Formula-1
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Jhonny06:] Xiaomi Mijia Temperature Sensor hiba
- [Re:] [Jhonny06:] Nem, nem fogok reklámokat nézni
- [Re:] Középkategóriás gamer gép építése A-tól Z-ig
- [Re:] Gerincsérv műtéti kezelése
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szoszo94:] Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások

M3oH
(őstag)
Lehet, hogy az RB nev nem olyan pattinas nev, mint a Ferrari/Williams/McL, de jelen pill.ban zsinorban 3 VBcim nem csak szerencse. Es ezzel kemenyen asak az alapot a pattinas nevhez. Es Newey biztos nagyban hozzajarult a cimekhez, de azert rajta kivul kell par tenyezo, hogy ez igy mukodjon.

Ba cy lus
(veterán)
Hozott pár dobogót egy középmezőnybeli autóval. Tényleg nagyon rászolgált.

7600 GS
(addikt)
Szerintem meg pont az a szégyen, hogy a többi nagy múltú csapatot 3 év alatt ilyen durván bealázta a RBR.
'90 Honda Civic ED6 | '81 Passat 32B

cyberkind
(nagyúr)
Szerintem ez köszönhető a drága teszttilalomnak inkább, a Ferkának "csak" pályája porosodik emiatt a hülye szabály miatt !
Na jó meg egy kicsit a főmérnök miatt is !
[ Szerkesztve ]
"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

leslieke
(Jómunkásember)
Szerintem az RB-nek 100 év múlva se lesz olyan patinás neve, mint a Ferrarinak. Szerintem a többi csapatnak se. Szerintem a Ferrari fogalom az F1-ben, nélküle semmit sem ér.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

7600 GS
(addikt)
De a RBR sem tesztelhet, tehát mindenki egyenlő feltételekkel vág neki az idénynek.
Drivers pay tribute to Michael Schumacher
'90 Honda Civic ED6 | '81 Passat 32B

cyberkind
(nagyúr)
Ez igaz csak a Red Bull alapból erre rendezkedett be, még a Ferka meg a többi nagy nem ez a nem mind1 !
És igen az F1 Ferrari nélkül semmit se fog érni, a legnagyobb egyben a legjobb csapat volt van és lesz, az eredményektől függetlenül !
"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

7600 GS
(addikt)
Lehet, hogy nem lesz már olyan az F1 az olasz istálló nélkül, de nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy csak a nevükből akarnak megélni, komoly fejlesztéseket nem nagyon látni, évről-évre elkövetik ugyanazon hibákat.
'90 Honda Civic ED6 | '81 Passat 32B

sekli
(addikt)
A Lamborghini meg egy traktorokat gyártó cég...
[ Szerkesztve ]

TESCO-Zsömle
(félisten)
És nincs is Lambo a F1-ben...

M3oH
(őstag)
Ezzel nem vitatkozom. Es az is megeshet, hogy az RB 10ev mulva mar nem is lesz az F1ben. De hagyjuk mar ezt "aki nincs 30eve az F1ben, az nem melto a VBcimre". Lehet, hogy zoldfulu csapat, de akkor is behuztak zsinorban 3x az elso helyet. A mult szep dolog, de a jelenbol kell megelni.

munky
(őstag)
Azért a RBR-nek is kellet pár év (4) mire a Jaguar Racing felvásárlást követően összeálltak a dolgok és élcsapatnak lehetett nevezni őket. Persze ez nem egy örökkévalóság, de voltak akik ennél hamarabb lehúzták a rolót. Szóval szép teljesítmény, a tradicionális élcsapatoknak, mint a Ferrari vagy a McLaren pedig elég nagy fricska. A leginkább viszont az olyan autógyártóknak szégyen ez mint a Toyota, akik ennél sokkal többet erőlködtek, mégsem sikerült azt a pluszt odatenni, ami felemelhette volna őket az élmezőnyig.
[ Szerkesztve ]
(#12063) werszomjas válasza TESCO-Zsömle (#12048) üzenetére

werszomjas
(őstag)
Lehet nem ugyan azt az évet néztük hogy versenyzett?
Abban az évben a Ferrari nem épp az élmezőny autója volt, Kimi mégis hozta a jobbnál, jobb helyezéseket, az autó tudásán felül teljesített, kb mint idén Alonso, a beugró csapattársak pedig a mezőny végén kullogtak. (pont mint tavaly és év elején Massa)
Biztosan nem azért tették ki, mert nem volt jó versenyző.
[ Szerkesztve ]
üdv

leslieke
(Jómunkásember)
De hagyjuk mar ezt "aki nincs 30eve az F1ben, az nem melto a VBcimre".
Írtam én ilyet? Nem! Ahogy nem is vitatom, hogy megérdemelte-e vagy sem az RB a VB-címeket (egyébként meg, mert több pontot gyűjtött, mint a többi csapat).
[ Szerkesztve ]
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

[CS]Blade2
(őstag)
Mostanában több csapat évről évre viszi a gyengéjét a következő idényre.
Csak a gumiproblémákat nézzük:
A Ferrari már vagy 5 éve viszi a gumiproblémáit a hátán, a Mercedes 2010 eleje óta. A Sauber tavalyról hozta az idei évre, elvileg tudatosan a gumikímélést, ami néha itt-ott hátrány.
A Ferrari legalább eljutott oda, hogy nem kell a felvezető után még 1 bemelegítő kör akkor is, amikor másnak elég az 1 felvezető. Annó Kimi mindig ezzel szívott, 2.-ra már nem volt új a gumi, és hátrányból indult a gyors körre.
A Ferrari adós még egy komolyabb aero javulással. Azt mondták ráállnak a dologra, mert más csapatoknál nagyobb arányban van aero részleg. Nem tudom, hogy voltak-e ez ügyben átszervezések, átalakítások, de eddig nem igazán érezni, hogy nagyon otthonosan mozognának aero-ban.

AMD Power
(titán)
És utcán veri mégis a Ferkát!
Xbox One X White Special + Samsung UE55NU7023KXXH 4K UHD LED + Samsung M450 2.1.

kukinyo
(addikt)
"a legnagyobb egyben a legjobb csapat volt van és lesz, az eredményektől függetlenül !"
Írd oda hogy szerinted.

TESCO-Zsömle
(félisten)
Meg a pilóták szerint is.

IreN!CuS
(őstag)
Ne felejtsd ki a 2009-es szabályváltoztatásokat amikor is mindenki a nulláról kezdte a dolgokat.
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

Stafni
(aktív tag)
Fújjátok még nagyobbra a lufit! Méregdrága sportkocsi, ami miatt baromi sok ember rabszolgaként dolgozik. Az itteni emberkéknek is a 99,9%-a. Bálványimádat.
[ Szerkesztve ]

Andrew_31
(Modder)
De volt motorbeszállító. De nem sokra ment.
Bár ha akkor hallgatnak Sennára és Mclaren mellette dönt ,lehet az a sztori is másképp alakult volna.
http://banditools.hu/

Andrew_31
(Modder)
Nem tudom fejlesztés nélkül ,hogy értek volna el oda idén ahová jutottak év elejéhez képest.
Lehet megint 21 év telik el mire VB. győztes lesz a Ferrari, de én akkor is kitartok mellette.
Azért azt ne felejtse el senki, azon kevesek egyike aki szinte mindent maga fejlesz és gyárt.
Csak azt sajnálom ,hogy más versenyekre nem koncentrálnak mint régen. PL.:Le Mans 24.
http://banditools.hu/

M3oH
(őstag)
Azt neked szantam, CSak belefuztem a valaszba

kukinyo
(addikt)
Én ezt Alonso fején nem így láttam.
Talán a legnevesebb de nem a legjobb.
[ Szerkesztve ]

rocket
(nagyúr)
Neweynak 2014-ben fog lejarni a szerzodese, nelkule biztosan nem hosszabit Vettel, mint ahogy legutobb se tette addig.
Viszont az biztos mint egy pincsi kutya ugy fogja kovetni Vettel Neweyt, ugyhogy hamarosan a Ferrari szineiben pompaznak majd
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

rocket
(nagyúr)
Vagy maradnak a koltsegplafon nelkuli Red-Bullnal
#12504: A vegtelen tesztelesi lehetoseg sportszerutlen dolog volt (nem csak sajat palyan teszteltek), ez volt Schumacher dominanciajanak egyik eleme, emiatt is megkerdojelezheto, hogy valoban ennyire jo pilota volt-e.
Hasonlo van/lesz a Red-Bullal, nem fogjak alairni, hogy maximalizalva legyen az egy szezonban elkoltheto penz, es mivel a nevado szponzor penztarcaja feneketlen mas csapatokkal ellentetben, igy mondhatni sportszerutlenul elonyhoz juthatnak.
Persze onmagaban a penz nem er semmit, de Neweyval mar igen
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

cyberkind
(nagyúr)
Hiába h Alonso fején te nem így láttad, mégis a sok eredménytelenség, és a rossz kocsik ellenére is, érdekes módon a mostani vb nyertes Vettelnek is bejön a Ferka, szóval bármit lehet mondani a Ferka szarul de büszkén töretlen marad !
(#12066) AMD Power
Hogy érted h veri ? Mert azért ez eléggé abszurd (saját vélemény) !
(#12076) rocket
Most nem azért a de a Fiatnak nehogy ne legyen már elég pénze, mikor a sorról sorra vette meg a gyárakat !
[ Szerkesztve ]
"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

TESCO-Zsömle
(félisten)
Nem is a fejét kell nézni ,hanem a szerződését... Alonso is mehetett volna a McLarenhez, ha a FErrari annyira rossz csapat lenne. De mégse távozott. Se oda, se a Mercihez.

PumPi
(őstag)
Bocsánat de ez nettó hülyeség.
Newey sem isten, ahhoz hogy így kaszáljanak egy rohadt jó csapat kellett...
1992 – Williams FW14B
1993 – Williams FW15C
1994 – Williams FW16
1996 – Williams FW18
1997 – Williams FW19
1998 – McLaren MP4/13
2010 – Red Bull RB6
2011 – Red Bull RB7
2012 – Red Bull RB8
90es évek Williamse a legjobb volt, vitán felül áll, meg a 98as Mclaren, de ennyi, 99ben ugye Schumi lábtörés, nem húzta volna be azt a címet Hakinnen az biztos, ergo ott már nem az volt a legjobb autó. Ennyi.
Aztán a RedBullnál kellett pár év mire összerakták a tutit, de ehhez masszív management kellett, hogy ide eljussanak...
... vagy Vettel jobb mint Raikonnen/Montoya/Alonso/Hamilton/Button együttvéve

rocket
(nagyúr)
Ez azert nem ilyen egyszeru dolog, a Fiatnal nem egy unatkozo milliardos a ceg tulajdonos, ott vannak olyan emberek akiknek el kell szamoltani meg az elnokot is, Red-Bullnal ilyen nincs, annyit kolt Mateschitz amennyit akar, Red-Bull nem reszvenytarsasag, es ha Mateschitznek ahoz van kedve akkor dob meg 20millio eurot a csapatnak
Energiaital gyartoknak nem kell kolteni fejlesztesekre, a profit elore jol kalkulalhato, mig az auto iparban ennek az ellentetje van.
Nem veletlen, hogy jovore beszall a Coca-Cola az energiaitalaval (Burn) a Lotushoz, es volt mar Magyar energiaital (Hell) is szponzorkent.
Regebben a dohany es az alkohol italokat gyartok kepviseltek hasonlo dominanciat szponzoracioban a feneketlen penztarcajukkal, de aztan nyert az egeszsegugyi lobbi.
Valoszinu az energiaitalok is erre a sorsa jutnak majd, mivel mar tudni, hogy mar tudni nem egeszsegesek, de ez meg odebb van.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

Qorthral
(őstag)
Szerintem is Vettel lesz a kulcs, még saját magánál is jobb!
Nem véletlen, hogy csak akkortól lett erős a Red Bull, hogy Ő odaigazolt.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :)) | PH! F1 Tippjáték: http://prohardver.hu/tema/ph_f1_tippjatek/friss.html

kukinyo
(addikt)
"Nem is a fejét kell nézni ,hanem a szerződését..."
Pont ezért volt ilyen savanyú feje.Mert a szerződése miatt nem tudott elmenni.
A Mekihez szinte biztos hogy nem menne vissza.
[ Szerkesztve ]

PumPi
(őstag)

PumPi
(őstag)
Ezt is lehet a másik oldalról nézni... Olyan a személyisége akivel jó együtt dolgozni...Lásd Schumi-Byrne-Brawn is együtt mozgott, egymásra találtak és kaszáltak.
Valami azt súgja hogy a Vettel-Newey-Horner is kicsit hasonló... érdekes egyébként hogy a Newey azért dolgozott már pár emberrel együtt, a Forma 1 krémjével, de szerintem senkivel nem találtak ennyi egymásra mint a Vettellel meg a Hornerrel... durva.

stvnppp
(senior tag)

SzalaiG
(addikt)
Megnézném Newey-t a Ferrarinál.

Turbolada II
(őstag)
5-6 üveg pia ennyi emberre? A 2üveg/fő jobban mutatna.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

kukinyo
(addikt)
Mert elvette a győzelmet a kedvencüktől.Ahelyett hogy a saját csapatukba, pilótájukba keresnék a hibát könnyebb a másikat ócsárolni és mindenre semmitmondó magyarázatokat keresgélni.

Neoteric
(addikt)
Pilótába sztem pont nem kell keresni a hibát..
[ Szerkesztve ]
PSN: ne0teric_sAN

kukinyo
(addikt)
Pedig ott se ártana

Turbolada II
(őstag)
Alonso az utolsó 1-2 futamon volt gyengébb, addig viszont minden tőle telhetőt megtett. Ez éppen elég volt ahhoz, hogy Vettel nyerjen. Vettel pont az év elején volt gyengébb, a végére összekapta magát, ezért is érdemli meg a vb címet.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

hoffman_
(veterán)
Gondolom volt már, szokás szerint én nem találtam. A lényeg, hogy páran hiányolták.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."

Qorthral
(őstag)
Szerintem nem a Red Bull vagy Vettel sikere zavarja alapvetően azokat, akik nem nekik drukkolnak. Persze csak a magam nevében tudok beszélni, de azt hiszem sokak véleménye hasonló ehhez...
Adott az F1 Schumacher utáni korszakának négy legnagyobb alakja: Alonso, Hamilton, Raikkönen és Vettel. A legtöbben egyetértenek azzal, hogy ők négyen képességeiket tekintve kiemelkednek a mezőnyből. Köztük azonban nagyon nagy különbségek nincsenek. Mindenkinek megvan a saját listája, szimpátia szerint vagy tudás alapján, mindegy, de azt jellemzően elismerik az emberek, hogy ők hasonlóan jók. És itt jön képbe az, hogy 4 hasonlóan jó versenyzőnek hasonló lehetőségek járnának. Az valahogy sérti az emberek igazságérzetét, ha az egyiküknek rendszeresen erősebb autó jut a többiekénél. Mire célzok? Nézzük meg kicsit ezeket a srácokat és az általuk vezetett autókat:
Alonso: 12 idény az F1ben, 5x olyan autóval, mellyel volt esélye a VB címre, ebből maximum 3x a legjobb autóval
Hamilton: 6 idény, 3x VB cím esélyes autó, max 2x a legjobb autó
Raikkönen: 10 idény, 4x VB címre esélyes autó, max 3x a legjobb autó
Vettel: 5 és fél idény, 4x VB címre esélyes autó, max 4x a legjobb autó
Ahol a VB címért küzdő versenyzők autóit (a megbízhatósággal és a mögötte álló csapattal együtt) hasonlóan erősnek éreztem, ott mindkét oldalt legjobbnak számoltam (pl idei McLaren és Red Bull vagy 2008-as McLaren és Ferrari vagy 2009es RBR és Brawn).
Hamar látszik, hogy Vettel mind Alonsónál, mind Hamiltonnál, mind Raikkönennél kevesebb időt töltött el eddig az F1ben, mégis mindegyiküknél több szezonban volt alatta legjobb autó. Erről persze egyáltalán nem tehet, legfeljebb pozitív értelemben, hiszen benne volt az autó fejlesztésében, még ha nem is övé a fő érdem. Hamilton még hagyján, de hogy egy Alonso vagy egy Raikkönen 2x annyi év alatt sem kap annyi jó autót, mint Vettel feleannyi alatt, az nem igazságos. Ennyi. Azt meg senki ne mondja, hogy Vettel tudta, hova kell igazolnia, Kimi meg Alonso pedig nem. Mert lehet, hogy Alonso idén szerencsésebb volt mindent összevetve Vettelnél a pályán. Lehet, hogy többen estek ki előle, míg Ő maga sosem. Írhatjuk ezt a szerencse számlájára, bár erről el lehetne vitatkozni. Ám azt nem vesszük közben észre, hogy a legnagyobb szerencsefaktor kapásból Vettel oldalán áll, az autó. Nagy szerencséje van, hogy Ő ül a legjobb (direkt nem leggyorsabbat írtam, mielőtt még jönnétek ezzel) autóban, nem a 3 hasonlóan erős vetélytársa.
Nem akarok ezzel egyetlen Vettel fant sem meggyőzni semmiről. Csupán próbáltam valamiféle magyarázatot adni arra, hogy miért támadják sokan Vettelt a győzelmei után. Pedig maximálisan megérdemelte őket, meg is dolgozott értük, ahogy a Red Bull csapat is. Az is világos, hogy Vettel is kellett a sikerhez. De sokunk szerint nem volt létszükséglet, egy Alonso, egy Hamilton, vagy egy Raikkönen ugyanúgy VB lett volna idén azzal az autóval. A többiek persze minden bizonnyal nem.
A lényeg az, hogy sokkal jobban tükrözné a mai F1 képét, ha az elmúlt 3 év világbajnokainak listája Alonso, Hamilton, Vettel hármast mutatna a Vettel, Vettel, Vettel helyett. Ez így egész egyszerűen nem fair. MSC ideje is hasonló volt, de ez még durvább, mert most sokkal erősebb a mezőny és a jelenlegi világbajnok nem emelkedik ki a legjobbak közül, főleg nem ennyivel... Persze az F1 nem arról szól, hogy Fortuna kiegyenlíti a lehetőségeket, sőt. De ettől még a mezei rajongókat (vagy akár a Mezei rajongókat - jajj...) ez bizony zavarja és ezen szerintem nincs miért csodálkozni.
Végül még egy apróság Vettel, illetve Red Bull ügyben. Az NSO-n van egy szavazás arról, hogy melyik pilóta, illetve csapat végezte idén a legjobb munkát. A csapatoknál a Red Bull vezet (illetve az Ő teljesítményük van legjobbra értékelve). A pilótáknál? Szerintem kitaláljátok, de azért íme. Persze ez sem tökéletes, sőt, az én idei listám sem így nézne ki, de az emberek átlagos véleménye ez.
Ebből pedig kiderül, hogy az NSO olvasók szerint Vettel világbajnoki címében Ő, vagy a Red Bull csapat és autója volt a döntő tényező. Persze, ez nem reprezentatív, meg nyilván hülyék a szavazók és nem értenek hozzá. Mind a hatezren.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :)) | PH! F1 Tippjáték: http://prohardver.hu/tema/ph_f1_tippjatek/friss.html

Motion_Blur
(félisten)
"Persze, ez nem reprezentatív, meg nyilván hülyék a szavazók és nem értenek hozzá. Mind a hatezren. "
A Kimi 26, Hamilton 7% azért sok mindent elmond ezekről a szavazásokról nem?
Többi okés
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

Ba cy lus
(veterán)
Amikor ment, akkor az volt a leggyorsabb autó.
Szerzett pár pole-t Mika abban az évben.
[ Szerkesztve ]

Ijk
(nagyúr)
Írjunk petíciót hogy jövőre mindenki segge alá RB kerüljön.
Persze az sem lenne jó, mert kiderülne a végén hogy Vettel kapta a legjobb versenymérnököt.
/人◕ ‿‿ ◕人\

kukinyo
(addikt)
Az igazságosság az eredményjelzőre van írva.
Ezt a sportot úgy találták ki hogy a mérnök, pilóta, csapat, stb 1 egységet alkot.Itt egyik nem létezhet a másik nélkül és fordítva.És így 1 emberként ők végezték a legjobb munkát. Minden más csak felesleges magyarázkodás.

mokus1
(addikt)
Ez egy tök jó írás megint.
Egyébként Alo rajtszámai 2010-től. 2010:7 2011-12:5 2013:3 2014:1?

TESCO-Zsömle
(félisten)
Két aprósággal egészíteném ki a mondandód, ha szabad.
A Vettellel szembeni ellenérzések egy részét a RB talán kicsit túl erős marketingje is nyomja, illetve minimum tudat alatt dolgozik az emberekben (akik látták) a 2010-es év, amikor elég csúnya dolgokat műveltek Webberrel. És itt elsősorban arra gondolok, amit Marko a törökországi csattanás után rendezett...
Emellett ugye az ember mindig szeret a gyengébbnek, a rászorulónak szurkolni. Alonso pedig tökéletesen megfelelt idén ennek a szerepnek. Gyakran a szerencse és az ellenfelek technikai és szerelői hibáiból kifolyólag elért top 5 helyezésekkel sikeresen megszerezte, majd elég sokáig meg is tartotta a VB-elsőséget. Tette ezt egy ilyen szoros mezőnyben, ahol gyakran még a top5-be se fért volna be, ha az autók erősorrendjét felállítják...

kukinyo
(addikt)
Jól haladunk.
Még 1 hónap és ott tartunk, ha nem Alonso ül a Ferrariban, talán még a HRT is elverte volna őket.
Hagyjuk már ezeket a felesleges eszmefuttatásokat.Pontosan az nyer minden évben, aki a legjobban megérdemli.Bár azért egy pici szerencse sem árt.
[ Szerkesztve ]