Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Na erre kíváncsi vagyok hogy az MS mit kezd vele, illetve mikor láthatunk élőben ebből mi bármit is.

Live-Die-Respawn

(#2) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Kevésbé ismert dolog, de a Havok fizikai motor PC-s verziója nem olyan fejlett, mint ami elérhető az új generációs konzolokon."

Na ezt azért nehezen hiszem el. Van erre konkrét példa (játék), ahol az adott cím jobb fizikát használ konzolon, mint PC-n? Nem láttam még ilyet.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#3) Fred23


Fred23
nagyúr

Csak csináljanak is vele tényleg valamit!

(#4) radírfej válasza huskydog17 (#2) üzenetére


radírfej
senior tag

Az, hogy mi jelenik meg a játékban, és mik a lehetőségek a két platformon, az eléggé különböző.

lehet, hogy a Havok nagyobb teret enged a fejlesztőknek konzolon, csak éppen ez nem közvetlenül jelenik meg a képernyőn.

Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.

(#5) Abu85 válasza huskydog17 (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - ez a modul hiányzik a PC-ből, de elérhető mindkét konzolra.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) huskydog17 válasza Abu85 (#5) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

És ez melyik multiplatform játék?

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#7) Abu85 válasza huskydog17 (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Multiplatform játékba nem tudod belerakni, mert hiányzik a PC-ből a modul. Pont ez a baj. Csak konzol exkluzív játékokban használható.

A WDDM 2.0-val lényegében lehetőség lett portolni, és valószínűleg ez lesz az első lépése a Microsoftnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) #52815360 válasza huskydog17 (#6) üzenetére


#52815360
törölt tag

Rézgálic szimulátor

(#9) Ragnar_ válasza #52815360 (#8) üzenetére


Ragnar_
addikt

:C

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#10) Duck663


Duck663
őstag

Ezt a hírt csak április elsején olvastam volna örömmel.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#11) Raysen623


Raysen623
addikt

Ha már HAVOK, akkor jelenleg egy olyan multiplatform játékot tudok amiben benne van. Úgy hívják TESO :D PC oldalon játszom vele és azért helyenként tényleg látni a fizikát, persze nem estek vele túlzásba. A WG már évek óta ígéri, hogy beépíti a WoT-ba, de ezidáig üres ígéret maradt és szerintem már az is fog maradni, amíg nem cserélik le a teljes engine-t a játék alatt. Ezt gondolom a WoW-ból, aminek teljesen új motorja van.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#12) rocket


rocket
nagyúr

Milyen eroforrasbol fognak tudni elvenni a fizikára a konzoloknal?
Mar most is szenvednek, hogy legalabb 1080p 60fps-t kipreseljek magukbol, akkor majd tele rakjal fizikaval es jon a 720p 60fps, vagy elozo generacios grafikával tartjak a 1080p 60fps-et :)

Havok vesszoparipa volt az elmult evekben itt PH-n, aztan egy olyan ceg orias mint az Intel se sokra vitte.

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#13) Abu85 válasza rocket (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Viszonylag sok szabad erőforrás van. Egyszerűen csak másképp kell használni. A mindkét konzol megjelenése óta most kezdenek körvonalazódni, hogy miképpen lehetne jobb API-kat építeni rájuk. Azok a kutatások, amelyek a megjelenéskor elkezdődtek most kezdenek beérni. Ugyanígy a Microsoft és a Sony is fokozatosan frissíti az alacsony szintű elérést, amelyet a legtöbb multiplatform cím még mindig nem használ.
Az első körben az Ubisoft-féle GPU-driven pipeline a legjobb ötlet, amely jelentős terhet vesz le a processzorrészről, így számottevően gyorsul a feldolgozás. Hasonló futószalagot PC-re is lehet építeni DX12, Mantle és Vulkan API-ban. A Metal API is kapott egy ilyen kiegészítést, de csak legújabb A9-es lapka támogatja.
Ennél továbbmegy az ICE Team ötlete a Sony-nál. Ők egy olyan rendszert dolgoztak ki, amellyel egyáltalán nem szükséges a CPU-t terhelni az olyan tradicionális anyagrendszerek bekötésével, melyek egyedi shadereket, textúrákat és puffereket társítanak a geometriához. Ez a megoldás pár übershadert használ az anyagshader regiszterhasználata szerint csoportosítva, majd minden olyan objektum, ami osztozik az adott übershaderen egy rajzolási paranccsal kirajzolható. Ehhez tradicionális vertex attribútumok sem szükségesek, csak egy GCN S_SETPC utasításra épülő branch a vertex shaderben, és manuálisan be kell tölteni a pufferekből, illetve a textúrákból, ami kell. Ez átmenthető az Xbox One-ba is, és radikális teljesítménytöbblet nyerhető. Talán PC-kbe is átmenthető, de ahhoz új grafikus API-k kellenek.

Pontosan ugyanaz fog most is lejátszódni, mint az előző generációs konzoloknál. A teljes életciklus alatt a fejlesztők olyan eljárásokat dolgoznak ki, amelyek fekszenek a rendszereknek, és ettől fog javulni a minőség, mert ahogy az előző generációban, úgy most sem változik mit a hardver. A szoftverben igen radikális gyorsulások érhetők el, de ehhez a PC-ben nem vagyunk hozzászokva. Ennek az oka, hogy itt egy hardver biztosan nem lesz elérhető tíz évig, vagyis nincs meg az az időtartam, ami visszatermelne egy olyan befektetést, amely az adott hardver kihasználását célozza. A konzolok tíz éves életciklusa ezt visszatermeli, ezért a kiadók hajlandók pénzt áldozni a rendszer megismerésére.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) huskydog17 válasza Abu85 (#7) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

LOL

Majd ha lesz olyan multiplatform játék, amiben a fizika látványosan jobb lesz konzolon, mint PC-n, akkor majd talán elhiszem a dolgot, bár ekkor még mindig könnyen előfordulhat, hogy a PC port lett trehányul összehányva, ahogy ez manapság szokás.

Konzol exkluzív játéknál hiába mondják, PC-n is lehet olyan dolgokat csinálni, ami konzolon nem elérhető. Én is mondhatnám, hogy konzolon ezt meg ezt nem lehet megcsinálni, de amíg nincs kézzel fogható, valós bizonyíték (valós multiplatformjáték a gyakorlatban), addig számomra ezek csak üres szavak.

Én csak azt látom, hogy a régebbi és néhány újabb PC exkluzív címek még a mai napig alaposan elp*csázzák fizika téren a mai AAA sz*rokat.

#8: Áhá! :C
Na most adtál egy ötletet a német Astragon-nak. :D

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#15) rocket válasza Abu85 (#13) üzenetére


rocket
nagyúr

Elozo generacios konzolok alatt volt hardver ero ahoz amit irsz, de a mostani generacioban ez nincs meg, az idei oszi exkluziv cimek mar a plafont kepviselik hardveresen.
Gyenge labakon all a proci oldalarol az egesz konstrukcio, pedig azt kellene fizikara befogni.

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#16) Abu85 válasza huskydog17 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem tudod úgy használni a Havokot PC-n, mint konzolon, mert hiányoznak belőle modulok. Ezért olyan multiplatform cím sem lesz, ami konzolon többet használ, mert akkor eltérően kellene tervezni a játékot. Olyan lesz, ami konzolon használja a teljes Havokot, de az exkluzív cím lesz mindenképpen. Ilyen egyébként az új Uncharted.

Persze, hogy lehet olyan dolgokat csinálni, ami konzolon nem érhető el. De a multiplatform címeknél ilyeneket nem terveznek be. A Microsoft számára viszont lényeges lesz a konzolra elérhető Havok modulok PC-re portolása. Ez egyébként az Intelnek is érdeke volt, csak nem tudták megoldani, mert a meglévő OS-ek nem kezelték úgy a grafikus vezérlőt, ahogy a Havok GPGPU-s moduljai elvárják. A Windows 10 WDDM 2.0 IOMMU funkciója az első, amivel ez lehetséges. Az Intel két éve be volt szorítva. Nyilván kellett a fejlesztés a konzolos címeknek, de nem tudták visszaportolni PC-re. Valószínű, hogy ha nem adták volna el a Havokot, akkor ők is visszaportolták volna Windows 10-re, de így meg már mindegy, megcsinálja a Microsoft.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) Abu85 válasza rocket (#15) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az őszi exkluzívok inkább a kezdetet képviselik, mert sem a Sony, sem pedig a Microsoft nem tette még elérhetővé az új SDK-kat. Amíg ezek nem elérhetők, illetve nem kerülnek be a runtime-ok a firmware-be, addig az előző generációs technikák polírozása zajlik.
Az erő a konzoloknál lényegtelen, mert attól fog az egész rendszer fejlődni, hogy az adott kiadó leültet egy csoport fejlesztőt pár konzol mellé, hogy vizsgálják meg miképp kellene ezt programozni. Minden generációban így zajlik. A mostani generáció csak annyiba különbözik, hogy kevesebb pénzt igényel a hardverek megismerése, mert mindkét konzol alapja ugyanaz, de a munka menete nem változik meg. És persze lesz idővel assembly elérés is.
Attól függ mit tekintesz processzornak. Az új generációs konzolok sarkalatos pontja az egységes memóriaképet látó LOC és TOC magok. Innentől kezdve az egész konzol egy processzor, amelyben vannak LOC és TOC magok. És ezeket lehet különböző feladatokra befogni. Például fizikára inkább a TOC magok lesznek alkalmasak, míg a LOC magok inkább csak vezérlő szerepet fognak ellátni. De például a Sony dolgozik TOC magokon futó grafikus API-n, ami elég vad ötlet, de tulajdonképpen minden megvan ahhoz, hogy a grafikus API-t a grafikus vezérlő gyorsítsa. Ezek azok az ötletek, amelyeket mindenki végiggondol a konzolok életciklusa alatt, és amíg a Sony és a Microsoft is úgy gondolkodik, hogy az életciklus kellően hosszú, mondjuk 10 év, addig a cégek képesek az ötletek megvalósulását komoly pénzmennyiséggel támogatni, mert 7-9 év alatt ez bőven visszatermelhető.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) djculture


djculture
félisten

Ez hiányzik a gta v-ből is annyira szr a fizika hogy hihetetlen...

(#19) Loha


Loha
veterán

A Microsoft az ötleteit még nem árulta el a világnak, de sejthető, hogy első körben az lesz a céljuk, hogy az Xbox One-ra – és PlayStation 4-re is – elérhető Havok verziót portolják PC-re.

Ja, a Halók és Forzák portolása után rögtön neki is állnak a Havok GPU modulnak, ;] amire egyébként semmi szükség nem lett volna, ha lenne elég CPU erő az "új" konzolokban.

Az fel sem merülhetett a Microsoftban, hogy esetleg kihúzza a Havokot a PS4 alól... ;]

(#20) FollowTheORI


FollowTheORI
nagyúr

Jöhetne végre egy jó kis "semleges" GPU gyorsított fizika mostmár minden platformra.

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#21) Puma K válasza huskydog17 (#6) üzenetére


Puma K
veterán

Abu the killer pinguin 85. részében.

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#22) Abu85 válasza djculture (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Rockstarnak ott a Bullett. Azt aligha fogják lecserélni, mivel tonnányi pénzt invesztáltak a fejlesztésébe.

(#19) Loha: A játékok exkluzivitást élveznek, és ez a jövőben is így marad. Az Xbox One-nak szüksége van exkluzív címekre, amelyek más platformon sosem jelennek meg. De a Havok egy middleware, amely licencelhető, és a Sony például egy licencelő.

Inkább más architektúrájú processzordizájn kellene ahhoz, hogy a SIMD motor jól használható legyen a konzolokban. Az x86 utasításarchitektúrában lefektetett alapokat túl gyenge hatásfokú kihasználhatóságot kínálnak, és ma egyre kisebb hajlandóság mutatkozik arra, hogy a programozók kezeljék a manuális többszálú feldolgozást, az előbetöltést, illetve küzdjenek a kevés regiszterrel. Ez a fő oka annak, hogy az Intel az AVX512-t már nem is engedélyezi az új Core generációban. Egyszerűen a fejlesztők hamarabb nyúlnának az IGP-hez, mint az AVX512-höz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) Raysen623 válasza Loha (#19) üzenetére


Raysen623
addikt

"amire egyébként semmi szükség nem lett volna, ha lenne elég CPU erő az "új" konzolokban"

Lehet ilyen nagyívű kijelentéseket tenni, de akkor nem 130-ért vennéd a konzolt hanem 250-ért. MS-nek és Sony-nak nem érné meg.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#24) Loha válasza Abu85 (#22) üzenetére


Loha
veterán

Xbox One-nak szüksége van exkluzív címekre, amelyek más platformon sosem jelennek meg.

Exkluzív middleware-ekre nem lehet szüksége? :U

De a Havok egy middleware, amely licencelhető, és a Sony például egy licencelő.

De most már nem az Intel a góré, hanem az MS, akinek a SONY például egy konkurense. :U

Raysen623:
Nyilván a konzolok esetében kompromisszumokat kellett kötni, nem lehetett egyszerre erős a GPU és a CPU, de PC-n mindkettő rendelkezésre áll. Konzolokon a fix hardver miatt, ha nem elég a CPU teljesítménye vmihez, akkor vagy átírod GPU-ra vagy kihagyod a játékból.

[ Szerkesztve ]

(#25) XatiZ


XatiZ
csendes tag

Végre fejlődik a PC ! Először a Crytek SVOTI most meg a Havok. :C

(#26) Abu85 válasza Loha (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mi haszna lenne a konzolnak abból? A Microsoft csak ügyfeleket vesztene, ha lekorlátoznák a Havokot Xbox One-ra. Nem azért vették meg, hogy mindenki áttérjen saját motorra vagy Bullettre, hanem egyrészt azért, hogy jobb alkupozíciót harcoljanak ki maguknak, amikor időben exkluzív címek után néznek.

Az a baj, hogy a Sonynak van saját Bullett verziója is. Szóval azzal nem baszarintanak ki velük, ha a Havok Xbox One exkluzív lesz. Maximum annyi történne, hogy a Havok meghal, mert nem lesznek érdekeltek többet a kiadók a használatában. Nem egy nagy dolog hozzányúlni a Bulletthez. Amióta a Sony tömi bele a pénzt azóta majdnem olyan gyors, mint a Havok. Ráadásul nyílt forráskódú.

A Microsoft a Havokot üzletnek tekinti, és nem akarják lerombolni. Nekik az a jó, ha több kiadó fogja használni. Emiatt akár az is lehetséges, hogy idővel ingyenes lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) Sir Ny


Sir Ny
senior tag

Meg kellett volna baszni a Ms-t, amíg lehetett a monopólium okán.
Már csak nagyon erős szereplő az oprendszerek, irodai csomagok stb. piacokon, ez így talán még rosszabb, ha lényegében piacformáló, de nincs egyedül.

[ Szerkesztve ]

-

(#28) rup1u5


rup1u5
nagyúr

Ami ebben a videóban látható 1:30-tol az elég ígéretes! :) Red Faction Guerilla óta várom, hogy jöjjön PC-re valami sandbox játék ilyen szintű vagy legalább ezt megközelítő fizikával és rombolhatósággal. Talán pár éven belül lesz belőle valami...

Why don't you knock it off with them negative waves!

(#29) huskydog17 válasza Abu85 (#16) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Uncharted 4? Ez még viccnek is rossz a 30 FPS lock-kal. Pedig korábban hogy be volt harangozva, hogy most a Naughty Dog mindent kihoz a PS4-ből és megmutatja, hogyan kell azt használni: nesze nektek 30 FPS!

Régen a Monolith (F.E.A.R.) és az Ubi (Far Cry 2) kiváló fizikát alkalmazott, manapság pedig csak a Flying Wild Hog-nál látok ilyet, na persze ott van még a Red Faction széria is, ami brutál jó fizika szempontból.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#30) #52815360 válasza huskydog17 (#29) üzenetére


#52815360
törölt tag

Mindent kihoztak, ennyi van a ps4 -ben.

(#31) szmöre007 válasza Abu85 (#13) üzenetére


szmöre007
csendes tag

És mi a helyzet az EA Frostbite motorjával?
Tudtommal az is eléggé fejlődik.

Grat a cikkért:)

(#32) oriic válasza #52815360 (#30) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

MGSV-öt látva azért van még szerintem tartalék a gépben.

Live-Die-Respawn

(#33) #52815360 válasza oriic (#32) üzenetére


#52815360
törölt tag

Én a HW -t látva mondom ezt.

[ Szerkesztve ]

(#34) Cassi


Cassi
senior tag

És ez valószínűleg az utolsó fejezet lesz a Havok történetében. A Microsoft remek sírásó, már sok hasonló céget segített át a túlvilágra. Az Intel kinyírta félig, a Microsoft meg befejezi a munkát.

Ebben az évben kb. két játék jelent meg eddig vele:
[link]

(#35) huskydog17 válasza Cassi (#34) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Remélem tudod, hogy ez a lista messze nem teljes, sok cím hiányzik belőle.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#36) davidsone


davidsone
addikt

ezt is megkaparintották hurrá...

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#37) velizare válasza Cassi (#34) üzenetére


velizare
nagyúr

+ rainbow six: siege, ac: syndicate; halo: spartan strike; halo 5(?); just cause 3, pes15. ezek között van, ami átcsúszhat 16ra, de az uncharted 4 eleve jövőre fog megjelenni.

de tavaly voltak 15 évesek, arra készült ez az infografika is a legnagyobb címeikkel.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#38) Loha válasza Cassi (#34) üzenetére


Loha
veterán

Jövőben érkező Havok technológiát használó AAA címek:

• Star Wars Battlefront – Electronic Arts
• Dark Souls III – BANDAI NAMCO Entertainment
• Fallout 4 – Bethesda Softworks
• Halo 5: Guardians – Microsoft Studios
Horizon: Zero Dawn – Sony Computer Entertainment
• Just Cause 3 – Square Enix
• Need for Speed – Electronic Arts
• No Man’s Sky – Hello Games
• The Division – Ubisoft
The Last Guardian – Sony Computer Entertainment
• Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft
Uncharted 4: A Thief’s End – Sony Computer Entertainment

Vastagon kiemeltem a PS4 exkluzív címeket.

(#39) Paul119 válasza oriic (#1) üzenetére


Paul119
addikt

Ugyan azt amit a wpvel ;]

Megnéztem volna Sámsont, ha nem rockernek nevelik, Rapperként a gettóban kopaszon mivel dicsekedik

(#40) goodboy007 válasza Abu85 (#17) üzenetére


goodboy007
senior tag

Szerintem úgy érti, hogy mikor anno 1024x768, esetleg 1280x1024 volt az elterjedt PC-n és kijött a 720p-s Motorstorm, meg az Uncharted, kb. összefostuk a bokánkat, most meg a 960p-n sem kell meglepődni.
Aztán kijött a folytatás, God of War III és a "csúcs" éra, 2013-2014, a Forza 4, GTA V, Uncharted 3, Forza Horizon, Beyond Two Souls, Gran Turismo 6.

A Forza 6 is istenítve van a Gamepod cikkben, de mikor kipróbáltam az MM-ben a demoját vagy 1 percig töltött és tiszta recés -AA nuku-, számomra ez nem "next gen", hanem egy nagyon lassú élmény, olyan grafikával, ami néhány éve PC-n lazán elérhető.
Mire ezekkel az új SDK-kal elkészül valami új húzócím, megint a határban sem lesznek grafikailag.
Az új Uncharted lenne a MINIMUM, amit meg kellene üssenek a next gen játékok, hogy tényleg next gennek lehessen hívni. Persze ezt sem úgy, hogy egy "csőben" megyünk végig.
Az eddigi címeket tekintve -és azt, hogy eltelt 2 év a launch óta-, egyszerűen nem látszik, hogy miként fognak ezek a gépek szintet lépni 2-3 éves viszonylatban.
Mert amíg anno az elején mondjuk kihasználták a hardver 50%-át, aztán ez nőtt 75, majd 100%-ra, olyan, mintha már most 100%-on pörögne a hardver, a betöltési időt/felbontást/élsimítást/megjelenített terület nagyságát tekintve.

[ Szerkesztve ]

"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007

(#41) Abu85 válasza huskydog17 (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azokat a játékokat már messze lelépték a maiak. Az Uncharted 4 még jobban lelépi őket. Igen jól megfigyelhető abban a játékban, ahogy a golyók széttörik az objektumokat, illetve a törésmodel szimulált, vagyis a fa mindig másképp fog törni.

Flying Wild Hogtól nem nagyon láttam eddig semmit. Tisztességesen összerakott motorok, amelyek a közelében sincsenek a technológiai innovációnak. De kétségtelen, hogy működnek.

(#31) szmöre007: Szerintem ez a felvásárlás az EA-t nem érinti. Ők rengeteg pénzt fizettek a Havok forráskódjáért és ez a szerződésük értelmében visszakérhetetlen, szóval kvázi sajátként kezeljék a Havokot. De nem hiszem, hogy a Microsoft annyira erőlködne, hogy ezt a szerződést semmissé tegye, hiszen az EA állandó pénzforrás, mert a bevétel egy része a Havokot birtokló cégnél landol, cserébe a korlátlan módosíthatóságért.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) Abu85 válasza goodboy007 (#40) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én a DriveClubra is összefosom a bokám, de sokkal jobbnak tartok két ki nem jött címet, mint például a The Tomorrow Children és a Dreams. Szóval az innováció lehetősége ott van a konzolokban, és ahogy az előző generációnál, most is kezdenek hozzányúlni a fejlesztők.

A Forza 6 is elég durva, bár annak a clusteres leképzője bőven átmenthető PC-re. A Mad Max már hasonló koncepció alapján szegmentál. Van egyébként rajta post-process AA.

Pontosan ugyanaz történik majd, ami az előző generációban. Először elkészülnek az első motorok, amelyek még az előző generációs leképzők modernizálását tartalmazzák. Ezt éljük most. Aztán jönnek az új generációs leképzők. Ezek jönnek például a The Tomorrow Childrenben és a Dreamsben. Majd később ezeknek az új generációs technikáknak az optimalizálása fog zajlani, a generáció végén már assembly szinten. Amíg 10 évig tart egy konzolgeneráció, addig ugyanez fog mindig lejátszódni. Ha mondjuk ez az élettartam lemenne 5 évre, akkor az azt eredményezné, hogy a konzolokra már nem éri meg speciálisan optimalizálni, így sosem lépné túl az ipar az első fázist, mert gyakorlatilag az azt jelentené, hogy a befektetés sosem termelné vissza a megfelelő pénzmennyiséget.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#43) #52815360 válasza Abu85 (#42) üzenetére


#52815360
törölt tag

Kötve hiszem, hogy ez a generáció 10 évre szól.

(#44) Abu85 válasza #52815360 (#43) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem hit kérdése. Ez színtiszta üzlet. A konzolbizniszben azért alakult ki a 10 éves életciklus, mert a kiadók kiszámolták, hogy mekkora befektetés kell ahhoz, hogy egy hardvert kiismerjenek. Ez hozzávetőleg összesen 20 millió dollárnyi kutatást von maga után gépenként, bár most ez részben megosztható, mert a két gép kvázi ugyanaz. Viszont ekkora befektetésnél kell tíz év ahhoz, hogy ezt a pénzmennyiséget pár cím visszatermelje. Ha valaki azt mondja, hogy a gépek csak 5 évig lesznek itt, akkor a kiadók nem költenek a megismerésükre, mert 5 év alatt nem lehet visszatermelni a befektetés többszörösét. Sőt, sok esetben már a befektetést sem. Az egyetlen lehetőség a gyorsabb konzolfrissítésekre, ha az architektúrát nem változtatják meg a konzolok tervezői, de ez nem túl előnyös, mert gyakorlatilag erről tud az AMD is, és megint elkérnek a konzolokért egy rakás pénzt, ami egyébként bizonyosan nem tetszene a megrendelőknek. Szóval minden marad a bevált recept szerint, mert az működik, és ha 10 év után mondja az MS és a Sony, hogy új alapokra épülnek az új konzolok, akkor a kiadók megvonják a vállukat jelezvén, hogy jöhet, mert az előző konzolokon már visszatermelték a befektetést, így a kidolgozott technológiáikat fájó szívvel ugyan, de ki lehet dobni a szemétbe.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#45) tailor74


tailor74
őstag

Na, az idő majd eldönti, hogy ez jó ötlet volt-e, vagy sem..
Nem gondolom, hogy az MS a pc piac iránt érzett felhőtlen ragaszkodása miatt vásárolta meg, inkább konzolos irányban lehetnek még plusz terveik vele.

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#46) #52815360 válasza Abu85 (#44) üzenetére


#52815360
törölt tag

Teljesen felesleges az előző generációkhoz hasonlitani. Ezeket nem több 100 dolláros bukóval kezdték árulni. Ráadásul ez a HW már akkor gyenge volt, mikor kiadták, 8 év múlva grafikailag 0 lesz. Inkább valószinű, hogy frissiteni fogják és marad az architektúra.

(#47) huskydog17 válasza Abu85 (#41) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Azokat a játékokat már messze lelépték a maiak. Az Uncharted 4 még jobban lelépi őket."

Hol? Tudsz mutatni egy olyan videót, ahol a játék fizikája brillírozik és amit még soha nem láthattunk PC-n?

A Road Hog Engine első verziója már nagyon jól használta az akkori Havok motort, ennek kéne lennie ma a minimumnak fizika szinten, de ezt a mai AAA címek meg sem közelítik. A Hard Reset óta a FWH még tovább fejlesztette a Road Hog-ot.

Most komolyan, melyik konzolos címben látni olyat, hogy egy robbanásveszélyes túlnyomásos tartály erőhatás hatására a nyomásnak megfelelően lekezd vadul repülni és a robbanáskor sok tereptárgy szétlökődik? Én eddig ilyet kizárólag a FWH játékaiban láttam.

Nos én eddig csak a Far Cry 2-nél láttam olyat, hogy ha eldobunk egy gránátot, akkor a közelében lévő összes növény reagál a lökéshullámra (talán még a Crysis 1-ben volt ilyen, bár ebben nem vagyok annyira biztos). A Far Cry 3-ban teljes mértékben kiherélték a fizikát, semmi nem maradt belőle (hála a konzoloknak). A 4. részbe úgy látom ismét visszakerült a fizika, mert itt már sokkal erősebbek a célkonzolok.

Szóval, amit a PC tudott 2008-ban, azt most a konzolok már tudják 2014-ben. Szóval ha majd a híres Uncharted 4 a maga 30 FPS korlátjával látványosan túlszárnyalja fizika téren mind a Far Cry 2-t, mind a Hard Reset-et (értsd: tudja mindazt amit a másik kettő együtt), akkor esetleg talán van valami abban amit írsz róla, de még akkor is nevetséges a 30 FPS korlát.

Eddig az egyetlen konzolos játék, amire azt mondom, hogy "Ez igen, nem semmi, ilyet még nem láttunk PC-n!", az a Driveclub, abból szívesen látnék egy PC portot.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#48) rup1u5 válasza huskydog17 (#47) üzenetére


rup1u5
nagyúr

Való igaz ez a Far Cry 2-vel kapcsolatban. Crysis első része is nagyon rendben volt. Rengeteget szórakoztam azzal, hogy minél különbözőbb módokon robbantsam fel a hordókkal a bodegákat.

Egyszerűen annyira nyögve-nyelősen halad ez a fizikai fejlődés PC-n, hogy az már kiábrándító. Lassan 10 éve várom, hogy beinduljon de leállnak évekre lásd FarCry2-FarCry3 esete.

Why don't you knock it off with them negative waves!

(#49) ƬΛЯΛ válasza oriic (#1) üzenetére


ƬΛЯΛ
senior tag

Rosszabb esetben soha, ha engem kérdezel :C :U

vapebook.hu - őszinte ecigi tesztek, vaperektől vapereknek

(#50) Puma K válasza huskydog17 (#47) üzenetére


Puma K
veterán

Próbáld ki a Half Life 2-öt amit a Source engine hajt.
2004-ben jelent meg a játék és abban is Havok fizika van.

Ott van olyan, hogy robban a robbanós hordó majd a lökéshullámtól a közelben lévő faládák szét tudnak hullani darabokra. A pajszerral lehet bontani a bedeszkázott ajtókat van benne gravity gun és egyéb finomságok amiket már 11 éve tudott egy játék... te jó ég 11 éve!

Volt egy techdemo 2003-ban. Imádom a mai napi megnézni ezt a videót mert ahogy hüledeznek akkoriban az emberek az addig sosem látott fizika láttán az valami hatalmas!

Half Life 2 Tech Demo - E3 2003

Ennek a fizikának alapnak kéne lennie és már a rombolható környezetnék kéne, hogy tartsanak a játékok... de az iparihulladék-korlátos-limites szutyok konzoloknak hála kb egy helyben toporognak ezen a téren a játékok.

Ja és a mimika már 2003-ban ott tartott, hogy lehetett látni mit érez az adott karakter... és melyik szónál tart éppen az artikuláció terén. Ez a része a Source engine-nek ott tart már, hogy a Gmod-ban ha mikrofonon beszélsz akkor artikulál online a karaktered... :)

Amúgy a Source engine elég furcsa... kb egy SDK amiben játszani is tudsz :D
Nagyon kíváncsi leszek a Source 2-vel mire jutottak a Valve-nál... :U

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.