''Soha többet nem lesztek ilyen széleslátókörűek.''
Végülis értelmezés dolga, hogy mit értünk ez alatt... Én mindenesetre semmiképpen nem neveznék széles látókörűnek egy átlagos középiskolást, akibe jórészt az akarata ellenére belevertek néhány adathalmazt. Ha mégis széleslátókörű (persze így már messze nem átlagos), akkor nem a középiskolai tananyag miatt az.
#22: Kivételes egyéniségek nyilván kivételes dolgokat hozhatnak ki egyes emberekből, de a kivételes egyéniségek igen ritkák.
Úgy gondolom, hogy ha valamit nem élvezettel, de legalábbis némi őszinte érdeklődéssel tanul az ember (nem kisgyerekekről beszélek), az legtöbbször semmit sem ér, sőt, inkább egyenesen elvesztegetett idő, mert ritkán lesz belőle használható tudás. Persze nem lehet mindenkinek az igényeit messzemenőkig figyelembe venni, de a mai magyar középiskolai oktatás - ott, ahol lenne lehetőség rá, mert nyilvánvalóan kevésbé lehet alakítani pl. a matek oktatást, mint az irodalmat - nemhogy nem messzemenőkig, de egyáltalán nem veszi figyelembe az itt és most élő diákok érdeklődését, és a realitásokat.
''Meg kell bescülni alehetőséget, hogy van időtök foglalkozni ennyi mindennel.''
Bizony meg kell becsülni... és érdemes okosan élni vele.
Az idegen nyelvektől és a nagyon alapvető ismeretektől eltekintve kevés dolognak volt értelme azok közül, amit a középiskolában számonkértek tőlem. Ami órát ellógtam, aminek a megtanulását elmulasztottam, annak a túlnyomó többségét így utólag visszatekintve nem sajnálom, sőt, mai fejjel sokkal többet lógnék illetve sumákolnék. Nem azért, hogy kevesebbet kelljen tanulnom, hanem hogy még nagyobb arányban (persze nem kizárólag) inkább azzal foglalkozzak, ami érdekel, és azt olvassam, ami érdekel.
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''