Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #4 üzenetére

    Nem irigyellek, abszolút.

    Viszont, ha már dolgokat kérünk a MÁV dolgozóktól, csoportosítsuk őket, hogy egy kicsit a kedves utazóközönség is megértse, vagy legalább minimális módon sejteni tudja, hogy mi min múlik, a panaszt kinek kell közvetíteni, és kin kell elverni azt a bizonyos port.

    Én lassan már több mint négy éve dolgozom a cégnél, ezalatt az idő alatt megszámlálhatatlanul sok emberrel találkoztam, de annál is több problémával.
    Nyilván a felháborodás sok esetben jogos, hisz én is pontosan tudom, hogy mit csinálnak...vagy inkább nem csinálnak.

    A bibi csupán annyi az egészben, hogy nagyon kevesen ismerik fel azt, hogy itt akihez beszélni lehet, a sokadrangú és apró fogaskerék az egész gépezetben.

    Vegyük például a jegyvizsgálókat, vezető jegyvizsgálókat, asszonynéven kallereket.

    Mert bizony Ők a cég két lábon járó bérmegtakarításai, akiknek mindent kell tudni,de semmihez nincs közük.

    Én a magam nevében tudok nyilatkozni, hogy amikor tudok, segítek az utasnak, akkor is, ha csak minimális szinten együttműködő..próbálok belegondolni abba, hogy nem biztos, hogy nekem szól az ellenséges hozzáállása, a totális passzivitása, vagy szimplán az, hogy a napszaknak megfelelő, hangosan, artikuláltan, és abszolút kedves hangnemben kimondott ".... kivánok" köszönés süket fülekre talál.
    Csak az emberek vagy munkából jönnek hulla fáradtan, vagy munkába mennek gyomorideggel.
    De valóban, nem túl motiváló.
    Természetesen tisztelet a kivételnek, nem is szeretnék ezzel általánosítani, de mondjuk a napi ~ 3-4-5 ezer ember akivel találkozom, nem mindig rendelkezik a legjobb aránnyal. :U

    Viszont az eszközparkért olyan szinten nem könyörög a NASA, hogy sokszor a semmiből próbálok/ próbálunk tájékoztatást adni.

    Felelősségem van, mérlegelési jogom nincs.
    Sem a kereskedelem terén (jegyek), sem a forgalom terén(Hé Te figyelj már, késünk, lenne nyolcvan átszállónk, kérlek várjon már az a baszos vonat- Á, nem lehet, van még vonat arra)

    Sem műszaki, vagy a biztonsági oldalt tekintve.
    Ha úgy tetszik, utasítást teljesít minden egyes munkavállaló, és ha rugalmas, azt saját felelősségre teszi- mint ahogy teszem én is minden szolgálatban, mert NEM büntetek.

    Hozzá kell tenni azt is, hogy a felelősség elhanyagolható mértékben terheli azokat az embereket akikkel az utasok ténylegesen találkoznak, személyesen beszélhetnek.
    Nyilván vannak kivételek, kiégett, leharcolt tagok, akik már magasról sz*rnak az egészre, csak próbálják túlélni a néha 16+ órás szolgálatokat.

    A vis maior eseteket kivéve szinte viszont mindig van felelős, függetlenül attól, hogy mit mond a média, mit kommunikál a cég.

    Csak épp cégen belül is etikátlan viselkedés van egészen az irányítástól kezdve.

    Mi meg ott vagyunk ahol nem kéne, kapjuk felülről, és az utasoktól is...még egyszer hangsúlyoznám, sokszor teljesen érthető okokból.

    Ez a cég nem a szolgáltatói szemlélet alapján működik, ez maximum csak egy kifelé kommunikált dolog, valójában - mily meglepő- , a pénz mozgat mindent.
    Na nem azért,mert az majd mind jól beleforgatják a cégbe, hanem az irgalmatlan panamázások miatt, ami azóta van jelen, mióta szétdarabolták az egészet.

    És, hogy miért vannak késések?

    Szinte bármi miatt lehet.

    Lehet egy hibás technológia, például rosszul megszerkesztett menetforduló.
    Lehet oka a rossz menetrend, amit a közhiedelemmel ellentétben nem a vasút készít, hanem megbízás alapján egy kft, azon belül általában olyan egyetemisták, akik talán vonaton sem ültek.

    Felelőtlenség, ami nagyon magas szinten jelen van az utasoknál, ezen kár háborogni, sajnos tény.
    Nem egyszer ugrottak már le a vonatomról indulás és jelzésadás után, nem egyszer múlott azon egy ember testi épsége, vagy élete, hogy én voltam észnél saját maga helyett...
    Ebből pedig könnyen...nagyon könnyen megvan a baj, és ha baj van, az hatással van a forgalomra is.

    Annak is nagy köze van hozzá- az előző feldaraboltságra visszautalva-, hogy sok esetben nem a célszerűség, hanem az anyagi érdekek állnak előtérben, egyszerű példa szerint:

    Van egy mozdony ami megdöglik...ennek következményeként, a mögötte lévő teszem azt 5 vasúti kocsi sem megy sehová, és a rajta ülő ötszáz ember sem.
    Régen ezt lerendezték annyival, hogy volt tartalék minden állomáson.
    De manapság az esetek többségében nincs, de ha van is, akkor sem megy gyorsabban a folyamat, mivel a feldaraboltság okán a vasút(pl a Start) fizet a vasútnak(pályavasút) azért, hogy azt a mozdonyt használhassa.
    Tudomást szereznek a problémáról, átmegy öt irányítón, annak az irányítóján, a technológusokhoz, majd nyugtázzák, engedélyeztetik, e-mailben megrendelik, visszaigazolják..és...és közben el is szaladt 100-120 perc.

    Ez csak egy kiragadott példa a sok közül, ami olyan mélyen gyökerező probléma, hogy igazából akkor lehetne vele valamit kezdeni, ha a politikai elit úgy döntene, hogy újra egy cég lehet az egy cég.
    Manapság az utcáról vesznek fel és képeznek át könyvtárszakos diplomával rendelkezőket.
    Szerintem nem kell kifejtenem, hogy a hozzáértésüknek mi lesz a következménye:)

    Gázolás, baleset.:

    A kötelező bejelentés után nem a vasút, hanem a hatóságok (rendőrség, katasztrófavédelem, tűzoltóság, közlekedési hatóság) rendelkeznek a vonat továbbközlekedtetéséről.
    A legfőbb irányítónak sincs beleszólása.
    Addig tart amíg tart, ezzel nem lehet mit kezdeni.

    Nekem a rekordom 180 perc volt, pedig sem komoly sérülés, sem halál nem történt.
    Emellett 5-10 percenként ketten a kollégámmal informáltuk az utasokat, miközben három irányítóval tárgyaltam, plusz a rendőrséggel, plusz az utasoknak könyörögtem, hogy legyenek oly kedvesek, ne ugráljanak le a két méteres,meredek, síkos vasút töltésre.
    Dohányozzanak, egyenek-igyanak, de ne szálljanak le.

    Nem is szálltak, csak harmincan :N

    De amúgy is kellemes dolog 120 nettóért hullát keresni egy vonat alatt, mert bizony ezt sem csinálja meg más.

    És bár nem baleset, de ha valaki rosszul lesz a vonaton(vagy rosszabb), nem tehetjük le, és mehetünk tovább.
    És ne is várja el senki, hogy ebben az esetben bárkit az érdekeljen, hogy késik-e a munkából, vagy sem.

    Sajnos a vasút nem BKV, hiába is próbálják annak feltüntetni, hiába is próbálják az utazók úgy kezelni.
    Európai viszonylatban többszörösen túlbiztosított, tehát a legjobbak között van.
    Tudom, ez hihetetlen, de ez tény.

    Viszont bonyolultabb az egész rendszer, és nagyobb is annál, hogy egy hirtelen jött eseményt annyira gyorsan lehessen kezelni...akkor sem lenne egyszerű, ha amúgy a vezetést, irányítást tekintve minden esetben meg lennének az emberi feltételei.

    Én megértem ezt a egészet, meg is hallgatom a panaszokat, de azon kívül, hogy a feszültséget szépen levette(információ, engedély hiányában), akkor sem tudok segíteni, ha nagyon akarok..és nem csak én, hanem szinte mindenki, aki ebben a közegben dolgozik.

    A kedves utasoknak viszont azt kell megérteni, hogy a vasúti dolgozók sokfélék, de azok akiken ez tényleg múlik, nem azok.
    Jó esetben mérnökök, rosszabb esetben diplomáztatott dilettánsok.
    De ha ettől eltekintünk, akkor is annyit tudok javasolni, hogy legyünk türelmesek, ne legyünk jogtudósok, bennfentesek, lekezelők, mert sem az utazás nem lesz gyorsabb, sem a segítség nem jön könnyebben.

    A melós az melós, mindegy, hogy épp a pult melyik oldalán áll.
    A vasút pedig mindig ilyen volt, bele kell számítani, hogy ilyenek megeshetnek.
    El kell indulni előbb, vagy más utazási formát kell választani.

    Nálam otthon Somogyban óránként, kétóránként volt vonat, negyvennel ment, mégis mindenki beért dolgozni.
    Busz persze jobb volt, hisz az ugyanazt a távot fél óra alatt tette meg, és naponta három volt belőle.

    Persze, nincs ez így jól, én ezzel tisztában vagyok, de érdemesebb tájékozódni és megismerni a másik oldalt is, mielőtt az ember kijelent valamit.

    Én legalábbis így gondolom, hisz én is dolgozom, én is utazok, én is veszek igénybe szolgáltatást.
    ...és nem mindig dolgoztam ennél a cégnél, remélem nem is fogok, tehát képes vagyok objektíven megítélni a dolgokat.

    Summázva az egész gondolatsort, meg a rengeteg részinformációt, azt tudom mondani, hogy csak az utasok tudnak változtatni ezen, ha nincs is szabad piac még ezen a téren.
    Ugyanis én hiába adom tovább a szolgálati főnökömnek, annak nem lesz foganatja.
    De jó ha tudjátok, hogy azért van, aki az utasokkal...nem...az emberekkel van.:)
    Kitartást, legyetek türelmesek, legyetek figyelmesek, és kicsit élelmesek:D

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés