Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59755) H.Ezredes válasza Anaren91 (#59752) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Teljesítményben ~2-3% nagyjából ~10Le / 20Nm amit számíthat az én esetemben ( most olyan ~430Le / 850-900Nm és erre jöhet ez a kis plusz ) Persze az is számít, hogy nagy legszallitasa van a turbonak és szívja is befelé rendesen... Minél kissebb az ellenállás annál hamarabb pörög fel a turbó és ugye még teljesítmény növekedés is lehet főleg, hogy a papir szűrőn meg egy plusz szivacs is van. Ilyen nagy tuning mellett be kell rakni mert egyszerűen a papír szűrő nem elegendő. Ezeket a szűrőket használják a világon mindenhol. Takaritani kell 8-10 ezrenkent és kész...Van olyan ismerős aki 100E km-t megtett vele és nem ment tönkre a legtomegmero és a turbo se... Eddig papír szűrő volt bent most ki akartam ezt próbálni. Igazából majd száraz úton tudom kipróbálni normálisan mert ma esőbe mentem haza. Vízen meg úgy elforgatja a gumit mint a szar...

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59760) H.Ezredes válasza Clapaucius (#59756) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ezt,hogy szeretnéd kivitelezni ? Itthon a legolcsóbb is 6,5M Ft.... És onnantól felfelé mennék csak az árak. De kint se sokkal jobb a helyzet a legolcsóbb is átszámítva ~ 5,7M Ft Amiben van Km és biztosan bele kellene költeni rögtön a vásárlás után,hogy nyugodtan tudd használni.... Arról szó sem esik,hogy ki kell menni érte haza kell hozni be kell papírozni ami még bőven plusz költség . Abban az ársávban amit írsz kb lehetetlen autót találni főleg olyat mire ne kellene / lehetne rögtön ellocsolni egy szemmel látható összeget vásárlás után. A 8HP váltók nagyon jók egyébként le kell cserélni időben az olajat és meghálálja.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59848) H.Ezredes válasza Anaren91 (#59847) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Én meg kicseréltem hátul a 2 toronycsapágyat mert a 2 éve cserélt balos úgy szét szakadt,hogy ilyet én még nem láttam..... De még így is mindenhol eljöttem vele gond nélkül.... Azt nem mondom,hogy nagy tempóról féktávon nem kellett gépészkedni mert nem volt stabil a hátulja de nem esett le sehonnan így sem.... Közben megjöttek a Strongflex hídház szilentek akkor már azokat is kicseréltük. Most minden kanyart egy 10-20km/h-val legalább többel tudok bevenni és stabilabban mint eddig bármikor.





►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59851) H.Ezredes válasza Anaren91 (#59850) üzenetére


H.Ezredes
őstag

1. Anyaghiba
2. Jó Magyar utak

A jobb oldalinak igazából nem volt baja. Bár az is benne lehet,hogy a jól karbantartott utak megfárasztják.... Az autó használva van rendesen biztos az is számít,hogy nem 50 tempomattal közlekedek vele. De teljesen gyári kerék van rajta nem defekttűrő gumikkal.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59853) H.Ezredes válasza Anaren91 (#59852) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Amíg szét nem szakad nincs jelenség. A gumi tartott az alu tartott addig amíg körbe le nem szakadt.... Onnantól megszűnt a csillapítás és ha olyan úthibába mentél bele fel-fel koppant...

Egy kis érdekesség.

E71 X6 30sd ( 286Le) üresen 2200Kg +
Sofőr 120Kg
Utas 95Kg

Stage1 Downpipe. Minden más gyári és 27C-ba mértük.

100-200 korrigált idő 19,44s
alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

402m 14.44s

alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

Ezek elég korrekt ídők főleg úgy,hogy iszonyat nehéz az autó és amúgy egy normál átlag sofőr ~80-90Kg. + gyakorlatilag füstmentesen tudja ezt....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59874) H.Ezredes válasza windlord (#59873) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Pl 751-es cikkszámú BTW Germany nem a 210 Korens Koreai lom....

#59870
Anaren91

A C-s motorkódban voltak extra láncszakadások. Mindenképpen kell vezérlést cserélni és csapágyakat cserélni ha a sok a km Plusz a többi járulékos dolg mint a szívósor takarítás / hengerfej koksztalanítás / hűtőkazetta takarítást / turbó felújítás stb stb

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59883) H.Ezredes válasza Anaren91 (#59870) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Az általad írd összegben pl ezek benne vannak simán...

[link]
[link]
[link]
[link]

De most így ezek hirtelen... Mind 2,5 alatt van. Kis alkuval és vásárlás utáni ráköltéssel mindegyik 2,5 körül mozoghat így szerintem van olyan amit érdemes lehet megnézni. Nem rosszak az N47-ek csak sok a ruppótlan aki nem akar költeni és nyavajog ha elszakad a lánc... Aki kicserélteti meg megcsináltatja annak érdekes mód nincs baja ezzel a motorral.... Mint ahogy tesóm is 2 éve tiltáson nyúzza az N47-et ~210Le és nincs baja pedig 380E Km van benne. Persze ki van cserélve a lánc csapágy ki van takarítva a szívósor hűtőkazetta stb.... Szóval jó motorok ezek ha költ rá az ember.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59886) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Elkészült egy újabb paripa.

F15 X5 N57N 30D ~200E Km

Teljes vezérlés csere
Nyugvó csapágyak / hajtókar csapágyak cseréje
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Hűtőkazetta takarítás
Olajszűrőház tömítések cseréje
Vízpumpa / termosztát / műanyag vízcsőcsonkok cseréje
Turbófeltöltő felújítás
Folyadékok cseréje. Első diffi olaj / váltó olaj / osztómű olaj cseréje
Első féltengelyek cseréje
Motortér takarítás
Egyéb karbantartások





►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59903) H.Ezredes válasza #65537792 (#59887) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Köszönjük :) Tervezett karbanatartás volt. Pontosan tudta. 2 éve mielőtt még megvette elmondtuk 200E Km környékén mivel kell számolni.

#59888 FIREBLADE78

Az autó értékének ~20%-a. Nem. Melegvizes mosóval van kitakarítva.

#59889 szimi57

Dehogynem

#59890 Chrys_

Persze még mindig azt mondom,hogy 200-250E Km között meg kell csinálni ezeket. Aki 200E Km alatt van és meg akarja tartani úgy,hogy nyugodt legyen és használja is az ~200E Km körül csináltassa meg.

#59891 KAMELOT

A tulaj eszébe nem jut,hogy nyitogassa a motorteret. Hozza hozzánk 10 ezrenként olajcsere akkor minden ellenőrizve van. Természetesen ha jelezne azért,hogy kér hűtőfolyadékot / olajat akkor töltene rá de nem kell így nem nyitogatja..... Megy évi több mint 30E Km-t nem nyitogatni akarja hanem azt akarja,hogy legyen rendben és rendben is van....

#59896 cOxeR

Nálad azért más. A legerősebb szívó motor van bent az is tuningolva és a legkönnyebb karosszéria kombó :D Úgy azért más.....

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#59985) H.Ezredes válasza Carlytoo (#59984) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Amire szintén legalább annyit rá kellene költeni ,hogy olyan legyen amilyet alap esetben akarnál.... :D

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60028) H.Ezredes válasza chess001 (#60027) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Pedig jogos felvetés is lehetne... Mivel az átalakítások 80-90%-a kimerült abban, hogy rarakjak a lökösöket és ennyi.. Pedig más a lengéscsillapító más a rugó vastagabbak a stabilizátor rudak is más a kormány, ülések, lábpihentető, küszöb burkolatok más a felni vagy ugye spoiler a csomagtér fedélen. Az újabb típusokon m sport fék is van ugye.. Szóval van pár dolog ami más... E46-nál még a lengőkarba lévő gömbfej is más. Szóval sokaknak ezért nem mind1, hogy gyári vagy sem...

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60031) H.Ezredes válasza chess001 (#60029) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Szerintem nem erre gondolt. Szépen meg van csinálva az az autó. Azért írtam,hogy jogos felvetés lehetne de nem itt. De ettől függetlenül rengeteg olyan autó szaladgál az utakon amire ráraknak 2 lököst és M csomag :D És akkor jön a képbe még egy extra dolog ha elve sport futóművel / kormánnyal / üléssel kérik és arra rakják rá a lökösöket utólag mert az úgy már jó is tud lenni.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60082) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Elkészült egy újabb paripa. A szokásos dolgokat elvégeztük rajta és most lehet nyugalomba használni.

F07 N57N 530XD 168E Km

Olajcsere összes szűrővel
Első diffi olaj / váltó olaj / osztómű olaj / hátsó diffi olaj csere
Hűtőkazetta takarítás / műanyag vízcső csonk csere új hűtőfolyadék
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Stage 1 ~ 306Le / 630Nm / EGR OFF






A tulaj boldogsága mindent elmond nekem :D

"Helló
Van egy új kocsim 😂
Olyan mintha párszáz kilóval könnyebb lenne
A váltások meg sokkal finomabbak lettek
Eddig ennyit vettem észre
A fogyasztásról még nem tudok mit mondani mert a hazafelé út nem annak optimalizásáról szólt... 🤷‍♂️😂
kb ilyet szerettem volna. Most sokkal könnyedebben indul meg nem gondolkodik annyira. Eddig is imádtam az autót de most főleg. 🙂"

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60090) H.Ezredes válasza Ck. (#60089) üzenetére


H.Ezredes
őstag

A motornak és a tulajnak ez a hosszútávú érdeke. A lerakod ott szivosor miatt nem fog kigyulladni mivel a lezárt EGR se fog edurranni.... Plusz ilyen értékkel nő a fogyasztas... Azzal pedig nem a karosanyag csökken.... Kitakaritva és kiirva soha nem fog leretkelidni nem fog többet csökkenni a teljesitmeny emiatt nem is fog megnoni a fogyasztas. Több ügyfél van aki Nemetországban, Ausztriában vagy epp mas országban használja az autóját helyi rendzaammal. Hivatalos vizsgán mindegyik auto teljesíti az osszes normát... De mindenki maga dönti el neki mi a jó.... De ez olyan dolog, hogy még a Német markaszerviz se foglalkozott vele mikor garanciaba EGR-t csereltek az egyik ugyfelnek...

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60111) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60107) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Az egész autógyárakat kellett volna lehúzni a WC-n mint a huzat az alapján amit mondasz. [link] [link] " A BMW azt közölte, hogy “tévedésből” került hibás szoftver kocsijainak ezreire." Ugyan már.... Gyárilag elcsaltak mindent az autógyártók és egy szaros EGR-en megy a rugózás???? Ez teljesen szánalmas.... Amikor le van rakódva minden és jelentősen többet fogyaszt az autó és mellette gyengébb is az nem okoz magasabb károsanyag kibocsátást ???????????? A magasabb fogyasztás / szarabb hatásfok mellett javul a károsanyag kibocsátás ??????????? Azoknak a tulajoknak akiknek literekkel kevesebbet eszik a takarítás után az autójuk azoknak mennyivel nőtt a károsnyag kibocsátásuk a lerakódás és a többletfogyasztás miatt ??????? Az nem számít??? A saját szarját megetetve a motorral hosszútávon nem csökken hanem pont nő minden érték. De persze az autógyártókat ez nem érdekli mert nem írnak elő semmit,hogy takarítsd ki X Km után. Ahogy a BMW szerint minden olaj lifetime. A BMW,hogy mondhatja meg,hogy lifetime a váltó olaj mikor a ZF aki gyártja azt mondja 80-120E Km között cseréld le !!! Ez lenne a lifetime ?????? Eddig tervezik az autót ??????? Vagy egy olajcsere periódus jó 25-30E Km megtételére ??????? És 2 olajcserénként cserélj levegőszűrőt 50-60E Km után ? :DDD Benzinesbe a hugy 5W30-as olajat kitalálja a gyár és egy ÚJ tesztautó amiben van pár ezer Km ha meghajtod felzabálja a motorolajat liter számra..... Mert,hogy ezeket látom tapasztalom.Normális aki ezt az agyament f@szságot kitalálta ???????????? Persze csodálkozás van,hogy elkopik a csapágy / lánc/ turbó és úgy minden szétmegy. Egyébként meg egy normális autót nem tud összerakni a gyár mert mindegyik tesztautóban valami elszállt majd random életre kel.. Vezetés támogató rendszer / idrive / lámpa / vagy az egész idrive panel amin vezérled a lengéscsillapítót / szineződik / kopik a vadonat új bőr stb stb. De gondolom minden tesztautó egy széthajtott szar 1-2-3E Km-el. De van ügyfelem aki a BMW-nél dolgozik a Kelet-európai garanciális részlegen igen magas pozicióba és ő is mesél érdekes dolgokat és számtalan olyan ember aki a BMW-nek gyárt alkatrészt. Inkább rakjatok rendet a saját házatok táján :R . Amikor egy Németországi BMW márkaszerviz sem basztatja az EGR-t amikor egy Német hivatalos TÜV vizsgán átmegy EGR nélkül hibátlan értékkel az autó addig felejtsük már el ezeket.... És majd ha nem mindneféle elcsalt mérésekkel hozzák a régebbi autók az értékeket majd akkor legyen emiatt magyarázás.....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60123) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60117) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Pontosan ilyen tévedésből került fel az EGR kikapcsoló szoftver is :C Már,hogyne lettek volna elcsalva. Nem hozták azokat az értékeket az autók amiket kellett volna + volt olyan autógyártó akinek a szoftvere pontosan tudta mikor mérik így aszerint működött.... Vagy ezt te hogyan hívod ????????????? Ez is véletlen tévedés ? Nem irreleváns mivel ezekkel van probléma. Az EGR meghibásodása miatt volt rengeteg kigyulladás is... Tönkrement az EGR hűtő elve irdatlan nagy lerakódás volt a szívósorban szépen kifújta szívósort és kiégtek az autók. Másik részről meg folyamatosan többet fogyasztanak a lerakódás miátt / szarabb a károsanyag kibocsátás..... Működő EGR-el lerakódott szívósorral / hengerfej szívócsatornával megnövekedett fogyasztással,hogyan teljesíti a gyári normákat mond meg kérlek !!!! Kitakarítasz mindent és kikapcsolod nem lesz többet lerakódás a kigyulladás kockázatát is igen jelentős mértékben csökkented... A lerakdósás hiányában nem fog nőni a fogyasztás / károsanyag kibocsátás és nem is fog elgyengülni. A te szavad mivel ér többet mint másé aki ugyan úgy a BMW-nél dolgozik ??????

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60140) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60130) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Az a baj,hogy neked nincs gyakorlati tapasztalatod ezekkel a motorokkal... Foggalmad sincs mik a tipus hibái miket kell rajta ellenőrizni megcsinálni. Pontosan azért mert Mérnök vagy az M részlegen.... Mi közöd van az M részlegen a 10-15 éve fejlesztett dízel motorokhoz ??????????? Vagy az M részlegen a 10 éves motorokat elemzitek ??? Ha ismernéd a típust pontosan tudnád,hogy a gyárilag előírt olajcsere / szűrő csere periódus nagyban hozzájárul a motor idő előtti kopásához. Pontosan tudnád,hogy a 50-60E Km-t futott levegőszűrő tönkreteszi a turbót is. Idő előtt tönkremennek a turbók... Akár 100E Km után is szétmehetnek de a 20D-ken teljesen általános a ~150E Km. Pont a csoda gyári csereperiódusok miatt. A gázolajjal felhígult motorlaj nem teszi tönkre a turbót / láncot / csapágyakat ? Rendre látom a gyári rendszerből ,hogy voltak szervizelve az autók és milyen bajaik vannak ezek miatt / után... Ki ne találd,hogy te a 100-150-200E Km-s dízel motorokat ellenörzöd..... Mutass egy mérést,hogy mennyivel rosszabb a károsanyag kibocsátása a motornak EGR nélkül,és jó lenne egy olyan mérés is ami mutatja,hogy milyen 100-150E Km után amikor tiszta retek a szívósor / hengerfej szívócsatorna leszűkülnek a járatok megnő a fogyasztás. Milyen károsanyag kibocsátása van azoknak a motoroknak ??? Mennyivel rosszabb az új állpothoz képest ??? Ha pedig rosszabb és tudja a gyár ( mert tudja ) akkor miért nem írja elő,hogy kötelezen takarítani kell 80-100E Km után mert problémát okoz. A kigyulladás része az EGR hűtő. De nem cserére van visszahívás hanem olyan visszahívás aminek keretében ellenörzik és ha hibás cserélik alapból NEM cserélik !!!! Nagyon nagy különbség . Magyarán ha éppen akkor hibátlan nem cserélik de ha 10-20E Km-el később tönkre megy akkor így jártál.... A turbók tönkremennek eltörik a tengely / szétofossa a tömítéseket és szépen felszívaj a motorolajat, felpörög és kigyullad nem 1-2 autó gyulladt így ki illetve a másik amikor izzik maga a DPF biztos a hibátlan működés miatt izzanak a DPF-ek is. De persze ezeket is biztosan tudod meg,hogy olyan hitvány alumíniumot használnak a hűtőkhöz ,hogy egy 4-5 éves autón elporladnak a lamellák ami miatt túlmelegednek a motorok főleg ha még teli van retekkel. Nem csak az EGR a probléma amire még egyszer mondom nem olyan visszahívás szól,hogy azonnali csere csak ellenőrzés. Ez milyen eljárás ? Hagyjuk a mesét te irodai / mérnök szemmel nézed dolgokat én meg látom a gyakorlati részét ha nem így lenne nem kellene foglalkozni ezekkel amiket leírtam de én úgy látom többet árt az EGR mint használ. Továbbra se mondtad meg,hogy lehet,hogy a gyár megad egy adott fogyasztás / károsanyag kibocsájtást és utána nem tudja az autó !!! Erre nem mondod azt,hogy be kellene vonni az összes autó papírjait.... Továbbá mutass mérést,hogy lerakódott állapotban szarabb hatásfokkal amgasabb fogyasztással mennyivel szennyez jobban mint új állapotábban és utána ha ki van takaríta de ki van írva az EGR mennyi a különbség úgy. Így csak a levegőbe beszélés megy de te is elismered,hogy az EGR által okozott retek miatt ugyan úgy szarabb értékeket hoz.... ( Tehát akkor azokat is tiltsuk ki hiszen nem tudják amit újonnan... )

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60222) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60145) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Csak mert nem érted...

1. Az M részlegen dolgozol ugye hisz ezt mondtad. Az M részlegen mi közöd van a dízel motorokhoz ??????? Az M részlegen mi közöd van a 10-15 éve fejlesztett dízel motorokhoz ? Te ezeket a ~10 éves dízel motorokat elemzed ????

2.Az általad leírt EGR visszahívásban ellenőrzés szerepel és amennyiben hiba van akkor csere. Nem pedig fix csere. Nem mind1 mert a kettő nem ugyan az.Ha az ellenőrzéskor nem hibás akkor NEM cserélik az EGR hűtőt. Magyarul ha később tönkre megy akkor tud okozni elég nagy problémát. És mivel előbb utóbb MINDEGYIK szétmegy abból a száriából instant cserélni kellene nem pedig nézegetni....

3. Mint minden gyártó ahogy a BMW is bizonyos autóinál nem tudja azt a károsanyag kibocsátást amit megadnak Nem az újak hanema régebbi modellek( amikről most beszélünk). Valós teszten rendre nagyobb értékeket produkálnak. Tekintsünk el attól a szánalmas hülyeségtől,hogy VÉLETELEN rossz szoftvert raknak rá. Vagy ilyen segghülye emberek vannak,hogy VÉLETLEN rossz szoftver kerül az autókra?????? És a BMW észre se veszi csak miután rájuk szóltak,hogy megbuktak a vizsgálat során :U :U Akkor egyből ohh bocsánat rossz szoftver került az autókra VÉLETLEN. De ne menjünk tovább bele,hogy véletlen / direkt / vagy épp a takarító néni töltötte fel a szoftvert. Nem tudták az értékeket... de nem csak a BMW nyilván hanem a többi márka sem. Ezeket az autókat nem kellene bezúzni ????????

4. Mutass nekem egy hiteles forrást arra ami független mérést csinál új 0Km-es korban és 150-200E Km-es lerakódott szívósorral / hengerfej szívócsatornával legyengült motorral megnövekedett fogyasztással (hiszen ennek nincs semmiféle hivatalos szervízperiódusa), hogy akkor mennyi a károsanyag kibocsátás. Mennyivel változott az érték az új korához képest. Vagy úgy gondolod lecsökkent teljesítménnyel / megnövekedett fogyasztással tudja a gyári értékeket????????????? Után nézzük meg,hogy kitakarított szívósorral / hengerfej szívócsatornával kiírt EGR-el milyen értékeket mérünk. Ha van ilyen FÜGGETLEN mérésed akkor lehet vitatkozni.

5. Ha a BMW rendesen megadná,hogy x-y km után takarítani kell mindent nagyban csökkent volna a kigyulladás is.... Hiszen ha nincs korom nincs beszűkült csatorna nincs is ami begyulladna ott.... Megjegyzem a régi M47-M57-es motorknál is rengeteg EGR tönkre ment de a jobb kialakítás miatt plusz a kevesebb visszavezetett retek miatt nem is volt akkora lerakódás és nem igen tudott kigyulladni emiatt... Rengetek márkaszerviz által szervizelt autót csináltam már és nem takarítanak semmit ha be akarod vinni olyajserére a kosid 10-15E Km után hülyének néznek,hogy nem kéri az autó minek jöttél.... És ezt maguk az ügyfelek mondják nem én találom ki... A márkszerviz szarik arra,hogy hosszútávon jó legyen az autó. Vezérlést sem akarnak cserélni mert nincs rá csereperiódus megadva közben meg csapágyasodnak / szakadnak a vezérlések ha nem cserélik őket... Az a baj,hogy te nem mondod azt,hogy ez így szar te csak a BMW-t véded ,hogy milyen jól csinálják meg jössz a szar dumával,hogy igen véletlen raknak olyan szoftvert amivel nem hozza a normát az autó.... Te mérnök szemmel / irodában / tervező asztalnál ülve mondod ,hogy mi a jó én meg gyakorlatban mondom,hogy mik a tények és mi működik vagy épp nem. És amíg egy gyártó azt mondja véletlen rak rá másik szoftvert a másik meg direkt addig ne akard már bemagyarázni,hogy ti aztán mennyire zöldek vagytok mert egyszerűen nem állja meg a helyét.... Ha nem lett volna gond nem is lett volna az a balhé ami volt.... De az csak a véletlen műve hiszen patyolat tiszta mindenkinek a keze..... És plusz egy fontos dolog renget autónál tapasztaltam F30 / F10 / F15 ( amik hirtelene szembe jutnak ) ,hogy NEM JELEZTE AZ AUTÓ,HOGY A HŰTŐFOLYADÉK SZINT ALACSONY. Ha én nem nézek bele ,hogy manuálisan ellenőrizzem akkor az autó szerint mehettél úgy,hogy a tartályban jelentősen le volt csökkenve a hűtőflyadék szint. És nem 1-2 autóról van szó tömegével találkoztam ezzel a problémával de nem csak én hanem ismerős szerelők is.... Megy a tulaj úgy,hogy fingja sincs kevés a hűtőfolyadék mert egyszerűen nem jelzi az autó... Olyan problmék vannak igazából amiket nem tudsz mert nem szedtél ilyen autót szét soha.... Nincs ezzel egyszerűen tapasztalod mert nem javítod őket így soha nem is láttál ilyen közelről sem.... plusz az M fejlesztésen nem a 10 éves dízel motorokat szeditek szét ez valahogy egyértelmű :) Egyszerűbben fogalmazva te látsz sok olyan dolgot amik a megjelenés előtt problémák én meg látom mi az ami folyamatos probléma a hosszútávú használat során....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60242) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60235) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Azért érdekes,hogy voltak olyan EGR hűtők amik szétmentek az " ellenőrzés" után :) Tudom ez is csak véletlen hiszen nagy biztonsággal megallapítják,hogy jó de utána még sem jó... 1 a belső forrasztás. 2. kívül a megferülő cső szétreped 3. a megkerülő szelep berohad. úgy,hogy nem igaz ,hogy csak a forrasztás a rossz... :) De,hogy lásd itt van mellékelt fotó is.


Pontosan csak az adott állapotot tudják megmondani de azt,hogy utána mikor fog szétmenni azt nem... De előbb utóbb szétmennek mivel egyszerűen a bili lemez elreped....

Itt nem csak 50D-ről van szó pl X3 20D
Amiről te beszélsz az ez [link] De itt van más is [link] [link]

De mind1 ott mindenki szabályos az a lényeg. " A torvenyi eloirasokban benne van hany kilometer utan kell hozni a gyari ertekeket." Tehát ha utána nem tudja akkor már legális ?????????

Az a baj a kigyulladásánl nem csak az EGR maga a probléma. A turbók tönkremennek eltörik a tengely felszívja a motorolajat és szépen összefossa magát. Több tulaj is arról számolt be,hogy előbb felpörgött a motor nem tudta leállítani és utána gyulladt ki.... Az pedig nem az EGR-től van. A másik szintén kedves barátom pályán ment a kis X3-al nem volt benne 3-40E Km se és elkezdett füstölni félre állt és izzott a DPF leolvadtak a műanyagok éppen meg tudták akadályozni,hogy kigyulladjon. És ezek sem egyedi esetek. Így igen nem tudod miért gyulladnak ki mert nem látod őket. Az,hogy megtervezel valamit az nem azt jelenti,hogy 5-10 év múlva nem fognak kijönni a tervezési / karbantartási hibák. Ha tudnátok róla akkor nem így terveznétek meg vagy tennétek ellene..... Nyilván nem tudod,hogy szarok lesznek az EGR-ek turbók és sorra gyulladnak ki az autók vagy ilyen mocsok lesz a szívósorba meg a hengerfebe,hogy hidegen beindítod daog a motor lerohadnak a szelepek a swirl flap lerakad kikopik a lapka / tengely / szimering. Vagy egyszerűen ilyen hanyag szart terveztek ???????? Nyilván nem tudod mert nincs annyi autó,hogy lehessen 5-10 évnyi tesztet folytatni. Ez mind a gyártás után derül ki.... Vagy kedves ügyfelünk G-s 7-es BMW-vel szétfosta magát a szívósor elöl szétment a szimering fosta ki az olajos retket vegyél rá 450K-ért új szívósort a 70E Km-es kocsira ami már elmúlt 3 éves és visszahívás sincs rá. Majd egy fél 1 évvel később már lett rá visszahívás mégis. Nyilván nem tudjátok mert nema dnátok így ki az autókat,hogy szétmenjenek.... Ezek mind használat során derülnek ki amivel vagy foglalkozik a BMW vagy leszarja...

Mindegyik hűtőkazetta / szívósor / hengerfej tiszta retek ~150E Km után a BMW még sem írja elő,hogy foglalkozzanak vele. Pedig melegszik az olaj / víz / csökken a teljesítmény / nő a fogyasztás nő a KÁROSANYAG kibocsátás is. Igen úgy gondolom,hogy fingotok sincs mikor beindul a tömeg gyártás milyen hibák fognak jönni amik majd később derülnek ki....

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60254) H.Ezredes válasza Shadowbull (#60250) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Majd szedd össze a gondolataidat is másik pár dologgal kapcsolatban.

De az EGR-es történethez még annyit,hogy elsiklottál az felett,hogy rendre nem jelzik az autók,hogy kevesebb hűtőfolyadék van bennük. Közben az EGR hűtő el van durranva... Mellékelek képet is 2 külön autóról amiknél jóval kevesebb volt a szint és nem jelezteka múszerfalon semmi hibát....


És mint írtam korábban ez nem egyedi eset rendszeresen találkozok ezzel a hibával....

De akkor reagálhatnál másik problémákra. Miért jó,hogy ~25-30E Km-t elmegy egy autó olajcserék között és miért 2 olajcserénként kell levegőszűrőt cserélni 50-60E Km megtétele után ??????? Az én tapasztalataim azt mutatják,hogy nagyban hozzájárulnak az idő előtti kopáshoz ezek a karbantartások hiánya. Amíg újak az autók elviselik de ahogy nő a Km úgy egyre jobban megviseli őket.... Egy 50E Km -t futott levegőszűrő milyen hatékonysággal szűr ?????? Mert,hogy láttam nem 1 turbónál,hogy emiatt a sűrítő kerék széle ledarálódott mert nem tudott megfelelően szűrni a levegőszűrőa levegőszűrő.... Vagy a folyamatos regenerálás miatt gázolajjal felhígult motorolajjal szerinted jó,hogy ennyit elmennek a tulajok ? Egészséges mikor így 20-30E Km-es olajjal beforognak 5000-et ???? DPF-nélkül látszik,hogy van természetes olajfogyasztása a motornak DPF-el ez megszűnik hiszen a szint csak nő sőt nem 1-2 esetben még a szint a maximum fölé is emelkedett..... Ez mennyire tesz jót a motornak ?????

Ez egy G11 ~53E Km mi csináltuk a második olajcserét rajta és soha nem volt azelőtt levegőszűrő cserélve hiszen a BMW szerint csak minden második olajcserekor szükséges... Szerint ez így jó ?????? Megfelelő levegő jut a motorba ? Vagy inkább az életérét küzd......


De ez is csodálatos gyári előírás szerint volt karban tartva





Persze az a dolga,hogy megszűrje a levegőt de amikor hullik a por retek mindenhova az egész szűrő össze van szívva a motor kínlódik azért az talán mégse jó... Bár tudom majd azt mondod ez így milyen fasza így a jó....

Az F szériától szétporlanak a klímahűtők pár éves autókon egyszerűen köddé válnak a lamellák... Ezzel mi a helyzet ?

De biztos ez is jó. Miért használtok lifetime feliratot a hajtómű olajokra ??? Mennyi nálatok a lifetime ??????? Ugye a váltóra is rá van írva,hogy lifetime.... Közben a ZF aki maga gyártja a váltót világosan leírja,hogy 80-120E Km között cserélni kell az olajat vagy maximum 8 év futásteljesítménytől függetlenül....

Nálatok is 80-120E Km a lifetime ??????

Miért veszitek ki az osztóműből / differencilműből a leeresztő csavart ??????? ( Tudom mert lifetime és nem kell cserélni.. ) Az osztómű tönkre megy ha nem cseréled az olajat benne... Nem 1-2 osztóművel volt probléma,hogy nem cserélték az oljat benne és akár már 80E Km után rángatott és fekete égett olaj jött le belőle. Szépen kiszívtuka feltöltő nyiláson és az új olajjal megszünt a probléma. 60-80E Km megtétele után cserélni kellene mindig. De,hogy a gyár nem ír csereperiódust az szégyen főleg,hogy még nehezíti is a cserét. Dirket menjen szét ???????? Vagy miért van erre szükség ????? Nem akarom elhinni,hogy nem tudjátok,hogy le kell cserélni.... Ha nem cseréled le jönnek az osztómű hibák sorra....

Rendre ilyen fosul vannak szervizelve az autók mert a gyár ezt a szar előírást adja meg....

Végig 150E Km-ig így volt szervizelve. Stabilan ~30E Km után olaj csere ~60E Km után levegőszűrő csere..... Nem is csoda,hogy ki kellett cserélnia vezérlést / csapágyakat / mindent pucolni stb stb.... És rendre látom,hogy volt szervizelve az összes autó.... Márkaszervizben szervizelt autó nekem nem is kellene mert ott leszarják azt,hogy mi lenne a jó aszerint mennek amit a gyár előír.... De a gyárnak nem érdeke,hogy 5 év után is megtartsd az autót addig meg elműködik úgy ahogy...

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60263) H.Ezredes válasza Anaren91 (#60262) üzenetére


H.Ezredes
őstag

EGR hutod repedt el.. Teljesen tipikus..... Üzem elég motornál fehér füstöt látsz vagy üzemmeleg motort leallitod pár perc után újra beinditod akkor megint jön a fehér fust... Elrepedt az EGR hutod ennyi...

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60267) H.Ezredes válasza Anaren91 (#60264) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ez amit leírtál pedig tipikusan EGR probléma. Alacsony hűtőfolyadék szint / fehér füst . Elreped az EGR szivárog a hűtővíz ami belefolyik a kipu csonkba és ott ahogy elpárolog / elég akkor füstöl fehéren. Mivel nincs DPF az autódban még jobban is látható. De nyilván tévedhetek

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60484) H.Ezredes válasza HaliGab23 (#60479) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Írj rám. :)

Mostanság nem írtam pedig voltak érdekességek.

Pl E82 135i difi merevítő. Apróság viszont nagyon sokat számít rajtolásnál. Nem pattognak el a hátsó kerekek. Nagyon jót lehet rajtolni vele nincs bólintás a difinél. Itt még jönni fog rengeteg módosítás.

E65 730D videók

Eléggé rossz állapotban került hozzánk. A tulaj mindig vitte szervizelni az autót,hogy nem megy és ki akarnak esni a kerekek érzi egyesbe / kanyarba is.... Persze mindig elkértek x összeget,hogy most ezt csináltuk most azt de valójában semmit se... Nem csináltam sok képet de elől 4 lengőkar kuka hátul 2 lengőkar / stab pálca. A gömbfejek ki akartak esni. elöl a fékek ráztak fékcsövek szétrepedezve motortér tiszta korom az autó nem megy a turbó tengelye szorul stb stb.... Ezeket nem akarták megcsinálni / megtalálni.

Lógó lengőkarok
Mesterek...

- Motorolaj / összes szűrő csere.
- Kipufogó csonk csere
- Turbó csere
- Hűtőkazetta takarítás
- Futómű javítás
- Fék javítás



F20 LCI B47 18D 200E Km

Itt vásárlás utáni nagy szerviz. Idő hiányában itt sem sok képet készítettem viszont egy ~5 éves autó amiben 200E km van azért fájó lehet,hogy szét akar esni a szívósor. konkrétan kettő pillangó lötyögött a négyből...

Lógó szívósor

Lógó turbó felújítása.
Összes folyadék / szűrő csere
Hűtőkazetta takarítás
Szívósor takarítás és dugózás
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás




Egy kedves barátomnak kellett segíteni

VW golf V GTI

Halál előtti vízpumpa

- Teljes vezérlés csere
- Termosztát csere
- Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás
- Befecskendezők cseréje

Stage 2 / pop&bang ~ 270le / 380Nm ( Gyári 200Le / 280Nm )

Befecskendezőket elvittük beméretni ahol kiderült mindegyiknek határérték alatt voltak a szállítási mennyiségei így cserélni kellett őket.


ZF 6HP28 váltó javítás

4-5-be csúszik E kuplung hiba.

Szétszerelés után amire számítottunk E kuplung megégett.

Teljes E kuplung lamella sor csere.
B kuplung is megégett így a ott is cseréltük a lamellákat.
A váltóban lévő összes siklócsapágyak ( perselyek ) cseréje
Összes kuplung újra hézagolása / kimenő tengely

Finom és gyors váltások csúszás nélkül :)






[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60598) H.Ezredes válasza Ļantos (#60596) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ne haragudj most visszakerestem. 2020 januárba írtál egy üzenetet amire valóban nem válaszoltam. Valószínüleg elolvastam de nem válaszoltam azonnal rá és ezek után elfelejtettem. Ha szerettél volna elérni akkor esetleg küldhettél volna egy második üzenetet is vagy fel is tudsz hívni, hogy megbeszéljük..... 1,5 évvel ezelőtt küldött 1db üzenetet ne úgy kezeljünk, hogy szarok rád. Sokan írnak hívnak lehetetlen mindig minden üzenetre / telefonra odafigyelni. Én is ember vagyok valamikor napokig fel se nézek ide sőt van, hogy a telefont se veszem fel elsőre mert éppen nincs rá lehetőségem...Viszont aki tényleg el akart érni az mindig meg tudott keresni több üzenettel vagy akár fel tudott hívni akár 2x is ha elsőre nem vettem fel vagy 80- 90% - ban vissza is hívom aki hívott ha időm engedi.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60726) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Elkészült egy újabb 30D

F30 330D N57N 30D ~215E Km

Teljes vezérlés csere
Nyugvó csapágyak / hajtókar csapágyak cseréje
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Hűtőkazetta takarítás
Olajszűrőház tömítések cseréje
Műanyag vízcsőcsonkok cseréje / Egyéb karbantartások
Turbófeltöltő felújítás
Motortér takarítás

Volt egy E65 amit előzőleg wallisban szereltek. Első lengéscsillapítókat cseréltek rajta. Sajnos a toronycsapágynál kimaradt egy alátét ami miatt a toroncsapágy közepe átszakadt.


F30 30D

A távolság miatt a tulaj nagy szervizre hozzám hordta olaj cserére pedig helyben. Olaj csere után egy padlógázas előzéskor a tulaj egy nagy durranást hallott és fehér füst a kipufogóból.... Egyből leállította és gurulva félre ált. Kiderült,hogy levegőszűrő cserénél rá lett feszítve a műnyag házra a fém lefogató ami kitörte a házat. Majd mikor épp ~5000-et forgott parkettán a motor beszívta a törött műanyag darabot és egyből felrobbant a turbó. Nagyon jól tette,hogy azonnal leállította sok ember még elgurulok pár száz métert vagy pár km-t a lehajítóig kútig stb.... Kb 2L olajat öntöttünk ki a coolerből. Ha tovább próbál menni fel is szívta volna a motor felpörög és vége....





Persze emberek dolgoznak mindenhol így csak az nem hibázik aki nem dolgozik. Mindkettő eset szerencsés abból a szempontból,hogy 1 nem sérült meg senki nem tört össze / égett le az autó sem

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60808) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

N57N 30D

A kigyulladás előtt megmentve....
A szívósort már kifújta de szerencsére sikerült megmenteni.

Szívósor csere / szívósor takarítás
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Vízhűtő csere / hűtőkazetta takarítás /
Műanyag vízcsőcsonk / hűtőfolyadék csere
Olajszerviz szűrőkkel
Rossz DPF ellennyomás szenzor csere / vákuumcsövek







►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60811) H.Ezredes válasza Ck. (#60809) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Talán nem kellene úgy elmenni 280E Km-t,hogy szarok a kocsira..... Azért került csak hozzánk mert hajtáslánc hibát dobott.... Amúgy addig mentek volna vele amig le nem ég.... Így is szerencséje volt,hogy nem égett le. Elmagyaráztuk,hogy ezeket az autókat karban kell tartani nem csak használni.....

Nincs rá más alternatíva csak a gyári.... Nem tudom miért így tervezték sajnos....

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60919) H.Ezredes válasza Rhino666 (#60915) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Keress meg privatban 🙂

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#60949) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Elkezdődött a lego :D

E82 135i N54

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61203) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

F31 330D N57N

Egy mezei olajcsere.... Sajnos olajcserekor a szerelő eltörte a levegőszűrő házát. Padlógázas előzéskor ~4-4500-as fordulat között berántotta az eltört szűrőház darabját aminek a a hatására a turbó felrobbant. A tulaj nagyon jól reagálta le a helyzetet mert azonnal leállította a motort. Ha nem állítja le hanem még megpróbált tovább menni vele felrántotta volna a motorolajat a motor. Sajnos a turbó menthetetlen volt. Kapott egy másik turbót ami fel lett újítva. A DPF-is menthetetlen volt belerobbant a turbina kerék így kapott egy másik DPF-et meg egy DPF takarítást. Természetesen másik szűrőházat is kapott mellé új nagyobb ( performance ) intercoolert.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61206) H.Ezredes válasza Gsx-rr (#61204) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ez az csak akkor nem volt kesz azóta meg, hogy kész lett nem írtam róla.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61212) H.Ezredes válasza #65537792 (#61209) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Így van. Ez volt a helyzet.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61228) H.Ezredes válasza aero. (#61225) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Kanyarkövető rossz.

E82 135i N54

A cél egy jó tuning alap létrehozása. Egyenlőre a futómű volt a fő szempont a motor igazi rendbetétele ez után fog majd következni. Ebben benne van az előzőleg kapott szerviz és a mostani.

Motorolaj / szűrők / gyertyák / trafók + Összes folyadék csere
Hűtőkazetta takarítás
Tömítések / vízcsövek cseréje
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
BMW Performance fékszett körbe / első kerékagycsapágyak / teflon fékcsövek / gyári fém fékcsövek cseréje
Elöl M3 lengőkarok
H&R stabilizátor rúd elől / hátul
Első / hátsó lengéscsillapítók cseréje összes szerelékkel együtt + Eibach pro kit rugókészlet
Hátsó híd poli szilentezése. lengőkar / szilentek cseréje
Differenciálmű merevítő beépítése
Charge pipe beépítés.

Egyenlőre ennyi de még nincs vége a projektnek :)

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61238) H.Ezredes válasza Gergőke88 (#61231) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Jogos. Bár reméltem ,hogy a BMW érdekesebb...

#61233CharlieDrop

Igen egy X6


►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61374) H.Ezredes válasza 98bja (#61366) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Meg egy csöves átkókányolt Angol fos.... Jobb oldalt van a memóriás ülés jobb oldalt van a kézifék is a könyöklővel együtt...1,8-ért ne 99-es 23i coupe legyen amit átépítettek jobb kormányosból amin abszolút láthatóak az átépítés "nyomai" És ki tudja,hogy a kábelköteg,hogy van megcsinál és a többi rész... Tükröket se szeretik átrakni lámpákat se stb stb

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61382) H.Ezredes válasza Gézengúz (#61379) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Tudod. Átépítették. Egy időben ez nagyon futott. Az a baj,hogy aki normálisan mindent is átalakít ahogy kell az nagyon sokba kerül. Így meg úgy ahogy át van alakítva olcsóbban kijön és lehet feszíteni az Angol átkókányolt E46-ba... Láttam olyan átkábelezést,hogy sírva fakadtam volna....

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61385) H.Ezredes válasza Gézengúz (#61383) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ne ezekre a netes fosokra hagyatkozz. A netes programok az se tudják milyen alkatrésszel van szerelve az az autó mindent mutat....

Ez a gyári BMW AOS rendszer. Ez pontosan megmutatja ,hogy hova gyártották és pontosan alvázszám alapján milyen alkatrész van benne...

És írja is szépen,hogy JOBB

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61397) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

E90 20D N47N ~190E Km

Szokásos N47-es motor karbantartása.Előző olaj cserénél elvégeztünk jó pár dolgot amit most a vezérlés cserénél nem kellett.

Teljes vezérlés csere
Nyugvó csapágyak / hajtókar csapágyak cseréje
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Nagynyomású pumpa bevizsgálás / tömítések cseréje
Hűtőkazetta takarítás
Műanyag vízcsőcsonkok / Termosztát csere
Főtengely szíjtárcsa / szíj csere
Komplett első fék cseréje szerelékekkel
Komplett hátsó fék cseréje szerelékekkel
DPF flexibilis cső cseréje
Motortér takarítás

Pár kép.








[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61524) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

E92 335i 216E Km

Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás
Fojtószelep takarítás
Hűtőkazetta takarítás
Műanyag vízcsövek cseréje


[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61583) H.Ezredes válasza GrooveHero (#61581) üzenetére


H.Ezredes
őstag

"hibakód és költség mentes BMW " költségmentes-t nem hiszem. Vezérlés csere csapágysorral ? Hűtőkazetta takarítás ? Hengerfej szívócsatorna takarítás / szívósor. Turbó állapota ? Futómű ? Váltóban mikor volt olaj cserélve? A szíjhajtásban lévő elemeket mint főtengely szíjtárcsa görgők vízpumpa pl mi a helyzet. Km benne van már.... Átvizsgálás nélkül nem venném meg nem hiszem el,hogy költségmentes... :)

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61587) H.Ezredes válasza windlord (#61586) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Az 56E Km-t hasonlítód a 245E Km-hez ?????? Szerintem nem ez az általános. És a 3M Ft-os F10 kategóriában mutass nekem költségmentest.... Máshonnan közelíted meg... Egy E90-re eleve kevesebbet kell költeni. 56E Km amúgy is nagyon ritka egy ~10 éves dízel autóban de még benzinesben is.....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61590) H.Ezredes válasza windlord (#61589) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Amit te írsz,hogy a tied költségmentes teljesen nem fedi az ide irányult kérdést. 56E Km-es ~10 éves BMW ritka.... Itt ráadásul egy konkrét elképzelés F11 520D 245E Km-el. Egy ilyen autó nem lesz költségmentes. Nem az az életszerű amit te vásároltál,hogy egy 18D-be 56E Km van hanem az átlagos 150-300E Km lazán. Ráadásul egy konkrét autó is volt F11 20D 245E Km 3M Ft nyilván ha ilyet keres nem E91 18D lesz a mérvadó de nem is egy Suzuki swift.... Valaki 5-öst szeretne annak nem fogok X6-ot ajánlani de 1-es cabrio-t sem ezért írtam. De ha tudsz F10-11-et 3M Ft környékén ami költségmentes akkor inkább küldj olyat annak van értelme. Én leírtam neki,hogy amit néz mire számítson.( Ez inkább segítség mint a ne vegyél BMW-t meg az 56E Km-es példák... )

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61596) H.Ezredes válasza Tsebacsi (#61594) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Nagyjából igen. Ha a BMW fórumba ír,hogy autót szeretne vásárolni konkrét autónak a hirdetésével miért küldjem el másik fórumba meg ,hogy jön ide egy full más autó teljesen más Km-el ? "Tud esetleg valaki ennél jobbat, megbízhatóbbat hasonló áron?" BMW fórumon erre leírtam,hogy az adott modellnél mire lehet számítani vagy mik voltak cserélve ennyi km-nél mert,hogy kell rá költeni az biztos. Erre jön az,hogy ne vegyen BMW-t vagy jön az,hogy az 56E Km-es E91 18D költségmentes. Hogy jön ide ???? Pontosan.... almát az almához...F10 szériát ne E91 18D-vel hasonlítsuk főleg egy olyat amiben extra kevés a Km ,mert egyszerűen butaság.... Azzal nem lesz kisegítve,hogy vegyen más márkát meg ,hogy egy 56E Km-es autóra legyen az bármilyen márka nem kell extra pénzt költeni pl vezérlés cserére stb..

#61595
windlord

Nem akartalak megbántani de kb annyi értelme volt a te kocsidat példának felhozni mintha azt mondta volna más,hogy új autóra se kell költeni... Nyilvánvaló,hogy alacsony futásteljesítményű autóra nem kell annyit költeni..... :R

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61601) H.Ezredes válasza windlord (#61599) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Mindenki nyugodjon le. Én nem akartalak megbántani. Elnézést ha úgy jött le. :R Inkább maradjunk annál amit kérdezett. Arról én írtam. Neked meg szerencse,hogy találtál egy kevés km-es példányt azzal tényleg kevesebb a baj.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61604) H.Ezredes válasza Gézengúz (#61602) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Mennyi a Km volt már hozzányúlva bármikor ? Olajszűrő házban a szelep tönkre szokott menni ha sokat áll az autó visszafolyik az olaj. Általában csere szokott lenni. De ennél a típusnál még a vezérlés műanyagjai elporladnak eltörnek és az olajteknő aljára potyognak ahol az olajpumpa felszívja ( felszívná de nem tudja mert ott a szűrő ) és az is okozhat olajnyomás problémát.

#61603
BossBoss

A szokásos dolgok mint az N47N-nél Szívósor takartás / hengefej szívócsatora koksztalanítás / turbó le szokott ugrani róla 150-200E Km környékén bár ez változó... Ha valaki tartja a csodálatos gyári intervallumokat akkor nem is kell csodálkozni,hogy a nyomorult légszűrő 50-60E Km-t fut.... A B47-be is kell cseréléni vezérlést de az eddigi tapasztalatok azt mutatják,hogy ~250E Km-t el lehet autózni vele. Felette nincs még akkora tapasztalat. Nem rossz motor ahogy az N47N sem az már. A B48 egy kifejezetten jó motor jó tuning alap. Ismert komoly problémája nincs. Nyilván ahogy megy a Km előjöhet olaj szivárgás trafók befecskendező ( ha sok a km ) kokszosodás.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61712) H.Ezredes válasza Ck. (#61711) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Meg vannak számlálva? Az, hogy 2030-35 után új autót nem adhatnak el nem azt jelenti, hogy nem közlekedhetsz a meglévővel......

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#61819) H.Ezredes


H.Ezredes
őstag

Egy kis ritkaság Alpina B3



►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#62009) H.Ezredes válasza Ck. (#62007) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Mitől meredek ? Nézd meg mennyit ért a Forint 2010-ben meg milyen árak voltak.... Mennyi volt a FT / EUR árfolyam mennyi volt 1L üzemanyag. Vagy nézd meg milyen árak voltak a ingatlan piacon és nézd meg most. Nem értem a csodálkozást...... Minden iszonyat drága lett főleg így 2021 év végén. 11 éves árakat kár is hasonlítani..... De mobile-n is nézegetve az értelmesebb E39-ek ( facelift ) Ft-ra átszámolva is 2-3M között mozognak. Sőt nem rengeteg van 8-9-10E euro környékén is.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#62068) H.Ezredes válasza Tsebacsi (#62067) üzenetére


H.Ezredes
őstag

óóóó Rengeteg tesztautónál találkoztunk ezzel mi is de biztos mi voltunk a hülyék meg az új autók szarok... Befékez másik autó miatt ami miatt reagálnia se kellene....nem találja a felfestett sávokat/ nem követi a sávot ) / össze vissza megy sávon belül stb stb..... Vannak azért a BMW-be is érdekességek... [link] De itt is az ember hülye meg a tesztautóknál is mi vagyunk a hülyék.... :D Csak mikor többen tapasztaljuk ugyan ezeket és van nálunk az 120D-től az M760Li-g minden..... De amikor a G05-be is elhaláloznak a középboxban lévő teljes idrive rendszer az elég meleg :D Vagy beszarik a tesztautóba a kanyar lámpa stb stb. BMW Magyarországtól kapjuk az autókat nem a sarki fűszerestől jön és mégis rendre találkozunk hibákkal......

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#62070) H.Ezredes válasza Ck. (#62069) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ettől függetlenül amúgy nem rosszak a rendszerek és az autók, de nem hibátlanok és igen is tudnak szarul működni a BMW-be is. Ettől még nem szarok csak nem hibátlanok....

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.