Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Segít az internet.
Valóban vannak szénerőművek Európában, na és? Tisztában vagy vele mennyi károsanyagkibocsátással jár a benzin/gázolaj előállítása? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet. Pedig 2021 van és még mindig ezt kell magyarázni (ha már te is felhoztad az évet)Szóval nem egyedül, hanem amit leírtam az igaz. Ez van.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Írd már le az összes tévhitet. Az idióták nem 6 év után fognak aksit cserélni hanem 3 (Ami persze nem igaz mert általában itthon 20 éves passzáttal mondják hogy sz@r a villany).
Igen gyorsan beéri a hagyományos autó a villanyt, ez persze függ attól is hogy mennyit megyünk vele. Hogy ez 3-5-10 év (vagy több) mert minden esetben még az élettartam előtt beéri. Aksit meg nem kell x évente cserélni kérlek meséld már el hogy hallottál ekkora marhaságot.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
És milyen teslából cseréltettet aksit? Pontos típust évjáratot km-t ha lehet.
"Azt írtam hogy akksi csere is benézhet" akkor magyarázd meg mit jelent, mert szerintem ennek nem sok értelme van.
"Vagy a gyártásról, ami sokkal megterhelőbb vagy a szén energiával tankolásról..."
Első: ezt meg is magyaráztam, élettartam alatt bőven leadja a többletet, második pedig nem létezik. Létezik egy glóbális arány, azt kell nézni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #79 üzenetére
Egy autó szinte sosem befektetés, maximum beruházás ami szükséges.
Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül, de az hogy 100km 600ft vagy 3000ft nekem nagyon nem mindegy. Covid mentes évi magyar átlaggal számolva ez 96000ft illetve 480000ft. Egy darab évről beszélünk, és nincs benne sem a kedvezmények sem a kisebb szervizköltség. (évi magyar átlag ~16000km)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #83 üzenetére
Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül
Gratulálok a szövegből való idézésedhez, újságíró is lehetnél.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #89 üzenetére
Meg nagyszerűen emelnek ki szövegből úgy dolgokat hogy teljesen máshogy fessen ki mint amit valójában mondott a szerző. Persze vannak normálisak is, csak azok sehova nem kellenek mert a nép nem az értelemre kattint hanem a polgárpukkasztóra
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #95 üzenetére
Valószínűleg nem 130-cal ment.
Az emberünk meg nem hatótávokat említ csak számokat. Ugye a 400 km az hirtelen 300km lett, az a zoé annyit tud ideális körülmények között. Az meg hogy a fedélzeti mit ír ki, azon inkább ne vesszünk össze. Teljesen reális hogy télen autópályán 130-cal 180-200 km-t tud.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Motion_Blur #125 üzenetére
Vagy 5.5millióért kapsz egy fapados daciától sokkal de sokkal jobb autót, mellyel tudod tartani a 130km/h-rás legnagyobb megengedett tempót, 180km-res hatótávval (ami a valóságban több lesz).
Aki meg asszonynak vesz ilyet benzines fiat helyett az biztos nem fog neki 1-2 millióért szívó japánt venni .
És persze 2021-től, hiszen akkortól lesz kapható itthon.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem tudom hogy jön ide a dacia, de 120km lesz a hatótávja télen autópályán. Nyáron autópályán meg 150km. Télen városban pedig efelett. Nyáron városban meg simán 240-250km.
A kicsi fiatnak ennél kevesebb lesz a hatótávja, a felsoroltak szerint olyan 110, 140 és 200-220. De ugye nettó 22 kWh aksi, 300 kilóval nehezebb. Nem meglepő, így is igen jó lesz a fogyasztása.
Ezek az autók nem autópályára készülnek, de ha valaki elsődleges autónak veszi és évente kétszer megakar tenni nagyobb belföldi utat az és nem akar 100-120km-enként tölteni (mert ugye menetközben nem 100%-ig töltjük) az meg menjen 110-zel, sokat fog vele nyerni. Folyamatos pályázásra alkalmatlanok ezek az autók, szóval teljesen felesleges azt nézetni velük. Városban viszont kiválóak, nyáron veszteséggel együtt 400-450 ft / 100km és 200-250 km hatótáv a napi 20-50 km-re.
Második autónál pedig teljesen mindegy a hatótáv.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem nehéz levezetni, de ehhez olyan adatok kellenek melyek teljes mértékben egyén függőek (ahhoz hogy jó is legyen az összevetés).
Szóval így hasraütésre megmondani hogy ennél az autónál ennyi év, annál az autónál annyi év nem lehet.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem sok értelme van, tekintve hogy fogyasztásnak minden gyártó nagyon ideális adatokat ad meg.
És akkor ott van még az hogy milyen az a két autó, milyen a felszereltsége, hol vezetünk vele és mennyit, mindezt hogyan, mit használunk az autóban, hol tudunk tankolni/tölteni, mikor használjuk az autót stb stb.
Persze rálehet vágni viszonyítási alapként hogy itt van két autó, megyek x km-t városban / év és akkor 5 év alatt megtérül. Aztán megveszed és 8 év alatt térül meg. Nem annyira vicces dolog. De lehet hogy 10 év helyett 18 év alatt fog. Ezért kell jól utánanézni.Az biztos hogy ha valaki sokat megy városban, és tud otthon / munkahelyen / szülőknél (ha más nincs ) tölteni az borzasztó pici pénzből tud autózni, és akkor ott vannak a kedvezőbb szervizköltségek, az ingyenes parkolás, a kedvezmények. Így gyorsan megtérül, sőt.
Ellenben ha valaki nem sokat autózik (főleg nem a városban), csak a drágább utcai töltőn tud tölteni, és mondjuk nagyon pici parkolási díjat fizetne annak simán lehet +10év a megtérülés.
Nyilván ez borzasztó sok mindentől függ, + nagyon nem mind1 hogy 1,5 vagy 5 millió a villanyautó felára.De ugye ha eltántorít a hosszú megtérülési idő akkor még mindig ott van hogy zöldebb vagy. Jelentősen. Ami szerintem jó. Mások szerint meg nem
Rolly: Én nem a dacia springre gondoltam, hanem daciara mint jelenleg az európai “fapadra”. Azt akartam mondani hogy ez a fiat messze nem olyan fapad mint egy ~2.5-3milliós dacia. És nekem semmi bajom a daciaval.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem teljesen, ugyanis a kötelező szerviz (meg úgy alapvetően a szerviz) miatt nem egyenesen arányos lesz.
Emiatt nem kell aggódni, globális co2 kibocsátás alapján átlag 40-80e km még felveszi a hagyományos autó a villanyautó kibocsátott többletét most. És tudtommal közel sem 80e km egy átlagos autó használati ideje.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest