Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #49632 üzenetére
Ez mind2 hely jól felszerelt, kipucolt műhely volt.
Az első esetben ott is álltam a szaki mellett végig 45 percen át. Feltette a kis érzékelőit aztán a számítógép értékei alapján tekergette az anyákat alul a kormányösszekötőn. Végül valami százados szögeltérési hibát hozott ki. Erről kaptam egy papírt oszt útnak eresztett... -
orosziem81
tag
válasz -=Tiger=- #49650 üzenetére
Szia,
A problémád nem egyedi, én pontosan ugyan így jártam.
Diagnosztika után csak kattanás volt. Akku rátöltéssel ment minden mint azelőtt.
Nálam ez mutatott rá, hogy az akksi cserés.
Jah és én is előtte tettem meg alföld-BP-alföld távot. Hiába, ha öreg az akksi akkor sem tudja felvenni a jó kis töltést...[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #49685 üzenetére
Ha már így megelevenedett a fényszóró kérdése, azt szeretném megtudni, hogy van-e mód rá, hogy mások szemének kivakítása nélkül és ennek elkerülésére ellenőrizzem, jó magasságba világít-e a lámpám?
Valamint amennyiben korrigálásra lenne szükség, automata állítású esetében hogy történhet a beállítás helyes magasságba?
-
orosziem81
tag
Ez a magas km óra állás ami írtál egy gondolatot felébresztett bennem…
Jól gondolom, hogy az ilyen kocsik amik 6-7 év alatt sok százezer km-t futnak, jellemzően pályán vannak használva ugye?
És azt is eredményezi, hogy a motor kopottsága jóval kisebb, mint egy városi ingázós autónak 160 ezer km-rel mondjuk? (A kettőstömegű, a teljes befecskendező rendszer, dugattyúk stb)
Tehát ha mindezekre igen a válasz akkor egy pályán használt magas kilométer számú autó motorikusan lehet megbízhatóbb, mint egy jóval kisebb kilométeres ismeretlen/ismert városi előéletű cucc.
Hangsúlyozom, hogy csak a motor területére gondolok, mert gondolom h egyéb alkatrészekre erőteljesebben kihathat a nagy távolság/használat. -
orosziem81
tag
Hétvégén meglett a téli nagy hideg átka:
A jobb első ablakemelő is megadta magát. Gondolom elfáradt valami műanyag. Ezt is szedhetem szét.Szeretném ha válaszolnátok két kérdésemre.
1: Az létezik, hogy a fényszórómosó csak elő van készítve? Lehet nem jó rá ez a kifejezés,de maga a mosó be van építve, viszont mióta nálam van a kocsi én még nem láttam működni. Azt is csak mások mondták, hogy „jé van rajta lámpamosó?” én nekem fel se tűnt, hogy mi az a „dudor” a lökhárító felső részén.2: Ez egy jóval fontosabb kérdés. A Motor egy 2.0 dci láncos vezérléssel. A vízpumpát szintén a lánc hajtja, vagy van neki külön szíjjazás?
A vízpumpát milyen gyakorisággal kellene cserélni? -
-
orosziem81
tag
Sziasztok.
Hamarosan muszaki kozeleg igy a mar regota meglevo "check airbag" problemamat ma nekilattam orvosolni, mert igy a muszakin megbukna.
Kihuztam majd visszadugtam a ket elso ules alatti csatlakozokat, meromuszerrel ellenoriztem esetleges szakadast a kormanyatvezeton (minden vezeteken vezetokepessegeg mertem igy azt jonak iteltem) meg az akksit is lehuztam fel orara, de a problema maradt.
Hol van meg legzsak a laguna 2 ph2-ben?
Letezhet, hogy valamit az irottakbol feluletesen ellenoriztem? -
orosziem81
tag
Sziasztok,
Van valakinek Can Clip diagnosztikai eszköze Laguna 2 olvasásához Vác +50km környékén, aki rá is érne egy diagra?
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
-
orosziem81
tag
válasz speedydb23 #50414 üzenetére
Szia,
Mint aktív 2.0dci tulaj, csak erősíteni tudom az előttem szólók pozitív hozzászólásait.
A motor jól eltalált mérnöki munka. Meghibásodásra, ha jól karban tartott akkor nem hajlamos.
Olajcsere periódusa hivatalosan 15ezer km. Érdemes azért előbb cserélni, minőségi ELF olajjal, és szűrővel.
Nálam speciel 290ezer km-rel a háta mögött még gyári alkatrészekkel fut.Az ára valószínűleg az aktuális EUROTAX szerinti maximumra van belőve. Érdemes alkudni.
Ami még eszembe jutott:
Próbakörnél üzemi hőfokig legyen felmelegítve a motor, kérd meg az eladót, hogy induljon el vele odalépve a gáznak, és te nézd meg, hogy kormol-e és mennyire a kipufogó. Ebből a befecskendezés kopottságát is első körben kalkulálni lehet. -
orosziem81
tag
Köszönöm a választ.
Néztem is kábelt, 2000Ft-ért van szerelt amit csak be kell dugni.
És ha be van kötve, csak rádugom a lejátszót és az szól, amit óhajtok, sistergés és átviteli torzítás nélkül?A transmitterben az volt a patent, hogy a távirányítóval odanézés nélkül tudtam számokat váltani. Mondjuk egy telefon esetében ez elkerülhetetlen, mindenképp látni kell az érintőképernyőn való nyomkorászáshoz.
Ez hogy küszöbölhető ki?
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Tudja azt valaki, hogy a kocsi rejtett szervíz menüje milyen célt szolgál?
Arra gondolok amikor a mutatók öntesztbe kezdenek, minden piktogram világít, kiirja a szoftververziót stb. -
orosziem81
tag
válasz Gabady #50532 üzenetére
Részvétem a történtek miatt, valóban nagyon szép autó volt.
Gondolom a biztosító igen csekély összeget fog adni.Én a tiednek a szedán változatát használtam, mikor frontális ütközésben totálkáros lett.
Ha meg munkából hazafelé mentél, akkor ez munkahelyi balesetnek számít.
-
orosziem81
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a következőben:
Tegnap menet közben a kocsi egyik pillanatról a másikra erőtlenné vált, gyorsítani nem tudtam. (nem turbó gond)
Félreálltam, vártam járó motorral, de mikor indulni akartam, az egyes fokozatban csak kb 1800-as fordulatig pörgött fel. Az első érzésem az volt, hogy valami mért érték nem tetszett a motorvezérlőnek és letiltott/buta módba kapcsolt.
Motor kikapcs, kis várakozás után bekapcs de a hiba maradt. Ekkor kezdtem pánikolni. Majd észrevettem, hogy alapjáraton a megszokottól eltérő hangja volt a motornak, és az alapjárati fordulat is leesett a normálishoz képest 1 osztásnyit és ingadozott is.
Eztán üresben adtam pár nagyobb gázfröccsöt és az alapjárat kisimult, a kocsi újra eredeti paraméterek szerint működött.
A motor 2.0 dci.Mi történhetett?
-
orosziem81
tag
Köszönöm a kérdésemre adott válaszokat, ezen nyomon akkor elindulok.
Esetleg laguna 2-t a fórumtársak közülvalaki tud diagnosztizálni megfelelő eszközökkel?
-
orosziem81
tag
Én tegnap érdeklődtem 2 helyen is, hogy mennyiért diagolnak:
1- Budapesti szaki a neten hirdeti magát valami autódiagnosztika.hu oldalon, hogy 4500Ft-ért végzi. Aztán mikor felhívtam közölte, hogy kiszállási díj csak Bp-en 3000Ft és nincs olyan, hogy helybe viszem hozzá. Ez így már 7500Ft
2- Renault kereskedés Vác: 7000Ft diag de ez kizárólag hibakódolvasás. Ha már valamit szokftveresen állítani kell akkor 12.000Ft.
Horror!
-
orosziem81
tag
Ha megengedsz egy kérdés:
Te ugye a mutató nem megszokott működése miatt nem tudod, hogy ez most jó-e vagy sem.
De akkor miért nem méred meg alkalmas hőmérővel az üzemmeleg hűtőfolyadékot? Akkor azonnal látnád, hogy minden rendben működik-e vagy sem. Rosszul gondolom?[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Tudja esetleg valaki, hogy a laguna 2-ben hol van az utkozes erzekelo?
Valamint mi a lebontasi sorrend ha a legzsak vezerlohoz szeretnek hozzaferni? -
orosziem81
tag
Sziasztok,
Ma voltam diagon a legzsak miatt. A kovetkezo hiba van:
"36873 Vezeto oldali fejlegzsak hiba df207"A szerviz nem tudta beazonositani melyik legzsak ez pontosan, ezert titeket kerdeznelek.
-
-
orosziem81
tag
Ettől a motortuningtól ami 20-30 lóerőket emel a teljesítményen, nem megy hamarabb tönkre a szerkezet, vagy a kiszolgáló egyéb berendezések?
Gondolom nem véletlen, hogy gyárilag úgy van programozva, ahogy. -
orosziem81
tag
válasz zaskar #51445 üzenetére
Az itthon anno újonnan üzembeállított kocsik részletes felszerelésének feljegyzései nem teljesen pontosak.
Anno én is érdeklődtem DPF megléte felől, de hosszas hümmögés és utána nem túl bizonyos „nincs” után nem voltab biztos benne, hogy pontos választ kaptam.
Második esetben a kocsiba szerelt légzsákok felől érdeklődtem, mire felsorolta, hogy van elöl2, az első ülésekben1-1 és függöny.
Ehhez képest a valóság más, mert az első ülésekben nincs lufi, helyette a hátsó üléseknél van. -
orosziem81
tag
Szia,
Több helyen is olvashatod, ha kicsit utánanézel, hogy a klímát ajánlott 2 hetente legalább 1x üzemeltetni a kocsiban, mert a hűtőközeg keni a rendszer alkatrészeit. Ha mondjuk téli mínusz 20 van 1 hónapig én akkor is be szoktam kapcsolni 1-1 alkalommal.
Érdemes erre odafigyelni. -
orosziem81
tag
CHECK AIRBAG - SOLVED
Sziasztok,
Engedjétek meg, hogy megosszam veletek és azokkal, akik majd olvassák a fórumot, hogy jártam az autóm légzsák hibájával:
Másfél éve kezdődött a felvillanó légzsák lámpa + check airbag kombó. Először csak meleg időben, majd kb. 1 éve télen-nyáron non stop.
Rengeteg utána olvasást követően vettem a bátorságot magam utánajárni a hibának. Erős volt a gyanúm, hogy szimpla kontakt hiba okozza a bajt.
Több hetes műsor volt mire minden légzsákot és annak csatlakozóját feltérképeztem, kibontottam, szakadást ellenőriztem multiméterrel és kontakt sprayztem be.
Sikertelen volt a próbálkozás. Eztán mentem diagra ahol a hibák törlése és önteszt után egyetlen hiba bent maradt: "vezetőoldali fej légzsák ellenállása a megengedetthez képest magas" (5,8ohm). Tehát nem szakadás van a dologban.A diag eredményére utánajártam, hogy a kocsiban melyik is a vezető oldali fej légzsák…
Ez nem volt más, mint a bal oldali függönylégzsák (elég „jól” sikerült a diag szoftver fordítása).
Ma lementem és az ottani csatlakozót ízzé-porrá szedtem, minden lépésnél mértem, betettem 3,6ohmos ellenállást ami szimulálja a légzsák meglétét, de semmi nem segített, míg végül a biztonsági kéteres csatlakozót a teteje nélkül helyeztem vissza és láss csodát, a hibaüzenet volt-nincs.A dolog pontos okára nem tudtam rájönni. Az a tippem, hogy amikor a biztonsági csatit lezárom, akkor valami megfeszül az érintkezésnél. Mert amint a műanyagház felső részét visszapattintom, a légzsák üzemképtelenné válik.
Mellékelek 2 képet a mostani, hibamentes állapotról.
Remélem lesz akinek tudtam ezzel segíteni. -
orosziem81
tag
válasz FerNandor #51654 üzenetére
Szia,
Ha ez tényleg rugótörés, akkor vedd figyelembe, hogy balaesetveszélyes így közlekedni. A kocsit javasolt traileren elvinni a szakihoz, vagy helyben szétkapni, 2 oldali rugócsere, aztán gurulhatsz futóműbeállításra.
Nekem egy gumiköpenyem bánja, mert a letört rugó darab elnyíródott éles része szana-széjjel vágta. -
orosziem81
tag
válasz rob210 #51663 üzenetére
Az előző kommentemhez utólag hozzáteszem, hogy nem vagyok autószerelő, és még csak épülget az ismerettáram. De az írottak saját tapasztalatból jöttek.
Nekem erősen javasolták a futómű állítást, mivel a komplett lengéscsillapítást kibontották.
Ettől még lehet, hogy csak plusz bevételhez szerettek volna jutni.. -
orosziem81
tag
Tegnap a tomb elotti parkoloban sikeresen beepitettem sajat magam a nemreg vett nappali menetfenyt.
Mindent a hatosagi eloirasoknak megfeleoen tettem.
Igaz a napon kicsit megpirult a borom, de legalabb tudom, hogy jol van megcsinalva. A muvelet 3 orat vett igenybe, mire kitalaltam hol menjenek el a vezetekek es kimertem a szukseges jeleket amiket le kell vennie az elektronikanak. Igy mar az automata vilagitas kapcsolot is erdemes volt aktivalni[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz F_Gergely #51852 üzenetére
Szia,
Én az alábbi kocsiról tudok neked véleményt alkotni:
Laguna II 2007 2.0dci
Erős, megbízható, elektronikailag oda kell rá figyelni. Lassan meglesz benne a 300.000km (240.000-rel vettem), de a mechanikusan kopó és amúgy is cserélendő alkatrészeken túl a lengéscsillapító rugó töve tört el. Ez volt eddig a "be nem tervezett" kiadás.
A kocsit vásárlás előtt állapotfelmérésre érdemes lehet elvinni. Ezen túlmenően az összes elektromos kütyüt próbáld végig! A megoszló vélemények miatt a kipróbáláskori tapasztalatod segít majd dönteni. Erre az idődet kell rászánni, jelentős anyagi vonzata nincsen, ha nem tetszik választasz másikat.
Ha valaminek gondja akad, általában itt kapsz rá segítséget. -
orosziem81
tag
válasz F_Gergely #51916 üzenetére
Navi nelkulibem a sebvalto mogott van pohartarto kialakitva. Ez az elhelyezes nem szerencses, mert 2-be, 4-be vagy 6-ba valtaskor folyton koccan a kez a poharral. Navisnal itt ugye a kozponti valaszto gomb helyezkedik el.
Tipushiba ahogy eddig olvastam a legtobb renaultnal, hogy a lengescsillapito rugo tove elkorrodal es szepen eltorik. Azt szemrevetelezessel meg lehet allapitani allapotfelmereskor.
Sok idot csilllagban parkolt autonal az ablakemelo muanyag alkatreszei tudnak elhalalozni, ez hazilag cserelheto.
A legtobb problem inkabb elektronikai, mintsem motorikus vagy mechanikai.
Palyan sokaig halas tars lesz ugye allando tempo mellett.
Belso lakkozott muanyagok kopnak es esztetikailag csunyak. Gondllok itt az ajtobehuzora, a kozepkonzol takaro elemeire. -
orosziem81
tag
válasz F_Gergely #51923 üzenetére
Van még pohártartó a kesztíűtartó ajtajának belső felében és ugye hátul a lehajtható könyöklő belső felében,de gondolom egyedüli utazáshoz saját magadnak a hátsó nem érdekes, az első meg olyan, hogy inkább csak kis mélyedés de enyhébb kanyarnál már ki tud dőlni a finomság.
Az ajtóba 2 literes palack befér! Ez konkrétan saját tapasztalat
Nálam nincs fiók az ülés alatt így erről nem tudok nyilatkozni.Nem hallottam műszerfali gondokról és nem is tapasztaltam. Egyéb különbség is biztos van a navi vs nem navi között hiszen az előbbi gazdagabb felszereltségű. Én viszont a telefonos navit preferálom.
Ha a gyári nem navisba akarsz majd saját navit teteni, akkor sajnos nem fogod tudni használni a kormány mögötti rádió "távirányítót"Navi nélkül:
mosó folyadék ürül jelzés pipa
keréknyomás jelzés és riasztás, ha alacsony pipa
kiégett izzó nem
olajszint pipa
kopott fékbetétről nem tudomÉvjárat szerint minél újabbat keress. A laguna 2 gyártását 2007-ben fejezték be így ennél fiatalabbat nem fogsz kapni. A felszereltségről az említett kilóméter óra lapjának színén kívül a kormány is tud árulkodni. Aminek középen a renault jel körül ezüst kör van és a kormány küllő alul dupla és párhuzamos az jobb.
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Azt szeretném megtudni, hogy milyen hiba miatt teheti a motorvezérlő a morot "buta módba". Sorry, a szakkifejezést nem ismerem.
Az eset mellé "check injection" hibaüzi is társult.Üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest