Valóban máshogyan éljük meg nyugatabbra ezt a problémát, bár részemről csak a néha néha kimegyek egy kis időre a osztriába a rokonokhoz, és lőn, gép kell a gyereknek, mert játszani akarsz az új játékával, és a régi már nem elegendő....?
Ez inkább normális szülőknél úgy működik hogy nem pénz a fizetésükhöz képest egy új hardverelem, vagy akár komplett gép vásárlás, max megpróbálják kötni az ebet a karóhoz, és a kis fiacskájuk akkor kapja meg az újat ha azt valamilyen alkalom adtán megérdemli.
Sz sincs arról hogy összekuporgat egy alaplapra valót, és rokonom nem is értette miért tart egy alaplap vásárlás részemről több napba mire megrágom milyet veszek, mennyi időre és legfőbbképp mennyiért és mennyi garanciával.....
A témaindító esetben egy oktatási intézmény gépparkjában fellelhető alaplapok egymás utáni meghibásodásának okára probáltam reflektálni, és bizony kiderült hogy egy közepes árfekvésű ''minősigi'' név alatt gyártott termék gyártosori bagatell hibájáról beszélünk. Valószínűsíthető hogy a gyártási folyamat költsége úgy csökkenthető hogy a gépi munkaerő ugyan elvégzi a dolgát, ami egy adott költség, és az ezután következő emberi munkaerő által végzett minőségellenőrzés vagy túlontúl drága, vagy nem megfelelő minőségű.
Most nem azt állítom hogy kimarad a legyártott termék minőségellenőrzése, csak azt hangsúlyozom, hogy valami múlasztás történt, ami azt eredményezte egy snassz iskola környezetben, hogy a töltögetni a netről, meg word-özgetni, meg alap dolgokra elműködgetett az alaplap, de mikor egy AutoCad tanfolyam indult, ahol a fóliák egymásra illesztése egy kicsit jobban megterheli a rendszert....már jön is a hiba, először csak fagyogat, aztán meg chipsetzárlat mert a chip thermikus csatolása nem hogy elő lenne segítve a pasztázással, hanem inkább a fóliacsíkkal hőszigetelve van a borda
Na erre mondom én hogy alapvető konstrukciós hiba, amiért a gyártónak vállalnia kell a felelősséget, és szó nincs arról, hogy hajón vagy tutajon érkezik az országba a termék, és hogy melyik disztributor hogyan is miként ''intézi''a termék magyarországi kereskedelembe hozatalát az a végfelhasználó részéről teljesen mindegy.
Ezt a kis múlasztást a gyártosor követte el, és ha a garanciális ügymenet feltétele az hogy a disztributor vagy nagyker vagy a kisker működőképes terméket vesz át, és ad tovább a végfelhasználónak, akkor bizony már ott megbukik a folyamat, hogy a disztributor a gyártosorrol elhozva a terméket nem ellenőrizte a termék valódi működőképességét.
Ja és most jön hogy neki nem feladata ez mert megbízik a gyártó minőségellenőrzési politikájában.....tudjátok hangzatosan ez nálunk úgy hangzik hogy ISO 90XX...na erre ugylátszik hogy csak papíron van szükség a gyártónál is.
Tudom ez csak max 999db alaplapot jelent vagy még ennél is kevesebbet, mármint a szériálból kiindulva, de számomra ez továbbra sem megnyugtató!
[Szerkesztve]