Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) PuMbA


PuMbA
titán

Érdekes lesz látni az NVIDIA driver CPU igényét, ezt használva. Az RTX4090 teljesítménye kilőhet az egekbe, ha tényleg nagy mértékben csökkenti a CPU terhét. Az AMD-nek van erre valamiféle megoldása az RX7000-es szériában, ha jól tudom.

[ Szerkesztve ]

(#2) djbb534 válasza PuMbA (#1) üzenetére


djbb534
tag

gondolom sok embernél van cpu limit akinek 4090 van a gépébe :U

the way it's meant to be played

(#3) PuMbA válasza djbb534 (#2) üzenetére


PuMbA
titán

Ma a CPU limit az egyik legnagyobb probléma, még ha csúcs procid is van :) Nézd meg a DigitalFoundry teljesítmény elemzéseket, ahol mindezt bemutatják. Például a Star Wars: Jedi Survivor használ 4-6 magot és ennyi, hiába van 120 magos procit, akadozások vannak. Last of Us Part 1 is kegyetlenül CPU igényes úgy, hogy állsz egy sikátorba és nézed a falat. Sajnos brutálisan alulhasználtak a CPU-k a rossz játékmotorok miatt, így bármi hatalmas segítség.

[ Szerkesztve ]

(#4) djbb534 válasza PuMbA (#3) üzenetére


djbb534
tag

Én 4k ban játszom 4080/12900KS Last of Us-nál sincs 30%nál több a cpu usage

the way it's meant to be played

(#5) PuMbA válasza djbb534 (#4) üzenetére


PuMbA
titán

Star Wars Jedi Survivor PC Review: The Worst Triple-A PC Port of 2023... So Far

Itt egy jó példa. Core i9-12900K és RTX4090 alacsony felbontásról 4K-ra felskálázott grafika és 60fps alatt vagy. Nevetséges CPU kihasználtság.

#6 djbb534: Jaja, de te nem tudsz ellene mit tenni. Manapság a játékok többsége nincs jól megírva és ez nem lesz jobb a jövőben sem, hiszen a játékok komplexitása már most is az egekben van :) Bármilyen CPU-t felszabadító DirectX segítség nagyon jól fog jönni.

[ Szerkesztve ]

(#6) djbb534 válasza PuMbA (#5) üzenetére


djbb534
tag

Ezt már láttam. De ez egy sz@rul optimalizált játék, azért fut így mert sz@rul van megírva...

the way it's meant to be played

(#7) CJ4567 válasza djbb534 (#4) üzenetére


CJ4567
veterán

Alacsony összesített CPU kihasználtság mellett is lehetsz CPU limites.

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#8) Graob160 válasza djbb534 (#6) üzenetére


Graob160
csendes tag

:R :R

Üdv Graob160

(#9) djbb534 válasza CJ4567 (#7) üzenetére


djbb534
tag

Értelek, biztos van ilyen valami xtreme ritka esetben. Én még nem ighazán találkoztam a jelenséggel

the way it's meant to be played

(#10) PuMbA válasza CJ4567 (#7) üzenetére


PuMbA
titán

:K Alacsony CPU kihasználtság lehet a miatt is, hogy egyik mag vár a másikra, hogy befejezze a feladatát, aminek az eredményével tovább fog dolgozni, illetve adatra várás miatt. Az sem mindegy, hogy mennyire optimálisan megírt szoftver fut a CPU-n és hány magra skálázódik, tehát nagyon sok a változó. A CPU kihasználtságból önmagában semmire se lehet következtetni.

[ Szerkesztve ]

(#11) CJ4567 válasza PuMbA (#10) üzenetére


CJ4567
veterán

Magonkéntiből valamennyire lehet, de az összesített általában sok mindenre nem jó. :)

No Sana No Life

(#12) Duck663


Duck663
őstag

Ha valakinek RX7000 VGA-ja lenne. [AMD RX7000 Series]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#13) PuMbA válasza Duck663 (#12) üzenetére


PuMbA
titán

Következő kérdés, hogy vajon milyen hamar kezdik el használni a játékokban a Shader Model 6.8-at. Remélhetőleg minél gyorsabban és akkor kiderül, hogy csodaszer lesz-e.

[ Szerkesztve ]

(#14) Duck663 válasza PuMbA (#13) üzenetére


Duck663
őstag

Lehet lesz 1-2 demo, amiben majd megmutatják mennyire jó, de amúgy szerintem évek. Új hardver kell hozzá, nem fog a fél világ rohanni új hardvert vásárolni!

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#15) Hellwhatever válasza djbb534 (#9) üzenetére


Hellwhatever
aktív tag

Folyamatosan találkozol vele csak nem veszed észre.

CPU limit szempontjából a kihasználtság mértéke nem mérvadó, csak a legtöbben sajnos nem tudják a helyesen értelmezni amit látnak.

Ezért is ringatják sokan hamis nyugalomba magukat azzal pl. hogy nincs is rendesen kihasználva az az öregecske 4/8-as i7 6700K mert sose teker 100%-on, ergo minden ami ennél erősebb az fölösleges mert úgyse gyorsíta semmit. Közben a valóság kicsit mást mutat.

[ Szerkesztve ]

(#16) bitblueduck válasza PuMbA (#10) üzenetére


bitblueduck
senior tag

nem kell ezt túlgondolni, hogy szálak közti függőség.
ha van 16 autód és 1 sofőrt alkalmazol akkor max 1 autó fog menni egyszerre. 6-7% lesz a kihasználtság aztán valamiért mégsem pörög a biznisz :P
szóval elég, ha csak egyszálúra van tervezve egy funkció.
meg ez a dx dolog akkor segít, ha a grafikus munkamenetben van a szűk keresztmetszet.
ha a falat nézve is CPU limites akkor felmerülnek kétségek, hogy ez mennyire segít, de ne úgy legyen.

[ Szerkesztve ]

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#17) b. válasza PuMbA (#3) üzenetére


b.
félisten

A CPU limit/ kihasználtság főleg az Ampere dizájnt érintette.
Az Ada már nem annyira érzékeny rá. Mondjuk a a 3D Ryzenekkel gyorsul a legtöbbet az Nvidia architektúra.
Úgy gondolom ez majd a kártyák terhelését segít optimalizálni. Viszont az RDNA3 nak szerintem többet fog adni az aszinkron mód, Nvidiának pedig a Wave Matrix jöhet jobban.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#18) hapakj válasza PuMbA (#3) üzenetére


hapakj
aktív tag

Valszeg akik vacak CPU oldali kódot írnak nem fognak kapkodni ezután a feature után sem :D

(#19) Sub-S


Sub-S
senior tag

"A hardverek tekintetében a támogatás ezúttal nem lesz túl széles a támogatás" - pedig itt van támogatás bőven :D

[ Szerkesztve ]

(#20) Pikari válasza PuMbA (#3) üzenetére


Pikari
őstag

Már az is gyakorlatilag űrtudomány, ha kettőnél több magot bármekkora hatékonysággal ki bírnak használni a játékok. A legtöbb eleve csak egy magot fog tekerni, és ez még jó ideig így is fog maradni. Nem érdemes arra számítani, hogy ez változni fog bármikor a következő években.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#21) Pikari válasza Hellwhatever (#15) üzenetére


Pikari
őstag

Az ilyen egyéneknek érdemes lenne talán azt javasolni, hogy nézzék meg a gpu kihasználtságot (már azokon a rendszereken, ahol ez lehetséges), az alapján tisztább képet tudnak kapni arról, hogy mennyire cpu limites a játék.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#22) PuMbA válasza Pikari (#20) üzenetére


PuMbA
titán

"A legtöbb eleve csak egy magot fog tekerni, és ez még jó ideig így is fog maradni."

Ma már ez biztosan nem igaz. Minden mai játék 4 magot jól megteker, ha megnézzük a magonkénti CPU használatot. A legtöbb mai játék 2-4 magon el sem indul vagy csak 1-2 fps-t kapsz ennyivel. Amit beszúrtam videót, az a Digital Foundry csatorna tesztelt nem rég 2-4-6-8 magokat pár mai játékban.

[ Szerkesztve ]

(#23) Sub-S válasza PuMbA (#22) üzenetére


Sub-S
senior tag

"2 magon vagy el sem indulnak vagy 1-2 fps-t kapsz." - ezt azért nem kell komolyan venni...

Erre átszerkesztve már teljesen komolytalan:
"A legtöbb mai játék 2-4 magon el sem indul vagy csak 1-2 fps-t kapsz ennyivel"

[ Szerkesztve ]

(#24) Pikari válasza PuMbA (#22) üzenetére


Pikari
őstag

Nem az aaa csodákra gondoltam, hanem a csökkentett habzású iterációkra, amik az egységsugarú userek színe elé kerülnek. Azok elég ritkán vannak normálisan threadolva. Mentségükre legyen szólva, hogy a legtöbb esetben ezek nem is igénylik ezt, de néha előfordul, hogy semennyire nincs optimizálva, aztán emiatt egy-egy gyengébb gépen képesek beesni 25 fps alá.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#25) PuMbA válasza Pikari (#24) üzenetére


PuMbA
titán

Az lehetséges. Én garázs játékokkal nem játszok, főként AAA.

Sub-S: A Jedi Survivor 4 maggal crash-el. Csak 6 maggal tudsz egyáltalán játszani vele :) Ezen kívül igazad van, túloztam, a játékok egy jó része még mindig elindul, megy 4 magon, bár a legújabbak többségéről azért nincs sok infóm.

[ Szerkesztve ]

(#26) Pikari válasza Sub-S (#23) üzenetére


Pikari
őstag

Valószínűleg az aktuális AAA felhozatalra gondolt, ha a játékok szóba kerülnek, abból a szemszögből szoktak közelíteni a témához.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#27) Sub-S válasza PuMbA (#25) üzenetére


Sub-S
senior tag

"Csak 6 maggal tudsz egyáltalán játszani vele" - ezt mondjuk azért sem akarom elhinni mert a hivatalos követelmény szerint is elég a 4 mag.

"Ezen kívül igazad van, túloztam, a játékok egy jó része még mindig elindul, megy 4 magon" - ennél még igazabb az az állítás hogy valójában a 4 és 8 mag között nincs is olyan nagy különbség. ;)

(#28) PuMbA válasza Sub-S (#27) üzenetére


PuMbA
titán

Ami talán jövőbe mutató, hogy például az 1-2 hónap múlva megjelenő Starfield esetén is 6 magot írtak a minimum gépigényhez, szóval én arra számítok, hogy hamarosan, illetve gyakorlatilag ettől az évtől kezdve már nem a 4 mag, hanem a 6 lesz a minimum AAA játékoknál.

A Digital Foundry-nál nem ment 4 maggal (HT nélkül) a Jedi Survivor: [link] , azóta lehet már megjavították :)

[ Szerkesztve ]

(#29) zseko válasza Sub-S (#27) üzenetére


zseko
veterán

A Battlefield 5 ajánlott gépigénye Ryzen 3 1300X / 12 GB RAM / RX 580 8GB.

Na most, ezzel szemben az igazság meg az, hogy ezzel a procival (és gyakorlatilag az összes sima négymagos procival, intel, amd, mindegy) a játék élvezhetetlen. Nekem Ryzen 3 1300X procim, 32 GB ramom és Vega 56 videókártyám volt, megvolt a 80fps 1080p-ben, ja, csak éppen mellette akkora laggal és akadással, hogy semmi értelme nem volt játszani. Gyakorlatilag teljesen mindegy mit állítottam, semmi nem változott semmitől. Ugyanannyi fps-em volt 1280-on is, mint 1920-on, akár low-on akár ultrán. Már a menüben 90%-on pörgette a procit, felbontásváltás sem ért semmit, a hang is szakadozott, elment, és random időnként kivágott a p.csába a játékból.
Annyit tudtam csinálni, hogy felvettem a felbontást 4k-ra, így ugyan 40-45 fps volt csak, de a lagok megszűntek.

Aztán vettem egy Ryzen 2600-at, és utána úgy volt 80-100 között az fps (1080p-ben), hogy nincsenek akadások.

És ez még (már) nem is egy mai játék.

HR24.hu

(#30) Dtomka


Dtomka
veterán

Ez örvendetes hír, amúgy elképesztő az UE5 képessége.
Ajánlom az alábbi csatornát aki kíváncsi, hogy fognak kinézni a jövő játékai:
[link]
Ebben videóban megemlíti, hogy a köv Tomb Raider is UE -ben fog készülni.
[link]

(#31) GEIL válasza djbb534 (#4) üzenetére


GEIL
addikt

:DDD :K :Y

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------

(#32) djbb534 válasza GEIL (#31) üzenetére


djbb534
tag

Rosszul gondolod :N

the way it's meant to be played

(#33) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Biztos, hogy az új SM is a ma legújabb GPU-kra lesz limitálva, nem csak az AV1 kódolás?

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.