Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) jUUh


jUUh
addikt

Amúgy esküszöm pofásan néz ki. :B

Samsung Galaxy S23+

(#2) szekra válasza jUUh (#1) üzenetére


szekra
őstag

Asszonynak, 2. autóként, városban szaladgálósnak ideális, de ennél semmi több.

(#3) jUUh válasza szekra (#2) üzenetére


jUUh
addikt

Igen, ilyesmi felhasználásra képzeltem el valakinek. :) Szerintem erre is szánták.

Samsung Galaxy S23+

(#4) petymeg


petymeg
addikt

"még a csökkentett akkumulátorral sem versenyképes a nem elektromos meghajtású alternatívák árával, de ez egyelőre az összes villanyautóra nagyjából igaz"

Majd ha ez változik és a tényleges (nem laborban mért) hatótáv is eléri az 500 km-t, akkor majd lecserélem a benzinest.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#5) atike


atike
nagyúr

"...a hatótáv pedig WLTP szerint 180 kilométer. Mindezen kompromisszumokért cserébe a haza ár 8 millió forint, ami a feltételezett támogatással csak 5,5 milliót jelent, noha épp aktuálisan nem lehet pályázni."

5,5-ért is sokallom, de 8-ért... :U Szaladgálósnak is.

A laboros hatótáv is kevés, de a tényleges meg főleg.

[ Szerkesztve ]

(#6) #56573440 válasza petymeg (#4) üzenetére


#56573440
törölt tag

senki nem kényszerít rá jelenleg hogy ne benzinest használj... Ez pl nekem lenne ideális, aki napi 6 km-et ingázik... Egy rövid hatótávú tisztán elektromos erre ideális lenne, a két lurkós családi hosszúmenetekre meg még mindig ott a másik, a nagy dízel tehén, amit egyébként is erre tartunk...

(#7) GreenGoblin


GreenGoblin
tag

Az első fiat 500-as amire azt mondom tök jól néz ki. Én simán elfogadnám csak a mérete miatt nem ideális családi autónak.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#8) Bdanyy válasza petymeg (#4) üzenetére


Bdanyy
addikt

De jó lenne ha a benzines kocsimmal városban 500 kilométert egy tankkal meg tudnék tenni;]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#9) petymeg válasza #56573440 (#6) üzenetére


petymeg
addikt

Napi 6 km ingázással meg főleg nem éri meg. Nagy távon tudná behozni az olcsóbb üzemeltetésen a durván dupla árat, de arra meg alkalmatlan az összes elektromos.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#10) Fred23


Fred23
nagyúr

Kétlem, hogy jól fog fogyni itthon, pedig örülnék neki. A benzines és dízeles személygépkocsikat talán gyorsabban tiltanák ki a városokból, de szép is lenne!

(#11) GreenGoblin válasza Bdanyy (#8) üzenetére


GreenGoblin
tag

Elég szar autód lehet ha az nem jön össze. Én simán összehozok 600km-ert a legrosszabb esetben is egy tank benyóval városban.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#12) petymeg válasza GreenGoblin (#11) üzenetére


petymeg
addikt

Vagy bokasüllyedése van. ;]

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#13) #72042496


#72042496
törölt tag

Aww, de cuki, totál kéne! :)
Valószínű, hamarosan lesz is egy Fiat 500-asom, csak Legóból. :D

(#14) #56573440 válasza petymeg (#9) üzenetére


#56573440
törölt tag

"a durván dupla árat"

nyilván teli áron nekem sem érdekes egy ilyen, azért egy új yaris kb 5+ misis árával még mindig költhetek 3kb 3-at benyára, javításra, az elég sokáig elvisz bárhova. Viszont ha választhatnék hogy 5.5-ért ez, vagy 5-ért yaris... Ott biztosan erre voksolnék már, mert az én felhasználásomra -heti max 100 km bp mindennel együtt is- arra tökéletesen elég lenne a lassú töltés, a kis hatótáv ellenére is...

(#15) hemaka


hemaka
nagyúr

Tök jól néz ki, mondjuk az olasz kocsiknál ezzel ritkán van gond.

(#16) Plazmacucci válasza petymeg (#12) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Vagy rendes autója van a hőskorból ami nem 3 hengeres.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#17) moleculez válasza petymeg (#9) üzenetére


moleculez
veterán

Mondjuk arra bicikli is elég lenne :DDD
Viccet félretéve, városban nagyon jók ezek az e-autok, Pesten nagyon szerettem a kis VW e-UP-al csapatni (GreenGo)
Ha beleszámolod a karbantartást kötelezőt, ingyen parkolás, mittomén mi jár még az e-autóhoz Mo-n, azért jobban jössz ki. Meg gondolom a 6km sincs kőbe vésve, megy még az ember ide-oda.

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#18) Noukoum válasza jUUh (#3) üzenetére


Noukoum
veterán

Bár tegyük hozzá hogy nagyon sok embernek bőven elég egy ilyen autó :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#19) atike válasza moleculez (#17) üzenetére


atike
nagyúr

Mennyi idő után jössz ki jobban? Mármint mikor "térül meg" a majdnem dupla ár...? Komolyan.

(#20) moleculez válasza atike (#19) üzenetére


moleculez
veterán

Az nem térül meg, nefog belátható időn belül profitot termelni egy benzines autó ellenében, de a fenntartási költsége alacsonyabb, arra értettem, hogy jobban jössz ki?

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#21) Bdanyy válasza GreenGoblin (#11) üzenetére


Bdanyy
addikt

Nem városba való az 1.8T, azon kívül is ritkán sikerül 500km fölé menni, pedig nincs bokasüllyedésem. Nem a fogyasztás volt a legfőbb szempont anno nah :) szívesen váltanék elektromosra már egy stabil téli nyugodt autópályás 250km-nél is.

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#22) GreenGoblin válasza Bdanyy (#21) üzenetére


GreenGoblin
tag

Ha nem a fogyasztás volt a szempont akkor mi? Nem cseszegetni akarlak de ez is a baj az emberekkel. A szomszédomnak is ott valami BWM Xakárhány. Én csak tratkornak hívom. Egyedül van. Az utca végéig kihuzatja és mehet tankolni. Bravó.
1. Ha az emberek olyan autót vennének ami elég nekik
2. Ha a gyártók nem nyomatnák ezeket a benzin-dízel zabáló gépeket
3. Ha az emberek a szabályokat betartva értelmesen (nem hirtelen gyorsulva vagy fékezve, eszetlen módon) vezetnének

4. Ha annyi autót tartanának egy háztartásban amire szükség van (lemegyek a kocsmába nem kell autó)
5. Ha rendszeresen szervizelve lennének az autók

Sokkal kevesebb lenne a környezet szennyezés.
Meg merem kockáztatni talán, talán még elektromos autókra sem lenne szükség hogy kordában tartsuk a szennyezést.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#23) Bdanyy válasza GreenGoblin (#22) üzenetére


Bdanyy
addikt

A járvány előtt alig használtam az autót, szinte csak hosszabb utakra mentem vele ahol a tömegközlekedés minimum másfél, de sokszor kétszer annyi ideig tart. Éveken keresztül a 3-5 ezer kilométernél szinte mindegy, hogy 5 vagy 10 liter a vegyes fogyasztás a rendszeres szerviz költségeihez képest. Ehhez nem akartam dízelt, de a szívóbenzint meg nem szeretem (pörgetni). Aztán ahogy öregedett és megszaladtak a költségek, még elenyészőbb lett (korábban ki kellett volna szállnom belőle)

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#24) Rolly válasza petymeg (#9) üzenetére


Rolly
veterán

ez így nem igaz nagy távban tény, hogy nem jó az elektromos a töltési idő miatt... de azért egy 42 kWh változat például ebből 1 töltéssel télen autópálya tempóban kb 150kmt el tud menni 90 körül már 200-220 km körül ha valaki 100 km-t ingázik akkor neki tökéletes az elektromos...

mi napi átlag 50-70 km között megyünk így az 47 kWh nettó akkus e208cal elég jól megvagyunk... sőt rokon látogatás (160 km oda 160 km vissza is) is megoldható úgy hogy ebéd és beszélgetés alatt fel tudjuk tölteni az autót és jöhetünk vissza még télen is autópálya tempóban... tavasszal-ősszel meg töltés nélkül meg tudunk fordulni...

de Budapest Békéscsaba távolságra is csak kb 20 perc töltés kell a végállomáson 5-6 óra alatt akár fel tudunk tölteni ... de ilyen távolságot 1 napért ritkán teszünk meg :)

szóval de évi 20-40-60e kmt simán meg lehet tenni egy elektromossal... akár csak otthoni töltés mellett is

(#25) Rolly válasza atike (#19) üzenetére


Rolly
veterán

mikor térül meg bármelyik autó? :D

2 hónap után visszaültem a 2017es diesel autónkba hát zavaróan hangos volt pedig a halk dieselek közé tartozik :)

(#26) k-adi


k-adi
nagyúr

ez nektek szép? belülről nem rossz, még csak-csak.. de kívülről? jó jó fiat.. ahhoz képest ja.

(#27) #72042496 válasza k-adi (#26) üzenetére


#72042496
törölt tag

Azt én nem mondanám rá, hogy szép. Inkább eredetien és számomra vagányul néz ki, nekem bejön.

(#28) h4h01 válasza k-adi (#26) üzenetére


h4h01
senior tag

Nem szép, csak rohadt jól néz ki! Még férfi szemmel is .. :)

(#29) savoo


savoo
addikt

Az az állami támogatás ugye már rég nincs, a megnyitása után elfogyott 1-2 nap alatt a keret...

(#30) Rolly válasza savoo (#29) üzenetére


Rolly
veterán

Erre az évre is ígérik, hogy lesz...

[ Szerkesztve ]

(#31) Noukoum válasza Rolly (#30) üzenetére


Noukoum
veterán

És az is el fog fogyni pillanatok alatt.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#32) aramis00


aramis00
tag

Nem leszek népszerű, de szerintem csak ilyen méretű és hajtású autókat szabadna a (bel)városokba beengedni. Első körben kitiltanám az összes szgk-t, ami 2T feletti súlyú és/vagy 4,5m-nél hosszabb. Igen, a kamusan használható böszme nagy plugin SUV-okat és a tisztán elektromosakat is. Se Model S,3,X, se Etron, se EQC nem kell a magyarországi (bel)városokba, ahogy a GLE mercik 330e, 530e-k se valók oda. Ezek utazó autók, családoknak, nem 1 személynek vonatozni a dugóban. Nem irigységből írom. Rollyhoz hasonló az autó portfóliók. Családunk van, 3 gyerekek is befér egy kis, városi autóba. 200+ km-es útra (sajnos) mi is a dízellel megyünk. Mivel ez utóbbi jóval ritkább, eszméletlen különbséget érezni ilyenkor, negatív értelemben. Gyorsan el lehet szokni tőle...

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

(#33) Noukoum válasza aramis00 (#32) üzenetére


Noukoum
veterán

Az a baj hogy még a dög nagy villany SUV-oknak is kisebb a co2 lábnyoma mint a kis pici benzines autóknak. A városon belüli kibocsátásról nem is beszélve.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#34) FeRRaR1 válasza Noukoum (#33) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ezt honnan veszed ha szabadna kérdeznem? A nagy Német országban is a reklámozott napenergia mellett külszíni szénbányászatból és annak a tüzeléséből állítanak elő áramot. 2021. Európa közepe. Ott mekkora akkor a lábnyom ha azzal "tankolsz", illetve az akkumulátor is erről híres, hogy környezetbarát gyártani és majd ártalmatlanítani?

Egyedül a városon belüli kibocsátásban van igazad.

(#35) Noukoum válasza FeRRaR1 (#34) üzenetére


Noukoum
veterán

Segít az internet.
Valóban vannak szénerőművek Európában, na és? Tisztában vagy vele mennyi károsanyagkibocsátással jár a benzin/gázolaj előállítása? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet. Pedig 2021 van és még mindig ezt kell magyarázni (ha már te is felhoztad az évet)

Szóval nem egyedül, hanem amit leírtam az igaz. Ez van.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#36) FeRRaR1 válasza Noukoum (#35) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Használtam, és olvastam a témában korábban is. Konkrét példa, Volvo XC40 gyártása 14 tonna Co2 terhelést ró a környezetre, ugyan az elektromosban, Polestar 2: 24 tonna.
A nagy súly miatt a gumi por is jelentősebb. Tehát azt feltételezve, hogy 0 Co2 lábnyommal tankolsz ami lehetetlen, akkor csupán 10 tonnát kell behozni.

Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?

Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet.

Ez van.

(#37) Rolly válasza Noukoum (#31) üzenetére


Rolly
veterán

Tény de aki akarta meg tudta szerezni... Reggel 8kor nyitott a pályázat 8kor neki kezdtem és fél 9 - 9 között túl voltam rajta.... Sőt ismerős délután 3kor pályázott és ő is belefért.

Volt a hűtő vagy mosógép pályázat pár éve ott 1-2 óra alatt fogyott el a keret...

(#38) petymeg válasza #56573440 (#14) üzenetére


petymeg
addikt

Nálunk a nejemnél jöhetne szóba esetleg, mert leginkább csak városban használja, napi 20-30 km-t, de gyerekeket hátra betenni, kivenni, baromi körülményes pl pont ennél is. Ami már használhatóbb ilyesmire (pl. Nissan Leaf, VW ID3) az meg 10+ milla, állami segéllyel is. Abból már igencsak tisztességes hagyományost lehet venni. A nejem amúgy is a SUV kialakításba van belezúgva, mióta olyat használ. Elektromos SUV meg nagyon drága, 10 milla körül nincs is, attól többet nem adunk autóért. Szóval nézegettem én is az elektromos autókat, de még messze vannak árban és használhatóságban is attól, amire azt mondanám, hogy OK.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#39) #16820480 válasza FeRRaR1 (#36) üzenetére


#16820480
törölt tag

Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?

Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.

(#40) petymeg válasza aramis00 (#32) üzenetére


petymeg
addikt

Valaki szerint meg csak a tömegközlekedést meg a gyalogosokat, bicikliseket kellene beengedni a belvárosba. Én pl ezekhez tartozom. Tök jó lenne az M3 bevezetőjében letenni a nem létező P+R parkolóba a kocsimat, a parkolójegyhez járó ingyenjeggyel a nem létező földalattival max 10 perc alatt beérhetnék Budára a cégünk központjába. Helyette az M3 bevezetőjétől a II. kerületbe kb. 30p-1ó az út, közben érdemi munkát nem tudok végezni max. telefonálni.

[ Szerkesztve ]

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#41) petymeg válasza Noukoum (#33) üzenetére


petymeg
addikt

"Az a baj hogy még a dög nagy villany SUV-oknak is kisebb a co2 lábnyoma mint a kis pici benzines autóknak."

De persze ezt minden épeszű ember belátja, hogy hazugság.

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#42) Rolly válasza petymeg (#38) üzenetére


Rolly
veterán

A nejednek szerintem egy BMW i3 lenne a tökéletes városi kisautó...
- magas felépítés mint egy suv
- kis autó de 2 felnőtt két gyerek befér kényelmesen
- az ajtó kialakítás miatt hátulra gyerekülésbe könnyebb berakni a gyereket- a gyerek véletlenül sem tud kiszállni :)
- 94Ahs akkuval 6-7m között már kapható

Jól bírja az akkuja, és karbon a váz így soha nem fog szetrohadni :). Amúgy ekkora távra elég a 60Ah is az kb 5-6m között megy

[ Szerkesztve ]

(#43) atike válasza Rolly (#25) üzenetére


atike
nagyúr

& #20

A plusz pénz, amivel többe kerül, mint egy benzines vagy egy dízel - erre értem. Nyilván maga az autó soha nem térül meg (hacsak nem taxi :DDD )...

(#44) petymeg válasza Rolly (#42) üzenetére


petymeg
addikt

Megnézzük majd, úgyis lassan csereérett a kocsija. Jók az érvek, amiket felhoztál, de ha a külcsíny nem tetszik neki akkor bármilyen érv lepereg róla. Igazi nő. ;]

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

(#45) Rolly válasza petymeg (#44) üzenetére


Rolly
veterán

Menjetek el az i3mal egy körre :) kis élmény autó :)

Az általam írt árak használt árak...

[ Szerkesztve ]

(#46) atike válasza Rolly (#42) üzenetére


atike
nagyúr

6-7 között? 4-5 éves használt...

Na igen, ez egy másik jó kérdés - "szabad-e" venni használtan ilyen korú elektromos autót...? Vajon milyen az akksik állapota..? Mikor következik az, hogy cserélni kell - és az mennyibe fog kerülni?

(ezt sem kötekedésből írom, csak tényleg érdekelne, hogy mennyire kell ilyen dolgokkal foglalkozni elektromos autó kapcsán....)

(#47) Rolly válasza atike (#43) üzenetére


Rolly
veterán

Nálunk e208 lett állami támogatással így a felár kevesebb mint 2 millió volt azonos felszereltség mellett ami nálunk 4 év alatt vissza is jön.

Plusz céges autó annak sok-sok előnyével :)

(#48) GreenGoblin válasza Rolly (#47) üzenetére


GreenGoblin
tag

Szerintem az idei év legszebb autója. Van vele viszont pár bajom:
1. Ár brutál magas főleg ha mellé helyezem a benzines társát. Egyszerűen nem éri meg.
2. A sok zongoralakk kívűl, belűl megőrítene. A legrosszabb és undorítóbb dolog amit a gyártók beleraknak az autókba. Annál még a kopogós matt műanyagot is többre tartom.
3. Nincsenek klíma tekerő gombok, mindent kijelzőről kell ami kényelmetlen és veszélyes vezetés közben.
4. Akkuban nem erős. Egy Zoe range-el ha bele tették volna elégedett lettem volna de így kevés, ráadásul sokat eszik.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#49) #56573440 válasza aramis00 (#32) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ha nem vagyok indiszkrét mégis miért "sajnos" hogy dízellel mész hosszú távra?

(#50) petymeg válasza Rolly (#45) üzenetére


petymeg
addikt

Most néztem meg a BMW honlapján, az alapára 13,11 millió...

Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.