Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BiP

    nagyúr

    válasz Kékes525 #33735 üzenetére

    Nekem meg egyszerűen inkább csak az csapódott le, hogy "nesze zmeg, oldd meg", de hogy mit kérnek, az nincs. Aztán lehet, hogy 10 másik ilyen feladat után már nem írták oda ugyanazt a kérdést :)
    Nyilván az életben sem rágnak mindent a szádba, de azért általános iskolában nem baj, ha kicsit még egyértelműbben fogalmaznak.
    Persze, helyes az, hogy megtanítsák őket logikus gondolkodásra, problémamegoldásra, és főleg a helyzetfelismerésre, a megoldás előtt a probléma megfogalmazására, csak hát ennek nem feltétlenül ez a módja.

    Tesóm szokott átküldeni logikai feladatokat, amiket a 10éves fia kap. (Finnországban élnek). Nekiállok, k* bonyolult, nem akaródzik kijönni. Vagy több megoldása is van.
    Mondom, csak elolvasom már, mit kell csinálni.
    És akkor derül ki, hogy rém egyszerű dolgot kérnek, amit igazából le is írnak az elején (csak hát nem tudok finnül).
    Persze olykor az is segít, hogy 10éveseknek nyilván nem adnak olyan feladatot, amiben 2ismeretlenes másodfokú egyenlet irányába kell elindulni :)

  • Inhouse

    őstag

    válasz Kékes525 #33735 üzenetére

    Néha nincsenek jól megfogalmazva a feladatok. Nem is számítás, szabály, képlet alkalmazása jelent gondot, hanem a feladat részleteinek megértése...még nekem is, amikor segítek a lányomnak. Kérdezi, hogy akkor ez most ez, vagy ez? És én is ugyanezt nem értem, átolvassuk még egyszer és nincs benne.
    Legutóbb az info tanár küldött nekik egy printscreen-t, kivágás nélkül, tehát a monitor képének kb. 20%-ában volt egy word doc minta. Azt kellett megszerkeszteni ugyanolyanra. Kivágtam a képet, egy molyfing volt. Adott pár támpontot, megcsináltuk szemre 95%-ban ugyanolyanra, erre azt írta neki, hogy nem pont így képzelte... :F Lehet, hogy nekünk is olyan kicsit kellett volna csinálni? :)
    Az általánosban kitűnő lányom továbbra is 5-ös mindenből, kivéve testnevelés, abból kettes. Vékony, sportos, de főleg a dobások nem mennek neki jól, kislabda, súly, medicin, meg a távolugrás, magasugrás (eddig az életben nem csináltak ilyet). A múltkor 1s híján lett volna 3-as egy futása...bakker, ennyit a a tanár is tévedhet a stopperrel a kezében. Tényleg kell ekkora szigor és ennyire lehet sarkosan venni ezt a tantárgyat? Mondjuk még lehet így is közelebb áll az itteni tesi az én elképzelésemhez, mert általánosban írtak dolgozatot tesiből, rajzból, énekből... :Y

    [ Szerkesztve ]

    Üdv Inhouse

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés