Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #4 üzenetére

    Nem irigyellek, abszolút.

    Viszont, ha már dolgokat kérünk a MÁV dolgozóktól, csoportosítsuk őket, hogy egy kicsit a kedves utazóközönség is megértse, vagy legalább minimális módon sejteni tudja, hogy mi min múlik, a panaszt kinek kell közvetíteni, és kin kell elverni azt a bizonyos port.

    Én lassan már több mint négy éve dolgozom a cégnél, ezalatt az idő alatt megszámlálhatatlanul sok emberrel találkoztam, de annál is több problémával.
    Nyilván a felháborodás sok esetben jogos, hisz én is pontosan tudom, hogy mit csinálnak...vagy inkább nem csinálnak.

    A bibi csupán annyi az egészben, hogy nagyon kevesen ismerik fel azt, hogy itt akihez beszélni lehet, a sokadrangú és apró fogaskerék az egész gépezetben.

    Vegyük például a jegyvizsgálókat, vezető jegyvizsgálókat, asszonynéven kallereket.

    Mert bizony Ők a cég két lábon járó bérmegtakarításai, akiknek mindent kell tudni,de semmihez nincs közük.

    Én a magam nevében tudok nyilatkozni, hogy amikor tudok, segítek az utasnak, akkor is, ha csak minimális szinten együttműködő..próbálok belegondolni abba, hogy nem biztos, hogy nekem szól az ellenséges hozzáállása, a totális passzivitása, vagy szimplán az, hogy a napszaknak megfelelő, hangosan, artikuláltan, és abszolút kedves hangnemben kimondott ".... kivánok" köszönés süket fülekre talál.
    Csak az emberek vagy munkából jönnek hulla fáradtan, vagy munkába mennek gyomorideggel.
    De valóban, nem túl motiváló.
    Természetesen tisztelet a kivételnek, nem is szeretnék ezzel általánosítani, de mondjuk a napi ~ 3-4-5 ezer ember akivel találkozom, nem mindig rendelkezik a legjobb aránnyal. :U

    Viszont az eszközparkért olyan szinten nem könyörög a NASA, hogy sokszor a semmiből próbálok/ próbálunk tájékoztatást adni.

    Felelősségem van, mérlegelési jogom nincs.
    Sem a kereskedelem terén (jegyek), sem a forgalom terén(Hé Te figyelj már, késünk, lenne nyolcvan átszállónk, kérlek várjon már az a baszos vonat- Á, nem lehet, van még vonat arra)

    Sem műszaki, vagy a biztonsági oldalt tekintve.
    Ha úgy tetszik, utasítást teljesít minden egyes munkavállaló, és ha rugalmas, azt saját felelősségre teszi- mint ahogy teszem én is minden szolgálatban, mert NEM büntetek.

    Hozzá kell tenni azt is, hogy a felelősség elhanyagolható mértékben terheli azokat az embereket akikkel az utasok ténylegesen találkoznak, személyesen beszélhetnek.
    Nyilván vannak kivételek, kiégett, leharcolt tagok, akik már magasról sz*rnak az egészre, csak próbálják túlélni a néha 16+ órás szolgálatokat.

    A vis maior eseteket kivéve szinte viszont mindig van felelős, függetlenül attól, hogy mit mond a média, mit kommunikál a cég.

    Csak épp cégen belül is etikátlan viselkedés van egészen az irányítástól kezdve.

    Mi meg ott vagyunk ahol nem kéne, kapjuk felülről, és az utasoktól is...még egyszer hangsúlyoznám, sokszor teljesen érthető okokból.

    Ez a cég nem a szolgáltatói szemlélet alapján működik, ez maximum csak egy kifelé kommunikált dolog, valójában - mily meglepő- , a pénz mozgat mindent.
    Na nem azért,mert az majd mind jól beleforgatják a cégbe, hanem az irgalmatlan panamázások miatt, ami azóta van jelen, mióta szétdarabolták az egészet.

    És, hogy miért vannak késések?

    Szinte bármi miatt lehet.

    Lehet egy hibás technológia, például rosszul megszerkesztett menetforduló.
    Lehet oka a rossz menetrend, amit a közhiedelemmel ellentétben nem a vasút készít, hanem megbízás alapján egy kft, azon belül általában olyan egyetemisták, akik talán vonaton sem ültek.

    Felelőtlenség, ami nagyon magas szinten jelen van az utasoknál, ezen kár háborogni, sajnos tény.
    Nem egyszer ugrottak már le a vonatomról indulás és jelzésadás után, nem egyszer múlott azon egy ember testi épsége, vagy élete, hogy én voltam észnél saját maga helyett...
    Ebből pedig könnyen...nagyon könnyen megvan a baj, és ha baj van, az hatással van a forgalomra is.

    Annak is nagy köze van hozzá- az előző feldaraboltságra visszautalva-, hogy sok esetben nem a célszerűség, hanem az anyagi érdekek állnak előtérben, egyszerű példa szerint:

    Van egy mozdony ami megdöglik...ennek következményeként, a mögötte lévő teszem azt 5 vasúti kocsi sem megy sehová, és a rajta ülő ötszáz ember sem.
    Régen ezt lerendezték annyival, hogy volt tartalék minden állomáson.
    De manapság az esetek többségében nincs, de ha van is, akkor sem megy gyorsabban a folyamat, mivel a feldaraboltság okán a vasút(pl a Start) fizet a vasútnak(pályavasút) azért, hogy azt a mozdonyt használhassa.
    Tudomást szereznek a problémáról, átmegy öt irányítón, annak az irányítóján, a technológusokhoz, majd nyugtázzák, engedélyeztetik, e-mailben megrendelik, visszaigazolják..és...és közben el is szaladt 100-120 perc.

    Ez csak egy kiragadott példa a sok közül, ami olyan mélyen gyökerező probléma, hogy igazából akkor lehetne vele valamit kezdeni, ha a politikai elit úgy döntene, hogy újra egy cég lehet az egy cég.
    Manapság az utcáról vesznek fel és képeznek át könyvtárszakos diplomával rendelkezőket.
    Szerintem nem kell kifejtenem, hogy a hozzáértésüknek mi lesz a következménye:)

    Gázolás, baleset.:

    A kötelező bejelentés után nem a vasút, hanem a hatóságok (rendőrség, katasztrófavédelem, tűzoltóság, közlekedési hatóság) rendelkeznek a vonat továbbközlekedtetéséről.
    A legfőbb irányítónak sincs beleszólása.
    Addig tart amíg tart, ezzel nem lehet mit kezdeni.

    Nekem a rekordom 180 perc volt, pedig sem komoly sérülés, sem halál nem történt.
    Emellett 5-10 percenként ketten a kollégámmal informáltuk az utasokat, miközben három irányítóval tárgyaltam, plusz a rendőrséggel, plusz az utasoknak könyörögtem, hogy legyenek oly kedvesek, ne ugráljanak le a két méteres,meredek, síkos vasút töltésre.
    Dohányozzanak, egyenek-igyanak, de ne szálljanak le.

    Nem is szálltak, csak harmincan :N

    De amúgy is kellemes dolog 120 nettóért hullát keresni egy vonat alatt, mert bizony ezt sem csinálja meg más.

    És bár nem baleset, de ha valaki rosszul lesz a vonaton(vagy rosszabb), nem tehetjük le, és mehetünk tovább.
    És ne is várja el senki, hogy ebben az esetben bárkit az érdekeljen, hogy késik-e a munkából, vagy sem.

    Sajnos a vasút nem BKV, hiába is próbálják annak feltüntetni, hiába is próbálják az utazók úgy kezelni.
    Európai viszonylatban többszörösen túlbiztosított, tehát a legjobbak között van.
    Tudom, ez hihetetlen, de ez tény.

    Viszont bonyolultabb az egész rendszer, és nagyobb is annál, hogy egy hirtelen jött eseményt annyira gyorsan lehessen kezelni...akkor sem lenne egyszerű, ha amúgy a vezetést, irányítást tekintve minden esetben meg lennének az emberi feltételei.

    Én megértem ezt a egészet, meg is hallgatom a panaszokat, de azon kívül, hogy a feszültséget szépen levette(információ, engedély hiányában), akkor sem tudok segíteni, ha nagyon akarok..és nem csak én, hanem szinte mindenki, aki ebben a közegben dolgozik.

    A kedves utasoknak viszont azt kell megérteni, hogy a vasúti dolgozók sokfélék, de azok akiken ez tényleg múlik, nem azok.
    Jó esetben mérnökök, rosszabb esetben diplomáztatott dilettánsok.
    De ha ettől eltekintünk, akkor is annyit tudok javasolni, hogy legyünk türelmesek, ne legyünk jogtudósok, bennfentesek, lekezelők, mert sem az utazás nem lesz gyorsabb, sem a segítség nem jön könnyebben.

    A melós az melós, mindegy, hogy épp a pult melyik oldalán áll.
    A vasút pedig mindig ilyen volt, bele kell számítani, hogy ilyenek megeshetnek.
    El kell indulni előbb, vagy más utazási formát kell választani.

    Nálam otthon Somogyban óránként, kétóránként volt vonat, negyvennel ment, mégis mindenki beért dolgozni.
    Busz persze jobb volt, hisz az ugyanazt a távot fél óra alatt tette meg, és naponta három volt belőle.

    Persze, nincs ez így jól, én ezzel tisztában vagyok, de érdemesebb tájékozódni és megismerni a másik oldalt is, mielőtt az ember kijelent valamit.

    Én legalábbis így gondolom, hisz én is dolgozom, én is utazok, én is veszek igénybe szolgáltatást.
    ...és nem mindig dolgoztam ennél a cégnél, remélem nem is fogok, tehát képes vagyok objektíven megítélni a dolgokat.

    Summázva az egész gondolatsort, meg a rengeteg részinformációt, azt tudom mondani, hogy csak az utasok tudnak változtatni ezen, ha nincs is szabad piac még ezen a téren.
    Ugyanis én hiába adom tovább a szolgálati főnökömnek, annak nem lesz foganatja.
    De jó ha tudjátok, hogy azért van, aki az utasokkal...nem...az emberekkel van.:)
    Kitartást, legyetek türelmesek, legyetek figyelmesek, és kicsit élelmesek:D

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • daenerys

    tag

    válasz DonElvis #17 üzenetére

    en meg nem tudok hazamenni aludni! es a napi 4 ora szabadidomet lazan megcsonkitjak akar egy oraval is NAPI szinten!!!! vagyis egyelore csak igy tennenek, de buszozom, amikor csak lehet. ha buszoznek, napi 2 oram lenne osszesen szabadon fozni, mosni, takaritani. menjenek a f.ba!!!!

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #17 üzenetére

    Tényleg nehéz minden egyes késést megindokolni,mert az sem kizárt, hogy szinte minden esetben más és más oka van...bármilyen viccesnek tűnik is ez.
    Egyébiránt pontosan rávilágítottál a problémára, ugyanis sokkal egyszerűbb lenne az esetek többségében, ha a közvetlenül a járatokon, az utasok között ténykedő kollégák nagyobb figyelmet és "supportot" kapnának az irányítástól, nem is beszélve mondjuk egy alapvető döntési jogról.

    Sokszor van, hogy felismerem a problémát, ott helyszínen kis segítséggel lehetne is kezelni, de nem, nekem engedélyt kell kérnem, jeleznem kell, ott még körbemegy kétszáz telefon,mert mindenki a másikra mutogat, és tolja át a felelősséget...és ez kicsit sem egyedi eset.

    Ok még a rossz technológia, és a kapacitáshoz képest túlvállalt vonatmennyiség, ugyanis nem képes rendesen ellátni ezt a besűrített elővárosi közlekedési rendet sem a pálya sem a géppark, bár a helyzet javul.

    Dunaújvárosban egy menetfordulóban hét percet adtak az új menetrendben egy vonat visszaforgatására, amiben benne kell(ene) legyen a személyzetcsere, mozdonyvezetők váltása esetenként, de vezetőálláscsere, fékpróba, vonatterhelési kimutatás elkészítése, műszaki átadás-átvétel.

    Erre az utasítás szerint minimum húsz(egy motorvonat esetén), vagy 30(kettő motorvonattól, illetve személyvonat esetén), vagy 40-50 perc kellene legyen.

    Ez annyit tesz, hogy ennyi ideje lenne a személyzetnek, hogy biztonságosan, szabályszerűen indulásra készítse elő a vonatot....erre van hét perc.
    Hadd ne mondjam, hogy ez mire elég, úgy, hogy közben mondjuk 150 métert kell oda vissza szaladgálnom a vonat mellett, közben még elintézni a papírokat, megvárni a fékpróbát, meneigazolványba írni, és mondjuk ha közben kérdeznek is az utasok, normális hangnemben normális információt adni.

    Itt rendszeresen ebből adódik már induláskor 5-6 perc késés...mindez körülbelül fél éve, és rajtunk meg az utasokon kívül ez senkit nem zavar.
    Természetesen tudnak a problémáról, hisz a vonat helyzetét folyamatosan követni tudják.

    Annyit tesznek, hogy a vonat késés okának státuszába azt vezetik be, hogy az előkészítőkre vár a vonat(értsd: a személyzet miatt késik).

    És ez máshol is így van.

    Nem olyan a technika, hogy ennyi vonat legyen, viszont kell,mert elvárás.
    Szerintem viszont szerencsésebb lenne, hogy akkor tényleg, járjanak fél órával ritkábban, de az emberek biztosan tudjanak rá számolni.

    Ezzel a járatsűrűséggel akkor lenne lehetséges a legalább 90%-ban pontos közlekedés, ha egy jól kiforrt és lehetőleg zárt pályájú vasútvonal lenne.
    De hát lássuk be, erre nem sok esély van a következő néhány száz évben :DDD

    mickemoto:

    -Nézd, ahogy mondtam is, maximálisan egyetértek veled/veletek, és meg is értem a problémát.
    Ugyanakkor a realitást kell nézni, és alkalmazkodni kell a helyzethez.

    Ha neked fontos a munkahelyed, és hogy pontosan érkezz, és tudod, hogy ekkora f*s a MÁV, akkor miért kísérted a sorsot, és mész ugyanazzal a járattal, amivel rendszeresen elkésel.
    Ahogy mondtam, én is közlekedek, és én 240 km-ről(4 óa 10 perc + még 50 perc BKV), de itt is napi szinten.
    Ott is van menetrend, ami szintén..figyelem:
    Tájékoztató jellegű!
    És mondjuk rövid távon általában tartani tudják, de pl nagyon sokáig és sokszor jártam 30-as busszal Kápmegyer II végállomástól Keletiig, 40-50 perc (most nem tudom pontosan) hivatalos menetidővel.
    Volt, hogy egy órával előbb elindultam és lekéstem a vonatomat, ami két óránként megy :U
    Szar ügy?
    -Az, de legközelebb már másfél órával előbbi indultam.
    Melóhely felé ugyanez a helyzet, és én aztán tényleg nem késhetek munkából,mert garantáltan megyek a szőnyeg szélére, mivel nélkülem nem megy el a vonat :DDD

    Én annyira szeretném megoldani a problémát, de nem lehetséges, annyit tudok tenni, hogy a dolgozok, és probléma van, addig szívom az irányítók vérét, hogy vagy segítsenek, vagy hagyjanak segíteni.
    Ennyit tudok tenni, és nem többet.
    Minden más, csak a folyamatos és tömeges utaspanasz esetén fog változni, ha egyáltalán fog.
    Addig pedig újra csak azt tudom mondani, hogy körültekintően, és felelősen kell megválasztani a járatot, ha már más lehetőség nincs.
    Tudom én, sovány vigasz, tudom, hogy súlyos pénzekbe kerülnek a bérletek, de sajnos ez van.

    [ Szerkesztve ]

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #22 üzenetére

    Konkrétan a modernizálásra gondolok.

    A régi és rettenetes műszaki állapotú ingavonatok lassan kiszorulnak, folyamatosan szerzik be az új Stadler motorvonatokat.

    De önmagában attól, hogy jó, vagy jobb vonatok közlekednek, nem biztos, hogy jobb lesz a közlekedés, ugyanis hiába megy gyorsabban, ha egy megállóból elméletileg nem mehet el előbb a menetrendben meghatározott időponttól.
    Azon kívül minden vonat a jelzők szerint közlekedik, szóval ha azon vörös van, akkor nem megy, lehetne az a sinkanszen is:D

    A pályát is újítják, csak sajnos ott csúszik bibi a a képletbe, hogy itt már beleszól a jó magyar bürökratikus rendszer, és kicsit gyorsabban fogy a pénz, mint ahogy arra általában számolnak.

    A helyzet az, hogy más országokban más rendszer van, más biztosítóberendezés van, szóval lehet példálózni, de sajnos felesleges.

    Más országban a fizetés is több, és az emberek zsebében is több marad, ennek tudatától mi nem fogunk jobban élni.

    Késések mindenhol vannak, maximum nem pont a frekventált helyeken. Még Japánban is előfordulnak késések, ezt egy kollégám mondta, aki több ízben is járt kint, és sokat vonatozott.

    Egyébként meg azon az állásponton vagyok, hogy inkább legyen késés, mint baleset.
    Idehaza halálos vasút hibából történt baleset már jó ideje nem volt, érdemes azt is megnézni, hogy hogy állnak ezzel a németek, svájciak, vagy a spanyolok, esetleg az amerikaiak.

    Előbb- utóbb változni fog a helyzet idehaza is, amint szabad piac lesz a személyszállítás is...és ez tervben is van a következő 10-15 éven belül.
    Jelenleg monopolhelyzet van, tehát csúnyán fogalmazva eszi-nem eszi, nem kap mást. :(

    Azzal meg tisztában kell lenni, hogy a MÁV vezérigazgató nem szakmai, hanem politikai személy.
    Ezt a személyt pedig nem a szakértelem hiánya vagy megléte alapján választják, hanem az alapján, hogy ki az épp aktuális politikai elit.

    [ Szerkesztve ]

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #24 üzenetére

    Természetesen az lenne a legszerencsésebb, de ebben én is csak bízni tudok. :D

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • daenerys

    tag

    válasz DonElvis #22 üzenetére

    nehogy kimenjenek, elrontjak a tobbi vezetot :D

    ma jol ment a vonat, hatalmas az orom. hamarabb erhettem haza, bar minek. (ezt a temat nem fogom blogra vinni inkabb)

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #27 üzenetére

    És ugyan mire mennének az ott szerzett tapasztalattal(köszi a szakmai degradálást), ha a dolgukat ugyanúgy kell végezni, mint előtte? :U

    Maradok tisztelettel...

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #29 üzenetére

    Ugye ezt Te sem gondolod komolyan?

    Senki nem tesz javaslatot sehova, magasról tesznek rá, hogy a dolgozónak mi a véleménye...nagyon lázadni sem tudnak, mivel a sztrájk mint olyan sem lehetséges-törvényes keretek között- .

    De úgy tűnik, akkor a feljebb olvasható irományaimból nem jött át a kellő info.
    Egyébként meg tényleg, hagyjuk már ezt a külföldezést.
    Semmivel sem tudnak azok sem többet, mint itt, max szebb a ruhájuk, nagyobb a hatáskörük, és modernebb infrastruktúra van mögöttük.

    Ez egy állami cég...ennek nem az a célja, hogy jól működjön.
    Ahhoz, hogy ez változzon, vagy az országot kéne elvinni, vagy a vasutat...ja nem, fel kellene számolni azt a brutális mértékű korrupció ami ebben az országban van.
    De ez már nagyon nem ide tartozik.

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés