Hirdetés

2020. október 28., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hege8888


hege8888
aktív tag

Mint első hozzászóló, köszönöm a hétvégi olvasnivalót.
(Pont jó egy light-os hétvégi munkanapra)

Régi 15"-17"Dell lapos monitort, Olivetti billentyűzetet, egeret keresek.

(#2) kcsa


kcsa
veterán

Már vártam, köszönöm :R

(#3) vilmose33


vilmose33
senior tag

Köszönöm ismét nagyon tetszett. Az elmaradtakat igyekszem elolvasni.

A jövő most van

(#4) Fred23


Fred23
veterán

Köszi az írást, még csak az elején tartok, de ez a Jerry Linenger tiszta Linus Sebastian! :D

(#5) Ed_007


Ed_007
aktív tag

Köszönöm az újabb olvasnivalót, érdekesre sikeredett ez is!
:R

(#6) Lenry


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

nemá'.
dolgom lenne :DDD

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7) Adamis


Adamis
őstag

Ismét zseniális! Köszönöm! :)

https://adamis.000webhostapp.com/category/telefonia/

(#8) Lenry


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

látszik, hogy mennyire elöregedett az állomás, szinte az egész cikk arról szól, hogy mennyit kellett javítaniuk az űrhajósoknak, és úgy érzem, hogy a baleset nélkül sem lett volna sokkal jobb a helyzet.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#9) Adamis válasza Lenry (#8) üzenetére


Adamis
őstag

Ennyi idő alatt azért ott mennek ám rendesen tönkre a dolgok. A másik meg: annyiféle cucc van már összekutyulva, hogy csoda, hogy működik. Ilyen fajta napelem, olyan fajta, ilyen gép, aztán egy évtizedes ugrással egy újabb, persze régi kábelezéssel... Uhh...

https://adamis.000webhostapp.com/category/telefonia/

(#10) Cifu válasza Adamis (#9) üzenetére


Cifu
nagyúr

A visszajelzéseket továbbra is köszönöm szépen mindenkinek! :R

másik meg: annyiféle cucc van már összekutyulva, hogy csoda, hogy működik. Ilyen fajta napelem, olyan fajta, ilyen gép, aztán egy évtizedes ugrással egy újabb, persze régi kábelezéssel... Uhh...

Erre tessék példa: Elektron a Kvant-2 modulból, 1998, STS-91 úton fényképezve:

El lehet képzelni, hogy karbantartáskor, cserekor mi munka lehet itt bármit is csinálni...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#11) llax


llax
senior tag

Azért nem csak a technika volt szovjet, még a 90-es évek vége felé is:

"minden műszaki rendszer megfelelően működött"

Ja, még a propagandagépezet is megfelelően működött...

[ Szerkesztve ]

(#12) Adamis válasza Cifu (#10) üzenetére


Adamis
őstag

:Y

https://adamis.000webhostapp.com/category/telefonia/

(#13) hege8888 válasza Cifu (#10) üzenetére


hege8888
aktív tag

Múltkor már egy kérdésben megemlítettem az Armaggeddon filmet, ami annak idején az oroszoknál kiverte a biztosítékot, hogy az Ő MIR-üket egy ócskavasként mutatja be.
Hát néha azért közeljártak a valósághoz, ahogy az az átkábelezéses részt olvastam.. :Y

Régi 15"-17"Dell lapos monitort, Olivetti billentyűzetet, egeret keresek.

(#14) UnA válasza hege8888 (#13) üzenetére


UnA
Korrektor
LOGOUT blog

Még talán ócskavas is volt, de a többieknek ennyit sem sikerült összerakni... :)

(#15) DjFlanker válasza Cifu (#10) üzenetére


DjFlanker
tag

aztadurva..

Amúgy a szokásos kiváló minőség, köszönöm hogy elolvashattam :)

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#16) dark2


dark2
tag

Le a kalappal, ismét egy fantasztikus epizód! :R
Igazából ebből a cikk sorozatból mekkora mozifilmet, rövid sorozatot lehetne forgatni...

(#17) JSaN


JSaN
őstag

Imadom olvasni az irasaidat, nagyszeru cikkek.
2 kerdesem lenne:
A Hold mint onallo tema, van ilyen vagy csinalnal? Elso muholdas megkozelitesektol az apollo leszalasokig, tovabb napjainkig es kozeljovobeni Hold tervekig reszletessen.(pl: japan, kina)

A Bennu aszteroida es a OSIRIS-REx-rol egy kisebb cikk?

Diablo három télen nyáron. Bnet: JSaN#2520

(#18) kelna91 válasza Cifu (#10) üzenetére


kelna91
aktív tag

Olyan szívesen megnéznék egy "Mucsi az űrben" című videót ezzel a szerkezettel! :DD

(#19) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Nagyon vártam. Szuper köszönöm szépen :) Minden tiszteletem! :R

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#20) Lalikiraly válasza dark2 (#16) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Karbantartók, vagy szerelők a zűrben címmel :) Elképesztő mennyit "tákolták"...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#21) sphe


sphe
senior tag

Nagyon jó és érdekfeszítő írás, köszönöm! :R

(#22) #78693120


#78693120
törölt tag

:R Köszönöm, ismét nagyon tartalmas lett! :R

(#23) j-cool


j-cool
tag

A szokásos kiváló minőség. :R

Youtube MIR video: https://www.youtube.com/watch?v=UDtO1MYLbK4

Hatékony, online, gyors autós szerviz program, ami ráadásul ügyfeleket hoz? ---> http://szerviz7.hu ugyanez elérhető általános célú (minden szerviznek megfelelő) átalakítható verzióban is, érdeklődni privátban.

(#24) DjFlanker


DjFlanker
tag

Mindeközben az ISS-en

[link]

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#25) Cifu válasza DjFlanker (#24) üzenetére


Cifu
nagyúr

Igazából nem annyira vészes, hiszen az orbitális modulon keletkezett a lyuk, amit a visszatérés előtt ugye leválasztanak. Persze olyan szempontból ciki, hogy ez az első ismert eset, amikor űrszemét lyukasztotta át egy túlnyomásos űrhajó/űrállomás falát...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#26) Kisgépkezelő


Kisgépkezelő
aktív tag

Már befoltozták szigszallaggal. :D Annyira vicces, ahogy egymással párhuzamosan alkalmazzák a legmodernebb technológiákat és a legmaszekabb kendácsolást.

(#27) Cifu válasza Kisgépkezelő (#26) üzenetére


Cifu
nagyúr

Vészhelyzetben nem várhatsz arra, hogy majd a Földről felküldenek valami méregdrágán kifejlesztett speciális tömítőanyagot, ami az adott helyen használható. Meg kell oldani a problémát a kéznél lévő anyagokkal.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#28) llax válasza Kisgépkezelő (#26) üzenetére


llax
senior tag

Közel sem mezei szigszalag az a Kapton, bármennyire könnyen elérhető lett az átlagember számára is. Utólag hajlamosak az emberek elfelejteni, 1-1 anyagot mi célra fejlesztettek ki anno. Szóval itt nem a Kapton szalag használata a vicces...

(#29) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Főleg az, hogy valszeg non-stop megy az aggódás, hogy éppen mi fog az űrállomásba csapódni, mert azt mondják baromi sok az űrszemét, na meg a műholdak ilyesmi.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#30) llax válasza Cifu (#27) üzenetére


llax
senior tag

Megoldották azt is, hogy megoldást kelljen keresni.

(#31) opr


opr
addikt

Cifu, lehet tudni mikor varhato a kovetkezo resz?
Nem surgetes, csak mar kezdenek elojonni az elvonasi tunetek... Tikkolas, szemrangas, 30 percenkent frissites, hetfon is olyan produktiv voltam, hogy lassan feltunik a fonoknek, szoval kell az anyag, na, erted... :DDD
:R

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#32) Cifu válasza opr (#31) üzenetére


Cifu
nagyúr

UnA lektorálja már, mivel hosszú és fájdalmasan száraz sok szempontból, így türelmet és megértést kérnénk. :)

Az az utáni még nehezebben halad, mert az ISS bemutatása óóóóóóriási kihívás. Egyfelől ha tőmondatokban akarom kifejteni, akkor az olvasót hozom nehéz helyzetbe, mert előbb-utóbb mindenképpen rá kell térni arra, hogy milyen modulokból épül fel az űrállomás. Ha másért nem hát azért, hogy miért óriási szívás az amerikai lakómodul és a mentőűrhajó kaszája 2002-ben.

Viszont próbáld meg levezetni az ISS moduljait és elemeit a nélkül, hogy egy sima érdeklődő a felénél ne fejelje le félhangosan horkolva a billentyűzetet. Az első verziónál én is lefelejtem. Most már csak a végénél... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#33) opr válasza Cifu (#32) üzenetére


opr
addikt

Koszonom szepen az infot!

ISS bemutatasa meg plane nagyon erdekel, ugyhogy akkor mostmar ket reszt is nagyon varok. :B

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#34) kcsa válasza Cifu (#32) üzenetére


kcsa
veterán

Engem inkább az érdekel, hogy melyik kamikaze űrhajós fúrt lyukat ;]

(#35) DjFlanker válasza Cifu (#32) üzenetére


DjFlanker
tag

És sose horkolok azon amit írsz, sőőt :)

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#36) Cifu válasza kcsa (#34) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ebbe inkább nem mennék bele. Már a felvetés is durván ül (Nekiállnál az autópályán 130-nál berántani a kéziféket? Na ez ilyen szintű felvetés), és sac per kábé feszegeti tovább a nemzetközi együttműködés korlátait. Nagyon szomorú, hogy egyáltalán felmerül ilyen felvetés bármilyen szinten is...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#37) kcsa válasza Cifu (#36) üzenetére


kcsa
veterán

Ezért is tettem oda a kisördögöt. De ha az oroszok mondják... Muszáj elhinnem ;]

(#38) opr válasza kcsa (#37) üzenetére


opr
addikt

szerk: kozben meglett, aztaQrva, ez nem semmi...

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#39) llax válasza Cifu (#36) üzenetére


llax
senior tag

Bulvárhíreket figyelted a témában? A címben/leadben tényként közölnek dolgokat, legfeljebb a cikk utolsó mondatában tesznek említést a hivatalos-nyilvános álláspontokról.

(#40) Cifu válasza llax (#39) üzenetére


Cifu
nagyúr

Óhatatlan, hogy szembejöjjön a bulvár, de el szoktam kerülni, mert feleslegesen felhúzom magam rajta. Egy időben menetrend szerint írtam az Index.hu címlapos írásaira hibajavítási javaslatokat, de kb. 10-ből egyet fogadtak meg, azt sem úgy, ahogy írtam. Persze az sem segít, ha politikai vagy üzleti érdekből ferdítenek...

Most az Elon Musk teaser bejelentés miatt ég ugye a net (hogy a SpaceX aláírt az első Hold-megkerülő útra szóló űrturista útra). Mintha meg se történt volna másfél éve egy gyanúsan hasonló. Akkor éppen Falcon Heavy / Dragon párossal kerülte volna meg a Holdat két űrturista, és már állítólag előre ki is fizettek egy szép summát. Ja, és 2018-ra jelezték előre. A mai napig olvasható a bejelentés.

Akkor most ilyenkor mit tehet az ember? Mi a bulvár és mi a "valódi" hír?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#41) turbulencia8 válasza Cifu (#36) üzenetére


turbulencia8
őstag

Oroszoknal mar csak igy mukodik a hibakereses. Ha pl. Paks2-nel uzemzavar lesz, majd rafogjak az ukranokra (itthon meg Sorosra), azt kesz. Amugy en is varom a kovetkezo reszt.

[ Szerkesztve ]

(#42) llax válasza Cifu (#40) üzenetére


llax
senior tag

Kíváncsiságból szoktam bulvár cikkeket olvasni, persze ha a történet "valósabb" oldala is érdekel, arra keresek megbízhatóbbnak tekinthető forrást (néha utóbbit olvasom előbb).

A SpaceX oldalán közölt hír lehet teljesen valódi. A megvalósulás egy másik történet. Az ilyesmi miatt szoktam Musk-féle, vagy SpaceX-féle optimizmust emlegetni :)
Az FH-Dragon páros hiába volt idei évre ütemezve, ha nem fújták volna le, már akkor sem lenne 2020-nál hamarabb esélye. Az FH időközben majdnem "feleslegessé" válása miatt nem is lehetne egyhamar a "human rated" minősítésig eljutni (szintén lefújva), a Dragon 2 is csúszik rendesen. Ha az FH túl lesz néhány hibátlan repülésen és a Dragon 2 is bizonyított már, még leporolhatják ezt a dolgot, mert a BFR-nél is borítékolható néhány év csúszás, feltéve hogy lesz belőle valami (mert ugye az egészet finanszírozó dolgok sincsenek még sehol).

Amire viszont SpaceX témában kíváncsi lennék, az a mostani startok megritkulásának valós oka. Túl lassan haladnának a B5-ök gyártásával és túl lassú lenne a felújítás? Most nagyon csúszik minden, a több hónapon át havi 1-1 start miatt... Míg voltak korábbi verziók is és beindult az újrahasznosítás, átlagosan két start összejött havonta.

(#43) Cifu válasza llax (#42) üzenetére


Cifu
nagyúr

A SpaceX oldalán közölt hír lehet teljesen valódi.

Én sem vitatom el, hogy volt valóságtartalma, de másfél éve bejelentik, hogy 2018-ban két űrturista megkerüli a Holdat egy FH / Dragon párossal. Hétfőn megint bejelentenek valamit, hogy megint (feltehetően) X űrturista megkerüli a Holdat, most BFR/S párossal.

Ennyi. Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést...

Az FH-Dragon páros hiába volt idei évre ütemezve, ha nem fújták volna le, már akkor sem lenne 2020-nál hamarabb esélye.

Ebben egyetértek, felteszem a NASA SpaceX-DM2 űrrepülés előtt nem lehet esély sem arra, hogy űrturista útra indulljanak. Meg hát a "man-rated" minősítéshez azért kellene pár indítás.

De most jön a fonák kérdés: a BFR/S vajon hogy kapja meg a 'man-rated' minősítést? Hm-hm...

Amire viszont SpaceX témában kíváncsi lennék, az a mostani startok megritkulásának valós oka. Túl lassan haladnának a B5-ök gyártásával és túl lassú lenne a felújítás? Most nagyon csúszik minden, a több hónapon át havi 1-1 start miatt... Míg voltak korábbi verziók is és beindult az újrahasznosítás, átlagosan két start összejött havonta.

Őőőőő.....

Most Augusztusban ugye valóban csak egy indítás volt, és most szeptemberben is egy volt csak, illetve októberre is csak egy van datálva. De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt (PAZ/Starlink).

Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6), tehát ez alapból leköt 3 Core modult. Lesz még egy sima F9 indítás (Iridium NEXT) és a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése. Decemberre nem kevesebb mint 4 indítást terveznek (GPS IIIA-1; SSO-A; Radarsat C-1/-2/-3 és a CRS-16). Külön szép, hogy idénre van még egy F9 indítás, a katari Es’hail 2.

Indokokat nem nagyon hallottam / olvastam, a személyes véleményem annyi, hogy feltehetően a következő FH indítás lefoglalja nagyon őket. Shootwell külön megjegyezte, hogy a vártnál jobb állapotban vannak a visszatért F9 B5 fokozatok, és várhatóan 4 hét alatt sikerül őket "visszaforgatni" az aktív államányba.

Ha gonosz akarok lenni, akkor én ebből azt olvasom ki, hogy a SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt, és valójában az elégtelen Core modulok miatt "lassult be" az indítási ráta, ami mellé jön még a következő FH indítás mizériája is.

De ez csak egy tipp...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44) llax válasza Cifu (#43) üzenetére


llax
senior tag

"Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést..."

Mert kb. semennyire nem érdekli őket a valóság közlése, csak a könnyen eladható szenzáció. Az ilyen hírek nem Neked szólnak.

"De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt"

+1 FH, ebből a szempontból lényegtelen, hogy kevésbé volt hasznos a teher.
Igazából a képességeik/kapacitásuk szempontjából nézem ezt. Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék.

"Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6)"

Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)

"a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése"

Időpontról komolyan beszélgetni majd csak az LC-39A átalakításának befejezése után lehet. Az építkezés nem a SpaceX erőssége :) (még úgy sem, hogy a tényleges kivitelezést nem ők végzik) A jelen állásról sem nagyon találni infót, a "beszállóhidat" a helyére tették, azóta jóformán semmi. A Dragon 2 már Floridában van (ami nagyjából "röpképes" állapotot jelentene), az alá szánt B1051 még Texasban.

"SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt"

Az eddig megvalósult (B1046) és tervezett (B1048) "visszaforgatás" még bőven 2 hónap feletti. Igazából ez sem lenne olyan nagy probléma, ha lenne már bőven használt B5 booster. De használt nem áll hegyekben, a következő új példány (B1050) leghamarabb novemberben repül. A 2. fokozatokról meg kb. semmit nem tudni, márpedig abból minden indításhoz kell egy új és gyártása ugyanazt az eszközparkot köti le, mint a booster. Szóval jelenleg egy "sima" F9 indítás sem egyszerű, egy Heavy-t összelegózni 1-2 hónapon belül reménytelen.

(#45) Cifu válasza llax (#44) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék.

A 25-öt én is megadtam volna. :)

Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)

Mármint hol írnak ilyet? Az r/SpaceX-en még november van, a Spaceflightnow-on pedig "late 2018".

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#46) llax válasza Cifu (#45) üzenetére


llax
senior tag

"Mármint hol írnak ilyet? Az r/SpaceX-en még november van, a Spaceflightnow-on pedig "late 2018"."

Gunter oldalán és még itt. Forrásmegjelölés nélkül, de változások/új hírek esetén az elsők között írják át a listáikat.
Már júniusban tudni lehetett, hogy nem novemberben indul, persze akkor még az STP-2 miatt.

Ma már a források (FH ügyében) keresgélése nélkül is kizárható a november. Legkorábban november vége felé indulna a Dragon 2, előtte gondolom lesznek mindenféle illesztési és egyéb tesztek az indítóálláson, márpedig mindkettőnél csak az LC-39A jöhet számításba.

Ezen túl a boosterek sorsát sokan követik, B1051-nél (ami a Dragon 2-é lesz) későbbiről még nem találtam infót, hogy elhagyta volna a gyárukat. De a B1051 alaposabb tesztelése miatt eleve kissé megakadtak a dolgok Texasban. Mondjuk részben ez is hozzájárulhat az indítások ritkulásához.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.