Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D

Hozzászólások

(#151) duffbeer válasza Romvr (#149) üzenetére


duffbeer
őstag

Árnyék ügyben azt is teheted, hogy azon a felületen, amire vetődik az árnyék, ott bepipálod a "shadeless" -t. Material -> shading

Bazinagy helyszín esetén az is opció, hogy kijelölöd az egészet és egyszerűen lekicsinyíted. Az arányok úgyis megmaradnak.

A kamera beállításai: kamerát kijelölöd, jobb oldalt "object data". Clipping-et kell növelned. Alapértelmezetten 100-on áll, ezt asszem végtelenig tudod növelni. érdemes még bepipálni a display szekció alatt a "Limits"-et, az mutatja meddig lát a kamera.

[ Szerkesztve ]

(#152) Romvr


Romvr
őstag

Egyre jobban tetszik a Blender. Ma sikerült egy kis játékot is csinálnom vele. Egy kezdetleges figurával lehet szétrombolni egy kockákból épített házat :DDD
Apropó. Ha csinálok vele valami komolyabbat, azt lehet valahogy kimenteni onnan? Szóval hogy ne kelljen a futtatásához Blender.

Annyi kérdésem még lenne a vízzel kapcsolatban hogy:
- Inflow-al próbáltam csapot csinálni, mikor a Domain kicsi, akkor jó a víz, élethű. De ha a domain-t nagyobbra veszem, akkor a víz is elnagyolt lesz. Hogy lehet ezt megoldani? Tehát hogy egy kerti csap méretű inflow, de egy medencényi domain, viszont a víz továbbra is élethű legyen.

A másik meg, hogy Indirect Lightning-nál, ha A testnek beállítom hogy Emitter-es legyen (fényt bocsájtson ki), akkor a mellette lévő B testnek árnyékot kellene vetnie. Csakhogy nem vet. Látszik rajta az A test fénye, de keresztül is megy rajta.
Míg ha berakok egy lámpát, annál már van árnyéka.

"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

(#153) doc válasza Romvr (#152) üzenetére


doc
nagyúr

regebben az Emitteres megoldas csak a raegetett texturaknal mukodott (Radiosity), tehat ha azt szamoltatsz vele, akkor meglesz az arnyek, a texturaba egetve

MOD: ebben az uj feluletben en is elveszek, kelleni fog egy kis ido mire megszokom :D

[ Szerkesztve ]

(#154) K21_overlord


K21_overlord
tag

Tudnátok segíteni. Most kezdtem a blenderrel foglalkozni. Egyenlőre toturiálokat csinálok. A problémám az lenne, hogy valamiért edit modeban nem engedi az objektumokat forgatni, méretezni... Valamit biztos lelockoltam, de mit?!

Előre is kösz

A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.

(#155) duffbeer válasza K21_overlord (#154) üzenetére


duffbeer
őstag

Mit jelent az, hogy "nem engedi"? Kijelölöd a pontokat, nyomsz egy "R"-t és mi történik?

(#156) K21_overlord válasza duffbeer (#155) üzenetére


K21_overlord
tag

Hiába pörgetem meg pl az x tengely körül semmi. Ha kezdek egy új file t és ugyan ezt csinálom vele akkor ott már újra tudom forgatni átméretezni áthelyezni. Ezért gondolom, hogy az adott blend filenél állítottam el valamit. Gond az h egy 300 oldalas totoriál vége felé járok.

A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.

(#157) duffbeer válasza K21_overlord (#156) üzenetére


duffbeer
őstag

Hát így láthatatlanban nehéz lesz kitalálni.
Object módban nyomsz egy "N"-t, a transform alatt látod az X, Y, Z elmozdulást és elfordulást. Azok mellett van egy-egy kis lakat, azokkal lehet zárolni bizonyos tengelyeket. De ha ezt teszed, akkor eltűnik a zárolt tengely nyila, vagy karikája, szóval csak az R gombbal vennéd észre, hogy azt a tengelyt hanyagolja.
Ugyanezt megtalálod a properties- ablak object fül alatt a transform lock-nál.

Esetleg ugyanúgy a properties alatt az object constraint alatt is tudsz elfordulást korlátozni.

Hirtelen nem jut eszembe más, de szerintem valami egyszerű megoldása lesz. Ha nem jössz rá, nyiss a hibás mellett egy új ablakot és kezdd el összevetni a beállításokat, vagy linkeld be ide a blend fájl-t.

(#158) K21_overlord válasza duffbeer (#157) üzenetére


K21_overlord
tag

Megnéztem amit javasoltál. Nem itt van a kutya elásva. Feltettem rapidra a blender filet.
https://rapidshare.com/files/257380955/RobertStephensonTheRocket_working_.blend
Object mode ban nézd a forgatást, átméretezést... "N" nél tudom ugan mozgatni, de megbolondulok ha úgy kell befejeznem.

A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.

(#159) duffbeer válasza K21_overlord (#158) üzenetére


duffbeer
őstag

Passz... Eddig nézegettem.
létrehoztam egy kockát, azt sem lehet elforgatni. létrehoztam egy új scene-t abban sem lehet forgatni. Ha viszont bizonyos objektumokat átviszek egy új projektbe, akkor lehet forgatni. Lehet neked is ezt kellene tenned, ha nem jössz rá mi a hiba.
Egyébként most újból megnyitottam, edit mode-ban tudok forgatni, ha kijelölöm az egészet de object módban nem... :F

Nem tudom. Holnap még eljátszom vele.

OFF:
Nem tudom próbáltad-e, a blend fájlokat általában egész jól lehet tömöríteni, ha raktározni, vagy küldeni szeretnéd őket. A linkelt 16 megás fájl 7zip-el 1,9MB.

Rapidshare helyett próbáld ki a dropbox-ot. Itt tudsz regelni. Ingyen 2GB tárhely, ezen belül van egy public mappa, amik tartalmát meg tudod osztani másokkal egy linkkel. Van hozzá kliens is, ami automatikusan szinkronizál egy mappát a gépen.

(A reg link amit beírtam a saját "ajánló" linkem. Ha ezen keresztül regisztrálsz mindketten (asszem) kapunk ajándékba 250MB tárhelyet. Ha meghívsz másokat, a 2GB-ot fel tudod tornászni 8 GB-ig)

Csak egy ötlet!:)

(#160) K21_overlord válasza duffbeer (#159) üzenetére


K21_overlord
tag

Végül meglett a gubanc

[link]

Valahogy véletlenül lenyomhattam az a gombot.

[ Szerkesztve ]

A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.

(#161) duffbeer válasza K21_overlord (#160) üzenetére


duffbeer
őstag

Na ezt akkor jó tudni, az új felületről!:)

(#162) Flickering


Flickering
aktív tag

üdv.
Cinema4d-ben kérhetek tőled segítséget?

(#163) hmate91


hmate91
csendes tag

Helló!
.3ds fájlt hogyan tudok swf-be exportálni? (vagy olyan formátumba, hogy tudjam használni honlapon)

(#164) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

Most kezdtem használni a programot, nagyon meg vagyok vele elégedve. Sajnálom, hogy nem nagyon pörög itt Ph-n ez a topik.

(#165) Noddy válasza DrojDtroll (#164) üzenetére


Noddy
senior tag

Valószínűleg betudható, hogy sok egyéb fórum van és rengeteg tutoriál is elérhető, bármilyen problémára megvan a megoldás. Nekem is bent van a kedvencek között ez a topic, de 2 éve volt az utolsó bejegyzés.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#166) DrojDtroll válasza Noddy (#165) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Én most fogom a kedvencek közzé tenni. Kb 2 hete érdekelt hogy valamit meg lehet-e csinálni benne. Nem akartam bedobni magam a mélyvizbe. Itt akartam utánnakérdezni, de láttam hogy kevés az esély a válaszra. Ez idő közben utánajártam és szerencsére minden oké eddig. Szépen haladok a megvalósítással.

(#167) Noddy válasza DrojDtroll (#166) üzenetére


Noddy
senior tag

Mindenesetre ha bármi kérdésed van próbálok segíteni :)

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#168) DrojDtroll válasza Noddy (#167) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Milyen mélyen dolgozol vele?
A python-os részével és az csontokkal foglalkoztál?

(#169) Noddy válasza DrojDtroll (#168) üzenetére


Noddy
senior tag

Semmi komoly, csak a legalapabb. Se animálást, se game engine részét nem ismerem. Ha ilyen komolyan benne vagy akkor nem én vagyok a te embered.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#170) DrojDtroll válasza Noddy (#169) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Nekem pont a rajzolgatós része nem kell, mert meg van rajzolva előre amivel dolgozni akarok.

Ez a robot van megrajzolva benne.

Ehhez akarok egy csontvázat készíteni.

Ez félig meddig kész is van.

Van ebben a robotban 25 motor.

A motor pozíciót akarom átvinni a csontok pozíciójára. A robotra írt programokat egy virtuális környezetben tudom futtatni, és folyamatosan tudom monitorozni a motorpozíciókat.

A Blender arra kellene, hogy mielőtt lefuttatok egy programot a roboton, megnézzem, hogy nem-e esik el vagy ilyesmi, szóval ide kellene gravitáció, és hasonló finomságok.

[ Szerkesztve ]

(#171) Noddy válasza DrojDtroll (#170) üzenetére


Noddy
senior tag

Hát ehhez kevés vagyok, ez már nagyon komoly projekt.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#172) DrojDtroll válasza Noddy (#171) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Ha érdekel esetleg, hogy hogyan haladok akkor ide írhatok helyzetjelentés róla, vagy ha kész van egy videó is csinálhatok róla.

(#173) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

Van egy kis renderelési problémám, és nem tudom mi lehet a gond.

A kamera és a világítás jól a helyén van.

(#174) Noddy válasza DrojDtroll (#173) üzenetére


Noddy
senior tag

A megfelelő rétegek be vannak kapcsolva? Egy rétegre dolgoztál? Látatlanba hirtelen erre tudok gondolni.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#175) DrojDtroll válasza Noddy (#174) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Igen egy rétegben dolgoztam, és szerintem a megfelelő rétegek vannak bekapcsolva.

Ha átküldeném a fájlt akkor esetleg tudnál segíteni?

(#176) Noddy válasza DrojDtroll (#175) üzenetére


Noddy
senior tag

Elküldheted, de majd csak késő este tudok ránézni...
noddy kukac freemail pont hu-ra tudod küldeni, ha gondolod.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#177) DrojDtroll válasza Noddy (#176) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Nagyon szépen köszönöm :R :R :R

(#178) Noddy válasza DrojDtroll (#177) üzenetére


Noddy
senior tag

Amit észre vettem, hogy a scene-nél a Camera nem a camera, hanem armature volt megadva (a harmadik ikon)... ezt nem tudtam hogy ilyet lehet csinálni, de végülis ezt át állítottam, de még mindig fura, mert így se azt a képet rendereli még amit a kamerának kellene mutatnia... még vizslatom a dolgot, de a gyorsan erre jutottam.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#179) DrojDtroll válasza Noddy (#178) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Nagyon szépen köszönöm, nem jöttem volna rá szerintem soha.

A problémát az jelentette hogy be volt kapcsolva a Zmask és a negate. A kikapcsolásukkal megoldódott a probléma.

Köszönöm. :R :R

[ Szerkesztve ]

(#180) Noddy válasza DrojDtroll (#179) üzenetére


Noddy
senior tag

Nincs mit :) Szuper, csak így tovább!

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#181) DrojDtroll válasza Noddy (#180) üzenetére


DrojDtroll
addikt

A sikeres renderelés örömére készítettem egy kis animációt.

[link]

(#182) Noddy válasza DrojDtroll (#181) üzenetére


Noddy
senior tag

Néztem a többi videódat is. A rubik kocka kirakó nagyon haláli :) De a virtuális NAO is alakul.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#183) DrojDtroll válasza Noddy (#182) üzenetére


DrojDtroll
addikt

NAO téren most ott tartok, hogy pythonból tanulom mozgatni a csontokat, és keyframe-eket létrehozni.
(Sajnos az ujjai nincsenek még animálva, mivel csak az ujjakhoz annyi csont kellene mint az egész robothoz)

Gondolkoztam egy időben azon, hogy a Blendert használom Lego robotok szimulálására is.

Pl. most van egy verseny, ahol a robotnak(Lego) egy lejtőn kell tudni felmennie. Virtuálisan meg tudom építeni a robotot, az volna a jó ha Blenderbe át lehetne tenni. Ott már lehetne szimulálgatni a dolgokat. És így a megépítés előtt kiderülne, hogy egy konstrukció rossz vagy jó.

(#184) DrojDtroll válasza DrojDtroll (#183) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Utánakerestem egy kicsit, úgy néz ki meg lehet csinálni, szóval lesz egy ilyen projektem is.

(#185) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

Szépen sikerült is importálni egy kis építgetést.

(#186) Noddy válasza DrojDtroll (#185) üzenetére


Noddy
senior tag

A blender ilyen irányú használata meg se fordult a fejemben, de van benne ráció és a fejlesztést tényleg meg tudja gyorsítani.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#187) DrojDtroll válasza Noddy (#186) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Szerintem sok érdekes lehetőség rejlik a programban, főleg az engine részében.

(#188) DrojDtroll válasza DrojDtroll (#187) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Elkészítettem az első szimulációmat. Nagyon egyszerű kis példa, de el kell kezdeni valahol...

[link]

(#189) buke


buke
tag

Sziasztok!
Egy műveletet szeretnék elvégezni,de nem értek a programhoz. A lényeg, hogy egy cubemape formátumot kell cylindrical map formátummá alakítani és ehhez ezt az ingyenes programot ajánlották. A fórumon van egy tutorial, de sehogysem tudok ez alapján elindulni,pedig egyszerű a feladat. A kocka képeket pos_x, neg_x...stb. megfelelően fel kell tenni a kockára és bekapcsolni a kocka közepére a kamerát, ezután 2:1 arányú térképen renderelni és menteni. Napok óta szenvedek vele, kifogott rajtam, alternatív megoldást nem tudok a műveletre. Nyilván manapság ezt a fajta átalakítási irányt nem igen használják, inkább fordítva.
Blender v.2.73-ast töltöttem le. A tutorial: [link]
Előre is köszönöm a segítséget, ha valaki a lépéseket leírná!

(#190) Noddy válasza buke (#189) üzenetére


Noddy
senior tag

És pontosan hol akadtál el? A tutorial egyértelműnek tűnik, csak átolvastam kipróbálni nem volt időm.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#191) buke válasza Noddy (#190) üzenetére


buke
tag

Szia! Köszönöm, hogy reagáltál. Már a legelején,mert nem jutok el az "image texture"-ig sem. Nekem a leírás 2. része lenne jó,mert 6 db képem van, tehát ezeket kellene feltennem a kockára. Kiválasztom a materiált,de ott nem jelenik meg olyan opció,amivel felrakhatom egyenként, vagy Ő teszi fel egy logika szerint. Utána szerintem egyszerűnek tűnik a műveleti sorrend,de ez a leírás 1 éves.Nem tudom mennyire változott azóta ez a program.

[ Szerkesztve ]

(#192) Noddy válasza buke (#191) üzenetére


Noddy
senior tag

Rendben, akkor mindjárt megnézem mi van pontosan.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#193) Noddy válasza Noddy (#192) üzenetére


Noddy
senior tag

Mindent úgy csináltam ahogy a linken van és nekem sikerült...

A linkelt blend fájlt használtad?

[ Szerkesztve ]

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#194) buke válasza Noddy (#193) üzenetére


buke
tag

Nem azt, mert nekem azt is meg kellene csinálni,hogy egybe legyen a 6 kép,de megteszem,ha így könnyebb.
Tehát látom 3D kockaként betöltötte,de ez a lépés nem megy. Maga a betöltés.

(#195) Noddy válasza buke (#194) üzenetére


Noddy
senior tag

A blend fájlt mindenképp használni kell mert a készítője úgy állította be az objektumokat, kamerát, stb. ahogy az kell a végső eredmény szempontjából. Tehát ha te a nulláról akarod csinálni abban a linkelt fórum nem segít.

Mit értesz a maga a betöltésen? Ha sikerült a textúrát rátenni a kockára, akkor a scene-ben ki kell kapcsolni azt amit ott ír a sima "Cube"-nál, utána ki kell jelölni a kamerát, majd num 0 és render opcióknál a 2:1-es képarányt és ha több képből kell hogy álljon a dolog az R gombal forgatod el a kamerát és elkészíted a szükséges mennyiségű képet.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#196) buke válasza Noddy (#195) üzenetére


buke
tag

Bocsánat, úgy látom félre érthetően írtam, szóval még nem tartok sehol, a "látom a 3D kocka.." szöveg a Te erdeményedre való reflektálás akart lenni,viszont kinyilt a szemem a segítségeddel,mert pár dolgot észrevettem, ami gátolta a további lépéseket.
Mégegyszer köszi a segítséged,remélem sikerülni fog elkészíteni a milkyway mélyég kulisszát. Üdv. buke.

(#197) Noddy válasza buke (#196) üzenetére


Noddy
senior tag

Oké! Sok sikert! :)

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#198) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

Lehet lesz lehetőségem a hálózati renderelésre kb 20 node segítségével. Ha minden jól alakul és sikerül összehozni, akkor leírom ide a tapasztalataimat.

(#199) ToMmY_hun


ToMmY_hun
senior tag

Sziasztok!

Egy sulis projekthez szeretném használni a Blendert és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Lehet olyan módban használni, amiben én mozgatom a létrehozott eszközt és a mozgatás adatai valamilyen módon elérhetőek lesznek? Egyszerű szögadatok elegendőek lennének nekem.

Köszi előre is a választ!

C programmers never die, they are just cast into void.

(#200) Noddy válasza ToMmY_hun (#199) üzenetére


Noddy
senior tag

Szia!

Van a blendernek egy olyan módja, hogy game mode. Ez olyan játékkészítő féleség, ott te interaktívan tudod mozgatni a létrehozott objektumot a saját magad által létrehozott környezetben. De nem tudom, hogy ott kitudsz-e nyerni ilyen dolgokat...

Blender Game Engine

Nem tudom ilyenre gondoltál-e?

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.