Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Ndruu válasza 10geri (#150) üzenetére


Ndruu
MODERÁTOR

Egyforma nagyjából, pártatlan vagyok, tehát lehet akár az AMD akár az Intel.

A videókártyával nem lehet gond szerintem, ha nem többmilliós poligonszámú scene-el dolgozol (gondolom gyakorlásra, tanulásra kell). Én egy 3850-el is jól elvagyok, amire néha használom a programot, ahhoz elég.
A 9600GT-nek most hirtelen nem tudom melyik Quadro FX felel meg, de jó lesz a 9600GT is. Elvileg nem különböznek sokban, mégis a nagy cégek a Quadro kártyákat használják számításra.

Harrrr!!!!

(#152) 10geri válasza Ndruu (#149) üzenetére


10geri
csendes tag

Anyagi része miatt nem megoldható a drágább vidkari, hát ez van. Köszönöm a tippet. Lassan összeáll a monstrum. Rem jól fog menni. Foglalkozásügyileg van szükségem a 3D-re, max az döcög valamennyire, Rhino-t és maya-t akarok tanulni majd vele párhuzamosan. Persze nem fizetősön :DDD

[ Szerkesztve ]

(#153) JoeYi válasza Ndruu (#149) üzenetére


JoeYi
őstag

sry, rég jártam erre. Megkeresem és feltöltöm

(#154) JoeYi válasza 10geri (#148) üzenetére


JoeYi
őstag

a sok mag és memória a lényeg, vidkari akár egy régi gönc is lehet. (renderelésbe nem szól bele a videókártya, csak a proci dolgozik. Hacsak nem quadro vagy firegl, de ezeknél nem tudom, hogy kell configolni)

Én még egy 775ös konfigon is elgondolkodnék, lehet, hogy az is elég lenne és olcsóbban kijön.

(#155) Tussky


Tussky
tag

Sziasztok!

wrl2ma-val lenne gondom.Egy szöveges fileból legenerálok egy wrl file-t,amit aztán,hogy mayaba is használhassak a bin-ben lévő wrl2ma-val konvertálok.A konvertáló mindent jól kezel,kivéve a forgatásokat.A wrl-ben pár objektumot az általam megadott középpont körül elforgatom és a wrl megjelenítőknél jó is a kép.Azonban a wrl2ma-s konvertálás során a forgatott objekutom elmásznak,azaz nem a megfelelő x,y,z koordinátákba kerülnek,mert a konvertáló szerintem a 0,0,0 pontot használja a forgatási pont ként,viszont ez nekem nem jó,hiszen elrontja az egész képet.Valakinek van arra ötlete,hogy hogy lehetne megoldani,hogy a konvertáló jól forgassa el a dolgokat,azaz,hogy az általam megadott középpontok körül forgassa el az objektumokat ?

Üdv!

Tussky

(#156) beni3d


beni3d
aktív tag

sziasztok!
újabban megint rászoktam a mayázásra, két projekt sült ki ebből:
BKV
Watch
ha gondoljátok a negatív kritikákat szívesen várom :)

(#157) JoeYi válasza beni3d (#156) üzenetére


JoeYi
őstag

BKV frankó, az óráson viszont elég gázak a texturák, konrétan a fa :) NEm áll össze a kép

(#158) beni3d válasza JoeYi (#157) üzenetére


beni3d
aktív tag

Milyen értelemben? Azt már mondták sokan hogy túlzásba vittem a Bumpmapot, de még nem vettem vissza belőle...

(#159) arthur3d válasza beni3d (#156) üzenetére


arthur3d
tag

Jo probalkozasok, a BKV-s nekem is jobban tetszik. Szamomra hianyzik egy jo fenyeles, az arnyekok, no es a texturakon is javitani kellene meg. A texturzat probald meg nem csak "radobni" az adott objektumra, hanem egy kis UV editalast belevinni. Sokat kell gyakorolni ez teny. :K
Teszek fel neked nehany, talan inspiralo kepet...ezek mind a sajat munkaim, tesztrenderjeim.

kep1
kep2
kep3
kep4
kep5

[ Szerkesztve ]

...

(#160) arthur3d


arthur3d
tag

Ha esetleg erdekel valakit, van egy elado ATI FireGL V7600-as kartyam.
FireGL V7600 termekinfo

[ Szerkesztve ]

...

(#161) Surmarek


Surmarek
csendes tag

Sziasztok!

Maya kezdők figyelmébe! (hátha lesz ilyen is itt a fórumon…)

Egy Autodesk Maya tanfolyamhoz keresek tanulótársat, aki szívesen megismerkedne a szoftverrel. Teljesen az alapoktól indulna a kurzus.
Bővebb infókat privátban!

Üdv,
Surmarek

(#162) heimlich


heimlich
csendes tag

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, azért írok, mert van két könyvem, ami lehet érdekel valakit!

Jim Lammers & Lee Gooding: Maya a 3D világa CD melléklettel
ill,
Kelly L. Murdock: 3ds max7 Biblia I-II. Cd melléklettel

Mindkettő kifogástalan állapotban van. És jóval olcsóbban odaadom, mint bárhol beszerezhető lenne. Egyetemi tanulmányaim miatt szereztem be őket, és alig lapozgattam őket.

Elérhetőségeim:
+3630 3268255
csaba.havasi@mailbox.hu (emailben képet is tudok küldeni)

Tisztelettel:
Havasi Csaba

(#163) beni3d


beni3d
aktív tag

szegény topic meghót. :(
azért egy UP-t megérdemel

(#164) rii


rii
nagyúr

hát ez télleg meghót. ))))-:
régebben readonly-ban is be-benézegettem ide....

pedig jó volna maya-zgatni is

egy ilyen képnek hogy fognátok hozzá maya-ban? Azért kérdezném, hogy ne kelljen most vagy 5x annyi tutorial-on átmenni, mint amennyi szükséges lenne hozzá

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#165) arthur3d válasza rii (#164) üzenetére


arthur3d
tag

Modellezéstől kezdve? Vagy már a kész scene-t kellene texturázni + fényelni?

...

(#166) rii válasza arthur3d (#165) üzenetére


rii
nagyúr

0-ról indulva :) ... csak hogy például lehet-e megadni méreteket Maya-ban, (strataban nem tudok róla)

végül is amit ott lehet látni nem más, mint téglatesteket pakolhattam egymásra

meg az, hogy például AI -t importáltam, így egy alaprajzot az 1:1-ben be tudtam hozni arányok szempontjából. Maya tudna ilyet?

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#167) arthur3d válasza rii (#166) üzenetére


arthur3d
tag

Mindenfele meretet meg tudsz adni (a legkisebb kiterjedes a 0.1mm, de meg ezt is tudod kicsinyiteni a Scale funkcioval), csak kicsit maskepp...Maya-ban elore meg kell hataroznod a mertekegysegedet, hogy most cm, m, stb...es amikor krealsz egy egysegnyi kiterjedesu kockat peldaul, akkor az az elore beallitott mertekegyseg szerint ertendo es lesz a kiterjedese 1,1,1. Ezt kozben is tudod modositani es a Maya automatikusan hozza allitja a mar elkeszitett objektumok meretaranyat. Tehat ha leraksz egy kockat cm-es beallitasnal 1,1,1 kiterjedessel, majd atallitod m-re, akkor 0.01,0.01,0.01 kiterjedest allit automatikusan...remelem erthetoen irtam le :B

Maya-ban eleg fejlett eszkozok allnak a felhasznalo rendelkezesere modellezes szempontjabol (is).

AI-t be tudsz importalni, bar en nagyon ritkan hasznalom, mert amikor epiteszeti latvanyterveket kellett keszitenem egyszerubb volt nekem ha csak siman leolvastam a tervrajzon a mereteket es ugy epitettem fol 3D-ben.

0-rol indulva, eloszor is meg kell tervezned a viszonylag pontos mereteit a szobanak, ha ez megvan, akkor johetnek a butorok meretei, ezt kesobb ugy modositod ahogy akarod. amikor megvagy a tomegek elhelyezesevel es latod az aranyokat, akkor kulon-kulon minden testet elkezdesz finomitani, kulonbozo medellezesi eljarasokkal, mint pl.: extrude, bevel, booleans...stb...ezutan en alap bevilagitast szoktam kesziteni amivel nagyjabol latom hogyan is fognak ezek kinezni, majd texturazas, vegul a vegleges fenyek beallitasai...
Nagyon diohejban ennyi kb... ;)

...

(#168) rii válasza arthur3d (#167) üzenetére


rii
nagyúr

nagyon köszönöm!! :)

minden világos és érthető amit írtál.

megkérdezhetem, hogy
- az align hol van, hogy egymáshoz lehessen igazítani elemeket.
- hol lehet beadni méreteket.
- egyetlen egy nyíl szolgál kijelölésre, és hogy mikor mi alapján működik, hogy az egész objektumot kijelöli, vagy csak egy részét?

nagyon nagy program, és nekem sajna hülyéskedik ... nem tudom miért. 1 cube esetén is 4-5 mp-re lebénul a program. (szivárványkerék/homokóra)

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#169) arthur3d válasza rii (#168) üzenetére


arthur3d
tag

Nagyon szivesen. :B

igazitas: Modify / Align Tool bar en ezt nagyon ritkan hasznalom, mindig az adott feladat es az objektum mivolta hatarozza meg, hogy mit hasznalok.

meretek (inkabb kiterjedes): a kepernyo jobb oldalan a Channel Box-ban, ha pl. leraksz 1 kockat es lenyitod az INPUTS menun belul a polyCube1 almenut, ott megtalalod a kocka kiterjedeset, felosztasat...

kijeloles: ha leraksz egy kockat pl. akkor alapertelmezetten Object Mode-ba kapcsol, ha a kocka fole huzott a kis nyilat es megnyomod a jobb gombot, akkor atallithatod Vertex, Edge, Face, stb...

Melyik verziot hasznalod es milyen gepen? Illetve milyen videokartyaval?

...

(#170) mue


mue
csendes tag

sziasztok!
Vkinek van tapasztalata a Mesharray maya tanfolyamáról?
Eddig hobbiszinten 3dsmaxoztam, de ugy hallottam, hogy a filmiparban és a reklámiparban inkább maya-t használnak. Ez igaz szerintetek? Megéri megtanulni? El lehet vele helyezkedni egy ilyen tanfolyam elvégzése után?

Elöre is kösz a választ!
MUe

(#171) arthur3d válasza mue (#170) üzenetére


arthur3d
tag

Szia,

Azt, hogy melyik programot erdemes hasznalni es mire, sajnos sok magyar forumon heves vitat szult, kb. olyan mint az ATI vs. nVidia.
En 2009-ben vegeztem el a Mesharray Maya mester kurzust. A tanfolyam vegeztevel eleg kicsi az esely, hogy bekerulj komoly "termelo" ceghez. Erdemes lenne szetnezned az Artistpub oldalon, ott van kulon ilyen jellegu forumtema.
Egyebkent van masik tanfolyam is ahol Maya-t lehet tanulni, erdemes elobb mindenhova elmenni pl. nyiltnapon es tajekozodni, majd aszerint donteni, hogy Neked melyik szimpatikusabb.

udv.,
Art

...

(#172) rii válasza arthur3d (#169) üzenetére


rii
nagyúr

pfuhh azért ezt az Align-n nagyon patentul megcsinálták :D

2D-ben hozzászokik az ember .. és bár distribute egyelőre nem került elő :)

lenne még kérdésem ha nem gond.

a.) számomra fontos lenne a szín.
azt hol lehet adni az ojjektumoknak? (-:

b.) vagy ha mondjuk fát modellez valaki, akkor valami wood-textures

c.) bár még nem csináltam semmit, de a render beállítások hol vannak? (-:
felbontás, meg hogy raytracing és társai ....

ui.: amit írtm probléma, szerencsére megoldódott a 2011-es verzióval.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#173) rii


rii
nagyúr

scale tool esetén az értékek nem változnak
továbbra is 3 a width

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#174) rii válasza rii (#173) üzenetére


rii
nagyúr

" ... scale tool esetén az értékek nem változnak ..."

de ez nem gond, majd értékek alapján álítgatom, ha fontosak a számok

a szín is megvan.
annyi az egész, hogy kiválasztom a szinezendő elemet, majd a TOON-ok közül kiválasztok egyet, és végül magát a színt is

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#175) arthur3d válasza rii (#172) üzenetére


arthur3d
tag

a.) 2 felekeppen tudod megadni az objektumok szinet
- az objektumot kijelolod, majd ctrl+a, ez megnyitja az Attribute Editor-t, ott balrol a msodik ful es Object Display / Drawing Overrides Enable Overrides, bekapcsolod es maris aktiv a szin allitasi lehetoseg egy megadott palettan
- a masik amikor az objektumo(ka)t "beteszed egy object layer-be es annak adsz meg szint, ekkor viszont az osszes objektumnak amit bedobsz a layer-be egyazon szine lesz

b.) a Maya "anyag szerkesztoje" Window/Rendering Editors/Hypershade

c.) Window/Rendering Editors/ Render Settings

a Scale nem befolyasolja az objektum eredetileg meghatarozott kiterjedesi mutatojat....azt kulon tudod allitani akar szamokkal is es ertelemszeruen osztani-szorozni kell :)

...

(#176) arthur3d válasza rii (#174) üzenetére


arthur3d
tag

...no a szerkesztesi funkcio mar nem el...keson vettem eszre, hogy a szin allitast megtalaltad

[ Szerkesztve ]

...

(#177) rii válasza arthur3d (#175) üzenetére


rii
nagyúr

köszönöm!!!

fuhh de hattttalmas a render setting ... (-:

mit baszkuráltam el, hogy 16 színben enderel a maya, leglábbis sehol egy színátmenet a torus-on (-:

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#178) arthur3d válasza rii (#177) üzenetére


arthur3d
tag

a Toon shader-nek pont az a lenyege, hogy par szint hasznalj :)
probald meg igy:
object, jobb gomb Assign Favorite Material / Blinn ...ez az egyik lehetoseg vagy a masik a Hypershade, amit ott krealsz azt vagy radobod a kozepso gombbal az objectre vagy kijelolod az objectet, visszamesz a Hypershade-be es a krealt anyagmintan csak siman jobb gomb Assign Material to Selection

p.s.: a rendernel valaszd a mentalRay-t es meglatod ott mennyi beallitasi lehetoseg van :DDD

[ Szerkesztve ]

...

(#179) rii válasza arthur3d (#178) üzenetére


rii
nagyúr

ez a metnalRay gyilkos. :D Ráklikkeltem, majd 10-20-30 mp szövárványkerék ... namondom f*sza .. ez is fagy :DDD majd néztem a CPU usage-t, és láttam, hogy már ez megtekeri a gépet O.o (-:

merre van ez a hypershade? :B

néha a space-t nyomom le, amikor pöretni akarok az ALT helyett, és persze ekkor a gyorsmenü felvillan, valamit kiválasztok, asszem pölö TOP VIEW, és utána már az ALT-al nem tudok pörgetni ... :-/

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#180) rii válasza arthur3d (#178) üzenetére


rii
nagyúr

ALT - MIDDLE - MUKODIK
ALT - RIGHT - mukodik
de a bal egérgomb bakszik mukodni (-:
valamit benyomtam a SPACE-szel :-/

télleg ... te milyen rágcsálót használSZ? (-:

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#181) arthur3d válasza rii (#179) üzenetére


arthur3d
tag

Nalam a MentalRay szinte azonnal beugrik...

a Hypershade-rol irtam a #175 hsz.-ben

tartsd nyomva a space-t es kicsit ismerkedj a progival, majd megszokod az ALT hasznalatat :)

egerbol Logitech MX Revolution-t hasznalom

...

(#182) rii válasza arthur3d (#181) üzenetére


rii
nagyúr

ismerkedem, ismerkedem.

van egy castle tutor, azt próbálom végigvinni, de 300x200-as képek vannak benne, :D úgyhogy nem lehet kivenni rajta a menüpontokat.

de a maya sztem sokat szofiztikálódott, user friendly-bb lett, vagy én edzőtdem a strata-n, de a strata-hoz képest sokkal könnyebb kezelni a - maya-ban - faces-nek nevezett részeket.

Dsitribute nincs valahol? :D hoyg kiejlölök vagy 8 elemet, és vagy adott távra rendezi be pket, vagy a köztük lévő távot osztja el egyenlően.

próbálok még tutorokat nézni, 2011-es könyv sztem eslytelen, én meg úgy érzem talán belevághatok a maya-ba.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#183) arthur3d válasza rii (#182) üzenetére


arthur3d
tag

A kitartas nagyon fontos, mert elegge osszetett program a Maya.

Nekem mindig is felhasznalobarat volt :DDD

Rendezni tobb felekeppen tudsz ime a legegyszerubb:
a menusor allatt talalod ugye az allapotsort, aminek a legvegen van egy beviteli mezo. Itt beallithatod a transformacio milyenseget, hogy Absolute v. Relative. Probald ki mind a kettot.

A neten sokmindent megtalalsz, de ezeket az oldalakat erdemes megnezni:
Digital-Tutors
lynda.com

...

(#184) rii válasza arthur3d (#183) üzenetére


rii
nagyúr

na és ilyet nem szabad nézegetni :DDD mert arra gondolok, hogy fényéveken belül se érkek fel ennek a tudásnak még a töredékéig sem

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#185) arthur3d válasza rii (#184) üzenetére


arthur3d
tag

Inspirativ dolgokat mondhatni kotelezo nezegetni :D , de abbol csak otleteket tudsz meriteni :DDD
Ne gondold, hogy sohasem fogod tudni elsajatitani az a tudast. Ok is elkezdtek egyszer...valahogy. Nagyon sok gyakorlas es kitartas szukseges hozza. Ha megnezed, 15-en keszitettek. Nagyon szep munka. :C
Az eszkozok adottak, csak rajtad mulik a dolog. :K

[ Szerkesztve ]

...

(#186) SebajTobias


SebajTobias
tag

Sziasztok nemrég kezdtem el foglakozni a MAYA-val, és azon agyaltam, hogy elvégzek egy tanfolyamot. Néztem egyet a 3DHome-nál, és azért elgondolkodtató, hogy kibelezzem e a malacperselyt. Mennyire éri meg ezek a tanfolyamok? Sajna sok rosszat hallani a magyar tanfolyamokról.
A másik amin elgondolkodtam, hogy mennyire használják a MAYA-t magyarországon? Én inkább filmekkel, utómunkákkal szeretnék foglalkozni, de a legtöbb helyen XSI-t találtam (persze nem néztem körül mindenütt). Szóval vajon fogok e munkát találni ezzel a tudással, vagy úgy egyáltalán a szakmában?
Van pár frissen végzett grafikus ismerősöm, és sajna nem túl jókat mesélnek. Ráadásul most a magyar filmipar is beállt.....
Na de majd Endi bácsi kezébe veszi a dolgokat

Ha valaki tudna valami okosat irni azt megköszönném.
THX

(#187) arthur3d válasza SebajTobias (#186) üzenetére


arthur3d
tag

Szia,

Ez egy nehez kerdes, szinten forum vitakat szokott szulni...
Van 2 lehetoseged:
1. nagyon jo vagy angolbol es sok szabadidod van, akkor mindenkepp erdemes elgondolkodni kulfoldi tutorial DVD-k vasarlasan
2. nem tul jo az angolod, es munka mellett nem sok idod van de mindenkepp meg akarod tanulni
biztos van tobb is, Nekem ezek jutottak hirtelen eszembe

Nos en az utobbit valasztottam, tobb ok miatt is...de vannak buktatoi is a dolognak.
A masodiknal az a gond, ha elvegzed es utana -ki tudja mi lesz-, nem lesz idod mondjuk foglalkozni folyamatosan a programmal, akkor a sok feluletes tudas, amit az iskolaban megmutatnak nem tud leulepedni.
Neztem az adatlapodat, hogy budapesti vagy, neked igy 1 kicsit egyszerubb a sulibajaras. En Szegedrol jartam pestre a suliba a Mesharray-be, utikoltseggel, szallassal, mindennel egyutt kb. 750K lett a vege...hogy megerte-e? Ezt majd az ido donti el, egyelore befektetesnek tekintem.

Hogy milyen a filmipar helyzete ma M.o.-on es talalsz-e majd munkat ebben a szakmaban? Fogalmam nincs :( lassan 5 eve kulfoldon dolgozom, kisebb-nagyobb megszakitasokkal. Hogy most Maya vagy XSI? Ha az alapokat tudod, akkor mind1 melyik progi. Ez kb. olyan, mint amikor a komuves megtanul falazni, ha az alapmuveleteket tudja, akkor mindegy, hogy milyen teglabol kell falat rakni. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem kell attol felni, hogy megtanulod pl. a Mayat kezelni es ugy mar az XSI-hez nem tudsz majd ele ulni, csak 1 kis ido kerdese...
Vanja bacsi, pedig nem fog viragoztatni semmit max. a kertjeben :DDD ahogy hallottam Neki alapvetoen mas az uzleti strategiaja...de ezt csak hallottam, bizonyossagot nem tudok.

Ez a sajat velemenyem, de ezt Neked kell jol atgondolni. :U

[ Szerkesztve ]

...

(#188) SebajTobias válasza arthur3d (#187) üzenetére


SebajTobias
tag

Köszi a választ elég kimerítő volt :D
Én meló mellett tanulom, és elég lassan haladok vele, szóval lehet érdemes lenne rászánni a kest. Mellette szól még, hogy ott összejöhet egy olyan csapat, ami húzza egymást. Ami így egyedül kevésbé van meg :(
Külföldön grafikában dolgoztál? Ha igen, milyen egy kinti cégnél? Szeretik hazánk fiait?:)
Szia

(#189) arthur3d válasza SebajTobias (#188) üzenetére


arthur3d
tag

Jelenleg is kulfoldon dolgozom, kb. 1000km-re a csaladomtol :( kormolom ezeket a sorokat...
Nincs koze a CG-hez...

...

(#190) SebajTobias válasza arthur3d (#189) üzenetére


SebajTobias
tag

Ó basszus, azt hittem egy sikertörténettel állok szemben. Na de majd akkor ez után.
Kiss Balázs is kicsibe kezdte, és lám most mekkora májer lett :DD

(#191) arthur3d válasza SebajTobias (#190) üzenetére


arthur3d
tag

Tudod a CG-n kivul is lehet sikert elerni, es barmilyen hihetetlen is, elmondhatom, hogy 4 ev alatt jutottam el odaig, hogy kb. 8 honapja sajat vallakozasom van es jelenleg 23 alkalmazottam...

:R

...

(#192) rii


rii
nagyúr

olyan rendszer nincs, ahol nem kell bejárni, házifeladatok vannak, webről nézhető videók, e-mailen történő válaszadás probléma esetén?

hátránya, hogy a videókat utána könnyen ellophatnák, akár flash, akár más módszerrel jönne a stream

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#193) arthur3d válasza rii (#192) üzenetére


arthur3d
tag

En nem tudok ilyen iskolarol Mo.-on. Itt erdemes szetnezned, Vari Robi blogja, O oktat a Mesharray-ben.

...

(#194) rii válasza arthur3d (#193) üzenetére


rii
nagyúr

és neked hány alkalom esett hétköznapra? :)

a meh-nél egy modul 60.000 köbö,. és 10 modul van?

még nem válaszoltak a mail-omra, azért kérdezek most itt :)

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#195) rii


rii
nagyúr

és amúgy egy elemre rá lehet húzni két különböző részére két különböző textúrát, színt, vagy ekkor különböző elemekből kell összerakni?

pld strataban felhúztam a falakat, de azok különböző színűek, így két különböző elemből kell felhúznom.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#196) rii válasza arthur3d (#183) üzenetére


rii
nagyúr

próbálok bohóckodni a maya-val, egyelőre csak felszínesen, mert eléggé leköt még az a hülye lakberendezés )))-:, amit linkeltem is pár hete kép gyanánt, így csak az alábbi felszínes kérdéseim lennének:

1.) a rendezésnél még mindig nem tudom, hogy hogy lehetne több elem közt egyenlő távolságban szétosztani a távolságokat ...

például itt. ha a Duplicate Special-nál nem pont jól jön ki a téglatestek kipakolása, akkor a feleslegest törölni, az utolsót a megfelelő helyre húzni, kijelölni az összeset, és ekkor elosztani a köztük levő helyet egyenlően, mert ugye az utolsó és az utolsó előtti közt több vagy kevesebb lett :)

2.) nincs gyorsbill-je a MOVE RESIZE meg a ROTATE funkciónak? :)

3.) miért van a RESIZE-nál, hogy a középpont úgymond adott, és mindkét irányban növeli az elemet? ..... illletve ha összegruppolom őket, akkor kb. a munkaasztal közepe lesz ennek a három elemnek is a viszonyítási pontja, ahonnan a méretezés indul, és nem a három objeltuk valamelyik széle, vagy a 3 objektum közepe.

de ez uttóbira úgy látom az UNIVERSAL MANIPULATOR jobb választás :)
bárcsak lehetne csak 1 irányban, - x vagy y vagy z - módosítani több elemnek.... nem pedig a sarkánál fogva ... mert így 3 irányban méretez ....

[ Szerkesztve ]

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#197) arthur3d válasza rii (#194) üzenetére


arthur3d
tag

Ugy tudom, hogy most sem valtozott a beosztas, tehat pentek delutan, szombat es vasarnap egesz nap.
Anno 72e volt egy modul, de ha mind a 10-re beiratkoztal, akkor 572K volt az egesz (ha jol emlekszem), tehat adnak kedvezmenyt.
Inkabb telefonon keresd oket, de ha gondolod hetfon dobok rajuk egy uzenetet msn-en :)

a tobbi kerdesed majd atfutom, kicsit hosszu volt a mai nap...ugy latszik tul sokat setalgattam a varosban :DDD

...

(#198) rii válasza arthur3d (#197) üzenetére


rii
nagyúr

huh .... az már akkor több volt több mint fél mill. :)
de muszáj lesz ... nem akarok életem végéig 2d operátor lenni.
ha pár sort írsz te is rájuk, azt megköszönném, meg én is elkezdem hajszolni őket. Remélem ősszel indul valami, mert akkor tudok belevágni.

ez a péntek ... ez nagyon jól hangzik, mert akkor a saját szakállamra el tudnék menni, és a munkám majd befejezném amikor akarom.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#199) arthur3d válasza rii (#196) üzenetére


arthur3d
tag

Polygonoknal minden egyes face-nek megadhatsz kulon texturat.

1. mel script irasaval biztosan megoldhato, kulon eszkozt nem tudok, hogy lenne erre...Houdini-ben talalkoztam ilyennel meg jo par evvel ezelott amikor jatszadoztam vele

2. move: w , rotate: e , scale: r

3. bocsi de ezt a kerdest nem igazan ertem...
a pivot pontot ugy modositod ahogy akarod, ha tobb elemet group-olsz akkor mindig a 0,0,0 pontba kerul a pivot pont...ha modositani akarod, akkor megnyomod az insert bill.-t es oda teszed ahova neked jo, a snap funkciokat is hasznalhatod.

mindegyik transzformaciot tudod allitani, hogy melyik 1, 2 vagy mind 3 tengelyre ervenyesuljon

...

(#200) arthur3d válasza rii (#196) üzenetére


arthur3d
tag

A ket object kozott levo tavolsag egyenlo aranyban valo folosztasat is megtalaltam Neked :)
Ezt imadom a Maya-ban, hogy ha 1 kicsit gondolkodik az ember, ott van minden :K

...

(#201) arthur3d válasza arthur3d (#200) üzenetére


arthur3d
tag

Meg alakitgatni kell rajta, de majdnem megvan...elobb orultem mint 100% lecsekkoltam volna... :U

...

(#202) arthur3d


arthur3d
tag

Most mar tenyleg megvan :K

...

(#203) rii válasza arthur3d (#202) üzenetére


rii
nagyúr

és hol hol hol? :D

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#204) SebajTobias válasza rii (#203) üzenetére


SebajTobias
tag

Hy RII.
Van magyar oktató dvd sorozat Mayaból. [Itt] lehet megrendelni. Bele is tudsz kukkantani az egyik részbe. Elvileg nemsokára jön a második rész is. Az ára is elég kedvező. A tanfolyamokhoz képest :D
Bár az inspiráló közeget ez nem tudja nyújtani...

(#205) SebajTobias válasza SebajTobias (#204) üzenetére


SebajTobias
tag

Amúgy a 3Dhome asszem olcsóbb mint a Mesharray. Most február 26.-án indul tanfolyamuk alap, complet, és unlimited modulra. 155, 300, 455 ezer forintocska. A különbségekről nem tudok infót. A mesh-nél ott van a gyakornoki progi ami jó lehet. Bár most egy haver érdeklődött (igaz kiadványszerkesztőre), és azt mondták, most pihen a gyakornoki progi....[INFO]
Csak meló is legyen rája. Sajna mostanába [nézelődtem], és sok a keresgélő....

[ Szerkesztve ]

(#206) rii válasza SebajTobias (#205) üzenetére


rii
nagyúr

az a DVD mindenképpen megéri igen (-: köszi a linket!
én ha elmegyek majd a tanfolyamra, akkor csakis az összel indulóra, mert addig minden hónap minden félretehető pénzét fel fogom élni. Remélem lehet modulonként fizetni, mer'nemtom kinek van félmillája kess-ben (-:

sajnos munka terén sehol sem rózsás a helyzet.
dtp-op. munkára is hatalmas túljelentkezés van.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#207) arthur3d válasza rii (#203) üzenetére


arthur3d
tag

Bocsi, hogy csak most irok, de eleg sok dolgom volt az utobbi par napban...osszefoglalom majd a dolgokat, keszitek rola screenshot-ot is.

#205 a gyakornoki program 2009-ben is allt :U

Erdemes mindenkepp elmenni nyilt napra mind a 2 helyre.

[ Szerkesztve ]

...

(#208) rii válasza arthur3d (#207) üzenetére


rii
nagyúr

ugyan dehogy :) nagyon köszi így is minden post-ért

én is el vagyok havazva

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#209) #95092224


#95092224
törölt tag

Aktív még ez a topic? Vannak még, akik tolják a Maya-t?

(#210) Dcgreg


Dcgreg
csendes tag

sziasztok!
Én remélem él még ez a topic mert kérdésem is lenne elkezdtem maya-zni és csak pár ilyen alap dologot kéne beállítani mint pl az hog ymikor faces-re nyomok akkor az oldalak közepén legyen egy pont amivel könnyebben kitudom jelölni az elemeket. meg pár (hogy hívják a láb nélküli lovat?) = hasonló. ilyen jó tanács. :C :DD :R

[ Szerkesztve ]

(#211) Bernardo20


Bernardo20
senior tag

Én is megpróbálom felhozni ezt a topicot. Senki sem foglalkozik aktívan a programmal? Vagy más felületeken működik az információáramlás? Véleményem szerint nagyon hasznos lehetne, biztos sok kollégának van kérdése, megoldandó feladata. Nekem is szükség lenne információra, de nem sok fórum van a témában.

Hajrá Maya! :) :R

(#212) X2N válasza Bernardo20 (#211) üzenetére


X2N
senior tag

Milyen információra van szükséged? PH-n nem igazán van modellezős közösség ahogy elnézem.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#214) Melcsi 99


Melcsi 99
friss újonc

Sziasztok!

Van nekem egy Radeon Vega kártyám, amit sajnos nem támogat a Maya, így egyelőre nem nagyon találok rá opciót, hogy tudnám megoldani, hogy CPU helyett GPU-t használjon a program alap helyzetben. A rendereléshez már letöltöttem a ProRendert, ami hol ad képet, hol nem, ilyenkor csak egy nagy kékség jön elő a renderben.
Valószínűleg valami nagyon nincs jól beállítva a programban, mert amikor még nem küzdöttem ezzel, hogy ProRenderrel rendeljek, hanem simán az Arnoldot használtam CPU-val, akkor olyan probléma jött elő, hogy magák az objektumok és az egész kép, ahol berendeztem a képet, elfekedett. Ebben az esetben mondjuk a renderen normálisan látszódott minden, de hát azért ez mégis csak fél siker.
Valaki tudna segíteni nekem ebben? :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.