Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D

Hozzászólások

(#201) ToMmY_hun válasza Noddy (#200) üzenetére


ToMmY_hun
senior tag

A game engine létezéséről tudok, el is kezdtem használni. A kérdésem inkább arra irányult, hogy ki tudnám-e nyerni Python szkripttel a szögadatokat, tehát hogy egy objektum éppen hogy áll. Persze le tudom menteni egy python változóban is és azt módosítani minden forgatáskor, de akkor nem lenne értelme annak, amit csinálok. (Robotkart akarok szimulálni egy egyetemi projekthez) Egyébként más kérdésem is lenne.

Van egy robotkarom, aminek az ízületei parent-child viszonyban vannak egymással. Szükségem lenne a collision detection-re, viszont valamiért csak külső, független objektummal működik. Ugyanazon a layeren van minden elem, rigid az összes és a collosion bound is be van állítva. Mit kellene még beállítani hogy működjön? Újonnan létrehozott kockával tök jól megy, de parent-re nem működik.

Itt van a projekt is, hátha az segít: Dropbox letöltés

Előre is köszönöm a segítséget! :R

C programmers never die, they are just cast into void.

(#202) Noddy válasza ToMmY_hun (#201) üzenetére


Noddy
senior tag

Hát ez lehet inkább akkor Pythonos probléma...
De a másik baj, hogy annyira én se vagyok blender guru... az itteni fórum eléggé lehalt már... Lehet érdemes lenne máshol próbálkoznod. Nem tudom hányan nézik még ezt a fórumot, de én kevés vagyok ehhez a problémához jelenleg. Sajnálom.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#203) DrojDtroll válasza Noddy (#202) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Én is itt vagyok. Foglalkoztam is a blender pythonos részével, de most sajnos nagyon kevés időm van.

(#204) ToMmY_hun válasza Noddy (#202) üzenetére


ToMmY_hun
senior tag

A collision detection nem python specifikus. Az ahhoz tartozó dolgokat kibogarászom az API reference manual-ból, de ezt sajna nem tudom. :(

[ Szerkesztve ]

C programmers never die, they are just cast into void.

(#205) pakriksz


pakriksz
őstag

Ismer valaki olyan oldalt, ahonnan jóféle low poly fák 3d modelljeit lehet beszerezni, lehetőleg ingyen?
Találtam már jópárat, de azoknál a low poly azt jelentette, hogy 100 ezer háromszög, ami játékba nem igazán lenne jó, és nekem a low poly-ról egész más számok ugranának be.... Olyan modellek kellenének ahol a leveleket nem egyenként csinálták meg, hanem egy pár háromszögből álló felülettekkel, és alphás átlátszóságos textúrával.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#206) Sokimm


Sokimm
senior tag

Sziasztok!
Első blender élményem, és nem értem mit rontottam el, kérlek segítsetek!
Friss vga driver, Blender 2.76, a settings a cuda magokra állítva, mégis a cpu-val számoltatja a dolgokat. Alaplap szinten letiltottam már az integrált vga-t, ezért sem értem, hogy mégis mért nem akar dolgozni a dedikált vga?
Egy kép, hogy mindent értsetek.
nagyméretű kép

off: a cuda vigye el.. :W

[ Szerkesztve ]

(#207) aquark


aquark
tag
LOGOUT blog

Sziasztok!

Színes üveggolyókból, (pont)fényekből és tükrökből szoktam absztrakt képeket csinálni Pov-Rayban, csak a magam örömére. Most ugyan ezt próbáltam a Blender Cycles-el, de a fény(eke)t egyszerűen nem tudom bekapcsolni. Már mindent próbáltam. Kedvenc képeimen a pontfény egy üveggömb közepén van, ezt szeretném itt is megvalósítani.
Másik probléma, hogy törlök minden fényforrást, és mégis marad valamiféle "szórt fény", ezt hogy tudnám kikapcsolni?

Minden segítséget előre is köszönök!

(#208) DrojDtroll válasza aquark (#207) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Esetleg egy fájlt láthatnánk, hogy meg tudjuk mondani mi a gond.

(#209) aquark válasza DrojDtroll (#208) üzenetére


aquark
tag
LOGOUT blog

Szia!

Gyorsan összedobtam egy egyszerű példafájlt, kérlek írj pü-ben emilcímet, és küldöm!
Lényeg, hogy bármekkorára állítom a fényerőt, vagy akár törlöm is a fényforrást, ez a renderképen nem okoz változást.

(#210) DrojDtroll válasza aquark (#209) üzenetére


DrojDtroll
addikt

ment a pü.

(#211) pG2006


pG2006
csendes tag

Helló!

Megoldható lenne Blender -ben,hogy a képen látható busz 2. ajtaja eltűnjön(olyan legyen mint a nyíl alatt)?
Ha igen,akkor hogyan?Elég kezdő vagyok még blender-ben

Kép: http://kepfeltoltes.hu/160313/1098135509N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png

[ Szerkesztve ]

(#212) DrojDtroll válasza pG2006 (#211) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Miért nem tervezed alapból olyanra amin nincs rajta a második ajtó.

(#213) pG2006 válasza DrojDtroll (#212) üzenetére


pG2006
csendes tag

a buszt alapból nem én csináltam,én csak módosítok rajta

(#214) DrojDtroll válasza pG2006 (#213) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Akkor csak módosítani kell a mesh-t.

[link]

Itt egy videó az alap módosításokról.

(#215) pG2006 válasza DrojDtroll (#214) üzenetére


pG2006
csendes tag

úgy nem lehet megoldani,hogy kijelölöm a textúrát,másolom és újra beillesztem?

(#216) DrojDtroll válasza pG2006 (#215) üzenetére


DrojDtroll
addikt

[link]

Itt leírja, hogy hogyan vág ki egy részletet és illeszt egy másik helyre.

A modellt kell szerkeszteni vagy a textúrát?

[ Szerkesztve ]

(#217) pG2006 válasza DrojDtroll (#216) üzenetére


pG2006
csendes tag

A modellt

(#218) DrojDtroll válasza pG2006 (#217) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Akkor azt meglehet úgy csinálni ahogy linkeltem.

(#219) Vendu


Vendu
csendes tag

Én is ismerkednék a Blender-rel.

Ebben a programban kell külső renderelő vagy az már benne van?
Mikor kell használni az ilyen keyshot meg hasonló dolgokat?

(#220) Noddy válasza Vendu (#219) üzenetére


Noddy
senior tag

Van beépített renderelő, de lehet hozzá külső renderelő programot is használni.

A második kérdésedet nem igazán értem. Hogy érted, hogy mikor? Akkor használsz keyshot renderelést amikor szeretnél.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#221) Gyb001


Gyb001
senior tag

Sziasztok.
Lehet valahogy obj fájlt vágni blenderben? (Két külön fájlba szeretném végni)
Vagy tudtok valami programot ami képes rá?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station

(#222) DrojDtroll válasza Gyb001 (#221) üzenetére


DrojDtroll
addikt

netfab basic

sokkal egyszerűbb benne elvégezni ezt a műveletett

(#223) Vendu válasza Noddy (#220) üzenetére


Vendu
csendes tag

Akkor van benne saját nem kötelező használni külső renderelőt.

A keyshot kérdés arra vonatkozott, hogy mivel vagy miben tud többet az a renderelő amiért egyesek használják?

(#224) Noddy válasza Vendu (#223) üzenetére


Noddy
senior tag

Igen van benne saját. A vele elérhető renderelési szint itt megnézhető: [link] Ahol nem a Blender Render szerepel ott niylván az ott leírt külső renderelővel készült a kép. Az pedig, hogy ki mit használ az már az elérni kívánt cél és a felhasználói tudás határozza meg.

A keyshot-ot nem ismerem. Biztos megvannak az előnyei hogy miért azt használják egyesek. Pl. Indigo renderelőnek a fényviszaverési szimulációja elég jó, egy időben használtam kültéri dolgok renderelésére. Nagyon valóság hű dolgokat tudott. De szerintem ma már van olyan fejlett a beépített renderelő is, hogy jó eredmény elérhető.

[ Szerkesztve ]

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#225) kisvukk70


kisvukk70
újonc

Üdv!
Mellékelek egy képet. Ezen van két réteg és a köztes térben kellene egy valódi videón szereplő karaktert keresztülmozgatni. A videó zöld hátterét levettem, de csak síkban tudom összerakni, így a videón haladó ember mindig az előtérkép előtt van.
Hogyan kell megoldani, hogy a videó a két réteg közé essen és karakter a füves textúra részen sétáljon?
Esetleg ide vonatkozó tutorial videó?
A segítséget előre is köszönöm!

(#226) Noddy válasza kisvukk70 (#225) üzenetére


Noddy
senior tag

A kép nem jelent meg... de a leírásból gondolom, hogy több réteget kellene használni, de most így nem tudom megmondani, hogy a blender képes-e erre vagy videószerkesztő kell ehhez. Még greenscreenes dolgokkal nem foglalkoztam eddig.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#227) kisvukk70 válasza Noddy (#226) üzenetére


kisvukk70
újonc

Akkor próbálom a képet újra feltenni
http://kepfeltoltes.hu/160416/2reteg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(#228) Noddy válasza kisvukk70 (#227) üzenetére


Noddy
senior tag

Ez így nem fog működni biztosan, mert hiába hozol létre 3 réteget a blenderben a greenscreenes képet mindig elé fogja tenni. Valószínűleg valamilyen komolyabb videoszerkesztő lesz a megoldás ami tud rétegeket kezelni.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#229) yagami01


yagami01
aktív tag

Sziasztok!

Talán jár erre valaki... Nem tudom így "láthatatlanba" valaki megtudná-e mondani a problémát, de azért teszek egy próbát. :) Adott ez a videó: [link]
Kb. a felénél tartok, de ha elindítom az animációt koránt sem azt kapom, mint amit a videóban látni, pedig elvileg mindent úgy csináltam. Lehet valami nálam alapból nincs úgy benyomva, mint nála... nem tudom.
Konkrétan nem "lefele húzza őket a gravitáció" szépen, hanem darabokra robban mindenfelé... először gyorsan, majd mikor már elrepült a nagyja, lelassul. Elkaptam a jelenség első másodpercét:
[link]

Talán valakinek lesz egy-két tippje, mit kéne átállítani.. :) Előre is köszi!

(#230) Jeffjn válasza yagami01 (#229) üzenetére


Jeffjn
tag

Csak tippelek. Talaj megfelelően van beállítva? Subdivide-olva van elégszer? Ugyanolyan verziószámú blendered van, mint a tutorialban?

Ha majd lesz időm lehet végigcsinálom én is a tutorialt aztán meglátom de így hirtelen ennyi jutott eszembe.

(#231) yagami01 válasza Jeffjn (#230) üzenetére


yagami01
aktív tag

Rátoltam párat, de így is ugyan az. De azzal is ugyan annyit foglalkoztam, mint a csávó a videóba szvsz...
Majdnem. Neki v2.73, nekem v2.74. Most nézem, hogy a leírásban közzé van téve az egész fájl... szerintem leszedem és átnézem, hátha jutok valamire. ( Előbb is feltűnhetett volna. ) :)

(#232) Noddy válasza yagami01 (#231) üzenetére


Noddy
senior tag

Azt látom, hogy nem a gravitáció nem oda van kötve ahova kellene. Nem merőleges a talajra vagy a tank nem merőleges a gravitációra. Én ilyen problémát látok. A 6. percnél van az a rész a videóban. Azt kellene átnézni szerintem, hogy ott nem-e maradt ki egy lépés.

[ Szerkesztve ]

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#233) yagami01 válasza Noddy (#232) üzenetére


yagami01
aktív tag

Igen, valóban nem oda voltak kötve a dolgok ahova kellett volna. A tank pontja a hátsó részénél volt és ez húzta fel, átraktam középre és most ez a része - meg más is már azóta - megoldódott. Már csak azt kéne elintézni, hogy ne dobja le a láncot. De legalább már egyben marad az is. :) Most közben más is adódott, majd utána visszatérek még rá.

Köszi!:)

(#234) gyulank


gyulank
addikt

Audio visualizernél mindig rövidebb, és/vagy gyorsabb az animáció, mint a hang, pedig ugyanannyit állítok be, mint amennyit a hangnak ír. Mittudom én, kb. 5perc hangból 1perc animáció. Ezt hogy lehet egyeztetni? Az alapján csinálja, alapból szinkronba kéne lennie nem?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#235) gyulank


gyulank
addikt

Erre a magyar billentyűs yz cserére tud valaki megoldást?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#236) DrojDtroll válasza gyulank (#235) üzenetére


DrojDtroll
addikt

nekem nem volt ilyen problémám soha, mi is a gond?

(#237) gyulank válasza DrojDtroll (#236) üzenetére


gyulank
addikt

Lehet figyelmetlen voltam, és elcsavartam. Ma kezdtem foglalkozni a programmal.
Először Dickey Spec #1 Orig.blend-el próbáltam, az csinálta inkább ezt.
A GxAV.py-al, és AV-Sync-el, ha betallózom 2-3 helyre(videó szerkesztő+bal&/jobb csatorna), úgy néz ki működik.
De láttam olyan videót amin enélkül is csináltak kockából, de én hangszórót tettem be, de tovább nem jutottam, mert próbáltam neki valami színt adni, de nem volt sehol az a színes karika ikon. Meg a billentyű parancsok... Nem tudom duplázni az ablakot, hogy több dolgot állítsak egyszerre,

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#238) gyulank válasza DrojDtroll (#236) üzenetére


gyulank
addikt

Megcsináltam ezt a kockásat is egy kockával, de bár addig tart, semmi köze a zenéhez. Össze-vissza mozog.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#239) Pimpő


Pimpő
tag

Helló!

Van itt valaki, aki készített már minőségibb videókat Blenderben? (demonstrációs anyag, promó videó, klipp stb.)
Tudnátok linket küldeni ezekről a munkákról?

https://play.google.com/store/apps/details?id=ebak.fv

(#240) DrojDtroll válasza Pimpő (#239) üzenetére


DrojDtroll
addikt

valakivel meg akarsz csináltatni egy munkát, vagy miért vagy a másokéra kíváncsi?

(#241) Pimpő válasza DrojDtroll (#240) üzenetére


Pimpő
tag

Ja. Mutasd miket csináltál :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=ebak.fv

(#242) DrojDtroll válasza Pimpő (#241) üzenetére


DrojDtroll
addikt

nekem programozós munkáim voltak csak vele

(#243) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

CAD szeru munkara mennyire alkalmas a blender?

(#244) Jeffjn válasza DrojDtroll (#243) üzenetére


Jeffjn
tag

Én már használtam CAD-CAM-hez és 3D printeléshez való tervezéshez is és nem volt vele gond. Nyilván nem ez az elsődleges felhasználás Blenderben de meg lehet vele oldani.

[ Szerkesztve ]

(#245) DrojDtroll válasza Jeffjn (#244) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Nekem is 3d nyomtattashoz kellene

(#246) doc válasza DrojDtroll (#245) üzenetére


doc
nagyúr

3d nyomtatashoz teljesen jo, mar hasznaltam :)

(#247) DrojDtroll válasza doc (#246) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Nagyszeru. Akkor ranezek majd ilyen szemszogbol is.

(#248) height


height
aktív tag

Szép Estét Tagok!!!

A Blender oldalán láttam hogy van telepítés nélküli verzió, az mivel kőlönbözik a telepített verziótól ? ahhoz is lehet plugineket telepíteni ? :B

[ Szerkesztve ]

(#249) DrojDtroll válasza height (#248) üzenetére


DrojDtroll
addikt

természetesen igen

(#250) height válasza DrojDtroll (#249) üzenetére


height
aktív tag

Köszönöm válaszod! DE miért kapok ilyen választ ami a képen van ?

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.