Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DonElvis

    aktív tag

    Sok éve a hirhedt Budapest - Vác vonalon ingázom. A 2014-es évben öszesen 4 (!!!) alkalommal értem be időben a munkahelyemre. Idén ez a szám - köszöhetően az új motorvonatoknak- már 14-nél tart. Én nem csodálokzom a késéseken, sem az 1-2, sem a 100-120 perceseken. Biztos vagyok benne, hogy a MÁV dolgozók nincsennek túlmotiválva, és az eszközparjukért sem könyörög a NASA.

    Csupán egyetlen dolgot szeretnék kérni az összes MÁV alkalmazottól:
    Próbálják megérteni, hogy emeberek ezreinek múlik sok esetben az állása attól, hogy be tud-e érni időben a munkahelyére. Az emberek (szerintem) legnagyobb hányada munkába járásra használja a vonatot, nem úri passzióból utazgat. Tényleg nem tudom azt, hogy mitől függ késik-e a vonat vagy sem (szívesen olvasnék erről) de sokan vagyunk, akiknek reggelente már megvan a kellően magas vérnyomása, ami az egész további napjára kihat.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    aktív tag

    válasz Peterson_ #14 üzenetére

    Jóreggelt!

    Először is köszönöm az értekezést, kb. az írtad le amit eddíg is sejteni lehetett.

    Soha nem tennék felelőssé késésért vagy problémáért jegykezelőt hisz tudom, hogy ők kb. semmit nem tehetnek ellene. Ahogy katonáéknál sem a tisztek harcolnak, a MÁV-nál sem a jegykezelők terelgetik a vonatok útját. Mivel viszont ők azok akikkel kapcsolatban vannak az utasok, leginkább rajtuk van számonkérve a késés az utasok felől, de ezen szerintem nem is lehet csodálkozni.

    Nem véletlenűl hoztam példának a katonaságot. Ahogyan én látom, ott is pontosan olyan rugalmatlan a döntéshozás, olyan sok diletáns van döntési pozícióban, és annyira kevés az erőforrás (eszközök, oktatás, fejlődési lehetőség stb.), mint a MÁV-nál.

    Lehet, hogy körülírtad már és én nem figyeltem fel rá, de én igazából a rendszeres késések okaira lennék kíváncsi. Tehát nem azokra, ahol valamiylen esemény váltja ki a sok perces késést, hanem azokra, ahol minden nap 5-15 percet késik a vonat. Ha fejlett volna a humorérzékem azt mondanám, hogy mivel a vonatom 30 percenként jár, és 16 percet késik, akkor az nem is késik, hanem a következő jön hamarabb :)

    Azt hiszem nem csak a magam nevében beszélek akkor ha azt mondom, hogy a közel 30.000 Ft-os bérletért cserébe elvárható lenne a menetrend betartása. Mert nem a menetrendel van baj, hanem mint utas néha úgy érzem, hogy az csak egyfajta ajánlás a MÁV számára.

    Részemről a türelem még tart, csak amikor a munkáltatóm azt látja, hogy az esetek 90%-ában nem tudok időben beérni a munkahelyemre akkor azt fogja gondolni, hogy nem vagyok megbízható munkaerő, és keres helyettem mást. És ez itt a fő probléma.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    aktív tag

    válasz Peterson_ #21 üzenetére

    Tiszteletem,

    Azt hiszem ezek után tövbb esély van arra, hogy késsena vonat mint arra, hogy időben befusson. Csak azt nem értem, hogy más országokban miért képesek arra, hogy az elővárosok vonatai is pontosan közlekedjenek. Nem Japánnal akarok példálózni, de elég sokat vonatoztam már európai országokban. Nem volt az sohasem kérdés, hogy mikor érkezünk meg, vagy elérjük-e a csatlakozást, mrt mindíg menetrend szerint közlekedtek a vonatok.
    Nem lehetne esetleg elmeni a MÁV-os vezéreknek körbenézni a világban, kicsit tanulni a környező országokban élő kollegáiktól?
    Az első hozzászolásomban írtam, hogy az új motorvonatokkal eddíg mindíg beértem a munkahelyemre. Sajnos ez megváltozni látszik, mert ez sem tegnap sem ma nem sikerűlt.
    Azt írod, a helyzet javúl. Ha nem titok, lehetne tudnom azt, hogy miért gondolod így? Milyen dolgok változtak/változnak meg mostanában?

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    aktív tag

    válasz Peterson_ #23 üzenetére

    Értem, köszönöm a választ. Valamiért az az érzésem, hogy a MÁV "csak" két frakciónak nem jó: Aki fizikailag vele dolgozik, és aki használja. Az inkább késés mint baleset szempont is teljesen jó szerintem.

    Olyan opció nincs, hogy legyen egyszerre biztonságos és pontos is? ;-)

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    aktív tag

    válasz daenerys #26 üzenetére

    Jaja, lehet hogy nem is a vezíreket kellene kiküldeni tapasztalatot szerezni, hanem azokat, akik dolgoznak is valamit.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • DonElvis

    aktív tag

    válasz Peterson_ #28 üzenetére

    Félreértesz, nem akarok senkit degradálni. Gondoltam ha dolgozó menne ki, hogy a kinti módszereket ellesse, akkor mikor hazajön javaslatot tudna tenni felfelé. Jellemzően a dolgozók tudják a legjobban azt, hogy a dolgok hogyan tudnának jobban működni, nem a management.
    Szerintem azt kell képezni, aki értékteremtő folyamatot végez, nem a menágerket.

    Ami nem számít, az nem érdekel

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés