Helló, mindenki!
Először is, nem szoktam fórumokra írni vagy beregisztrálni. De mint kezdő játékfejlesztő nem tudtam elmenni a cikk, illetve a hozzászólások mellett.
Nem tudom a kommentálók közül hányan mondtak véleményt úgy, hogy nem próbálták ki a játékot. Nos, én megtettem.
Ez csak az én tapasztalatom egy sony xperia sp-n.
A játék menüje átlagos egyszerű. Szimpla játékmenet, túlélő mód, célok, beállítások, kilépés.
A gombok hangja kicsit késik. A grafika a játék nagyságához illően megfelelő. A játék kicsit sok helyet foglal, de gondolom az ingyenes unity felület miatt.
A beállítások: Lehetőségünk van kikapcsolni a hangot, és külön a zenét, illetve a fizikai változók erejének beállítására. Hát itt kezdődnek a gondok. Ha a hangot kikapcsoljuk a beállításoknál és játék közben visszakapcsoljuk, az összes eddig lecsapott macska hangja egyszerre hallatszik. A zene ki/be kapcsolása jól működik. Gyakorlatilag, ha a hangot kikapcsoljuk, az online felületek után visszakapcsol, pedig a beállításoknál láthatóan ki van kapcsolva. A játék újraindításakor megtartja a néma módot.
A célok: Van pár, van mit elérni. Egész pontosan és jól vannak meghatározva, nem lehetetlenek, de nem is könnyűek. Bár itt is akad probléma. Az online célok eléréséhez külön gomb kell ami, még rendben van és érthető. De az elért célokat miért nem frissíti automatikusan a játék? Ez egy kicsit furcsa. És itt fordul elő, hogy a hang visszakapcsol, miután visszalépünk a játékba.
A túlélő mód: Ami úgy tűnik, ugyanazokat a pályákat tartalmazza, mint a rendes játékmenet. A különbség annyi, hogy itt addig játszunk, amíg életünk (csillagunk) van. Itt volt még egy meglepetés számomra. Vannak különleges „power up”-ok. Bomba, nukleáris támadás, valami X, stop, kétszeres ütéserősség, valami remegő macska fej. A stop táblára, csak negyedikre-ötödikre sikerült úgy rátapintanom, hogy működjön (ez lehet a telefon hibája is, vagy kicsi az ikon). De abban a pillanatban megálltak az éppen képben lévő macskák. A bomba teszi a dolgát, középen robban és pusztít. A nukleáris támadás szintén rendben van. A 2X-re megnő az éppen aktuális fegyverünk. Az X-re eltűnnek a képről a macskák, persze bezsebeljük érte a pontokat. Az utolsót nem tudtam kipróbálni így nem tudom mire jó. És ez itt zavaró, nem találtam ezekről leírást mi mit csinál, hogyan lehet megszerezni őket. Fegyverek, elég könnyen fel lehet őket oldani, ha túlélő módban játszunk. A hang itt sem marad néma az online felület elhagyása után (és újra jön a game over szöveg).
A szimpla játékmenet: Teljesen ugyan az, mint a túlélő mód. Csak itt adott pályán adott számú macskát kell lecsapni, ha megszöknek, fogy a csillag, és ha mind elfogy, vége a játéknak. A túlélő módban megszerzett „power up”-ok itt is megvannak, pont annyi, mint ott, bár én személy szerint nem látom az összefüggést. Itt nem újakat kellene szerezni, hiszen más a játékmenet. A hang itt is visszakapcsol (komolyan ez már kicsit zavar ). Most vettem észre, ha újrakezdem a játékot, vagy kilépek, akkor megint kikapcsol a hang. Ez túlélő módban is megtörténik.
Az online céloknál kicsit zavaró hogy a fejlesztő van az első helyen (ez az én játékaimnál is így van és az is zavar ), de majd lesz, aki lelöki a trónról.
Ami a játékmenetet illeti, egy idő után kicsit unalmas. De a csak pár perces játékot kedvelőknek megfelel az egy-egy pálya, nagyobb összetettebb célok nélkül is. Nem mondom, hogy rossz a játék, mert minden fejlesztőnek azért rengeteg tudása és ideje van egy ilyen egyszerű játékban is. Ezért a kitartásért, mert elkészítette a játékot, elismerésem mivel ez az elsők között van ezért nem tökéletes (olyat, meg ami mindenkinek tetszik, nem lehet készíteni), mint ahogy az én játékaim sem azok, ezzel tisztában vagyok.
Direkt a végére hagytam a témaválasztást. Hát az, mint fentebb látszik nem jött be. Talán ha kevésbé lennének aranyosak az apokalipszis utáni macskák, nem keltett volna a játék ekkora felháborodást. Vagy ha csak szimplán valamelyik zombis játék karaktereit használta volna. Sajnos a téma elvitte a véleményeket az állatkínzás irányába, ami nem szerencsés mivel így a játék többi része nem is kapott figyelmet. Ami nem segíti a fejlesztőt a fejlődésében. Azt is hozzá kell tenni, hogy általában a téma adja el a játékot és nem a játék a témát.
A cikk íróját nem bántanám, ő csak írt egy cikket egy kezdő fejlesztő játékáról (legyen az bármilyen), hogy az tovább fejlődhessen. Ezért nem hiszem, hogy bármi rosszat kellene írni róla. Amúgy meg, ha azt írjuk, hogy „ez a játék f*s” az kinek segít?
Szóval ennyit szerettem volna hozzászólni egy játékhoz, ami átlagosnak indult, de a téma lehúzta.