Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz szkink #186280 üzenetére

    Jaaa, már értem mit nem értettél. Gondolom a második link alá a Snakeskin-t akartad beszúrni. A Liteskin sűrűbb szövetet kapott (EPI), ezért valszeg valamivel jobban bírja a szúrásos defektet, a Snakeskin-nek meg az oldalfala kapott egy plusz erős védelmet, ami nem annyira a szúrástól véd, hanem inkább a vágásoktól. Ha nem tekersz sziklás terepen és ritkán vágod ki a gumit, akkor valszeg jó a Liteskin is, sziklás terepre és tubeless setup-hoz inkább a Snakeskin-t venném. Vagy esetleg lehet úgy is, hogy előre Liteskin, hátra Snakeskin, mert hátul jobban amortizálódik a gumi.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Atti777

    senior tag

    válasz szkink #186280 üzenetére

    A nagyobb EPI/TPI nem jelent nagyobb erősséget:
    " The density of the carcass fabric is expressed in EPI or TPI (Ends Per Inch, Threads Per Inch). The range of carcasses used, for example, for bicycle tires are 20, 24, 37, 50, 67 and 127 EPI.

    In principle, the more close-meshed a carcass is woven, the higher the quality of the tire. A dense carcass is important for low rolling resistance and good riding properties. At the same time, puncture protection increases, because carcasses with a high strand density are difficult to puncture.

    However, this does not apply to the extremely fine 127 EPI carcasses, as each strand is sheer and quite vulnerable. The best compromise for low weight and resistance is around 67 EPI.

    In most of our top tires we use a 67 EPI carcass. Weight and rolling resistance can be reduced even further by using a 127 EPI carcass. But at the same time, these tires are more vulnerable to damage. Therefore, we intentionally use the 127 EPI carcasses only for light competition tires, where weight is an important factor." [link] What does EPI
    mean in relation to the carcass?

    Путин, иди нахуй!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés