Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Brandynew #50203 üzenetére
A sima Osram +100% (Night Breaker Silver) állítólag jó kompromisszum.
Nekem volt +150% és +200% is, hamar meghalt mindkettő, természetesen minden esetben későn derült hogy meghalt, egyikkel ráadásul autópályán. Azóta meguntam és spúr Ultra Life van.
Fontos adalék, hogy a Focus MK1 generátora extra feszültséggel kínál meg mindent, így az izzó még kevésbé bírja (cserébe persze jobban világít), az MK2 talán már nem ilyen.
Make Asia Great Again!
-
válasz molnarpeter #50204 üzenetére
Pfúj, azt inkább ne. Az egy fostos Microsoft webframework, szerencsére megbukott.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz Alyx01 #50567 üzenetére
Váltó az ilyen volt az én 2002-es 1.4 Focusomban is. Mármint a régi váltó bizos ilyen volt benne, annak a nyelestengely csapágya meghalt. De úgy emlékszem a cserélt "új" bontott váltóval is ilyen. A hátramenetben nincs szinkron, nem feltétlenül állnak úgy a fogaskerekek, hogy bemenjen, általában érezhető is egy plusz kattanás amikor berakod, akár kicsit reccsenhet is ilyenkor.
Ugyanaz az IB5 váltó van a tiedben is, mint a régi Focusokban, csak kisebb módosításokkal, az újakon pl elvileg van leeresztő. Ha sok a km (200e+) az autóban akkor érdemes lehet mintát venni és annak függvényében cserélni a váltóolajat. Az enyémben lehet elfolyt, mert találtam egy 10+ éves szervizes papírt, hogy szivárgott a váltóolaj a féltengelyeknél, aztán 10 év alatt olajhiányban megmakkant, tavaly nyáron kellett cserélni, mert már olyan hangon vonyított, mint a régi Ikarus buszok.
Make Asia Great Again!
-
válasz DeFranco #50574 üzenetére
Ha nem áll jól, s erőből betolod, nagyot reccsenhet. Nyilván ez nem jó. Legjobb szerintem felengedni a féket s gurulni pár millimétert, s aközben rakod rüvercbe. Nekem már az oktatóm is így tanította anno.
Egyszer volt egy olyan esetem, hogy Budakeszin az emelkedőn a lámpánál az istenért nem vette be a váltó az 1-est. Sosem volt ilyen és azóta sem, néztem is hogy akkor most wtf, kicsit gurultam hátra, aztán sikerült, a mögöttem lévő biztos beszart, mondjuk én is.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #50650 üzenetére
Focus után hasonló kategóriában valószínűleg minden imbolyog, mert anno nagyon jól sikerült a futóműve. Pár hete két H Astrát is vezettem, és eléggé imbolygósak voltak a Focus MK1-hez képest (meg más szempontból is volt "baj"), egy élmény volt visszaülni a Focusba. És akkor te meg egy SUV-ba ültél át, az végképp imbolyog. De gondolom az úthibákat sokkal jobban kezeli. Bár számomra a Focus MK1 abban is jobbnak érződött a H Astrához képest, ami elég paradox módon hangzik, de lehet tényleg ennyire jó a futóműve.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #50660 üzenetére
És még az is relatív imbolygós a Focus MK1-hez képest? Akkor a magasság ennyire számít. Habár az imbolygás nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz az úttartás vagy felborulsz. Lásd (youtube alert!) Citroën 2CV, alias kacsa.
Make Asia Great Again!
-
-
válasz radi8tor #51073 üzenetére
Inkább polgárnyuvvasztó. Nekem ezekről mindig az jut eszembe, hogy mióta népszerűek lettet ezek az értelmetlenül túlméretes autók, azóta iszonyatosan megnőttek a halálos gázolások számai is USA-ban.
Pedig ez csak egy F-150, egy kicsike. S szeretem ezeket az autókat. Csak olyan mint a zsiráf: szép-szép, de otthonra nem kéne, főleg nem mindenkinek.
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #51128 üzenetére
LOL, és mellette Hyundai Coupe GK FL2 2.0 literes, az is egy nagyon jó autó. Öcsémnek volt utóbbi autója pár évig, csak eladásra került, s azóta az én Focusom használja, ami ugyanolyan, mint a cikkben lévő, csak facelift utáni. Enyémben sincs utasoldali légzsák. Egyre jobban szeretem ezt az autót, sose fogom eladni. Csak majd leadni.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz molnarpeter #51222 üzenetére
Egyébként azt jó lenne tisztázni, hogy ezeknek a Duratecre átnevezett 1.8-as, 2.0-s Mazda L8 motorok megnövekedett olajfogyasztása pontosan mitől van, s gyűrűzés után véglegesen megszűnik-e a probléma. Pl a BMW M54-es motorjainál a gyártó spórolt a gyűrűkön, s ezért eszik egy idő után az olajat, de ha meggyűrűzik jól, akkor soha többé nem lesz vele baj.
Mert én úgy tudom, hogy az extra olajfogyasztás egyik oka, hogy nem megfelelő olaj kerül a motorba vagy túl ritkán cserélik, de ez minden motorra igaz. Tehát júzer errorra ez érzékenyebb? Pl a Toyota régi 1.33-as motorjánál is hasonló probléma van, de ott egyértelműen júzer error szokott lenni, mert nem a szokásos olajjal kell neki, hanem vékonyabb, bár úgy rémlik a gyártói előírás se volt megfelelő, sőt, talán nem is létezett akkoriban még olyan vékony olaj. A másik oknak meg azt hallottam, hogy nem forgatják le a motort eleget, s ebből következik valamilyen mechanizmus által az olajfogyasztás, de ez sem egyértelmű pontosan hogyan.
Make Asia Great Again!
-
Szilentek! A jóféle hátsó futómű hátránya, hogy mivel nem sima csatolt lengőkar, így 2 szilent helyett van vagy 22. Nálam cserélve lett a szilentek nagy része, később kis segéd-lengőkarok is, mert így néztek ki:
Arra is figyelj, hogy hátul hajlamos az egész levelesre rohadni, nálam is jól láthatóan rozsdás volt, amikor hozzám került, de nem vészes:
Később kapott már alvázvédelmet, habár elég budget opciót, így lehet sokat nem ér.
Elöl csak sima Macpherson van, de nálam az is elvileg rottyon már évek óta (de csak tavaly derült ki), még nem cseréltettem, ott konkrétan új lengőkarok kellenek, mert többe kerülne kinyomni belőlük a szilentet vagy nem is lehet. De hamarosan eljön ennek is az ideje. Mondjuk útról nem akar leesni így sem, de indulásnál, váltásnál néha van egy viszonylag hangos koppanás, amikor megindul a kasztni, lehet a nagy lógás miatt van.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #51350 üzenetére
Ha nem cserélsz váltóolajat, akkor váltót kell. Nekem 200e-nél kellett (IB5, mint neked), szóval az élettartam kenés azt jelenti, hogy addig jó, amíg csapágyasra nem kopik. Az a 27e km gondolom 270e akart lenni. Csoda hogy megy még, ha sose cserélték. Én úgy tudom 100e km-enként kéne.
Maga a váltóolaj cseréje leeresztőcsavar híján nem egyszerű, ahány ember, annyiféle módszer. Valaki szerint ki lehet szívni valahogy, más szerint a féltengelyéknél kifolyatható, megint más szerint lyukat kell rá fúrni, stb.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
-
válasz lezso6 #51815 üzenetére
Összevetésként egyébként az 1.6 Ti-VCT még mindig sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható, mint bármelyik hasonló a benzines H Astra motorok, pedig az Opel elvileg olcsó kéne legyen. Gondolok itt a Twinport (Z14XEP) és VVT (Z16XER) motorokra, családban vannak ilyenek.
Make Asia Great Again!
-
Focus mk1-ben ti hány km-enként cseréltek gyertyát, trafót? Ebben ugye még ha jól tudom egyszerű tranzisztoros gyújtótrafó van, ami ciklusonként kétszer is gyújt, tehát jobban kopnak a gyertyák meg a trafó.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz diablo1984 #52037 üzenetére
indítás után 10-15mp-ig amíg "dúsít" eléggé kotlék hangja van, mintha dízel motort ötvöznénk lassan forgó terménydarálóval
Ez nem inkább a kenés hiánya, amíg hideg az olaj? Az összes autó ilyen, csak valamelyiknél durvább szelephang van.
Make Asia Great Again!
-
Én a 1.4-es változatba 8000-10000 körül a Mannol 7077 típusút szoktam, az tud minden Ford specifikációt, szóval az 1.6 Ti-VCT-hez is jó elvileg.
Rákeresetem, az 1.6 Ti-VCT motorhoz hivatalosan WSS-M2C948-B vagy WSS-M2C913-C specifikációt kell tudnia a motorolajnak. Tehát a fenti Mannol 7077 jó. Vagy bármi ami tudja az említett specifikációt, ez a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #52275 üzenetére
Azért az kemény. A légszűrő cseréjének halogatásásval csak annyi gond lehet, hogy legfeljebb nem kap a motor annyi levegőt, nem? Biztos ez is valami buta környezetvédelmi döntés, mint a károsan hosszú olajcsere periódus.
Én a saját kis Focusomban az olajjal együtt szoktam cserélni a légszűrőt, a gyári előírás ennek asszem cask fele, szóval 2x sűrűbben cserélem.
Make Asia Great Again!
-
Na, ez talán jobb, mint egy Focus RS.
DESTROYING Brand New Ford Escort RS Cosworth! // Nürburgring
Make Asia Great Again!
-
Ja, ezt anno én is megszívtam, azt hittem elromlott a klímakapcsoló, úgyhogy hónapokig rugdostam szegény középkonzolt, hogy kapcsoljon már ki a klíma. Az 1.4-est nagyon lefogja, olyanokat kell kuplungolni elindulásnál, mint a fene.
Ha már itt vagyunk, bekapcsolt klímával gázelvétel után nálatok is úgy leesik a fordulatszám, hogy beleremeg a kasztni? De csak pár másodpercre, aztán visszamegy normál alapjáratra. Állandóan csinálja, ennyire lassú az alapjáratot vezérlő elektronika, vagy mi a franctól lehet?
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz DeFranco #52481 üzenetére
Oh, köszi a tippet! Nálam is intenzív a kasztniremegés fékezés közben, amikor már kinyomom a kuplungot. A fékrásegítés is elektromos? Én is észrevettem, hogy az elektromos rendszer terheléséhez (is) van köze, mert pl ablakemelő megnyomásánál is leesik a fordulat. Sőt, a sima ventilátor bekapcsolásánál is.
Lehet új akksit meg kéne próbálni. Télen már volt vele gond, de az inkább a több hetes állás miatt, az normális. Mert egyébként mindig pöccre indul az autó.
Másik probléma lehet a motortartó bak, mert (normál, nem beesett) alapjáraton is szemmel láthatóan remeg a kormány, bal tükör. A váltó mondjuk egyáltalán nem. De a lényeg, hogy ez jelentősen felerősíti a problémát, ami lehet új korában is jelen volt, csak most az elhasználódott bakok miatt jobban átmegy a kasztnira.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz CartmanLand0 #52680 üzenetére
Benyomott kuplungnál nyekergés / vonyítás az elvileg kinyomócsapágy. A hátramenet azért reccsen, mert túl erős vagy. Néha megesik hogy nem megy be rendesen hátramenetbe, ilyenkor kerepelő hang van, s nem mozdul az autó, gyakorlatilag üresben marad. Vagy kisebb-nagyobb erővel berakod, de reccsen egy szépségeset. Érdemes finoman bánni vele, ha nem megy be, akkor teszel egy 3-ast vagy bármilyen másik szinkronizáló fokozatot, s be fog menni a helyére a hátramenet.
Make Asia Great Again!
-
válasz tiamat031603 #52787 üzenetére
Nekem is csinálja, Focus MK1 1.4-es motorral. De lehet ez normális, a bowdenes gázpedál ilyen, lehet rugózik egy kicsit, amikor letaposod. Vagy rossz a motortartó bak / futómű valami, a lényeg, hogy a terhelésváltozásnál kottyan egyet. Nálam a motortartók körül biztos van gond, mert alapjáraton jól láthatóan remeg a kormány meg a bal tükör. De a váltó pl érdekes módon egyáltalán nem.
Make Asia Great Again!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest