne 3D órajaleken hajtsanak (Intel lapos elvisz 1db FHD-t + 2db külső 4K-t simán), ez pedig sokkal bosszantóbb, mint olyan apróságok, amelyek kvázi sosem jönnek elő.

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#2) Lord Myn válasza Predatorr (#1) üzenetére


Lord Myn
senior tag

De, képesek, csak RTX széria kell hozzá... :) (3 kijelzőn tesztelve, 2 RTX kártyával is és leviszi az órajeleket, míg a GTX szérián max. 2 kijelzőnél vette csak vissza)

Viszont GTA V crash még mindig van, úgyhogy ezt is kihagyom egyelőre (pedig úgy kipróbálnám már az Image sharpening-et)

"War does not determine who is right - only who is left."

(#3) Predatorr válasza Lord Myn (#2) üzenetére


Predatorr
őstag

Nem képesek, 2080-am van. :P
2db 4k monitoron tesztelve. :Y
Ráadásul az egyiket lekapcsolva is magasan tartja az órajeleket, amíg át nem állítom 1 képernyősre a rendszert.

[ Szerkesztve ]

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#4) Lord Myn válasza Predatorr (#3) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Lehet, hogy akkor a 4K a probléma, nekem csak FHD-s kijelzőim vannak, majd kipróbálom 4K DSR-rel és megnézem visszaveszi-e az órajeleket.

"War does not determine who is right - only who is left."

(#5) pokmky válasza Predatorr (#1) üzenetére


pokmky
tag

Intel lapos elvisz 1db FHD-t + 2db külső 4K-t simán),

Ja állóképekkel. :))

Ne röhögtess már, két FHD kijelző mellett is laggolnak az intel hd graficsok.....

(#6) Tyrel válasza Predatorr (#3) üzenetére


Tyrel
őstag

Valószínűleg közrejátszik a kijelzők képfrissítési sebessége is, nem csak a felbontása. Nálam még Pascal van de ez is csak akkor veszi vissza az órajeleit ha 2 monitorom aktív, ha a 3.-at is bekapcsolom akkor szétszalad a ménes.

Mondjuk engem sokkal jobban érdekelne valami javítás arra hogy az utóbbi pár verzió óta így random kifagy a driver, pl. Gears 5 végigjátszása közben is, sima YouTube videó nézés közben is...

Turenkarn

(#7) Lord Myn válasza Tyrel (#6) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Ezt írtam én is: Maxwell/Pascal GTX szeriánál 2 kijelző fölött már 3D-s órajelekkel megy a desktop is, de a Turingnál (legalábbis az RTX-eknél, GTX nem volt még nálam) már 3-nál is visszaveszi szépen. A 4K-kat még nem teszteltem.

(#5) pokmky: Ne röhögtess már, két FHD kijelző mellett is laggolnak az intel hd graficsok.....

Min, desktopon? Ne viccelj már... 3 kijelzőn hajtom a munkahelyi Intel lapost, semmi lag nincsen.

[ Szerkesztve ]

"War does not determine who is right - only who is left."

(#8) Abu85 válasza Lord Myn (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GTA5-nél múltkor írtam, hogy nagyon nehéz javítani a driverből, mert vissza kellene térni a régi rutinokra. Jelenleg az alkalmazás oldalán gondolkodnak javításban, de ott sem könnyű.

Most már benne is van a dokumentációban, hogy a fejlesztőkkel dolgoznak a probléma javításán. Ezek a megjegyzések mindig azt jelentik, hogy a driveres fix problémákba ütközik, vagy nehéz, vagy nagy teljesítményvesztességgel járna.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) martonx


martonx
veterán

Vajon az nvidia mikor tesz be egy AMD chill szerű funkciót a driverébe? Amikor csak WOT-ozok az 1660 TI-vel, nekem bőven elég lenne 40FPS, és alacsonyabb hang - fogyasztás.

Én kérek elnézést!

(#10) Abu85 válasza martonx (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egyrészt rohadt nehéz. Másrészt a szabadalmak az AMD-nél vannak. Az AMD is csak azért tudta beépíteni, mert megvették azt a céget, amelyik kitalálta.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) Lord Myn válasza Abu85 (#8) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Tudom, mindig elolvasom a PDF doksit mielőtt felrakok egy új drivert. De gondolom, ha közben kijön egy GTAV patch, akkor ezt is felvezetik a dokumentációban. (Egyébként nekem ez kicsit ujjal mutogatásnak tűnik, a cégnél nekünk is rengeteg olyan - több komponensű - szoftvercsomagunk van, amit több cég fejlesztett és amikor hiba van, akkor sokszor előfordul az egymásra mutogatás...).

Mivel a GTAV nálunk állandó játékforrás, ezért kihagyom addig az új drivereket, amíg a doksiban nem olvasom, hogy erről vagy arról az oldalról orvosolva lett a hiba.

(#9) martonx: A Geforce GTX-es laptopokon a 'Whisper mode' nem valami hasonlót csinál?

[ Szerkesztve ]

"War does not determine who is right - only who is left."

(#12) Z10N


Z10N
veterán

" Quake 3 Arena színei 16 bites színmélység mellett sem torzulnak el"

1999-t irunk? :D

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#13) ipatch1895


ipatch1895
csendes tag

Sírok a címeken... :D
Valakinek RDR2-ben hozott valami változást esetleg?

[ Szerkesztve ]

(#14) hokuszpk válasza Z10N (#12) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

kiemelt prioritast elvez a regebbi alkalmazasokkal valo kompatibilitas megtartasa :D

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#15) RobbyJr válasza ipatch1895 (#13) üzenetére


RobbyJr
őstag

Pár FPS javulást hozott akiktől hallottam.

Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!

(#16) snecy20


snecy20
veterán

Én nem tudom mennyire normális az, hogy egy évben kinyom az nVidia magából átlag 30 drivert. :U

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#17) martonx válasza Lord Myn (#11) üzenetére


martonx
veterán

Laptopokon...

Én kérek elnézést!

(#18) pokmky válasza Lord Myn (#7) üzenetére


pokmky
tag

Nálam a munkahelyi FHD mellett egy 1280x1024-es monitor van, amit csak akkor kapcsolok be, ha nagyon kell, mert a weboldalkat görgetni is necces két monitorral, dell laitude-on 6300U-val..

[ Szerkesztve ]

(#19) GreatL


GreatL
őstag

GTA V... valamit nagyon csinálniuk kellene már vele. Félek hogy az RDR2-vel is csak a kínlódás lesz évekig mert a Rockstar nem tud programozni.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#20) martonx válasza Abu85 (#10) üzenetére


martonx
veterán

Francba, azért bíztam benne, hogy a piacvezető GPU gyártó meg tud oldani egy ilyen dolgot.

Én kérek elnézést!

(#21) Abu85 válasza martonx (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Meg lehet oldani persze, de nagyon bonyolult a probléma. Maga a Chill egy nyolc éves fejlesztés. Kb. 6 éves volt, amikor az AMD beépítette, tehát nagyjából ennyi idő kell a megvalósításához.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Lord Myn válasza martonx (#17) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Szerintem workaroundként be tudod fixálni RivaTunerben az FPS-t és akkor a kártya is nagyon visszafogja az órajeleket. Legalábbis nekem a 2070-esen így működik, van nem egy olyan kevésbé erőforrás-igényes játék, ahol full passzívan fut a VGA, az órajelek meg 1000-1200 (GPU) és 10000 (VRAM) környékén mennek. Pedig nem is fixálom az fps-t Rivában, csak egyszerűen 60hz/v-sync on.

(#18) pokmky: Hányadik generációs intel? Nekem a mh-i gépem 6. gen-es (Intel HD 520-as iVGA).

[ Szerkesztve ]

"War does not determine who is right - only who is left."

(#23) Abu85 válasza Lord Myn (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak ugye a Chill messze nem azt csinálja, hanem eltünteti a parancslistát, hogy a GPU mindig csak az aktuális jelenetet számolja, így a lehető legrövidebb időn belül adjon eredményt, de ezt úgy, hogy közben nem fossa össze magát az API a nem szabályos működéstől, így nem fog akadozni sem. Emellett, ha akció van, akkor felviszi a sebességet a beállított fps-re. Vagyis, ha nem csinálsz semmit, akkor mondjuk 40-en tartja, ha pedig lövöldözöl, akkor felküldi 120-ra, ha ezeket az értékeket állítottad be. Tehát két tényezője van az egésznek. Spórolod vele az energiát, mert csak akkor van magas fps-ed, ha aktívan játszol, illetve minden képed nagyon alacsony laggal készül. Meg lehet egyébként nézni benchmarkban a hatását. Például a 3DMarkban. Ha beállítod 30-120-ra, akkor 30 fps lesz az átlag, de ha vadul elkezded mozgatni az egeret, akkor már felmegy a sebességed. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) zef válasza Predatorr (#3) üzenetére


zef
tag

Nekem egy 2060 Super hajt meg 2db LG 27UK650-W moncsit UHD-ban, DP portokon csatlakoztatva.
Ha ki van kapcsolva a Setup G-Sync panelen a 3-as pontban az "Enable settings for the selected display model" pipa, de amúgy engedélyezve van a G-Sync, akkor 300-375MHz-en elvan a kártya. Ha bekattintom ezt a csekkboxot, akkor felszalad 1080MHz-re. Úgyhogy játék előtt bekapcsolom ezt a pipát, de amúgy desktop módban meg kikapcsolom - amit rendszeresen elfelejtek :DDD

[ Szerkesztve ]

(#25) Vektast


Vektast
aktív tag

[Forza Horizon 4]: "Low streaming bandwidth" error may occur after extended gameplay.
Legalább tudnak róla és dolgoznak rajta.

A nehéz idők erős embereket formálnak. Az erős emberek jó időket hoznak el. A jó idők gyenge embereket formálnak. A gyenge emberek nehéz időket hoznak el.

(#26) Lord Myn válasza Abu85 (#23) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Igen, olvastam a Chill-ről amikor kijött, mint feature, hogy ez nem teljesen ugyanaz. Csak a kolléga azt írta, hogy neki elég lenne fix 40 fps, amikor wot-ozik alacsonyabb hanggal/fogyasztással, erre próbáltam valami workaround-os megoldást adni.

Egyébként a Chillnél nem biztos, hogy jól értem ezt a 2 beállított értékes dolgot: Ha nem játszol, csak nézel, akkor megy az alacsonyabb fps, ha pedig elkezdesz játszani, mozgatni az egeret (ahogy te írtad "akció van") akkor meg a magasabbat (vagy a kettő közötti értéket, amit maximálisan tud)? Azaz csak az in-game renderelt átvezetőknél van értelme az alacsonyabb fps-nek? :F

"War does not determine who is right - only who is left."

(#27) b. válasza Predatorr (#3) üzenetére


b.
félisten

ez érdekes mert nálam 1440 P és egy FHD monitor vannak rákötve és visszaveszi az órajeleket a múltkori és ezzel a driverrel is.
DP porton megy mindkettő.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#28) Trailblazer


Trailblazer
addikt

Ilyen remekül néz ki a HWiNFO (elvileg, és eddig) szenzoros mezőkkel teli ablaka az új driver telepítése után. Semmi más nem változott a rendszerben. Tudnak ezek az envés fiúk... :W

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#29) Lord Myn válasza b. (#27) üzenetére


Lord Myn
senior tag

2 monitornál bármelyik GTX is visszaveszi, 3 (vagy több) kijelzőről volt szó, amiből 2 db 4K-s...

"War does not determine who is right - only who is left."

(#30) Abu85 válasza Lord Myn (#26) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nyilván a frame rate-et fixálni egyszerűbb, azt elég sok program megengedi. :)

Kell ugye egy minimum és egy maximum a Chillel. A maximum az az érték, amit céloz a Chill, ha aktívan játszol. A minimum pedig az, amit akkor próbál tartani, ha mondjuk nincs input. De fontos, hogy a hardver képes legyen a beállított sebességre, mert csak úgy azt nem tudja előállítani a szoftver. Van egyébként már egyfajta passzív üzemmód is, ami képes felismerni, ha a játékos inkább felfedezget, és akkor nem törekszik rá, hogy a maximális sebességet tartsa. De a tapasztalataim szerint inkább megy a nagy sebesség felé, tehát ha egy picit jobban mozgatod az egeret, akkor ez a passzív üzemmód nem jellemző.
A Chillnek lényegében ez az értelme. Plusz az, hogy nincs hagyományos értelemben vett parancslista, tehát a késleltetés minimális lesz. Utóbbit nem tudod elérni máshogy, mert a grafikus API-k parancslistával dolgoznak. Ha ezt kiszeded, de nem szabályozod máshogy a jelenetszámítást, akkor akadásokat kapsz. A Chillben ez azért nem jelentkezik, mert az nem a képszámítást kontrollálja, hanem a jelenetszámítást. Emiatt nem okoz gondot a parancslista elhagyása, mert már a jelenet szintjén kontrollálva van a futtatott program. Ez a nehézsége a rendszernek, ami miatt a HiAlgo kénytelen volt gyakorlatilag eladni magát az egyik gyártónak, mert ismerniük kell a driver és az OS forráskódját is, hogy ehhez megfelelő szoftveres hátteret írjanak a modernebb API-kra. Az AMD mindkettőt ismeri. Az OS-be ugyan nem nyúlhatnak bele, de tudják, hogy pontosan mit csinálnak a grafikus alrendszert kezelő modulok, tehát tudnak rá vezérlést írni, a drivert pedig bármikor módosíthatják.

Az NV is le tudná ezt másolni, csak rendkívül időigényes ezt megcsinálni, évek mire átírják a drivert, hogy ezzel kompatibilis legyen, és onnan még gondot jelenthet az, hogy az AMD birtokolja a szabadalmakat. Mondjuk utóbbi egy üzleti kérdés, és mindennek megvan a maga ára.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) Lord Myn válasza Abu85 (#30) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Köszi, így már értem. Viszont akkor (egyelőre) gyakorlati haszna inkább a minimális input lag-ban van és ez bármilyen játékkal működik vagy implementálni kell játékokként (esetleg API függő)?

"War does not determine who is right - only who is left."

(#32) Abu85 válasza Lord Myn (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az elterjedt API-kon működik (DirectX9-12, Vulkan). A játékba nem kell implementálni hozzá semmit.
Egyébként van róla szó, hogy lenne ennek egy API oldali támogatása, hogy a fejlesztő egy hasonló rendszert már a játékba magába be tudjon építeni. A gond ezzel az, hogy új grafikus API-k kellenének hozzá (módosítani kell a parancslistával kapcsolatos specifikációkat), de a téma ott van az asztalon.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) Trailblazer válasza Trailblazer (#28) üzenetére


Trailblazer
addikt

És igen, visszatéve az előzőt (441.12) minden helyreállt. Szóval nekem ilyen áron ne járja át az Erő...

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#34) pokmky válasza Trailblazer (#33) üzenetére


pokmky
tag

Milyen áron? Be kellett volna állítani újra a szoftvert, vagy várni új verziójára? Miért kell neked a hw info?? Miért nem játszol azzal a kártyával? Igazi first world problem.....

(#35) Trailblazer válasza pokmky (#34) üzenetére


Trailblazer
addikt

Mit kellett volna beállítani? Az egyik driverrel jó, míg a másikkal nem, screenshotok bizonyítják. Valamint nem tökmindegy neked, miért kell a HWiNFO?

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#36) pokmky válasza Trailblazer (#35) üzenetére


pokmky
tag

Nem, mert butaság miatt húzod le a drivert, gyártót, akármit... Talán azt kellett volna beállítani, hogy milyen szenzorokat észleljen és használon a HW info, ha már ekkora guru vagy, hogy anélkül létezni sem bírsz...

(#37) GreatL válasza Trailblazer (#35) üzenetére


GreatL
őstag

Nálam teljesen jó a legutolsó HWinfóval és nvidia driverrel... valamit benéztél szerintem vagy frissítened kellene az öreg hardverinfódat.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#38) Trailblazer válasza GreatL (#37) üzenetére


Trailblazer
addikt

Nézz rá légyszi a screenshot ablakkeretére: a HWiNFO a legújabb. Nincs mit frissíteni. Ahogy mutattam feljebb kétszer is screenshotokkal alátámasztva: csak a driver változott. 441.20-szal nem oké, míg az eggyel előzővel igen. Semmit nem néztem be.

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#39) GreatL válasza Trailblazer (#38) üzenetére


GreatL
őstag

Ok, én ennyit tudtam segíteni. :R

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#40) Predatorr válasza pokmky (#5) üzenetére


Predatorr
őstag

Na, még valaki, aki nem próbálta, amiről beszél. :P

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#41) RpPRO


RpPRO
őstag

"Quake 3 Arena színei 16 bites színmélység mellett sem torzulnak el."

Remélem, most már 800x600-ban is produkál legalább 30 fps-t. :D

Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.

(#42) martonx válasza Abu85 (#30) üzenetére


martonx
veterán

Ööö én a Radeon chill-t (eddig azt hittem, hogy) csak a framerate fixálására használtam.
Abban a hiszemben voltam, hogy ez csak ennyit csinál, nekem az új Geforce kártyámon is csak ennyire lenne szükségem.
Persze tudom, hogy vannak segédprogramok ehhez, csak nem értem, hogy miért nem lehet Nivida-nak eleve a driverbe tennie egy ilyen egyszerű opciót?

Én kérek elnézést!

(#43) Abu85 válasza martonx (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Arra is használható, de nem arra való. Arra inkább az FRTC van a Radeon Software-be beépítve. Az nem variálja át a parancslistát, hanem szimplán fixálja a frame rate-et. Ezt egyébként eléggé egyszerű lenne belerakni a driverbe, hiszen tényleg nem egy Chill bonyolultságú dolog. A probléma vele az, hogy miképpen fixált a sebességet, és itt vannak olyan tényezők, amelyekkel az NVIDIA valószínűleg nem akar törődni, mert túl bonyolult lenne egy valóban mindig működő megoldás. Az AMD például az órajelszinttel játszik, amikor fix képkockasebességre dolgozik az FRTC, csak ezt nagyon egyszerű megcsinálni egy olyan hardverrel, aminek az órajelváltása gyors. Az NV erre em tud játszani, mert túl lassan váltanak órajelet. Nekik inkább az RTSS-féle megoldás lenne a jó, de azzal az a gondjuk, hogy egy frame-nyi lagot ad hozzá a számításhoz, emiatt nem akarnak ilyen módszert. Korábban az AMD is kritizálta ezt, és kifejtették, hogy azért választottak más megoldást, mert az nem valós funkció, ha plusz laggal csinálod meg. Ez 3rd party szinten lehet, hogy realitás, de driveren belül nagyon amatőr lenne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.