Nagyon hianyzott valami a Core M, Atom ellen. Persze varjuk meg a teszteket. Erre mar tabletet is lehet epiteni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Nagyon hianyzott valami a Core M, Atom ellen. Persze varjuk meg a teszteket. Erre mar tabletet is lehet epiteni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
én nagyon ellene vagyok az 1 csatornás memória kiépítésnek, de oktatási célokra még éppek elég lehet, főleg ha jó áron adják
annyi előnyük van, hogy tudják az AVX,AVX2 -öt
míg az Inteles N4120 nem tudja ..
viszont abban 4 mag van HT-nélkül
Mottó: "A verseny jó!"
Meg tud 4K kijelzőt 120Hz-en hajtani HDR mellett, már akinek ez számít - mondjuk HTPC-ben jól jöhet esetleg, csak kell neki megfelelő kijelző port(mondjuk HDMI2.1)...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Ezek ipari eszközökbe mennek mint pl. tabletek, ahol feltétlen Windowst meg x86 dolgokat akarnak használni... Na ott van is igény ennyire extrém alacsony fogyasztásra, a sebesség csak másod vagy inkább harmadlagos kérdés.
Más igényekre az ARM-es dolgok jobb megoldást jelentenek.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Ezek már akár passzívan is hűthetők.
Kellet is már ez. Elvileg CPU-ban is felveszik a versenyt az atomokkal, GPU-ban pedig egyértelműen jobbak.
HTPC-nek ideális lenne, ha lesz belőle nem csak tabletbe/notebook-ba szánt változat is. Akár alaplapra integrálva.
A magok száma ne tévesszen meg. Az N4120-asban 4 darab gyenge, korábbi Intel Atomban ismert magok vannak (pontosabban azoknak némileg fejlesztett változata), míg az AMD teljes értékű Zen+ magokat hozott most nekünk. Ebből 2 erősebb, mint az Inteles megoldásból 4.
A platform nem feltétlen engedi a tablet formátumot.
Még chipset nélkül is nagyobb lehet az alapterület igénye. (pl. nincs integrált hálózati vezérlő és modem).
vékony laptop inkább lehet célterület.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
És most ez jobb mint egy másik 6W-os cucc teljesítménye, vagy csak annyi hogy nekik is van már ilyen?
Van qnap nas amd alapon. Csak vmi jo, tamogatott transkodolo kellene bele.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
CPU teljesítményre hasonló lehet. A GPU képességei jobbak. De pontosat majd akkor lehet mondani, ha lesznek tesztek.
Arra nem tennek nagy osszeget, hogy kapni is lehet majd ezeket, mert pont a Lenovo az akinel csak papiron leteznek Ryzenes notik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Chromebookokba tokeletes lenne.
Saor Alba
Mert elkapkodták őket ...🤷♂️
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
pont a Lenovo az akinel csak papiron leteznek Ryzenes notik.
Nem csak papíron léteznek, rendes termék náluk, csak - ahogy minden bizonnyal értesültél róla - az AMD nem bír elég CPU-t szállítani, ezért elég rendesen feltorlódtak a rendelések.
DRM is theft
Errol tudsz valamit linkelni angol nyelven? Az tudtam hogy out of stock minden idei Ryzenes Ideapad 3/5, csak nem tudtam ki a hunyo. Nincs eleg gyartokapacitas, vagy nem jo a kihozatal es keves R7-est tudnak valogatni?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Én a német Compterbase fórumot olvastam a megjelenés körül.
Ott gyk. napok alatt elfogyott a készlet. Azt is 3-4 hétre szállították. (Hogy csak cpu hiány volt vagy más is az kérdés, mert más alkatrészeket is variáltak rendesen, akksi is változott, stb...)
De úgy láttam, hogy ott már rég rendeződött a dolog, legalábbis az out of stock eltűnt ott és pl. az osztrák, brit honlapokról is nagy részben.
Ide persze nem szállítanak a magyar oldalon meg 1-2 hete jelent meg az Ideapad 5 oldala is egyáltalán, meg sehol nem jelent, egyik partnernél sem.
A multi score tippre hasonló lehet, de a single jobb. Ilyen gyenge prociknál ég és föld a reszponzivitás hasonló teljesítmény de 2x magszám szorzó mellett.
@arn:
Emby transzkódol nálam a Vegával, semmi trükk nem volt, bepipáltad és megy.
nah jo, de ezekben az alacsonyfogyasztasu chipekben is elerheto lesz? bikabb cpuval siman kiutnek a geminilaket.
plex is tamogatja? majd ranezek megint az embyre... ket eve meg nem volt vhogy a helyzet magaslatan, de azota a nas is valtozott, es shieldre valtottam.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Hmm, ahogy nézegettem az adatokat a korábbi laptopomba lévő a10-4600m ugrott be. Az 2 modul 4 szál volt ez meg 2 mag 4 szál, bár abba több grafikus egység volt (elvileg) ez meg újabb architektúra. Nagyon érdekel hogy ez a 6w-tal mennyire éri be vagy haladja túl azt a 35w-tos csodát.
Az egyik legnagyobb nemet webshopban szinten honapok ota nincs Ryzenes Ideapad 5.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Az AMD-s Thinkpadeknél is többhónapos szállítási időket ígérnek (nekem úgy tűnik, hogy főleg a 8 magosoknál, a jelek szerint mindenki azokra mozdult rá), annak ellenére, hogy a jelek szerint folyamatosan szállítják őket, a Thinkpad topikban is voltak már róluk első kézből származó beszámolók.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Ez nem jo hir, foleg hogy ha igaz, akar egesz evben hiany lesz ezekbol.
Nem hittek a sikerukben, es nem mertek tobbet rendelni a TSMC-tol, vagy ennyi kapacitas juthatott nekik? Vagy lehet hogy foleg az R7 vonal problemas, azok a chipek amik kvazi tokeletesen sikerulnek a gyartas soran?
Amugy a H es U szeria ugyanazt a chipet takarja?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Túl nagy a kereslet a Ryzenekre. AMD megduplázza a rendelését a TSMC-nél. Persze abban konzolcsipek is lesznek. [AMD-TSMC] Valahol olvastam, hogy a Samsunggal is tárgyal az AMD. Ott GPU-kat gyártatna.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Windows-on / Linux-on megy, de sajna Xpenology / FreeNAS nem
Van ráció a samsungban ha nincs elég kapacitás TSMC-nél.. új chippet oda lehet már tervezni, és a GPU-t könnyebb oda megcsinálni ha már úgy is eleve tervezőasztalról készülő új termék van tervben (és nem meglevőt kellene átvinni, az "nehezebb" és költségesebb)...
Bár mivel kevés ott a tapasztalat lehet pár "kisebb" RNDA2-es chip készülhet ott esetleg.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Lenovo.de és at-t néztem. Ott folyamatosan kosárba lehet tenni most is bármilyen konfigot.
Az elején ott is out of stock volt 1-2 hégit.
Ha szállítanának ide már vettem volna.
Itthon 3-as Idepadot láttam még csak.
Írtam korábban, hogy én pár éve néztem őket de akkor mindkettővel meggyűlt a bajom.
Most csak kiválasztottam a Vega által használt AMF-et és ment.
Van meg 10db R7 4800u-t a 14-es Ideapad 5-bol. Ez nem hiszem, hogy sokaig kitart a nemet piacon. A tobbi R5 4500u.
A notebooksbilliger.de -n is megjelent vegre a 15-os Ideapad 5 4800u-val, igaz csak elorendelesben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
most pont van az auchanban 190eFt -ért 4500u-val szerelt lenovo (tv-ben is mutatta, meg mikor voltam ott volt egy kisebb kupac).. 8gb Ram, 512GB SSD amivel szerelték... utóbbi az érdekes és szerintem "szokatlan", de legyen.. [kép]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Visszatérve a termékhez. 6W az már baráti. Teljesítményben mennyire lenne alkalmas autonóm járműhöz?
Attól tartok, ahhoz egy rakás spec egység kellene még bele, pl asic videofeldogozó egységek, nem pedig programozott.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
oda inkább célegység a jó, a célra kigyúrt cpu utasításkészlettel és gpu-val.
De elektromos autóban csak másodlagos cél az ennyire (6w) alacsony fogyasztás, jelenleg inkább a nagyobb teljesítményre van igény (mert még nem elég).. vagy csak multimédiás központi egységre gondoltál?.. oda ez meg "sok" képességre.. szeretik a gyártók ha jóóó-lassú-a-rendszerr éés akkaaad (mert mondjuk olcsóbb 5$-al a chip)..
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Máshol láttam de itt is írják, a cikk végén. [link]
AMD adja nekik a mobilokba az RDNA technológiát, Samsung meg cserébe gyárt nekik GPU-t. Win-win.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Akkor megint változott a helyzet.
Én kb. heti szinten ránéztem és az utóbbi 1 hónapban nem így nézett ki a weboldal.
Nem volt ilyen figyelmeztetés mint a 4800U-nál, hogy kifogyna a készlet és full konfigurálható volt a noti. Proci, ram, bill, os, wifi... Én eleve 4600-al néztem volna, az is volt (meg 4700U is).
Kar hogy nem a lenovo.hu -n ez a helyzet. Irigylem, hogy mas, szerencsesebb orszagban lehet kozvetlenul is venni notikat a gyartoktol, tobbfele opcioban, sot custom konfigokat is es meg az ar is jo.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Kar hogy nem latnak a gyartok fantaziat AMD SoC-os alaplapok, barebone minigepek gyartasaban a consumer piacra. Ez amugy AM4 vagy embedded processzor?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
AMD oldalán annyi van megadva hogy "platform: laptop", tehát alaplapra forrasztott .
Te is szeretnéd az öt dollár per alkatrész árkülönbséget, ha a te zsebedet érintené milliós darabszámban. Amennyi alkatrész van egy autóban, rengeteg ilyennel lehet csak profitot termelni.
Tudom én.. csak, legalább opciós listán maradjon az "erősebb hardverrel".. kb. szerintem a vevők 80%-a tuti bejelölné a listán az opciót rá (még akkor is ha +50eFt körüli összeg lenne)...
Anno volt teszt, hogy tesztelte az újságíró a kiadás előtti autót, de kiadásra az addig pörgős rendszer valami visszafejlesztésen ment át, és várni kellett folyton amikor csinált valamit...
Ez már a "még használható" szintre való visszabutítás.. csak miért
De mind1.. nem érint az a veszély, hogy új autót vegyek... utcán parkolok oda olyat nem szabad.
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Az autóiparhoz nagyon másképp kell támogatni az IT-nak, hogy egyáltalán lehessen bármi ilyen. És kétlem, hogy két CPU, SoC verzióval validálni akarnának a gyárak.
Gondolom valami hibajavítás eredménye volt.
[ Szerkesztve ]
Bejelentik, aztán majd pár féléven belül megint hallunk róla hogy majd valamikor kapható is lesz. Hogy is működik ez? Nekem ilyen diy cucc kéne, csak az meg már nagyon nem a budget kategóriába esik.
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
Jaja, csak pár dollár miatt olyan mértékben sérül a user experience, (mert a központi gép lassú és akad), hogy jobb lenne, ha be sem raknák.
Vagy kifizetném nekik azt a +5dolcsit, vagy 50-et, mindegy, de ilyen 2000-es évekbeli rezisztív kijelző, fos felbontással, foslassú reakcióidővel hagyjanak.
Amikor az ember a mobilján, a tabletjén hozzászokik a sebességhez, a kocsiban is ezt várná el.
Főleg biztonság szempontjából sem elhanyagolható, hogy amikor a sofőr vezetés közben azt matatja (és nem az utat nézi), nincs idő a lassú gépre várni.
Tök fura, hogy míg a 3020e 2magos (nincs SMT), de erősebb a GPU,
addig a 3015e az 2mag/4szál, de megfojtják egy egycsatornás 1600-as rammal.
Értem én, hogy csak így fér bele mindkettő a 6W-ba, de nem lenne rossz, ha mindkettő előnyeit ötvöznék, és az is beleférne 10W-ba. (tehát gyakorlatilag SMT-s 3020e)
NAS-ba egyébként biztosan jó cucc, passzívan elmegy, van benne iGPU, tehát nem kell mellé kártya, ITX lapon (akár forrasztva) kisméretben is megoldható lenne.
Nekem atom alapú 4magos J5005 van, ami nem gyenge, de ez biztos erősebb.
[ Szerkesztve ]
Egyrészt te kisebbség vagy e téren, másrészt amikor elkezdik az autót fejleszteni, akkor nem biztos, hogy van gyorsabb, ami bírja az adott körülményeket.
Ha egy mobilt meg tudnak csinálni úgy, hogy tök fluid a kezelése, és azon egy futó app nem akad, akkor nehogymár nincs olyan ipari cucc, ami ugyanezt a speedet tudná hozni.
[ Szerkesztve ]
A lassú, akadó UI mindenképpen balesetveszélyes és szerintem mindenkit irritál, még ha ez tudatosan nem is jelenik meg nála (az autóstesztek meg mind lehúzzák az ilyeneket).
A "nincs gyorsabb" meg béna kifogás, előző életemben fejlesztettem ipari szoftvert, aminek valami nagyon halvány ARM-os cuccon is kellett futnia és ott a GUI-nál is voltak konkrét, automatizált teszt által ellenőrzött sebességkövetelmények (pontos számokat nem tudok mondani, de érzésre teljesen fluid volt), amiknek meg kellett felelni.
Egyébként meg a Teslának megy, szóval a "nem lehet" az tényleg nem kifogás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Pedig könnyen meglehet, ugyanis ilyen helyeken a megbízhatóság sokkal fontosabb, illetve a tág környezeti tűrés(hőmérséklet, nedvesség, rezgés, EMP, stb.) mint a teljesítmény, nem véletlen, hogy igazán ipari környezetben máig nem halt ki a 80486 sem.
A kapacitív kijelző hiába "modernebb" mint a rezisztív, de pl kesztyűben használhatatlan, nem véletlenül használják olyan helyeken, ahol ez felmerülhet igényként, mert a rezisztívet bármivel lehet nyomogatni.
(#49) dabadab amennyi pénzt a Tesla beleönt, persze, hogy nekik megy(nem tudom, lehet hogy az is segít, hogy abban nincs belsőégésű motor az elektronika környezetében) - de egyáltalán, nyereséges már a Tesla, vagy még mindíg start-up üzemmódban futnak?
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Egy átlag autóban nem hiszem, hogy a kesztyűs használat alapkövetelmény. Legalábbis nem életszerű, hogy ezen múljon a használhatóság.
Ahol ez pobléma, ott meg legyen gombos vezérlés.
De ettől függetlenül még lehetne gyors.
Azért elvárnám, hogy egy 8-10milliós autóban gyors legyen a fedélzeti computer.
A Teslát majd akkor emlegessük, ha nem szakad le a lökhárító egy kis víztől.
A hardver onnan indul, hogy SoP előtt hat évveli hardver jöhet szóba. Azt validálni kell. Plusz az egyéb igények, mivel kell együttműködjön, honnan vegyen milyen adatot.
A Tesla tepsijét és mindent azon megvalósítását a németek amúgy most mondták ki nem Road legalnak.
Nincs mélyebb rálátásom, de az utolsó sorod bőven lehet ipari lobbi eredménye.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
A hardver onnan indul, hogy SoP előtt hat évveli hardver jöhet szóba. Azt validálni kell. Plusz az egyéb igények, mivel kell együttműködjön, honnan vegyen milyen adatot.
Na de milyen validáció az, amin átmegy egy feltűnően durva késéssel működő UI?
"Itt ez a kormánykerék, mondjuk elfordítani nem lehet, de a validáción kiválóan megfelelt, szóval mehet az autóba!"
A Tesla tepsijét és mindent azon megvalósítását a németek amúgy most mondták ki nem Road legalnak.
Hogy mi?
DRM is theft
Totálisan értelmetlen a kérdéskör is.
Az UI-nak egyetlen dolga van, hogy kezelni lehessen és inputot bevinni. Annak pedig alapvető paramétere, hogy a kívánt adat a kívánt sebességgel és kezelhetőséggel menjen be.
Gyk: ahogy írod: nagy lag nem lehet a kormányon, mint input eszközön. 3 gombsorral nem tudsz adatbázist bevinni. De joystickkel sem lehet számadatot bevinni egyszerűen. Ha ezek számítanak akkor az sw rész miért nem? Az egész egybeforr igazából.
És akkor a lényeg, hogy ha az egyetlen feladatát sem teljesíti akkor miről beszélünk?
Hw teljesítmény? Mivan? (G)UI-hoz? Lehet alfanumerikus is akár ha csak azt bírja sebességgel, nem kell animálni a háttérben 4k textúrákat meg szét kell választani a feldolgozástól. Normálisan.
Ez gombhoz kabátot kérdése amikor hw-re meg sebességre vagy akár más sw feltételekre mutogatunk f*s GUI esetén. Ilyen nincs, hogy nem létezik alá megfelelő hw.
(Másik topicban épp arról volt szó lehet-e netezni 2/4 procin manapság. Jöttek az ellenérvek, oda dobtam be, hogy desktop 8/16+nvme-n nem biztos, hogy olyan UX-ed van mint egy f*s 1-2W-os okostelefonon. Sebességre, használhatóságra, ergonómiára is veri a kisebb a jóval erősebbet a GUI miatt (is). Ma ez a realitás.)
Ahogy a telefonnak is egyetlen feladata van, hogy telefonálni lehessen vele.
De valahogy az emberek mégis százezreket hajlandóak fizetni azért, hogy a mobillal minden mást meg lehessen csinálni, méghozzá egy fluid rendszeren keresztül, amit élmény használni.
Az autógyártók részéről ez miért nem elvárás, hogy ugyanezt az igényt kiszolgálják? Megoldani 100%, hogy nem lehetetlen, fizetőképes kereslet biztosan lenne rá. (meg egy >8-10milliós autóba mondjuk ugyan férjen már bele)
Mert jelenlegi állapotában barokkos túlzás infotainment rendszernek nevezni, mert ez így nem igazén ~tainment.
[ Szerkesztve ]
Egy pillanatra azért álljunk meg, és vizsgáljuk meg az alapfeltevést, amire a teljes vita épül.
Én ugyan nem vezettem mindenféle autót, olyat kifejezetten ritkán, amiben "infotainment" rendszer van, de mintha neked evidens és bizonyított lenne, hogy nincs "fluid" élményt nyújtó fedélzeti rendszer egyik 8-10 milliós árkategóriájú autóban sem
Valamivel alátámasztanád esetleg, anekdotákon túl?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Nem tudom alátámasztani. Akkor vegyétek úgy, hogy meséltem egyet,szárnyalt az elmém, hülyeséget beszéltem.
Én nem láttam még ilyet (igaz, nem is olyan nagy a merítés, nem minden nap ülök drága autókban). De biztos létezik. Mindjárt körülnézek youtube-on.
De akkor fogalmazzuk kicsit át. Nem kétlem, hogy létezik fluid rendszer a piacon. Biztos van. Majd az okosok példát is mondanak. De egy mai új középkategóriás autóban nem lenne ez alap? Tehát miért kell nekünk azon lamentálni, hogy láttam-e már?
Miért nem ez a default, hiszen ennyi pénzbe bele kéne férnie. Szerintem! - mielőtt valaki beleköt.
[ Szerkesztve ]
Én ezen a ponton átirányítanálak a TotalCar fórumára, kérdezd ott... esélyesebb is, hogy érdemi választ kapsz.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Most volt szerencsém FIAT 500-hoz egy laza 1200 km-re. A navigáció Tomtom, marha lassan indul el, ellenben az egész felület sokkal gyorsabb, a navi okosabb és segítőkészebb, mint a Fordé. És a Ford alatt mindegy, hogy fiesta, vagy Mondeo esetleg S-Max.
Úgy általában írom a kocsis témához: önmagában az, hogy az autóhoz, amit elvileg 10-20 évig használni lehetne, hozzáragasztják a pár év alatt elavuló ámítástechnikát, idiotizmus. Persze, tudom, fagyasztói társadalom.. De ne már.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Ízlés kérdése, van aki meg a Waze-re esküszik, megint más(pl. én) iGo-val tolja...(én Androidos mobilról, mióta elérhető a platformon)
Beépített navinak nem látom sok értelmét, kivéve ha időnként lehet verziót frissíteni, mert elég hamar elavul, és az aftermarket termékekhez képest a felár túlzó.
Mondjuk egy Spotify integrációnak örülnék... ha infotainmentről esik szó, nekem a navigáció csak sokadiknak ugrik be, még ha a fogalomkörbe bele is passzol...
(#62) apatyas : pontosan. ha már mindenképp benne van, legyen vagy moduláris, vagy upgrade-elhető/cserélhető, de mindenképp szeparálva a járműirányítási rendszerektől... az egyetlen igazán hasznos feature a beépített rendszereknek az a kormányról, odanézés nélkül vezérelhetőség...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Az csak kezelőszerv, gondolom a sima telefonfoglalathoz is hozzá lehetne kapcsolni.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Támogatom az elgondolást...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Ezt az IT-vel kéne megbeszélni, hogy ne fejlesszenek évente új hardvert, ellenben minimum 15 évig támogassanak piacra kerülőt.
Ha csak kábelen lehet csatlakozni, akkor az okozhat gondokat. A Ford saját rendszerét rühellem, a Waze vagy Google nem rossz, a Tom Tom beépített kellemes csalódás volt. A komplett rendszerrel. Két dugót úsztam meg hála neki úgy, hogy még nyoma sem volt amikor már szólt. A fedélzeti rendszerbe integrálása is sokkal jobban sikerült, egy kattintással tehető a rádió fölé, nem kell kilépni onnan. És a komplett rendszer gyorsabban reagált a Ford megoldásánál. Azt jobban ismerem, három kategóriában volt hozzá szerencsém, nem rajongok egyáltalán érte.
A Navi és a komplett kezelőszerv meg szerves része az autónak, mert ott jelez vissza egy rakat dolgot. Klímát, hibaüzenetet is, a Navi az ABS jeladó alapján számol ha nincs GPS jel stb.
[ Szerkesztve ]
Nem, nem erről van szó. Nem kell összeházasítani olyan eszközöket, amiket különböző célra és élettartam-időtávon használunk.
Még jó, hogy nem kell elköltöznöd azért az ingatlanodból, mert a befalazott bakelitlejátszódhoz már nincs több lemez.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Nem, épp fordítva.
Ezt kellene megoldani!
Csak itt a techbzi fórumon jönnek szembe olyan emberek akik autóból tisztán autót, TV-ből tisztán kijelzőt, stb... szeretnének.
TV: A legjobb minőségű kijelző+csatik. Ő meg majd tesz mellé hangkeltőt, erősítőt, DAC-ot, playert, stb, stb...
Autóból meg ennek analógiájára: alváz, kerék, motor, hajtáslánc és kész!? Ülésnek jó lesz bele fotel, DIY ablakemelő ha akarsz bele...?
Ez hülyeség. Ilyen termékek nem léteznek. Techbuzik gányolnak maguk bármit, én is tudok forrasztani meg asm-ben kódolni de mégsem azt várom el, hogy 2-3 hét munkám legyen valaminek a z összerakásával amit megveszek a boltban. Megveszem és menjen. És mást is tudjon, de csak fordulni, ha pl. autó.
Ilyen "tiszta" termékek nincsenek, mindbe kell elektronika (egyre több), sw, egyre bonyolultabb. Interfészek, stb...
A megoldás, hogy ezeket meg kell csinálni rendesen. Ez hiányzik a fentiekből.
Egy autógyártó is betesz a műszerfalba egy használhatatlan, ergonómiától mentes, lassú szar, 10 éves hw-vel. Miért? 30k-ból jön Kínából egy reszponzív tablet high dpi IPS kijelzővel. Autóban meg olyat látsz mintha visszautaztál volna az időben.
De hogy jobbat mondjak: egy-két szaros usb portot se sikerül betenni egy rakás modellbe 2018-19-ben sem.
Azért mert ezeket nem kell "összeházasítani"?
Anno a motort meg lovaskocsit se kellett volna?
Tapasztalatjaim szerint:
LR Discovery 5 - képes belassulni a rendszer, vannak hibái - navi HERE maps - egész jól ment
LR Defender 110 - 2x Snapdragon 820Am végzi a dolgát - PIVI rendszerrel - sokkal gyorsabb mint Discoveryben lévő Touch Pro sw ügyileg... nem akadozik nem gondolkodik- - szintén HERE maps...
P308SW - Rendszer egész gördülékeny, bár összehasonlítva Disovery Touch Pro-al eléggé szegényes - itt TomTom van - teszi a dolgát nem hagyott eddig sehol...Egyedül a valós forgalmi adatok hiányoznak..
Összeségében marad a kinek a pap kinek a papné
Az autógyártók nem használnak olyat, amire a gyártó nem vállalja az autóipari normákat. Ezért sincsenek a csúcs hardverek bepakolva. IT cuccok meg kellenek. Nem lehet nem használni öket.
Szia, erről csak egy régi történetem van, abból a korból mikor meg az analóg műszer volt minden.
A franciak csináltak egy csodalatos műszerfalat amin a műszerek mutatói minden irányba mozogtak, minden logikát nélkülözve.
Ez nem jelenhetett meg a forgalomban, mert az UI megzavarja a sofőrt, és ugye az nem jó.
A franciak [...] minden logikát nélkülözve.
A lényeg itt van. Sajnok ők távolról sem ismerik a logikát. Teljesen máshogyan gondolkodnak. Mintha egy elszigetelt közösség lenne, akik évezredeken keresztül a világtól elzárva éltek, saját gondolatmenetet kialakítva
Jaja, és így jutunk el oda, hogy az autó is max öt év alatt kidobhatóvá válik. Köszi.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Te meg azt ne felejtsd el hogy ezek úgy meg vannak nyesve az alacsony fogyasztas miatt mint a szél.
Ez nem egy asztali cpu lesz aminek csak azt mondta lisa, ,hogy 4 wattot kell egyél.
#7 pedig úgy volt akkoriban, hogy azok szarok nem?
Vagy most már jók, hogy az amd-nek is lesz hasonló csak pár év lemaradással?
[ Szerkesztve ]
Bocsi a noob kérdésért, de ha teljesítményben korlátozottak a magok, és a teljesítményhatékonyság a valódi verseny, mit számít olyankor, hogy kihajtva melyik tudna erősebb lenni? Van esetleg publikus teszt azoknak a magoknak a teljesítményhatékonyságáról is? Vagy az amd zen család teljesítményhatékonyságáról általában az intel atomokéhoz képest?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
Azért egy használt autó vásárlásnál 10 éves autóval számolva simán benne van az elektronika/vezérlés cseréje.
Vagy rosszul gondolom?
(egy régi asus laptopom 8 évig bírta, de akkor is csak azért ment tönkre mert testvéremék kisütötték. Kis odafigyeléssel szerintem 10-15 évet kibírt volna minimum. De hát nem várhatjuk el senkitől, hogy figyeljen, az meg a netovábbja hogy karbantartson.)
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
Pedig de. Ezek olyan asztali CPU-k amiknek az lett mondva, hogy max 4W, bár lehet, hogy nem az asztali CPU volt a fő cél hanem U-s low power sorozatok.
Asztali verzióban ugyenez 3000G, 35W TDP: 2 magos CCX-el, és 3 db GPU core-val:
Ez lényegében egy felezett Raven Ridge/Picasso. (GPU ban meg 11 helyett 3 db)
https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/prozessoren/53852-dali-die-shots-amd-athlon-3000g-in-allen-details.html
Wikichipnek egész jó leírása van a harmadik 14 nm ZEN apuról:
3050U (15W 2 GPU 2/2 CPU)
3150U (15W 3 GPU 2/4 CPU)
3250U (15W 3 GPU 2/4 CPU)
Azonban a lista nem jó, lásd felső fotó, a 3000G is Dali nem Raven Ridge!
3000G (35W 3 GPU 2/4 CPU)
Vagy csak idővel cserélték le selejtes Ranven Ridge-ről.
Minden Vega 3-as modell lehet, hogy idővel Dali-ra lett cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
Elég nagy a kavarodás és igazából azt sem tudjuk mit jelent, hogy Ravel helyett Dali valami. Vagy ez le van írva valahol konkrétan?
Már a csíkszélesség, cpu magok pontos típusa is jó lenne.
Az AMD holnapja szerint:
3000G, 14nm
3050U, 14nm,
3150U, 14nm
3250U, 14nm
3050GE, 14nm
Pro 3150GE, 12nm
3150G, 12nm
Hogy mi desktop és mi nem az véleményes. Ilyen szempontból a két hsz között van az igazság szerintem.
Ezek a mobil (Raven) vonalból való monolitikus chipek, tehát ilyen szempontból nem az igazi desktop Zen procik, és így eleve optimalizálva vannak kisebb fogyasztásra.
Ezen felül viszont nincs más különbség a mobil procikhoz képest. Tehát további megvágás, stb, nincs csak azért, hogy jobb pár W-ba beleférjenek. Legalábbis 15W-ig biztosan nem, de gyanítom alatta se nagyon a cikkben írtakon kívül. (A teljesítmény szegmentálás miatt nyilván annyi van, hogy hány mag/CU de az más kérdés.)
[ Szerkesztve ]
Valóban nem látszott eddig, hogy a Dali pontosan micsoda. Leginkább csonkolt Raven Ridge-nek tűnt eddig 14 nm miatt, azonban látható, hogy különálló chip. Desktop nálam az, ami bemegy az AM4-be.
2017: Raven Ridge: 14nm 4 core, 11 CU
2019: Pisacco: 12nm 4 core, 11 CU. Ugyanaz, mint a Raven Ridge, "12 nm" refresh ami nem eredményez nagyobb tranzisztorsűrűséget, ugyanaz a chip.
2020: Dali: 14nm 2 core, 3 CU Bár, lehet 2019-ben is adtak ki ilyet 3000G-ként csendben.
Minden írásoddal kb egyetértek. Lehet túl kevés volt a selejt Raven Ridge/Picasso -ból Lehet, hogy az 1600AF után APU-knál is keverve vannak felére csonkolt 4 magos és valóban 2 magos Dali-s verziók.
-
Azok ott nem a 6w-os cpu-k. A 6w-osból tervezve csak egy van, R1102G [link]
Van esetleg hírek arról, hogy azt a cpu-t laptopba is beleraknák, ahogy az intel 6w-os cpu-kkal tetteék?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។