Pontosan. Különben mi végre lenne a 19 hangszórós Mark Levinson rendszer?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Pontosan. Különben mi végre lenne a 19 hangszórós Mark Levinson rendszer?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Mert néhány sör után nem mindegy, hogy negyed vagy egy óra alatt érsz haza, azért. Én tudom, mert zötyögtem már úgy buszon, hogy majd' bepisáltam
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Nemhogy rábíznák ezt az AMD zseniális takarékos termékeire .
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
Ahhoz pedig kell a kakaó.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
"Elég furán venné ki magát, ha fél kW-ot zabáló "agy" kerülne egy várhatóan elektromos autóba, aminél kritikus, hogy az, hogy mire elég az akku kapacitása. "
Egy elektromos auto vontatasi teljesitmenye 60-80 km/h-nal 10-20 kW. Vagyis az 500 watt fogyasztas mar most se meghatarozo. A jovoben az akkumlatorok kapacitasa noni fog, a vezerlo szamitogepek teljesitmenye pedig meg drasztikussan csokkeni fog. Kb 5-10 ev mulva mire az onvezeto autokat mar kilehet engedni a forgalomba, a szamitogep fogyasztasa elhanyagolhato lesz az akku kapacitashoz kepest.
"A jovoben az akkumlatorok kapacitasa noni fog."
A távoli jövőben, persze; de az általad vízionált 5-10 évben nem látok erre reális esélyt.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Igazabol mar ma is gond nelkul belelehet rakni egy autoba annyi akkumlatort, aminek 500 wattnyi fogyasztas jelentektelen, csak meg draga. 10 ev mulva egy 100 KWh -os akkucsomag, ami Teslakban van, negyedebe otodebe fog kerulni mint most, es a legolcsobb autokban is lesz ennyi. Es addigra egy ilyen szamitogep tuti nem fogyaszt tobbet 100 watt-nal. Vagyis valoszinuleg a 100000 Wh -hoz aranylik majd a 100 wattos fogyasztas.
Majd a modder versenyeken jöhetnek az elektromos autók rendszerdeszkáinak különböző berhelései.
(#57) duke
Jövőbe látsz?
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Az akkumulátorok előállítási költsége csökkenni fog. Ezzel együtt, ha többet lehet bezsúfolni belőlük egy autóba, változatlan költséggel, hosszabb távolságra energiát lehet biztosítani a jármű felhasználójának.
Igen, a jövőbe látok. Ezt mondta a varázsgömb és a BMW.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Pont erről szól a lvl 5 szintű önvezető autó, hogy ezt nem így oldja meg.Jelenleg nincs lvl 5 szintű önvezető autó, tesla nyilatkozata is enyhén túlzó, ugyan is pont NV nél vezettek le egy röpke számítási görbét- amit ha megtalálok beteszek ide- hogy tulajdonképpen mekkora számítási kapacitás kell ahhoz, hogy maximálisan és biztonságosan, megfelelő számítási tartalékokkal megfeleljen a Lvl 5 szintnek akár ilyen végső sebességhatárokat feszegető autónál is, mint mondjuk a Tesla P85D.
Persze, hogy Tesla most ilyen dolgokat nyilatkozik, hogy nekik képes már most a hardver erre. Nem, nem képes. A lefejezéses baleset utáni bírósági ítélet tulajdonképpen rávilágított arra , hogy gyakorlatilag az önvezető autóik még fél úton vannak a valóságos önvezető autókhoz. valahol Lvl 2 és 3 között helyezkednek el, jó szándékúan lvl 3 ,de a bíróság nem éppen jó szándékú mostanában velük..
Előző felvetésedre azért annyit hozzátennék, hogy egy 700 lóerős, 931Nm nyomatékú, 3.2 másodperc alatt százra gyorsuló autónál, az 500 watt tulajdonképpen elhanyagolható, egy Toyotánál már kevésbé valóban de a visszatöltő rendszer fejlődésével ez már nagyon könnyen megoldható, ráadásul a rendszer áramfelvétele nem folyamatosan 500 watt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Deep learning teraops, valószínű 8 bites számítás.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Utána néztem már, mennyit fogyaszt egy Lidar: a Velodyne autóiparba is ajánlott két modellje tipikus teljesítménye 8 és 12 Watt. Maximum mondjuk harminc százalékkal több kell, ebből összesen három, plusz a radar, plusz az infravörös modul. Mindennel együtt akkor jelenleg mondjuk 1kW az összes energiaigénye az autonóm vezetést biztosító rendszernek. Ez számomra még bőven jó a jelenlegi tesztfázisban.
Egyebbkent igen, latok jovobe.
De jovobe latas nelkul is egyertelmu a trend. A vilag osszes nagy autogyara nemetorszagban, kinaban, japanban, usaban oriasi akkumlator gyarakat tervez epiteni 5 even belul. 10 ev mulva nagysagrendileg tobb akkumlatort fognak vilagszerte gyartani, es az oriasi mennyiseg miatt nem ketseges, hogy joval olcsobb lesz, es technologiailag is valoszinuleg fejlettebbek lesznek az akkumlatorok.
A szamitogepek teljesitmenyenek, fogyasztasanak valtozasat, meg nem kell bizonygatni, errol szol az utobbi 40 ev. Amit most bejelentett az NVIDIA, azt 10 ev mulva szazad ekkor fogyasztassal, otszor ekkora teljesitmennyel, 5 dollaert fogjak arulni az ebay-en kulcstarto meretben.
Na ez nem egy rossz gondolat. Pihenőidő nélkül a kamionozás veszélye (pl. kalózok, csempészek) is minimalizálódik. Már csak az a kérdés, hogy mit szólnának hozzá a kamionosok, ha beközölné velük valaki, hogy holnaptól nincs szükség a munkájukra.
(#28) mpioca: Szerintem ahhoz, hogy megbízhatóbb legyen, rengeteg fejlesztés szükséges. Ráadásul ami ember által lett tervezve, az el is romolhat. Nyilván egy ember is lehet öreg, részeg, béna, stb, de azzal, hogy egy gépet teszünk hozzá a képlethez, ugyanúgy hozzáadunk egy lehetséges hibaforrást, mint ahogy elveszünk egy másikat. Hányszor lehet a hírekben közúti balesetről hallani? És hányszor lehet itt, vagy akármelyik másik fórumon arról hallani, hogy valakinek elromlott a számítógépében, vagy az autójában valami? Mi van, ha a hiba épp utazás közben jön elő? Én nem bíznám az életem egy AI-ra, legalább is a technikai fejlődés jelenlegi szintjén biztosan nem.
[ Szerkesztve ]
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
A Google és a Tesla adatai nyilvánosak, már most, kezdeti állapotban, a Tesla esetében kritikus döntési hibával is biztonságosabbak az embernél. Az autógyárak meg ezerrel fejlesztenek és tesztelnek.
Hogy mozgásban is látszódjon valami (ez a Devbot, a fejlesztéshez használt autó):
Egy kör a berlini pályán
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Még messze van a ténylegesen autonóm vezetéstől egy jármű a közutakon.
Persze Kaliforniában, szépen felfestett utakon összegyűlik a sok kilométer, de az még nem azt jelenti, hogy az autógyár büszkesége végig tudna evickélni - mondjuk - Rómán csúcsforgalomban, mert arra még - sajnos vagy nem - néhány évtizedig képtelen lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Nem valószínű, hogy extra féltonnákat pakolnának személyautókba, illetve az sem, hogy a Tesla leváltaná a technológia alapját, a Li-ion cellákat a közeljövőben.
Persze lehet, hogy te tudsz valamit, de akkor elő a farbával!
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
"Megadja az embernek az élet élményét, ha Boyracer Béla nem üti el (nem tudja elütni). Aki meg vezetni szeret az még mindig mehet a Hungaroringre, Rabócsringre, Euroringre pályanapra vagy versenyezni"
Eddig a Boyracer Bélákkal nem sok gondom akadt, ellenben a Figyelmetlen Fruzsikákkal, akiknek nehezére esik egy jobbkézszabály, macisajt, stoptábla, körforgalom értelmezése, tükröt csak sminkelésre használják, holttérbe véletlenül se néznek be... Az utóbbi egy hétben ezekre mind akadt példa, 3-4 elég necces helyzetem volt, pedig igyekszem kerülni a városi forgalmat és az aszfaltot. Az ilyeneket örülök, ha kivonják a forgalomból; de attól még szeretném, ha én magam vezethetnék, nem pedig egy gép vinne. Kicsit más érzés a Hring, Euroring, Kakucsring és társai (amin akár százszor vagy többször is végigment az ember), mint egy jóleső, nem-száguldós kanyargás egy erdőn át vezető úton.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Pedig de [link]
Az önvezető autókat meg már idén vagy jövő év elején bedobják a publikumnak. Elevickélnek földutakon is hordós földtúrásos részekkel együtt. (láttam tesztet erről)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Marketingvideókat magamtól is találok sőt, kéretlenül is felbukkannak.
Többet érne olyan link, amiből kiderülne, hogy tényleg képesek autonóm vezetésre a járművek, normál és nem megrendezett, illetve szűrt körülmények között.
Sajnos ilyet nem találni, hiszen a rendszer még nem képes erre.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Persze úgy, hogy az "önvezető" majd nem az "önvezetőt" fogja jelenteni.
Egyre nagyobb a rásegítés, ez tény; de azon kívül, hogy jelenleg egyik ország jogszabályai sem engednék, még messze vagyunk a teljesen robot autóktól, pláne a közember.
Nyilvánvaló, hogy eleinte az 50-100 milliós értékű kategóriában lesz ilyen mint extrém luxus vagy az iparban és tömegközlekedésben.
Egyelőre még a hajózás és a kötöttpályás hálózatok (ami azért jóval egyszerűbb), is igénylik az emberi beavatkozást.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
Ezek közül melyik a megrendezett videó szerinted?
Nem tudom, hogy a vágásokat észrevetted-e, illetve azt, hogy semmiféle jegyzőkönyvi adatok el nem hangoztak vagy egyáltalán bármilyen statisztika bemutatásra került?
Ma leginkább úgy történik egy "önvezetési" teszt, hogy előre felmérik az útviszonyokat és egy csapat kiválasztja, megtervezi a teszt útvonalát, ahol akár több lehetőség is van, persze.
Nehézsége miatt kihagyják azokat a részeket, ahol rossz a felfestés, esetleg újrafestik, odébállnak autókkal stb.
Van olyan is, hogy ezeket direkt beleveszik a tesztbe, figyelve a szenzorok érzékelését és a gép döntéseit, később kielemezve azt, felkészítve a jövőben hasonlókra.
Van olyan teszt is, ahol szuverén döntést hoz a gép A-ból B-be, de itt is körtültekintően határozzák meg A-t és B-t, illetőleg ekkor fordulnak elő a balesetek egy elütött lepkétől, havas táblától, lekopott felezővonaltól stb. Még a jelenlegi legfejlettebb rendszer, a Googlé is.
Ha tudsz olyan tesztről, ami valós forgalmi körülmények között integrált és tényleg önálló és balesetmentes, akkor lássuk a linket! Sok ilyen és sokféle kellene természetesen ahhoz, hogy egyáltalán komolyanvehető legyen a forgalomba engedés ötlete.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
"...de azon kívül, hogy jelenleg egyik ország jogszabályai sem engednék, még messze vagyunk a teljesen robot autóktól...
Kaliforniában, ha igazak a hírek, januártól nem követelik meg az emberi járművezetőt.
[link]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
[link]
Ahogy nézem, ezek a szabályok csak tesztelésre vonatkoznak, külön szerződésekkel és folytonos felügyletet igényelnek.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
A kép alapján igen komoly asszimetriát mutat a gép. Vagy csak ez a kép elnagyolt.
Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.
Olyan szögből látod, hogy asszimetrikusnak tűnhet, de ha jobban megnézed, tuti szimmetrikus lesz az