Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- A fénynél gyorsabban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
- Igen, jól látod, nagobb pixelszám a kategóriában tipikusan roszabb, nem pedig jobb képet szokott eredményezni.
- A 28 mm jó ötlet, nagyon sokszor igen jól tud jönni
- A két gép képe között nem a 3 megapixel miatt van különbség, csupán az S9600-as képfeldolgoz algoritmusait nem igyekeztek olyan elánnal elrontani mint az S6500-ét.
- Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz az objektív, hiába ugyanakkora az átfogás.
- Egyes RAW konverterek nyújtanak lehetőséget a kromatikus abberáció helyrehozására a RAW -> JPG konverzió során, bizonyos szintig. -
Szten Márs
nagyúr
válasz adalbert1 #4852 üzenetére
Ahhoz az kell, hogy tudjon 5-15cm-re lévő dolgokra élességet állítani lásd: gépek specifikációja, és közelpont adat. AZ L10-nél ez normál módban 40cm, makro módban 15 cm. De ha kicsit távolabbról fényképezed és kivágod a középső, lényeges részt ami kell, szerintem az is nagyon bőven megfelel aligha hiszem, hogy a személyid bárkinek 5 megapixel felbontásban kéne
-
Szten Márs
nagyúr
Nem feltétlen. Az egy érdekes állat, de attól, hogy tükörreflexes, még nem cserélhető objektíves és teljes szívnyugodtsággal lehet a kompaktok közé sorolni.
Ugyanúgy ahogy nem csak tükörreflexest lehet kompakton kívüli kategóriába tenni, lsd: távmérős gépek.
De igazából a fénképezőgépek taxonómiája aligha jól kikristályosodott, letisztult tudományág -
Szten Márs
nagyúr
Nem fogsz benne csalódni, jó választás volt
Tapasztalatokat, képeket szivesen fogadunk majd.bajzso:
Nem rossz választás a Canon PS720IS, sőt.
Ha automata módban akarsz képeket csinálni akkor viszont érdemes megnézni a Fujifilm F20/F30/F31fd/F40 sorozatának valamelyik tagját is (ami árban belefér), ezeknek beltéren van némi előnye mivel magas ISO-kon is igen alacsony zajszintű képeket csinálnak. -
Szten Márs
nagyúr
válasz matheus92 #4897 üzenetére
Sajnos pont szervízben van a jósgömböm....
(komolyra fordítva a szót: én részemről nem igazán tudom megtippelni, elég kiszámíthatatlanul viselkedik a piac, a D200 valószínűleg nem fog veszíteni az árából, vagy csak minimálist és kivonják a forgalomból, vagy benntmarad a D80 és D300 között mint köztes kategória, de sokat akkor sem veszíthet az árából... meglátjuk, egyelőre érjen a D300 kishazánkba) -
Szten Márs
nagyúr
Gondoltam nézegetek pár tesztképet de igazából a fejemből nem látok most ki, szóval felesleges.
Amit tudok: Az S5700 felejtős és a 710-es Kodak felejtős.
Ha tényleg fejlődést akarsz az A540-edhez képest, akkor S6500FD kizárólag RAW-ban használva. 510-es Oly megfontolandó esetleg. Menüről nem tudok sokat, de a tesztekben azt is ki szokták vesézni.
Igazából egy igen jó képminőségű és bő manuális beállítási lehetőségekkel bíró zsebkompaktról váltassz, a mai felhozatalban nehéz olyat találni aminél érezni fogod, hogy tényleg igazán megérte. -
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #4907 üzenetére
Te most komolyan ezt a gépet ajánlod?
Jobb átfogású? A 2x-es Crop miatt aligha, bár ez szubjektív.
Nade a létező legalsóbb kategóriás Sigma, messze a jelenleg leggagyibb DSLR vázzal párosítva, hát neee, de komolyan. Na meg miután belenézett a Pentax pentaprizmás keresőjébe szerintem elsírná magát a 4/3-os Oly keresőjétől. Objektívek terén is elég alternatív az Oly, Pentaxhoz használtan igen sokféle obit lehet venni, 4/3-os használtpiac nem létezik, de legalább új sem, megfizethető áron...
Kicsit megdöbbentem, én kérek elnézést. De azt a gépet ne. (Mondjuk legalább nem unatkozik az ember, mert minden második darab hibás, így izgalmas perceket szerezhet magának a garanciális ügyintézésekkel... ) -
Szten Márs
nagyúr
Az nem kifejezés.
Választanod kell mindenesetre a nagy zoomátfogás vagy a jó képminőség (és szinte korlátlan bővíthetőség) között. Mert ezt jelenti a kompakt UZ vs DSLR lehetőség amin most vívódsz. Nagyon másra van a kettő kategória és nagyon más igényeket elégít ki, szóval ha tisztában vagy a saját igényeiddel tudni is fogod melyiket válaszd. Ha az utóbbi szempontok fontosabbak, akkor max még gyűjtessz kicsit. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #4972 üzenetére
Kompatibilis az régi objektívekkel, csak autófókusz nincs nem AF-S-es Nikon vagy HSM-es Sigma obikkal.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz <Zanavabets> #4975 üzenetére
Eléggé világos, hogy nem akarsz csalódni, ennyi pénzért én sem akarnék.
Először is az ergonómiáról: Ha hobbiként tekintessz a fotózásra, akkor azt hiszem, elég fontos, hogy, ahogy te fogalmazol, öröm legyen kézbe venni a hobby tárgyát, azaz a fényképezőgépet, hisz erről szól egy hobby: jól eső érzéssel töltsön el amint csinálod. Ha úg nyúlsz hozzá, hogy áááh, mi ez itt a kezeim között, lehet akármilyen jó a képminőség, meg bármi amit csinál, pont a lényege veszik el a hobbynak, szóval egyet értek veled, vegyél olyan vázat, amit szeretsz kézbe fogni. Ugyanez igaz a keresőre, nem mindegy, hogy egy miniatűr lyukszerű akármibe kell nézned és azon át komponálnod, vagy egy nagy, fényes, kellemes keresőn keresztül.
A fogás nagyban szubjektív, próbálgasd kézbevenni a gépeket és rá fogsz jönni, melyiket találták ki neked. Keresőméretre best az árkategóriában (meg egyébként is 1,5-1,6-os croppos gépek között) a Nikon D80 és a Pentax K10D. Ez mindenképp két esélyes a "vegyünk DSLR-t 300 ezerig" versenyben. Ezen kívül még esélyes induló a Canon EOS 30D.
A Nikon D80 és a Pentax K10D a Sony 10 megapixeles CCD-jére épülnek, míg a Canon 30D a Canon saját, 8 megapixeles CMOS-ára. A Canon CMOS-ek legendásan alacsony zajszinttel rendelkeznek, nincs ez másképp ezen gép esetében sem. ISO800-on valamennyire, 1600-on már eléggé szépen láthatóan kevesebb zajt termel, mint a másik két gép, ám azalatt nincs észrevehető különbség. JPG-ben használva a gépeket, a Nikon zajszűrése, azon kívül, hogy több fokozatban állítható, ízlés szerint, szerintem remek munkát végez, még az említett két magas ISO értéken is simán ott van az így készült gép zajban, mint a Canonnál. Ami JPG-t illeti a K10D-nél el lehet felejteni, nem valami jó a JPG feldolgozó algoritmusa. BTW, mindig el szoktam mondani, hogy szerintem egy DSLR-t mindenképpen illendő azért RAW-ban használni, sokkal tágabb lehetőségek nyílnak meg úgy előtted. A D80 és a K10D keresője valamivel nagyobb, mint a 30D-jé, érdemes megnézni vásárlás előtt és mérlegelni mennyire számít. A K10D por és cseppálló magnéziumvázas gép, kérdés mennyire számít ez, ha az objektív mellé nem por és cseppálló...
Ami visznot egy DSLR képét legalább annyira meghatározza, mint a váz, az az objektív. A kitobjektívek terén a Canon áll messze a legrosszabbul. A 18-55-ös kitobit általában szidják, mint a bokrot... a Pentax szintén 18-55-ös kitobival van felszerelve, ha kitben veszed, ám optikai minősége jelentősen jobb, mint a Canoné, valamint rendes, normális fókusztárcsát kapott. (Bár nem tudom, csak én érzem úgy, hogy igencsak furán mozog az a fókusztárcsa? ) A legjobb ilyen téren a Nikon - persze itt fizetsz a legnagyobb felárat a kit kiszerelésért a csak vázhoz képest. Kétféle kitobjektívvel kapható: 18-70-essel és 18-135-össel. A 18-70-esnek valami kicsivel jobb optikai minősége van, a 18-135-ösnek meg ugye ott a nagyobb átfogása. Ám mindkét objektív messze jobb, mint a konkurens márkák kitobija.
Ha kit kiszerelésben gondolkozol, akkor a Nikonnak áll a zászló. Ha csak váz kiszerelésben, akkor kérdés, hogy a kb 70 ezerből, ami a Canon vázon felül marad milyen objektívet tudnál venni, mert a kit kiszerelést nem éri meg beszerezni belőle. Sajnos Canon obikban nem vagyok túlságosan otthon, így részemről nem tudok nagyon okos javaslattal előállni, mit vegyél helyette. Pentaxnál szintén érdekes a helyzet, bár ott a 16-45 F/4-es objektív is játszik a játszában, mivel ezt is lehet eleve kit kiszerelésben kapni hozzá a 18-55 helyett. Ez egy nagyon jó képminőségű obi, gyengéje viszont az erős kromatikus abberáció, az azért rontja a helyzetet. Viszont, míg a Canonhoz és a Nikonhoz hatalmas választékban kapni mind saját, mind 3rd party obikat, a Pentaxhoz igen gyér a kínálat. Ellenben a valaha gyártott összes K bajonettes objektív feltehető rá, ha érdekelt vagy régi objektívek használatában.
Amit még a vázakról tudni illik, ha már régi objektívek szóba jöttek:
Canonnál manuális objektívvel van fénymérés, de nincs élesség-visszajelzés, Nikonnál nincs fénymérés, de van élesség-visszajelzés, Pentaxnál mindkettő van.
Meg ugye a Pentax vázban ott van egy CCD eltoláson alapuló képstabilizátor. Ám ennek a hatékonysága messze elmarad az objektívbe épített képstabilizátorok hatékonyságától, főleg tele esetén, így mondjuk egy 300mm-es végű IS-es Canon vagy VR-es Nikon objektívvel sokkal hoszabb záridők tarthatók ki, mint egy 300mm-es végű Pentax obival, ahol a CCD stabilizált, nem egy lencsetag. Persze a VR-es objektívek drágábbak is, mint a sima "mezei" obik, így ha költséghatékonyan akarsz valamilyen stabit, akkor a Pentax megoldása jó ötlet.
Hmm mit is hagytam ki... ja megvan az Olympus gépeket. Na azokat továbbra is kihagynám, ha nem baj
Így ez egy gyors és eléggé összevissza áttekintés, ami most hirtelen eszembe jutott, érdemes a topicokat átböngészni, valamint a pixinfo.com, a dpreview.com és az imaging-resource.com tesztjeit megtekinteni. -
Szten Márs
nagyúr
válasz #16820480 #4983 üzenetére
Nikon D40. Esetleg D40x. Szintén nagyon kicsi, könnyű DSLR gépek, nagyon jó keresővel, nagyon kényelmes fogással. Ha kitobival használod sokáig, akkor úgysem számít, hogy csak AF-S-es Nikorokkal meg HSM-es Sigmával van AF, a kitobi minőségével sincs baj.
127 ezer egy D40, még pénzed is marad.
Mielőtt döntesz legalábbis próbáld ki, meg olvasgass róla.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz johnjohn #4997 üzenetére
Az a helyzet, hogy nemrég fogdostam meg egy D40-et és baromira tetszett... nem gondoltam volna róla, hogy ennyire kézreáll... belenéztem a keresőjébe is, és vagy hallucinálok, vagy világosabb, mint a K100D-jé...
Azon gondolkodom, hogy nem várok még istentudja mennyit, amíg jelen helyzetemben középkategóriás DSLR-t tudok venni, hanem beruházok majd egy ilyenbe, mert hirtelen nagyon beleszerettem... csak félek, hogy utána mivel nyilván jó sokáig nem lesz középkategóriásra keret, addigra teljesen lerontják azt a kategóriát is, úgy, mint ahogy történt a bridge gépekkel.... elég elkeserítő, de nagyon reálisnak tűnik, hogy az APS-C érzékelőkre ráraknak majd 40 megapixelt, úgyis ez kell a népnek, aztán ott is bámulhatjuk ISO100-on a zajt.... -
Szten Márs
nagyúr
válasz johnjohn #4999 üzenetére
Ebbe bletartozik azért, hogy az FZ8 egy laikus számára igen komoly gépnek tűnhet, a Pana igen jól tudja mivel lehet vakítani. Na meg az FZ8 az már 7 megapixeles, míg a D40 csak 6, ráadásul az FZ8-nál kényelmesen komponálsz a hátsó LCD-n, míg a D40-nél bele kell nézni valami hülye lyukba és ott kell komponálni, szóval jól látszik, hogy az FZ8 mennyivel jobb és még a képe is szebb, hiszen nagyobb a felbontása, ja és még olcsóbb is...
FZ8 helyére be lehet helyettesíteni FZ18-at, Fuji S5700-at, S5800-at, meg még ezer gépet, D40 helyére K100D-t D70s-t, meg szintén még sok gépet.(Kockázatok és mellékhatások tekintetében: nehogy bárki is komolyan vegye amit leírtam, csupán azt próbálom rekonstruálni, hogy gondolkoznak az emberek)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #5001 üzenetére
Amit írtam: félek, hogy a fejlődés most visszafejlődésbe fog átcsapni. Te magad linkeltél egy összehasonlítást a 20D-ről és 40D-ről, ahol láthattuk, hogy a 20D zajtalanabb érzékelővel rendelkezik. A plusz felbontást meg nehéz obival kihasználni. Ami pozitív fejlődési irány az a keresők minőségének javulása, de azt hiszem, hogy a mostani középkategória már tökéletes ezen a téren. A következő lépés a 14 megapixel lesz APS-C érzékelőre, aztán még egy generáció és még egy és nem akarom tudni mennyit tesznek rá. Közben persze kijönnek olyan remek dolgokkal, mint a liveview, persze szigorúan nem kifordítható LCD-vel, hogy azt a kis gyakorlati előnyt, ami fej fölül fotózáskor, vagy földről fotózáskor jelentkezne még véletlenül se nyújtsa, de legalább már itt is lehet testtől eltartott kézzel, egy LCD-be bámulva fotózni... Ez a kettő dolog, jó sok MP és LCD-n való komponálás kell a tömegeknek, akik meg képminőséget akarnak, vagyenek full framet. Durva lehetőség? Eddig úgy volt, hogy akinek kevés a pénze, de akar fotóni annak ott a bridge kategória. Megölték, eltemettük, már egy ideje, vakításon kívül semmire nem jó gépek, aki képminőséget akar, vegyen tükröst. Miért gondoljuk azt, hogy nem fog ugyanez lezajlani itt is, és aki képminőséget akar, léphet megint egyel feljebb... De ez már a trendek, víziók rémlátomások topic tárgykörébe tartozik és lehet én parázom túl, de nagyon félelmetesen erre veszi az irányt a DSLR piac is...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #5003 üzenetére
Én azt elhiszem, hogy most még nincs gáz és a használati érték emelkedett is... csupán a jövőről nincsenek szép vízióim, de talán értelmetlen is erről beszélni, hisz a jósgömböm még mindig szervízben van, pedig már igérték, h megcsinálják
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz rozsdee #5010 üzenetére
Namost azvan, hogy ha ekkora dinamika-átfogást igénylő dolgot akarsz fotózni, akkor vagy Fuji S5 pro, vagy pedig mindenképpen ki fog égni vagy be fog bunkni valami, de nem fogod tudni kiexponálni az egészet egyetlen képben, tökmindegy milyen a fénymérés. Aztán a gépekben van hisztogramm, meg te is látod mit csináltál, van jópár fajta fénymérés na meg a lehetőség rá, hogy felülbíráld őket, szóval az adott dinamika-tartományod mellett te tudod kiválasztani, hogy mi vesszen. Amit a mátrix csinál az vagy jó, vagy nem, de inkább utóbbi.
-
Szten Márs
nagyúr
Na most megnéztem egy Oly E-410-es gépet, kézbe fogtam, belenéztem a keresőjébe, stb... a gondolataim vele kapcsolatban nagyjából ezek voltak: OMG WTF
-
Szten Márs
nagyúr
Nahh első tanács: a forum bal felső sarkában van egy kereső, írd be, hogy 350D K100D meg ilyesmi és egyből könyebb dolgod lesz
Egyébként A Canon 350D-nek a legroszabb a fogása és a legkisebb a keresője. A Nikon D40 és a Pentax K100D fogása a gépek méreteihez képest remek, a keresők mére és világossága szintén, ami azt illeti a Pentax K100D keresője a legnagyobb a pentatükrös gépek között.
A Canon saját fejlesztésű CMOS-re, míg a Pentax és a Nikon a Sony CCD-jére épít. RAW-ban a Canon CMOS-e 800-as és 1600-as ISO-n láthatóan zajtalanabb képeket készít, bár 800-on nem túl nagy a differencia a 3 gép között. JPG-ben a Nikon D40 zajszűrése jó munkát készít, a legkevesebb színzaj marad a kész képeken. Bár azt hiszem, hogy ez egy DSLR-nél nem szempont, hogy a JPG feldolgozó algoritmus mit is csinál
A Canon kitobija a legroszabb, arra jó hogy valamilyen kép elkészüljön vele. A Nikon kitobija már jobb, igazából az áráért teljesen korrekt (valamint a 3 közül ebben van egyedül ultrahangos élességállítás, ami ugye halkabb, pontosabb fókuszt tesz lehetővé - elvileg), viszont a 3 kitobi közül a Pentaxé a legjobb. Nem csak rajzolatra, valamint aberrációkra, hanem ez az egyetlen obi a 3 közül ami külön fókusztárcsát kapott és nem az obi elején lévő kis izét kell tekergetni ha manuál fókuszt akarsz.
Ami a későbbi objektívvásárlást illeti a Pentaxhoz viszonylag kevés az új objektív, mind saját gyártmányból, mind 3rd party obik közül, viszont a valaha készült összes K bajonettes objektív rámegy, és manuális objektívekkel is van fénymérés, valamint élesség-visszajelzés.
A Nikon D40 csak AF-S-es Nikkor, vagy HSM-es Sigma obikkal képes autofokuszt használni, egyéb Nikon bajonettes objektívekkel csak manuálfókuszod lesz. Viszont Nikonra hatalmas választékban kapható új objektív és 3rd party obik is. Manuális objektívekkel nincs fénymérés, viszont van élesség-visszajelzés.
A Canonra szintén hatalmas választékban kaphatók kiegészítők és itt nem is kell annyira figyelni az objektívre, mint a D40-nél, minden EOS rendszerre tervezett AF-os obival működni is fog az AF. Manuális objektívekkel van fénymérés, de nincs élesség-visszajelzés.
A 3 gép közül a Pentaxban van ugye a vázba épített, CCD eltoláson alapuló képstabilizátor, ami működik, bármilyen objektívet is raksz rá. A Nikon és a Canon az objektívjeikbe raknak képstabilizátort - már amelyikbe és ez természetesn megemeli az adott objektív árát, de ezek általában hatékonyabb stabilizálást jelentenek, mint a vázba épített stabi, na meg a keresőkép is stabilizált lesz.
Dióhéjban ennyi. -
Szten Márs
nagyúr
válasz T-Nagyon #5031 üzenetére
A TZ2-őt nem ismerem, az S5800 viszont egy ipari hulladék. Az S5500 jó gép volt, az S5600 tűrhető, az S5700 már nem igazán jó, az S5800 pedig hát no comment...
Egy jótanács: ne legyél megapixel-fetisiszta, általában ebben a kategóriában a megapixelek száma és a képminőség fordított arányosságban van egymással, nem pedig egyenesben, mint ahogy azt az emberek gondolni szokták.MOD:
Dtomi: Azért szerintem a manuálfokuszt szerető, kispénzű és a fotózást nem vérkomolyan, hanem élvezetből hobbiként csinálóknak jó választás a Pentax, pont a visszamenőleges remek kompatibilitás miatt. Persze bizonyos igényekre, mint pl amire te használod, gyors, pontos AF-et igénylő fotózásra nyilván nem, ezért nem árt ha tudja az ember, hogy mik a saját igényei[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Nem nem jól veszed ki, természtesen kitobival is és az összes AF-S-es Nikon objektívvel lesz autófókuszod. Az ISO200 miért zavaró? Ahova valamilyen hatás elérése érdekében hosszú záridő kéne (vízesés vagy akármi) oda úgysem fog számítani az az 1 Fé, hanem szürkeszűrő kell, más miatt meg nem tudom miért lenne zavaró
Egyébként a Nikon és a Canon kitobijaiban nincs képstabi, jellemzően nagylátószögön jóval kevésbé kell, mint tele tartományokon, így nagylátószögű objektívekben ritkán van.
Az meg hogy mi mennyire drága tudásához képest, hát nem tudom. Szerintem mindhárom márka gépei megérik a pénzüket, más-más szempontokat helyeznek előtérbe, így a döntés is a használaton és a szubjektív szempontokon múlik. -
Szten Márs
nagyúr
Egyiket sem. De mivel valamit mégis venni kell... hát talán Z612.
Igazából kétféle gép közül választhatsz: rossz, vagy nagyon rossz.
Az FZ8 egy harmadik kategória: a teljes ipari hulladék.
Az S5800 a nagyon rossz kategória. AZ Oly 510 esetleg SP 550, a Z612 még elmegy talán úgy ahogy.
Sonyból H5 lenne ami még viselhető. -
Szten Márs
nagyúr
A TZ1-et nem ismere, így erről nem tudok nyilatkozni.
Az S6500FD-s Fuji viszont jó gép, de RAW-ban érdemes használni. JPG-ben elég csúnyán és főleg indokolatlanul mos minden ISO értéken. Ha RAW-ban használod, akkor abszolút ár/érték győztes viszont.
Z712, Z812.... megapixel fetisiszta vagy? Nem azon fog múlni a képminőséged. Ja de. Minnél nagyobb MP ugyanarra a szenzorra, annál roszabb kép.
A Z712 még vállalható a Z812 már egy vicc. -
Szten Márs
nagyúr
A RAW-ot neked kell JPG-vé alakítanod. Változik valami, a kamera belső JPG feldolgozó rendszere nem mos zajt, hisz nem kerül használatba. De ha csak kattintgatni akarsz, akkor mindegy. Nézz minnél több tesztfotót a gépekről, mielőtt megveszed, esetleg komplett teszteket, ha van. FZ8-at, S5800-at kerüld. Így kb ennyi. A többit már leírtam
-
Szten Márs
nagyúr
Az nincs, de neked van keresőd a bal felső sarkában a fórumnak. Hidd el, nagyon hasznos dolog...
De azért egy kis szösszenet amit írtam az FZ8-ról:
[link]
Itt vannak képek is hozzá, nézd meg... és akkor ISO400 meg 800 még meg sem lett nézve, de inkább nem is akarnám látni...[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Bár látványosan nem veszed figyelembe, amiket írunk, szóval nem tudom mennyit ér, ha leírom, de azért:
Az SP550 UZ fogja neked nyújtani a legnagyobb zoomátfogást, és viszonylag tűrhet a képminősége, az átfogásához képest meg abszolút.
A Fuji S800fd és főleg a pana FZ8 (huhh ezt mennyiszer leírtam már, neked is) hulladék aktegória, maximálisan nem javasolnám.
A Kodak P880 nyújtaná minden bozonnyal a legjobb képminőséget, megfejelve olyan apróságokkal, mint 24mm nayglátószög, manuális zoom és fókuszgyűrű, meg ilyesmi. Viszont 140mm a vége, szóval ha kell neked a tele, akkor nem lesz jó. Ja és tudtommal már nem kapható, ez viszonylag megnehezíti a beszerzését.
A Sony H7 so-so, a H5 jobb volt (bár asszem ezzel nem mondok meglepőt). -
Szten Márs
nagyúr
"Ha meg fényképezni akar, akkor kézihajtány kell az elején. Ha csak csattogtatni, akkor meg halál mindegy."
Nos, én imádom a kézihajtányt, baromi nagy feelingje van, de amit leírtál az csak megkötésekkel igaz. Sportfotózáshoz, természetfotózás sok válfajához eléggé elengedhetetlen a gyors, pontos AF.
-
Szten Márs
nagyúr
Képzeld el, a sok hülye fotóst, akik akkoriban, mikor még nem létezett képstabilizátor - nem is olyan sok ével ezelőtt - vették a 300mm és a feletti teléket, és nem tudták, hogy anélkül nincs értelme.... mennyire elkeseredtek volna, ha tudják, hogy kell várniuk a fényképezéssel a képstabi feltalálásáig ... szerencsére nem tudták, hogy így nincs értelme és fotóztak teljes naivitással ontva a képeket....
-
Szten Márs
nagyúr
Pár vélemény a Fuji S8000-ről a saját topickjából (ahova szintén írtál, szóval láthattad őket) meg innen:
"Sajnos visszafejlődés tapasztalható...." - by Cyberslider
"Hova fog még lecsúszni ez a gépkategória ?
Meg az a tempó amivel a Fuji kidobja egyre szarabb gépeit." - by BEE"Nevetséges ez az egész kategória most már. Minőségi képre esélyt sem ad. " by Hydra SR
"A Fuji S8000fd... ...hulladék kategória, maximálisan nem javasolnám." by szerény személyem
Tulképp ezek után egy kérdésem lenne: miért kérdezel minket, ha ilyen szinten nem érdekel a véleményünk?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest