Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Mondhatni azt talán, hogy lassan ideje volt? XP már 16 éves, de a Vista is 10. évét tapossa már...

Live-Die-Respawn

(#2) Tsebacsi válasza oriic (#1) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nekem az a furcsa, hogy ha meg van oldva, hogy elinduljon jelenleg is, akkor miért veszik ki belőle? Esetleg kiderül még valamilyen hiba/rés a két említett oprendszerben és azért? Miért nem lehet meghagyni a régieket is, ha valakinek esetleg az jön be?

(félreértések elkerülése végett mindkét gépemen 10-es van, csak kíváncsi vagyok mi az igazi ok)

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#3) #85552128


#85552128
törölt tag

Előbb a játékokat kéne "kicsit" frissíteni aztán lehet beszélni OS tiltásról. A DX9-es SC2 a jó kis CPU menedzsmentjével szerintem cikibb mint ezeket az OS-eket használni...

[ Szerkesztve ]

(#4) Dark Archon válasza Tsebacsi (#2) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nem eleve benne van, nyilván plusz kódsorokat kell hozzá pötyögni, hogy menjen. Na, ezt már nem fogják megtenni, mert minek.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#5) Dezsike válasza Tsebacsi (#2) üzenetére


Dezsike
tag

Nem kiveszik belőle, elég ha belefejlesztenek valamit amit a régi OS nem tud, máris nem fog elindulni. Minden fejlesztést tesztelni kell minden rendszeren, ami sok erőforrást igényel. Ezentúl nem fogják tesztelni XP-n és Vistán, amint nem indul el a játék széttárják kezeiket.

Pár éve fejlesztettem moddal kapcsolatos segédprogramot egy 1998-ban kiadott játékhoz - a korából adódóan figyelnem kellett arra, hogy Windows 98 alatt is működjön, egy virtuális gépen teszteltem. Szerencsére mivel az alap Windows ablakkezelőt használtam, minden működött, csak a régi stílusban jelentek meg az elemek.

(#6) hemaka


hemaka
nagyúr

Helyes, ideje kiirtani mar oket.

(#7) #51736960


#51736960
törölt tag

a vanilla wow továbbra is menni fog xp alatt, a többi nem számít :)

(#8) Tsebacsi válasza Dezsike (#5) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Igaz, a jövőbeni fejlesztésekre nem gondoltam, ha valami pluszt tesznek még beléjük, akkor lehet az XP kiköpi.
Én akkor is bosszantónak találom, hogy mondjuk eddig ment vele, mostantól meg nem. Ha már anno amikor kiadták, ment XP alatt, akkor legyen is vele kompatibilis a játék fejlesztési idején. Az új Diablo 4 meg már ne támogassa, azt jóvan :)

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9) elithun


elithun
őstag

Csak eljárt már az XP és a Vista felett az idő, felesleges is tovább cipelni a két OS támogatását.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#10) Lifer092 válasza Tsebacsi (#2) üzenetére


Lifer092
senior tag

Azért ne egy 16-17 éves réges régen idejétmúlt oprendszer jöjjön már be valakinek... :U
(Futtatási értelemben véve...)

Szvsz örüljünk (vagyis az aki ezeket használja) hogy egyáltalán eddig volt rá support. Nincs ezen mit csodálkozni hogy már a lassan őslelet oprendszereket kukázzák. Szerintem senkit nem ver már így 2017-ben földhöz hogy legalább egy Win7 -et' futtasson (Pláne hogy már a használt piac is ott van...). Még egy apró 1 magos gépen is elrohangál a 32bites változata...

[ Szerkesztve ]

(#11) #06658560 válasza Lifer092 (#10) üzenetére


#06658560
törölt tag

Miért ne? Ha azt mondom, hogy szerintem a legjobb MS OS a 2000, akkor mit teszel?

(#12) szupermacs válasza #51736960 (#7) üzenetére


szupermacs
veterán

WotLK is! :B

(#13) Lifer092 válasza #06658560 (#11) üzenetére


Lifer092
senior tag

Semmit mert pont lesz*rom... :DDD

Látom nem érted... Én nem azt mondom hogy égjen el élve aki még XP-t használ, de mit kelt ekkora felháborodást az emberekben hogy egy 16 éves operációs rendszer már "legacy" és nem fogják supportolni?! :U

Ez olyan mint ha az nVidia a mai napig adná a Game ready drivereket az MX440-re...

(#14) #06658560 válasza Lifer092 (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

Pusztán annyi kelt felháborodást, ami mindig is volt az online játékok esetén. Mert a kiadó bármilyen döntése esetén van egy szép csomag fájlod, egy takaros CD-d és le vagy szarva.

(#15) opr válasza Tsebacsi (#2) üzenetére


opr
veterán

Azert, mert rengeteg penzt lehet vele megsporolni. :K
A regi rendszerek tamogatasa szelsoseges esetben exponencialisan kepes novelni a kodbazist.

Ertem ezalatt: ha nem kiveszi a tamogatast, csak nem tesztel, mar azzal is irgalmatlan penzeket sporol meg.
Ha viszont egy csapat raall, es par het alatt kiirtja a kodbol az irmagjat is a regi rendszerek tamogatasanak, az hosszutavon hatalmas sporolas, mert a kodbazis kisebb es atlathatobb, tehat nemcsak a tesztelesi idot es penzt sporoljuk meg, hanem a programozok produktivitasat is noveljuk, mert nem kell az igazgyongyre vadaszni a szemetben. :)

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#16) Nyugis


Nyugis
senior tag

üdv!

nos ehhez a hirhez mit lehetne hozzá tenni?
csak ennyit:

ELŐBB KELETT VOLNA!!!

ideje volt / Végre!

(#17) djculture


djculture
félisten

Magával baszik ki aki nem támogatja az xp-t tekintve hogy a világ legnépesebb országa KÍNA és ott 2017-es felmérésben:

Kínában jelenleg a Windows 7 a legnépszerűbb operációs rendszer 49,36 százalékos részesedéssel, a második-harmadik helyen tanyázik a Windows 10 és a Windows XP, közel azonos, 18,52, illetve 18,36 százalékos piaci részesedéssel. A futottak még kategóriában található a Windows 8.1 3,35 és a Mac OS 3,16 százalékkal.

[ Szerkesztve ]

(#18) Lifer092 válasza #06658560 (#14) üzenetére


Lifer092
senior tag

Átérzem a helyzetet, nekem is van jó pár online játékom. Bár manapság már lassan minden "online játék"...
Ilyen szempontból persze érthető egy KICSIT. De akkor is készülhetett szerintem az XP-s tábor hogy tizen év után már nem biztos hogy végtelenségig lesz rá támogatás. Szerintem ez tervezhető dolog valamelyest.

Én nem vitázok, sőt... Érthető erről az oldalról is, de meg kell érteniük a Blizzardot is... Úgy vélem.

Egy teljesen más kategória, de pont idevág... Itt a cégnél használnak automatizált vágóasztalokat amiken egy őslelet szoftver futott (egészen pontosan egy 1992-es szoftver). A cég még a mai napig megvan, ők azt mondták hogy hát sry, de nem igazán van már support erre a programra. Ezt beadtam az osztrák főnökömnek, ő pedig felháborodott hogy hát mi az hogy nincs rá support, ezt mi anno megvettük... És? Ne várjunk már egy 24 éves programra támogatást 2017-ben. :DDD :DDD :N

(#19) oriic válasza djculture (#17) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Senkit nem érdekel Kína szerintem, ha közben meg Steamen ilyen statokat kapnak több mint 125 millió usertől:

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#20) Shing


Shing
őstag

Egyébként 2011-ben még elindult Geforce 4-es gépen is, pedig akkor már kint volt a DX11 ápdét... mégis ment shaderek nélkül. Majd még utoljára meglesem azzal a géppel. :DDD

(#21) djculture válasza oriic (#19) üzenetére


djculture
félisten

Annyira nem érdekel senkit hogy win10 böl is saját Kínai verziót csinál a Microsoft mert a win8 betiltása óta a Kínai kormány nem engedi használni az adatlopogató és külföldi szerverekre gyűjtő windows kiadásokat. Kína a legnagyobb piac még az apple is behódolt mikor kitiltották az országból két készülékét. Inkább átalakította kivette azt a védelmet amit sehol a világon nem tett meg.

[ Szerkesztve ]

(#22) wjbhbdux válasza #85552128 (#3) üzenetére


wjbhbdux
veterán

D3 épp a legutóbbi patchben kapott 64 bites és dx11 támogatást. Az SC2 alatt használt engine is átállt már dx11-re a Heroes of the stormban.

/s

(#23) 0P1 válasza djculture (#17) üzenetére


0P1
aktív tag

Hidd el, nem hülyék ülnek a Blizzardnál, ha egy pennyvel is több bevételt generálnának az XP és Vista felhasználók, mint amennyibe a supportja kerül a két abandoned OS-nek, akkor továbbra is támogatnák őket.

(#24) oriic válasza djculture (#21) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

És ez hogy is jön a hírhez? Írtál egy dolgot, amire leírtam hogy mindez senkit nem érdekel, mert a statok szerint világszinten szinte senki nem használ (alig 1-2%-ról van szó) Xp-t meg Vistát, miért is támogatnák. Erre jössz hogy ne fárasszalak hülyeségekkel, mert kínai Win 10 meg stb...Dafuq? :U

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#25) Khan13 válasza #85552128 (#3) üzenetére


Khan13
senior tag

A Diablo 3 kapott x64 és DX11 változatot, és hiába lett nagyon szép, és alapvetően nem is eszi annyira a gépet, de került bele pár nagyon csúnya bug :(

(#26) djculture válasza oriic (#24) üzenetére


djculture
félisten

Lényeg az hogy Kinában még az xp-t is támogatta a microsoft, patchek jöttek rá mikor itt már sok sok éve lejárt mindenféle támogatása. Teljesen más világ. Mondjuk játékban is mert ott mint ahogy Koreában is az offline játékvilág a divat. sc2.ből is létezik offline változat direkt oda csinálta a bLizzard

[ Szerkesztve ]

(#27) oriic válasza djculture (#26) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Ez mind szép és jó, de videojátékról van most szó. Ha annyira sokan játszanának Kínában a régi OS-eken, valszeg Blizzard sem hagyná abba a támogatását.

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#28) Dezsike válasza Tsebacsi (#8) üzenetére


Dezsike
tag

A játék "még" fejlesztés alatt áll (gyakorlatilag azóta amióta kiadták), egyértelmű, hogy olyan harverre és szoftverre fejlesztik amit a többség használ. Ha még mindig olyan hardverre fejlesztenék a WoW-ot amilyen a kiadása idejében volt, el se indulna a mai gépek többségén, a régi gépek pedig sorban kihalnak, az emberek pedig viszonylag frissre cserélik (azért viszonylag, mert a 2-3 éves videokártyákat már emberi áron be lehet szerezni, az aktuális kártyák ára horror). Így érthető, hogy egy ideig támogatják párhuzamosan a régit és az újat, de ahogy a posztban is leírták, a jelentősen döntő többség már új gépeken játszik, azért a párért meg már nem kifizetődő fenntartani a régi támogatását. Így gondolom a DX9 támogatás is el fog tűnni előbb-utóbb a WoW-ból és megjelenik majd a 12, ami párhuzamosan fog menni a 11-el addig, amíg a mostani 12-est nem támogató gépek kezdenek el sorban dögleni.
Amit te írtál, hogy a kiadás idején aktuális hardveren menjen azokra a játékokra érvényes, amiket a kiadásuk után már nem fejlesztenek tovább, csak patchelgetik. Azok viszont az új gépenek fognak problémába ütközni, ahogy pl. a Starcraft (1) színpaletta kezelése.

(#29) 0P1 válasza djculture (#26) üzenetére


0P1
aktív tag

"Lényeg az hogy Kinában még az xp-t is támogatta a microsoft, patchek jöttek rá mikor itt már sok sok éve lejárt mindenféle támogatása"

Ez egész egyszerűen nem igaz. Minden országban egyszerre járt le az extended support (2014 Április 8) . Kína sem volt kivétel ez alól.

(#30) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

Ideje volt, jó lépés

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#31) Scholes9 válasza DjFlanker (#30) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Így van :)

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#32) Dilikutya válasza Tsebacsi (#8) üzenetére


Dilikutya
félisten

Valameddig lehetne fenntartani szervert a régi operációs rendszerek felhasználóinak, akik nem kapnának a játékhoz frissítést, de az úgy tényleg gáz, hogy egyszerűen csak nem fog menni, amit vettél. Bár kétlem, hogy túl sokan játszanának Diablo 3-at, Starcraft 2-t XP alatt.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#33) wjbhbdux


wjbhbdux
veterán

én még arra is emlékszem amikor lázongtak az emberek hogy a vanilla WoW CD-n jelent meg valamelyik kiegészítő telepítéséhez meg már DVD olvasó kellett :DDD

/s

(#34) Gdi


Gdi
senior tag

Kína (és ázsiai régió) témához:

Ez a módosítás nem feltétlen érintő őket.
Kínában teljesen más a kliens. Nekik nem kötelező megkapni ezt a frissítést ebben a formában, bármi is legyen ez.

Lehet külön programverzióként kezelni. És itt nem csak a grafikus elemekre gondolok.

Aki nem érti:
-Azon a környéken (főként vallási okokból) tilos a csontok vizuális ábrázolása. Ezért az modell/textúra adatfájlok nekik eltérőek, lévén rengeteg ilyen témájú grafika/modell van wow-ban és dio-ban. Innentől nem nehéz a binárisokat is külön kezelni.
-Emiatt a cenzúra miatt Kínában később is kaptak WotLK kieget WoW-hoz is. Extraként ott (itemlevel alapján) erősebb karakterre aggatható felszrelések vannak a játékban, mint amit az EU/US/RUS és egyéb régióban lévő játékosok tudnak szerezni.

Szóval, nekik lehet teljesen más bináris is, ami továbbra is supportálja az XP-t ezeken a játékokon, ha ez lenne a fő gond.

[ Szerkesztve ]

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#35) leslieke


leslieke
Jómunkásember

Helyes a lépés.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#36) opr válasza Gdi (#34) üzenetére


opr
veterán

Nem csak neked szol, de a Te hozzaszolasodon keresztul lehet a legjobban szemleltetni, ugyhogy felhasznalnam par eros tevhit eloszlatasara ha nem gond. :)

Eddig igaz:

"Kína (és ázsiai régió) témához:
Ez a módosítás nem feltétlen érintő őket.
Kínában teljesen más a kliens. Nekik nem kötelező megkapni ezt a frissítést ebben a formában, bármi is legyen ez.
"

Ami alatta van az mar hulyeseg, nagyon tevuton jarsz.
Konkretizalok:
"Ezért az modell/textúra adatfájlok nekik eltérőek, lévén rengeteg ilyen témájú grafika/modell van wow-ban és dio-ban. Innentől nem nehéz a binárisokat is külön kezelni."
A kettonek konkretan semmi koze nincs egymashoz. A backend pont nagyivben khm a frontendre. Backend/jatekmechanikai szempontbol az se erdekelne senkit, ha piros ropkodo lyukas lufik fujkalnanak harcitorta tetejen gyertyat kinaban, es ezt neveznek raidnek.

"Emiatt a cenzúra miatt Kínában később is kaptak WotLK kieget WoW-hoz is. Extraként ott (itemlevel alapján) erősebb karakterre aggatható felszrelések vannak a játékban, mint amit az EU/US/RUS és egyéb régióban lévő játékosok tudnak szerezni."

Szinten konkretan semmi koze nincs a backendhez.

Csak hogy ertsd: az OS support a backend resze.

"Szóval, nekik lehet teljesen más bináris is, ami továbbra is supportálja az XP-t ezeken a játékokon, ha ez lenne a fő gond."

Es ez a legnagyobb tevedes. Elmagyarazom: Barmilyen OS supportot fenntartani Janinak a kompon, vagy egy 100 fos falunak, vagy Kinanak, vagy az egesz bolygonak hajszal pontosan ugyan annyiba kerul. Tehat a kerdes: ki az a hulye, aki azt akarna hogy ugyan sporolni nem fog, de penzt kolt ra (fejlesztes), hogy csokkentse a potencialis vasarlobazisat?

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#37) ETOM válasza oriic (#1) üzenetére


ETOM
addikt

Kétlem, hogy a játékok miatt. Inkább a kliensel fognak valamit csinálni (Battle.net) ahogy pl. teljes értékű origin se fut már XP-n. Mert például a Hearthstone nem igazán értem miért ne mehetne XP-n.

szerk. nem válasz akart lenni :B

[ Szerkesztve ]

(#38) [CsuCsu] válasza Lifer092 (#13) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Az az MX440 mar akkor legacy volt amikor megjelent ;] Voltak kortars jatekok amik egyszeruen nem voltak hajlandoak elindulni rajta, kerek perec benyogtek, hogy bocsi a MX nem tamogatott, de a Geforce 3 igen.

(#39) 0P1 válasza [CsuCsu] (#38) üzenetére


0P1
aktív tag

Az igaz, hogy az MX440 elég gyatra volt feature-ökben is és teljesítményben is (dehát MX-ek alsó kategóriás cuccok voltak, míg a GF3-ak csúcs-, és felső-közép kategóriásak)
De amit írsz, erős túlzás, amikor megjelent az MX440 (2002 elején) , nem nagyon volt olyan játék, ami nem volt hajlandó elindulni rajta, csak GF3-on (3Dmarkot leszámítva) . Sőt, akkoriban sok játékhoz még DirectX 7 se nagyon kellett.
Az első DX8-as játékok csak valamikor 2003-ban kezdtek megjelenni, és úgy 2004-re vált általános alapkövetelménnyé, de addigra már a Direct X is lassan követelmény volt, DX8 támogatásnak nem volt hosszú élete.

(#40) Dilikutya válasza 0P1 (#39) üzenetére


Dilikutya
félisten

Call of Duty első része talán már DirectX 9-es volt, legalábbis az API-nak telepítve kellett lennie. A DirectX 8-as játékok már 2001-ben elkezdtek megjelenni. Itt nem az a gond, hogy a Geforce 3 felsőkategóriás (az MX440 idején már nem), hanem a GF3 már DX8-as kártya, az MX440 pedig hiába Geforce 4 már papíron, de csak egy átnevezett Geforce 2 MX, ami viszont DirectX 7-es. És volt belőle még 128 Mb-os verzió is...
2002-2003 környékén hogyne kellett volna a DirectX 7, akkor már kezdett pörögni a grafika, 2003-as E3-on már ott volt a Far Cry is.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#41) Gdi válasza opr (#36) üzenetére


Gdi
senior tag

Öhm, miért csökkentené azzal a "potencialis vasarlobazisat", mert támogatja még a régebbi OS-t, amit az említett vásárlóbázis még aktívan használ?

Hírek alapján így is rátoltak egy kevés összeget az említett módosításokra.
És erre utaltam én is ezzel a pár sorral. Illetve arra, hogy nem bitre pontosan ugyanazt a csomagot kapják a régiók.
Szerverparkjuk is külön van.
Frontend/Community supportjuk is.

Most, hogy miért kell a futtathatóság dobása/tiltása (win/dx/net apiban változások, stb), mennyire nehéz nekik lekövetni, azt senki nem tudja itt, de biztos nem millió dolláros költség.

Kína nem kis piac, eddig sem azért igyekeztek oda bejutni. Valószínű elkészítik a tervüket, és ha nyereséges megtartják.
Ha nem, akkor meg vagy nekik vagy a kínaiaknak nagyon szomorúra áll majd a szájuk.

[ Szerkesztve ]

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#42) PrometheusX


PrometheusX
aktív tag

Érthető lépés, nem mai rendszer az XP és a Vista. Az XP támogatása majdnem három éve járt le áprilisban, és a Vista idén jár le, szintén áprilisban. Sajnos haladni kell a korral, de remélem a 7-et támogatni fogják 2020 után is. :)

(#43) opr válasza Gdi (#41) üzenetére


opr
veterán

Masrol beszelunk teljesen.
Van nem kicsi tapasztalatom multiplatform, legacy, illetve multi-Windows (:DDD) kodokkal. Amiben biztos lehetsz, hogy a frontend le van valasztva a backendtol. Az OS support a business logic backend resze, tehat a modellek, animaciok, texturak, server lokaciok, stb kulon lapra tartoznak.

"Öhm, miért csökkentené azzal a "potencialis vasarlobazisat", mert támogatja még a régebbi OS-t, amit az említett vásárlóbázis még aktívan használ?"
Azzal csokkenti, ha a tamogatast csak egy regioban szunteti meg, mashol meg nem. Ugyanis ezzel a munka merete nem valtozik, csak vasarlokat veszit. Errol beszeltem, hogy egy embernek, meg egy bolygonak fenntartani egy OS tamogatasat az pont ugyan annyi melo es koltseg. Tehat miert szurna tokon magat azzal, hogy itt elvagja a tamogatast, ott meg megtartja? Meg egyszer, ezzel igy penzt es eroforrast nem sporolna, tehat semmit nem nyerne, csak veszitene.

"de biztos nem millió dolláros költség."
Sajnos de. Az egyik legdragabb dolog egy meglevo, de folyamatosan fejlesztett szoftverben a regi dolgok tamogatasanak a megtartasa.

"Kína nem kis piac, eddig sem azért igyekeztek oda bejutni. Valószínű elkészítik a tervüket, és ha nyereséges megtartják."
Igen, ez szamomra annyit jelent, hogy most billent at a merleg nyelve.
Ertsd: most van az, amikor globalis szinten az XP meg a Vista userek nem hoznak annyi penzt, mint amit egy ilyen huzassal a ceg nyer.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#44) Necroman_Mk2 válasza Gdi (#41) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Tény, hogy az XP még nagyon jelen van Kínában, de szvsz aki WoW-t, vagy bármilyen más online játékot tol, az már minimum W7-es alól teszi ott is. Főleg, hogy az újabb kiegészítők feljebb tornázták a gépkövetelményt is.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#45) Gdi válasza opr (#43) üzenetére


Gdi
senior tag

Nézd, Én oda próbáltam kihozni a mondanivalóm, hogy amíg megéri nekik, addig támogathatják.
Kb ezt írtad Te is az utolsó mondatodban, csak Te szerinted lehet már nem éri meg nekik.
Ezt úgy tudnánk eldönteni, ha látnánk egy elemzést arról, hogy pld 2-3évre kitolva a támogatást mennyi kiadást/bevételt jelent ez nekik.

Mivel a (Kínai régió) fejlesztőbanda más, és részben eltérő kódon dolgozik, így nem lehet akkora negatív hatása arra, hogy ott tovább futtatják az XP vonzatú részek pofozgatását, míg a többi régióban lelövik. (Hisz a divíziójukat így is külön kell fizetni, frontend, backend fejlesztőkre, community supportra, marketingre, egész infrastruktúrára, mindenre..)

Korábbi felvetéseim azért gondolom, mert 2011-ben Ázsia 4.4millió játékost tudhatott magának (durva becslés) csak World of Warcarftban, ez több, mint EU (2.1millió) és US (3.2millió). Durván a 40%-a a teljes játékosbázisnak.
Keresek azért majd frissebb statisztikát, de az arányok kb maradtak szerintem.

Korea SCII miatt egyenesen aranybánya most nekik, a kötelező battlenet-es tornamentek miatt.

Belső működésről nem tudok semmit, és most ne emeljük át ide a más fejlesztőcégeknél szerzett tapasztalatokat, Blizzardéknál külön faj az, ahogy kiderült a riportokból.
De gondolom nem eszik be a befektetők azt, hogy a devbanda elböfögi magát, hogy ők nem tudják tovább támogatni a játékosok ~25%-át, mert bent kellene maradni túlórázni, és nem érnek haza a DOTA meccsre... hanem kérnek másod és harmadvéleményt tartalmazó tanulmányt a lehetséges eredményről.

Lehet most kell az átcsoportosítás Overwatchra (az most nagyon megy), Heroes of the Stormra vagy Hearthstone-ra. És ezzel próbálnak kicsit priorizálni, mert ha csak ezekben a régiókban is eresztik el az XPt, már az rengeteg erőforrás. Kína/Ázsia pedig járja a külön útját, mint eddig.

Necroman_Mk2: aki sport szerűen űzi az lehet, de azért Ázsiában nem azok a jól eleresztett emberek nyomorognak a 3 négyzetméteres szobáikban, akik nagydobra verik az életüket valami streaming oldalon. "Szok, kici, occó" tudod :)

[ Szerkesztve ]

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#46) Gdi válasza Gdi (#45) üzenetére


Gdi
senior tag

Szóval; ez majd kiderül akkor, amikor élesben meglépik a dolgot.
Lehet addig lecsökken Kínában az XP-t használók száma 10% alá, és szemrebbenés nélkül meglépik.
Vagy futni fog a nemzeti vörös Linuxukon a Blizzard Entertainment összes remekműve.
Vagy mindenki Apple Mac-re vált.

Majd meglátjuk.
Addig marad a brainstorming a lehetséges lépésekről.

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#47) Joci10


Joci10
őstag

Bár már én sem játszom már XP-n (a régi gépemen az van fent, mert sok perifériámhoz nincs 7-es driver sem); de amikor megvettem a DVD-s verziós SC2-t, akkor azon az volt (vagy konkrétabban még most is az van) felírva, hogy minimális követelmény: Windows XP. Vagyis ezek szerint a Blizzard most szerződést szeg - kíváncsi vagyok, mikor fogja valaki megtámadni ezt döntést az óceánon-túlon a bíróságoknál, és mennyibe fog ez kerülni a Blizzard-nak.

Nem mellesleg simán megcsinálhatták volna, hogy ugyanúgy, mint a Google a Chrome esetén megmaradnak egy utolsó verziónál (vélhetően a battle.net kliensről van itt szó, mert szerintem ez a fő gond, ami miatt a teljes XP-s hozzáférést leállítják), ami még támogatja az XP-t. De akár egy "utolsó XP-s patch" is megoldható lenne minden játékhoz; csak erre sem hajlandóak. Pedig azt hittem, sokkal felhasználóbarátabbak. :(

(#48) voyager4.4 válasza Joci10 (#47) üzenetére


voyager4.4
senior tag

"Vagyis ezek szerint a Blizzard most szerződést szeg" Röviden: nem.

no fate but what we make

(#49) Realradical válasza Joci10 (#47) üzenetére


Realradical
őstag

A felhasználóbarátság abban nyilvánul meg, hogy eltűnik majd egy rahedli zombi a reinstallok miatt.

Szerk: minden patch után le kell klikkelned az EULA-t ami változhat idővel tehát nem szeg meg a Blizz semmit.

[ Szerkesztve ]

Things that try to look like things often do look more like things than things

(#50) Mart10000


Mart10000
aktív tag

Itt maguk a játékok és vagy a Battle.net kap egy vagy több frissítést az XP kivezetéséhez. :U

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.