Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) TommyLee73 válasza Bandus99 (#50) üzenetére


TommyLee73
tag

Hozzátenném még azt is, hogyha kiskerben 3 év garanciával vásárolod meg ugyanazt a terméket, ami ''alapból'' csak 1 év garanciás, miért kerül több ezer forinttal többe? (pl.: 2003-ban vettem a lapomat, 1 év garral 46K bruttó, 3 év garral 50K bruttó)

''Sosem szabad lebecsülni a hülyeség hatalmát!''

(#52) deicide válasza TommyLee73 (#51) üzenetére


deicide
veterán

azért, amiért pl a HP-nál a garanciakiterjesztés is pénzbe kerül, ők bevállalják a 2 évet, aztán ha elromlik, akkor bukta, ha nem, akkor nyerték a pénzt...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#53) _Gudella válasza deicide (#52) üzenetére


_Gudella
senior tag

Ez így már olyan mintha a gyártó valamiféle biztosítóként is működne egyben :)

[Szerkesztve]

(#54) karib válasza deicide (#52) üzenetére


karib
addikt

Tévedés.

A garbővítés teljesen más tészta.

A komponenseknél alapból van egy gyári garancia a hivatalosan Magyarországon piacra kerülő termékekre. Kevesebb nincs, garbővítés nincs. Hogy a kiskerben nem jelenik meg a teljes garancia, annak számos oka lehet, pl.:

- kisker ''lusta'' továbbadni a garanciát - ez jogszabály ellenes, a kapott garanciát tovább kell vállalja (!)
- a beszerzési forrás is már csak ennyit ad: lehet, hogy nem hivatalos csatornán érkezett a termék az országba - sajnos itthon elég jelentős a ''szürke'' piac, ahol alternatív forrásokból érkeznek az eszközök, nem a hivatalos disztribútorokon keresztül... itt mindenféle machinációkat meg lehet csinálni, így az ár könnyen csökkenthető (szinte tetszőleges mértékben)

Sajnos vásárlóként nem kell tudatában legyünk, hogy mi honnan származik és miként, az árkülönbség pedig sokszor döntő tényező. Ökölszabályként mondható, hogy amin sok év garancia van, az korrektnek tűnik, ahol a gyáritól kevesebbet vállalnak, ott valami suskus van valahol. (Ettől maga a termék technikailag lehet még tökéletes, hiszen attól nem lesz rosszabb egy alaplap, hogy nem a gyári importőr hozta be, netán párszor visszaigényelték utána az áfát ;] ... de a szürke csatornában ellenőrizhetetlen a termékminőség és extrém esetben selejt vagy hamisítvány is előkerülhet...)

Én továbbra is azt javasolom, hogy inkább rendes garanciával rendelkező terméket vegyen mindenki, mert egyrészt az a hivatalos csatornát erősíti, másrészt a hivatalos importőrök általában gördülékenyebbek a garanciaintézésben, mint a ''csempészek'', akinek néha nincs garanciájuk a beszerzéseikre, így saját maguk kell kigazdálkodják a ''veszteségeket'' - érthető módon többet fognak szívózni a kereskedővel a garancia ügyében, aki meg igyekszik a vásárlóra hárítani a problémát. (Megjegyzem, vannak nagyon korrekt szürke források és barátságtalanabb disztribútorok is, de ez más kérdés :U)

Mindennek átlátása persze nem várható el mindenkitől, de ettől még mi lehetünk tájékozott vásárlók :)

Department of Redundancy Department

(#55) Tangerine válasza _Gudella (#31) üzenetére


Tangerine
senior tag

Ilyenkor lép életbe a szavatosság (ami 2 év).


Szavatosság

A szavatossággal az eladó felelõsséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevõnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak késõbbi fog kiderülni. A vevõnek érdemes alaposan megvizsgálni, ellenõrizni a terméket, mert amennyiben a vásárlás idõpontjában ismerte a vagy ismernie kellett hibát, vagy a hiba a vevõ által adott anyag hibájára vezethetõ vissza, akkor szavatossági igénnyel nem léphet fel. Egy termék akkor minõsül hibásnak, ha a vásárlás idõpontjában nem felel meg a jogszabályban elõírt tulajdonságoknak; nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemzõ minõsséggel; alkalmatlan ugyanazokra a célokra, melyre azonos fajtájú terméket rendszerint használnak; nem rendelkezik a termék leírásában, illetve mintában szereplõ tulajdonságokkal; vagy nem lehet arra a célra használni, amit a vevõ elképzelt, és amivel a forgalmazó is egyetértett. Szavatosság kiterjed a hibás összeszerelésre, valamint arra az esetre is, ha a vevõ a használati útmutató hibája miatt rosszul szereli össze a terméket.
...
...
A fogyasztók a hiba felfedezése után minél hamarabb kötelesek érvényesíteni szavatossági igényeiket, illetve ha menthetõ okból erre nem képesek, legfeljebb két hónapon belül. A vásárlástól számított két éven túl azonban nem érvényesíthetõ szavatossági igény. Nem mindegy azonban, hogy mikor észleli a vásárló a termék hibáját. A vásárlást követõ hatodik hónap végéig jelentkezõ hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás idõpontjában nem volt a termékben. A hat hónap leteltével azonban vevõnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett. A bizonyítás ilyenkor már igen nehéz, a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõség, illetve más független, akkreditált intézmény – például a KERMI – által végzett vizsgálat költségeit a vevõnek kell állnia, azonban, ha a kifogása alaposnak minõsül, a forgalmazó köteles ezt megtéríteni.





[link]

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#56) deicide válasza karib (#54) üzenetére


deicide
veterán

de Tommylee73 azt írta, hogy egy alapból 1év garos cuccot lehet 3évvel megvenni...

abban igazad van, hogy egy alapból 3év garos terméket 1 évvel árulni, az több mint gyanús, bár nálunk is nagyon sok ilyen van, mi pl a samsung vinyókat nem 3 hanem 2év garral adjuk...:D

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#57) karib válasza deicide (#56) üzenetére


karib
addikt

A Tommylee73 által vázolt helyzet akkor áll elő, amikor a kereskedő kétféle forrásból veszi ugyanazt a terméket, és árulja 1 és 3 év garral is, más-más árakon.

Azt kell megérteni, hogy pl. Asus alaplap esetén a 3 év gar az alap, és a többi ''csökkentett'', nem pedig alapból 1 év van a termékre, opcionálisan/felárért 3.

Department of Redundancy Department

(#58) deicide válasza karib (#57) üzenetére


deicide
veterán

én tudom, lévén az asusra mi is 3at adunk, mert azt importáljuk, a többi cucc meg jön innenonnan...sajnos manapság ez van, senki sem szeret bukni a csempészáruján.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#59) karib válasza deicide (#58) üzenetére


karib
addikt

:D

Department of Redundancy Department

(#60) sanyibá


sanyibá
tag

Én vettem néhány hetesen egy Asus P5WDG2-WS alaplapot rendkívül kedvező áron /52k/ :DD Igaz, a bolti papír szerint csak egy év gar van rá :(

Ami a furcsa, hogy a dobozára rá van írva: 3-year warranty ! !

A kérdésem, ha nekem tönkremegy a lap egy év múlva, akkor tudom valahogy érvényesíteni a garanciát?


SZERK:

Egyébként nekem eddig már piszkosul sok ASUS cuccom volt, és mindegyik tökéletesen működött, az egyetlen ok amiért cseréltem őket az a fejlesztés.

[Szerkesztve]

VIVA LA RESISTANCE !!!

(#61) TommyLee73 válasza sanyibá (#60) üzenetére


TommyLee73
tag

Ezt az egy (ill. 2 lásd: a másik topic-ot) esetet leszámítva nekem sem volt soha semmilyen problémán az Asus termékeivel.

''Sosem szabad lebecsülni a hülyeség hatalmát!''

(#62) jakobkacsa válasza sanyibá (#60) üzenetére


jakobkacsa
senior tag

hát igen, pont erről van szó
az árnak örülhetsz, a garinak nem

az ilyen esetekben az egy év letelte után gyakorlatilag lehetetlen érvényesíteni bármilyen jótállási igényt (amid egyébként nem is nagyon lehet, hiszen a garleveleden is 1 év áll, akármennyire is 3 éved vállal alapból az ASUS).
az egy évet adó kereskedő nem tudja (nem is fogja megpróbálni), a hivatalos importőr pedig hülye lenne visszavenni a lapot (azzal csak erősítené a szürkekereskedelmet, vagyis maga alatt vágná a fát)
sőt, egy kicsit sumákabb szürkekereskedő még az egy évet is meg fogja próbálni lecsalni
persze karibnak igaza van, sok helyen az egy év az télleg egy év

persze jelentős árkülönbség van az 1 és 3 év garos lapok között, dehát egy ilyen komoly lapnál 2x (én kockázatkerülő valójában csak egyszer) is megfontolnám

mindenki gondolja meg jól, melyik éri meg neki, tessék mérlegelni a kockázatokat
utólag már nem érdemes siránkozni, hogy a) de drágán vettem, és semmi baja nem lett, én marha, illetve b) olcsó húsnak híg a leve: 1év+1hét és meghalt, verem a fejem a falba
(persze utóbbi esetben is sokszor javítható a lap sufnimódszerekkel)

Dyslexia for cure found!

(#63) karib válasza sanyibá (#60) üzenetére


karib
addikt

Attól függ. Ha csak a kisker nem adta meg az 3 évet, akkor megtalálva a az importáló disztribútort szerintem elintézhető gyári szám alapján.

Ha szürke forrásból jött, akkor az Asus és a disztribútorainak jóindulatán múlik. Tudtommal szerverlapokat csak a Ramiris forgalmaz itthon.

Ez nagyon ingoványos talaj, hiszen vásárlói szemszögből mondhatnád azt, hogy te közvetlenül az Asushoz, illetve a helyi disztribútoraihoz fordulsz garanciális ügyben, amibe nem biztos, hogy bele lehet kötni - neked nem kell tudnod, hogy ki és hogyan hozta be az országba. Ha meg ők aszonnyák, hogy ez biza csempészáru, húzzinnen, akkor lehet, hogy a fogyvédők begurulnak. Nagy kérdés, hogy a gyártók mivel tudják magukat védeni a szürke áruk ellen - jó megoldás még nem született, mert a szürke piac él és virul :U

Department of Redundancy Department

(#64) Dryman válasza karib (#59) üzenetére


Dryman
aktív tag

Sziasztok!
Az első nehézségeken túllépve valóban két ilyen alaplap volt a győri székhelyű informatikai szakközépiskola gépparkjában felhalmozott 18db azonos típusú alaplapra épülő gépek között......pontosabban van még egy ami csak gyanus, mert nem lóg ki annyira a fehér műanyag fül mint a másik kettőn.
A borda leszedése nélkül, kettőről biztosan állítható hogy ott van a nemkívánatos műanyag szalag, egyről viszont bizonytalankodva állíthatom csak, de holnapra az is pontosításra kerül.....
Viszont a két alaplap azonosítói hiba nélkül megvannak, és remélem nem arról lesz szó hogy egy adott többszázas nagyságrendű szériát érinti a ''baleset''
nagyobb felbontású képeket este fogok csinálni, mailben tudom küldeni az illetékeseknek!

(#65) Dryman


Dryman
aktív tag

Tisztelt ASUS termék pártiak és ASUS termékeket használók!
A topik indítása nem azért történt hogy általánosításokkal az ASUS mint márkanév ellen prezentáljak, hanem azért mert felháborító bagatell hibajelenséget tapasztaltam, mint később kiderült egy adott gyártói sorszám tartományban.
A felháborodásomat az váltotta ki hogy a múlt héten találkoztam egy ilyen hibával küzdő alaplappal, és az mivel ''csak'' állandóan fagyogat, de még nem sérült fizikálisan, megkapta a teljes generál javítást, eltávolítva a védőszalagot, és ujrapasztázva a passzív borda alját, működőképes állapotba került, aztán a héten újabb példány, ami sajnos már chipsetzárlatos is lett azonnal,.... és ekkor ugy döntöttünk checkolni kell mind a 18db-ot,az adott felhasználói körben, és bizony a fentieken kívül még kettő ilyen szalagost találtunk ugyanabban a szériaszám tartományban.
Tudom-tudom, sokan azzal érvelnek elromlott az összerakó robot, vagy a vágottszemű kiskínai nem volt éppen a top-on, de kérdezem én hol marad a minőségellenőrzés.....és ebben a kérdésben nincs félrebeszélnivaló.
A képek a magyarországi ASUS képviselőknél vannak, és kölcsönösen próbáljuk egymást segíteni annak érdekében hogy magyarázat szülessen a dolgok mikéntjére, és az esetlegesen érvényesíthető gyártó általi garanciára.

[Szerkesztve]

(#66) fero02 válasza Dryman (#65) üzenetére


fero02
veterán

Hy!

Nagyon szimpatikus dolgokat csinálsz; és ahogy csinálod az is!

Enyhe fikázás (ami szvsz most teljesen jogos), de ugyanakkor korrekten tájékoztatod az Asus Mo.-i képviseletet egy elfogadható válasz reményében.

Ez dícséretre méltó tett!

Sokaknak példát kellene venniük Rólad, talán 1-2 dolog másképpen zajlana...!


UP! Neked!!! :R


Üdv!!

(#67) ASUS Hungary válasza fero02 (#66) üzenetére


ASUS Hungary
csendes tag

az ASUS itthoni képviselete pedig veszi a lapot és igyekszik megtenni minden tőle telhetőt :)

Dryman: köszönöm a képeket és minden infot.

www.asus.com | hu.asus.com

(#68) ByB


ByB
addikt

Szerintem érdemes lenne módosítani a topik címét, vagy elgondolkodni, van-e még létjogosultsága az egésznek!? :F De lehetne akár általánosítani is: bármilyen számítástechnikai cég hibás alkatrészeivel kapcsolatban...

(#69) rlazol válasza ASUS Hungary (#67) üzenetére


rlazol
addikt

úgy érzem, találhatnátok vmi személyre szabottabb képet is a halálfejes hordónál... Vhogy ez elég hülyén jön ki az ASUS név felett.
Mellesleg ha ezt az avatart hivatalból használjátok akkor szerintem kérhetnétek a PH-tól vmi egyéni képet is, végülis támógató az ASUS, ha jól tudom. Meg amúgy is.

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#70) Intelligencs válasza deicide (#58) üzenetére

Azt honnét lehet tudni, hogy az Asusra 3 évet adtok? Én rendszeresen vásárolok nálatok, de még nem tűnt fel az árlistán, hogy az Asus mellé oda lenne írva a 3 év. Sőt, emlékeim szerint a számlán sincs rajta. (A Samsung vinyó mellett ott van a 2 év, erre határozottan emlékszem.)

Egyébként én évek óta Asus párti vagyok, nem sok rosszat tudok elmondani róla. Igaz, egy P4P800-E deluxe nekem is ment tönkre, de mivel gariidőn belül volt, különösebben nem érdekelt.

[Szerkesztve]

The Amiga, Born a Champion

(#71) Balinov


Balinov
félisten

up a topiknak,Dry! :R

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#72) harisnyás pippi válasza karib (#63) üzenetére


harisnyás pippi
csendes tag

Szerintem egyik disztribútor sem kötelezhető arra, hogy a nem tőlük vásrolt termékek garanciális ügyintézését vállalja. Kivéve, ha nincs erre megállapodása a gyártóval. A fogyasztóvédelmet egyszerűen ki lehet kerülni, úgy hogy a garipapírra ráírja a disztribútor, hogy ''csak a tőlünk vásárolt termékek garanciális ügyintézését vállaljuk'' vagy vmi.hasonló

A gyártó természetesen a legegyszerűbben védi magát: csak a disztribútoroknak intéz garanciát. Jóformán erre találták ki az RMA-t, hogy minden papíron követhető legyen, vagyis melyik disztribútor mit, mennyit, milyen gyáriszámmal vásárol. A tisztázatlan eredetű termékeket így nem kötelesek garanciáztatni.

A szürke áru nem úgy kerül be az országba és a magyar kereskedelembe, hogy valaki ellopja a gyártól és eladja itthon. Egész egyszerűen csak nem fizetik be utána az ÁFÁ-t vagy csak a felét. Ezért szürke és nem fekete :D

Az egésznek az a lényege a vásárlók szempontjából, hogy igyekezzen mindenki normális helyről vásárolni, drágábban. Ha jó (tiszta) helyről vásárolsz, joggal követelheted a garanciád érvényesítését. Ha pedig a minél olcsóbb cuccokat vásárolja valaki, annak vállania kell, hogy esetleg problémák adódhatnak a garanciából.

Június 1-től Szeptember 1-ig nyári szüneten vagyok! bizonytalan időközönként vagyok net előtt, pls telón keressetek!!!

(#73) mr_ricsi válasza TommyLee73 (#39) üzenetére


mr_ricsi
veterán

''ami azt eredményezte, hogy a déli híd túlmelegedett és elszállt vmi a memóriavezérlőnél.''
Ez nem éegészen érthető, hiszen a memóriavezérlő az északi hídban van. :F

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#74) mr_ricsi válasza Bandus99 (#50) üzenetére


mr_ricsi
veterán

''Az a vinyo lehet akar 1 honapot pihen a kisker polcan mire eladja es h a kedves vevo 36. honapban hozza vissza, akkor O mar bukja a nagyker fele a dolgot.''
Pl. a Maxtornál a vinyón látszik a gyártási dátum, és a honlapjukon le lehet kérni a gari lejártának dátumát. Én már ezt több vinyónál megtettem, és a Maxtor 3 év 3 hónapot ad a 3éves vinyóira. Gondolom, a + 3 hónap arra van, hogy a vevőig eljusson.

Nálunk nem forog ilyen gyorsan az árukészlet?

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#75) mr_ricsi válasza Dryman (#65) üzenetére


mr_ricsi
veterán

Az A7V880-asomat néztem tegnap, és normálisan van rajta a borda. (Vagyis: trutyi van, fólia nincs.)

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#76) Bandus99 válasza mr_ricsi (#74) üzenetére


Bandus99
őstag

Nem tudom mennyire forog naluk az arukeszlet nem ertek en ehhez.
Egyszeruen csak megjegyeztem ismerek kiskert ami 30 honap garanciat ad.

Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben

(#77) deicide válasza Intelligencs (#70) üzenetére


deicide
veterán

ez olyan mindenki tudja, de kiirva nincs dolog, de most már az árlistában szerepelnie kell a fejlécben, hogy 3év gar.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#78) karib válasza harisnyás pippi (#72) üzenetére


karib
addikt

Ennél összetettebb a szürke piac sajnos :) És legtöbbször nem lopott az áru, hanem más piacról származik. Lehet az Hong Kong vagy Csehország is. (Nemrég vettem Pentium D 820-as procit az egyik nagyobb nagykerben, meglepően jó áron - a dobozon pedig egy hongkongi nyereményjártékra invitáló matrica mosolygot :U) De az sem kizárt (sajnos), hogy az adott gyártó ad el a disztribútorain kívül is másoknak, akár magyar, akár offshore cégnek. Ha odamész szinte bármelyik kínai/tajvani gyártóhoz egy zsák pénzzel, és aszondod, hogy neked kellene egy konténernyi X termék, nagy eséllyel kiszolgálnak, fittyet hányva a disztribúciós partnereikre (tisztelet a kivételnek). Ez van sajnos.

Tehát ez a cuccok eredete. Utána meg hogy még mit bűvészkednek hozzá papíron, az egy plusz történet. Sajnos részleteiben nem ismerem a dolgot, ha meg ismerném, valszeg nem mesélnék róla - valahogy ezt tapasztalom általános hozzáállásként :D

Per garancia: szerintem is általánosan kivédheti az ilyen igényeket a gyártó és a disztribútor, ellenben nem vagyok meggyőzve, hogy kellő elszántsággal nem tudna vki ebbe belekötni. Ez nem is annyira komponensnél érdekes, inkább pl. külföldről behozott notebook, mobiltelefon, autó...

Egy a tanulság: nagyon körültekintően kell a garanciális feltételeket megfogalmazni mindenhol, és nem csak lokálisan gondolkodni, hanem az immár egységes piac bonyodalmait belekalkulálva.

Department of Redundancy Department

(#79) Dryman


Dryman
aktív tag

Karib!
Gratulációm!
Szépen átgondolt mondanivaló, nagy-nagy igazságokkal! :R
Mindíg tanul az ember!

(#80) karib


karib
addikt

Holnap átnevezem a témát valami általánosabbra, pl.: Minőségellenőrzés és hiánya

Hagyom az alaplap témakörben.

Előre szólok, hogy majd mindenki visszataláljon, aki követi a témát :)

Department of Redundancy Department

(#81) Dryman válasza karib (#80) üzenetére


Dryman
aktív tag

Igen, talán a cím egy kissé félrecsuszott, tedd ahogy érzed, én már elértem azt amit akartam ezen témában, az asuspártiak bombáznak sms-ekkel,, és a hivatalos gyártói megkeresés is megvolt, kíváncsian várom a fejleményeket, mivel nagyon úgy fest a dolog hogy szériahiba, a hogyan tovább mikéntjére kíváncsi leszek!

(#82) PePe G válasza Dryman (#1) üzenetére


PePe G
tag

Huuuh...az még a kisebbik gond, hogy a lapnak annyi, de még szerencse hogy nem gyúlladt az illetőre a lakás!:Y De ez igen! :C

(#83) Szten Márs válasza fero02 (#66) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Még igaz is lehetne ha nem az lenne a topic címe ami... így azonban a szép szavak, hogy neeem, nem általánosítunk, nem fikázunk, stb, nem találkoznak a tettekkel, ami egy egyértelműen támadó jellegű általánosító topicban nyilvánulnak meg...

[Szerkesztve]

(#84) Shkiz0


Shkiz0
nagyúr

Most 1 kis álltalánositás.
A mai világban már 1 termék korántsem olyan tartós mint mondjuk 10évvel ezelöt.
Miden mögött természetesen a pénz áll. Legyen szó itt alaplapról vagy kocsiról vagy bármiröl. A régi termékekböl még nem sajnáták ki az alapanyagot, nem úgy mint a mai dolgokból. Manapság az megy hogy minnél kevesebb költségböl elöállitani valamit, és minnél többért eladni ugy , hogy azért a konkurenciától még olcsobb legyen.
Ezzel nem is volna semmi gond, csak sokszor ez a minőség rovására megy. Elismerem hogy minden szériában lehet pár darab ami nem ugy sikerül mint a többi, de pl itt az alaplap esetében is akkor hol marad az un. ''minőség ellenőrzés'' ?!
Az 1xü user pedig nyugodtan van hogy a kis összekuporgatott pénzéért minőséget kap.
Meg szerintem senki se ugy gondolja el hogy évente akar venni 20-30 esetenként 50ezres alaplapot. Mert van akinek mondjuk nem jáccani kell a gépsas, és lehet megvesz 1 gépet ami akkor mondjuk felsőkategoriásnak számit, és többet pedig nem akarna költeni upgrade-re. A tapasztalatom pedig az hogy a mai alaplapok jó ha mennek 3-4évet 1etlen hiba nélkül. Ehez képest pedig ha azt vesszük hogy hány régi öreg p1-p2-p3 még mindig üzemel eléggé lehangoló.
A kissebb gyártók termékei, vagy a noname temékek (pl: Inno) nem feltétlenül kell leirni.
Láttam már olyat is hogy 2 asztali cd lejátszó full 1forma volt, csak az 1iken ot volt az embléma hogy SONY a másikon meg valami FUNAI vagy mi volt.
És amikor levetem mind2 ö tetejét fullra ugyanazok a csippek voltak bennük, az egész belsöjük koppra meg1ezett. Árban pedig bő 8000ft volt a különbség. Természetesen ennek van vagy 3 éve. Szal álltalánosságban a márkát kell megfizetni.

Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

(#85) nRu3 válasza Dryman (#1) üzenetére


nRu3
addikt

Azon semmi új nincs hogy az asus már nem gyárt mínőségi lapokat mint régebenn, azok az idők már elszáltak feletük rég. Sokan most is a neve miatt vesszik, de rájönek hogy ez már nem az igazi. Talán nem ártana az sem hogy nem valamelyik primitiv ázsiai szerelő mühelyben rakja ősze a termékeit mert a kiss rizs zabálo csak bicigli tekerésre és rizs ültetésre alkalkmas nem hardver gyártásra igy a mínőség elenörzés is ilyen.(de ez minden gyártora érvényes)

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#86) TommyLee73 válasza mr_ricsi (#73) üzenetére


TommyLee73
tag

Hát ööö igen :B Ez félreérthető volt, sorry.

''Sosem szabad lebecsülni a hülyeség hatalmát!''

(#87) finest válasza Shkiz0 (#84) üzenetére


finest
őstag

''Meg szerintem senki se ugy gondolja el hogy évente akar venni 20-30 esetenként 50ezres alaplapot.... Az 1xü user pedig .... a kis összekuporgatott pénzéért minőséget kap.'' - Bár egyetértek veled, szerintem a hardverek árai (30-40-50.000 egy alaplapért) csak a magyar fizetésekhez képest drágák. (Ez nem csak egy klisé, Németországban vagyok és elg jó viszonyítási alapom van.) Ezért van az, h minket bosszant, ha hibás példányba futunk bele. A valódi fogyasztói társadalmakban seki sem akar már több évre vásárolni. És valami furcs oknál fogva a garanciát is könnyebben kezelik.

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#88) Dryman válasza finest (#87) üzenetére


Dryman
aktív tag

Valóban máshogyan éljük meg nyugatabbra ezt a problémát, bár részemről csak a néha néha kimegyek egy kis időre a osztriába a rokonokhoz, és lőn, gép kell a gyereknek, mert játszani akarsz az új játékával, és a régi már nem elegendő....?
Ez inkább normális szülőknél úgy működik hogy nem pénz a fizetésükhöz képest egy új hardverelem, vagy akár komplett gép vásárlás, max megpróbálják kötni az ebet a karóhoz, és a kis fiacskájuk akkor kapja meg az újat ha azt valamilyen alkalom adtán megérdemli.
Sz sincs arról hogy összekuporgat egy alaplapra valót, és rokonom nem is értette miért tart egy alaplap vásárlás részemről több napba mire megrágom milyet veszek, mennyi időre és legfőbbképp mennyiért és mennyi garanciával.....
A témaindító esetben egy oktatási intézmény gépparkjában fellelhető alaplapok egymás utáni meghibásodásának okára probáltam reflektálni, és bizony kiderült hogy egy közepes árfekvésű ''minősigi'' név alatt gyártott termék gyártosori bagatell hibájáról beszélünk. Valószínűsíthető hogy a gyártási folyamat költsége úgy csökkenthető hogy a gépi munkaerő ugyan elvégzi a dolgát, ami egy adott költség, és az ezután következő emberi munkaerő által végzett minőségellenőrzés vagy túlontúl drága, vagy nem megfelelő minőségű.
Most nem azt állítom hogy kimarad a legyártott termék minőségellenőrzése, csak azt hangsúlyozom, hogy valami múlasztás történt, ami azt eredményezte egy snassz iskola környezetben, hogy a töltögetni a netről, meg word-özgetni, meg alap dolgokra elműködgetett az alaplap, de mikor egy AutoCad tanfolyam indult, ahol a fóliák egymásra illesztése egy kicsit jobban megterheli a rendszert....már jön is a hiba, először csak fagyogat, aztán meg chipsetzárlat mert a chip thermikus csatolása nem hogy elő lenne segítve a pasztázással, hanem inkább a fóliacsíkkal hőszigetelve van a borda:)

Na erre mondom én hogy alapvető konstrukciós hiba, amiért a gyártónak vállalnia kell a felelősséget, és szó nincs arról, hogy hajón vagy tutajon érkezik az országba a termék, és hogy melyik disztributor hogyan is miként ''intézi''a termék magyarországi kereskedelembe hozatalát az a végfelhasználó részéről teljesen mindegy.
Ezt a kis múlasztást a gyártosor követte el, és ha a garanciális ügymenet feltétele az hogy a disztributor vagy nagyker vagy a kisker működőképes terméket vesz át, és ad tovább a végfelhasználónak, akkor bizony már ott megbukik a folyamat, hogy a disztributor a gyártosorrol elhozva a terméket nem ellenőrizte a termék valódi működőképességét.
Ja és most jön hogy neki nem feladata ez mert megbízik a gyártó minőségellenőrzési politikájában.....tudjátok hangzatosan ez nálunk úgy hangzik hogy ISO 90XX...na erre ugylátszik hogy csak papíron van szükség a gyártónál is.
Tudom ez csak max 999db alaplapot jelent vagy még ennél is kevesebbet, mármint a szériálból kiindulva, de számomra ez továbbra sem megnyugtató!

[Szerkesztve]

(#89) karib válasza Dryman (#88) üzenetére


karib
addikt

A minőségellenrőzés ugyebár statisztikai alapon megy - minden n-edik darabot előveszik, alaposabban megvizsgálják. Persze minden lap kap egy rövid ''él-e'' tesztet, de ezalatt nem stressz tesztelik, ezért az említett hiba könnyen rejtve maradhatott. Ha meg csak minden 100. lapot nézik meg, a kettő közé bőven befér akár három iskolának a teljes gépparkja is :(

Sajnos erre nincs mentség - viszont bárkivel előfordulhat. A szakértő PC karbantartónak illik a hiba forrását mielőbb kiszúrni (=alaplap instabil), a többi a disztribútori szerviz dolga végülis, aki bevizsgálja, majd javít vagy cserél.

Azon pedig meglepődnétek, hogy pl. az alaplapgyártásban mennyi a kézi munka. Mert ázsáiban olcsóbb az ember, mint a robot (!). Az alaplapra a mütyürebb alkatrészeket teszi gép, a kézzel jól megfoghatók már kézzel kerülnek a helyükre (pl. PCI slot), utána az egész átmegy a forrasztó gépen, végül a ''dekorációt'' ismét szorgos kis kezek helyezik fel rá (hűtőbordák, socket takaró stb.).

Department of Redundancy Department

(#90) karib válasza finest (#87) üzenetére


karib
addikt

Valóban - ma már nem a minőség fontos, hanem a minőség érzete. Ezt ugyanis könnyebb előállítani, mint a valós minőséget :) Ráadásul valódi minőségre nincs is mindig szükség - az ''éppen megfelelő'' minőség a kulcsfontosságú. Nagyon jó, ha vmi elmegy 20 évig, de ha 2 év múlva kiment a divatból és kukázzák, akkor felesleges volt jobbra gyártani.

''Régen'' azért nem csak azért voltak ellenállóbbak a termékek, mert alaposabban tervezték meg őket. Egyrészt jóval egyszerűbb konstrukciók voltak, másrészt sokkal nagyobb ráhagyásokkal készültek, közel sem volt ilyen fejlett az ''élettartam tervezés''. Magyarán feleslegesen túlméretezett volt sokminden, így persze, hogy sokáig bírta - amíg a leggyengébb láncszem el nem engedett :) Ma már sztem homogénebb egy terméken belül a minőség, kevesebb a ''felesleg''.

Ne feledjük, hogy ma is tudnak még minőségi, megbízható termékeket tervezni, gyártani. A gond a vásárlókból (és méginkább a kereskedőkből) ered - mindent olcsóbban akarunk, ami oda vezet, hogy mindent elönt a gagyi :)

A ''megfelelő minőséghez'' visszakanyarodva pedig nem szabad elfelejteni, hogy egy terméknek nem csupán a technikai minősége számít. Hozzátartozik a háttérszolgáltatás is. És logikus is - a világ legjobb terméke is elromolhat, akármit csinálsz. Egyszerűbb közepes minőséget árulni olcsóbban, és megígérni, ha gond van vele, kicseréljük. Általában engem sem az érdekel, hogy az adott termék a világon a legjobb-e, hanem hogy az én céljaimnak megfelel-e, illetve ha elromlik, akkor 3 évig kicserélik.

Ez még nem annyira fejlett itthon, nyugatabbra jóval természetesebb, nem vacakolnak a garanciával. Elvégre mi teszünk szívességet, ha vásárolunk :)

Department of Redundancy Department

(#91) karib válasza nRu3 (#85) üzenetére


karib
addikt

Az ázsiaiak gyártani spec teljesen jól tudnak. Pláne annyiért, amennyibe ott egy ember kerül. Megnézem, te milyen minőséget produkálnál havi 20 dollár bérért :U

Department of Redundancy Department

(#92) zLegolas


zLegolas
őstag

A minőség, mint olyan nem egy állandó, könnyen definiálható valami. Nem véletlen, hogy a minőség a mai értelmezés szerint egy folyamatos javulási folyamatot jelent, amibe beletartozik a gyártási, beszerzési, stb. folyamatok tervezése, a konstrunkció, a gyártás, a beszállítók auditálása, majd a vége felé a vevői visszacsatolások értékelése és elemzése is.

Szvsz az adott esetben a minőséget az jelenti, ha a gyártó megköszöni az infót és amennyiben jogosnak és értékesnek tartja a reklamációt kártalanítja is a vásárlót.
Ennek folyamodványaként valszeg a szerzett tapasztalatokat be is építi a következő termékeibe.

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

(#93) nRu3 válasza karib (#91) üzenetére


nRu3
addikt

Megsem mozdulnék napi nyiért sem, lehet hogy pont ez a bibi náluk hogy ők a kevés fizetés miatt igy álnak hozá és sok gagyi termékel lepik ell a földet enek köszönhetöen, csak az a szomoru a sok gyagyi gyártmányu termékükre van vevő.

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#94) Rover623 válasza nRu3 (#93) üzenetére


Rover623
félisten

Ha itt gyártanák nálunk, jobb nem lenne, csak drágább...
Az átlag magyar munkaerő sem jobb mint a kínai...csak többet elégedetlenkedik...;]

primus inter pares

(#95) nRu3 válasza Rover623 (#94) üzenetére


nRu3
addikt

Nem biztos, de az legalább hazai termék és ha gagyi akkor kis pistát szidom és nem pedi li lukat vagy csenj jent.
de lehet hogy csak csháiná-val szembe raszista vagyok, sokkal találkozom a hétköznapokban de nincs jó véleményem roluk, lehet hogy szorgosak de nincs bizalmam hozájuk. :(

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#96) karib válasza nRu3 (#93) üzenetére


karib
addikt

A gond nem a gyári munkásokkal van.

A gond a vásárlókkal van. Azért van sok gagyi, mert megvesszük. Mert az emberek 98%-ának (vagy másként: túlnyomó többségének) az ár számít. Erre a kereskedők, pláne a nagy üzletek ráerősítenek - a folyamat meg ömagát gerjeszti. Odáig, hogy már csak dzsunkával lehet versenyezni a dzsunka ellen. Ez nyugatabbra is igaz, de mifelénk hatványozottan, mert kevésbé vagyunk jól eleresztve egyelőre, ellenben a birtoklási vágy nagyon erős (pláne itthon Magyarországon, ahogy elnézem).

Kínában, vagy bárhol máshol is legyártanak neked AAA+ minőséget, ha megköveteled és megfizeted. Sajnos hozzánk az igény miatt többnyire az alja jut el, legalábbis kínai néven. A legtöbb márkás termék is kínában készül, legfeljebb nem kötik az orrodra.

Department of Redundancy Department

(#97) karib válasza nRu3 (#95) üzenetére


karib
addikt

Megnyugtatlak, ők sem bíznak bennünk :) Ez már csak így lesz :o

Department of Redundancy Department

(#98) nRu3 válasza karib (#97) üzenetére


nRu3
addikt

ha nem biznak bennünk mitt felejtetek itt, :F (tudom átverni minket és pénzt keresni rajtunk) igaz sajnos nálunk igény van a sok olcsó gyenge termékre.

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#99) nRu3 válasza karib (#97) üzenetére


nRu3
addikt

A kinaia mérnőkök pedig :D [link] :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#100) zLegolas válasza karib (#96) üzenetére


zLegolas
őstag

Sajnos hozzánk az igény miatt többnyire az alja jut el, legalábbis kínai néven.

Jó példa erre a 8-10 cm-es banánok, amit többnyire árulnak. Na, az kérem takarmánybanán. Nyugaton meg csak a fél méteres óriásokat láthatod polcon.

Ha tévedek bocs, de pár éve még tuti ez volt.

Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.