Neeee, téényleg?
Mindenki tudta eddig is, a nemzeti hatóságokat eddig nem zavarta...
Mutogatni való hater díszpinty
Neeee, téényleg?
Mindenki tudta eddig is, a nemzeti hatóságokat eddig nem zavarta...
Mutogatni való hater díszpinty
Aki nem tudta idáig is, hogy az agyatlanok influenszerek a reklámokból élnek - na, pont azok a "célközönség"!
"Magyar az, aki Magyarországon született, itt dolgozik és itt adózik!"
Azért ne rakjuk már őket egy kalapba, az ázsiai széplány aki futószalagon reklámoz meg mondjuk egy alapos hw benchmark channel nagyon nem egy kategória.
Ez a reduktív gondolkodás csak árt mindenkinek.
A utógondozást hiányolom itt is, egy felfutó/csúcson lévő életművész vagy hír jól teljesít a köz szemében és zsírozott ringlispír módjára forog az ajakfényes szájakon az édes információ, de valami "érthetetlen okból" kifolyólag a kérészemlékezet az, ami működik, csak az az örökzöld. Ritkán vannak cikkek leaszott, néha volt mozisztárokról, gyerekszereplőkről, ezt ki kellene terjeszteni az RGB-mikrofonnal megtoldott, újhullámos influenzátorokra is majd: Milyen ívet vett a létezés a középsulis szintet szigorúan meg nem haladó sztárlét után? Persze ezzel is csak a hírközlés cirkuszossága iterálódna eggyel tovább. Buta majmok vagyunk, nincs olyan oldala a kamerának ahol ez másként lenne.
Több videósnál elhangzik egyébként a szponzorblokk kifejezés-bejelentés, a kérdés csak az, hogy mennyire tudja jól csinálni: azt érzed, hogy ez egy videóval körített reklám, melyet megélhetésiként kipasszírozott azért magából valahogy vagy van annyira érdekfeszítő, légies és eszköztelen, magával ragadó a jól megkomponált tartalom, hogy videóként tudod deklarálni, benne egy pöti, témába vágó reklámmal. Nem mindegy.
A hardware tesztelő csatornák nem az influenszer kategóriába sorolandók.
Ettől függetlenül azt se felejtsük el, hogy ők is a támogatókból élnek. A nevesebb csatornák azok, akik megtehetik, hogy saját véleményt alkotnak.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Aki valóban komoly, tesztekkel alátámasztott műszaki tartalmakat közvetít, az az én olvasatomban nem influenszer, hanem elemző - de őt nem is a "csá haver látom uly barinőd van netuttam h zsir barón csapatod a lecsoba" influenszer-közönség nézi/olvassa!
"Magyar az, aki Magyarországon született, itt dolgozik és itt adózik!"
Már miért ártana? A reklámot jelezni kell. Az árt, ha azt tesztnek álcázza.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Vagy akár pont a kisebbek, akik nem kapnak cuccokat azért, hogy ugye tudod, mit kell mondani?
Mutogatni való hater díszpinty
(#9) Armagedown
Basszus, kék az ég?
A pápás hasonlítást inkább meghagyom máskorra
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
Ezek tudnak valamit basszus. Ehhez mennyi tudós kellett vajon?
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
Szerintem ezt a brit tudósok fedezték fel.
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
Erre már rá akartam kérdezni!
Mi az amitõl egy csatorna hardware tesztelõ lesz? Hogyan definiálható?
Pl. JerryRigEverything <----- | Tech2 | -----> AnonimInc
Mert az itt felsorolt három csatorna közül az elsõ többnyire szétbarmol dolgokat és véleményt mond ezekrõl, az általa kialakított teszt sorrend szerint, majd egy másik videóban szétszereli ezeket és errõl is véleményt mond!
A másik kettõ csak megtapogatja a motyót, majd véleményt formál a tesztalanyról (számomra) elég szubjektívnek tûnõt! Ha nem kirívóan szar a kütyü, akkor nem is szoktak negatív dolgok elhangzani az adott cuccról.
42
Az is kérdéses, hogy ezt egyáltalán hogyan lehet megállapítani, hogy bújtatott reklám? Mert ha mondjuk a VR Pisti aszongya, hogy ő a terméket megvette, nem a cégtől kapta, de 25* elmondja a termék nevét meg a pontos típusát, és hogy az milyen f*sza, az akkor nem reklám? Figyelembe véve mondjuk az ő csatornáik állandó nézőszámát, és a multiplatform jelenlétüket, szerintem már bármiről beszélnek, az már igenis kereskedelmi reklám. Én a nyakukba b*sznám a hadiadót, ha rajtam múlna. De persze nem csak rájuk, az összesre, ez csak egy kiragadott példa volt.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Hát, mivel befolyásolják a közvéleményt a termékek bemutatásával, akár pozitív, akár negatív irányba, igenis influenszerek. Nem csak az az influenszer, aki ruhát, utazást, meg lifestyle dolgokat promótál. Gyakorlatilag az "egyszerű" véleményvezérektől a tech csatornákig mindegyik az, ki így, ki úgy, de az. Ez egy tág fogalom, inkább pontosítani kellene.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Pont ezért van jelen szerintem a dolog... hatékony, nem hivatalos reklám, nehezen megfogható.
Mutogatni való hater díszpinty
AnonimInc sem egy komolyan vehető ember, csak egy idegesítő bohóc
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
Vajon hány ember kellett hozzá
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
Lehet hogy nem talál benne hibát.
Ha az influenszeren egy olyan ruha van, amin jól kivehető márkanév, de nem mondja be a nevét egyszer sem, akkor az reklámnak minősül-e az EU szemében? Pláne, ha nincs is szerződése.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
Megnézik influenszer Józsi könyvelését és ha ott van valamelyik gyártó, kereskedő felé kiadott számla termék bemutatásról vagy ilyesmi, akkor egyértelműnek tűnik a helyzet . Persze ez csak egy ötlet.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Nem nagyon tudnak akkor ezek az influenzások titkot tartani, ha még az EU is rájött
[link]
Aki él és nem boldog, az téved!
Az hagyján, de még a felelősséget sem annak megfelelően vállalnak, ha pedig komoly szankciók alá kerülnének, sírnának a "szabadságukért"/megélhetésükért, miközben elméletileg mindennek meg kellene legyen a következménye, ha már ez a valóéletben amúgy sem megy.
Ezt inkább rád bízom.
Hihetetlen. Most már csak az a kérdés hogy meddig mennek el az ügyben.
Ezt inkább rád bízom.
Mondjuk azt se felejtsük el hogy a vr-ék már egy ideje adót fizető cég, bár ez nem tudom mennyiben változtat mindazon amit írtál.
[ Szerkesztve ]
Ezt inkább rád bízom.
Tehát ha feketén fizetnek neki, akkor megúszta
Mutogatni való hater díszpinty
Mint általában az adófizetést is.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Mint bizonyos statisztáknál pl. napi 40-et kaptak, de papíron ez kevesebb volt, viszont a büdös életbe nem vállalták el volna kevesebbért, de más se biztosan. Az még rosszabb hogy ezért az összegért nem mindig tudja még a statiszta sem, hogy mire is vállalakozik, mert ugyanis nem mindig jön ki fizikailag sem éppen az egészből mindenki.
Ezt inkább rád bízom.
Ha az u.n komoly tesztelők nem képesek jelezni, hogy mi a reklám, akkor az ugyanúgy probléma (sőt, talán még jobban), mint másoknál.
DRM is theft
Ilyen egyszerű
Mutogatni való hater díszpinty
Ja,ja!
"Magyar az, aki Magyarországon született, itt dolgozik és itt adózik!"
Ha a "tisztességes digitális, online környezetet" a cél akkor legyen lehetőségem az ilyen tartalmakat a platformon belül szűrni. Hogy ne is lássam őket. Ne kelljen sponsorblock bővítmény, vagy hasonló. Minden platform tegye lehetővé a szűrést. A Youtube-ra is azért nem fizetek elő mert ezeket a szponzorált videókat és szegmenseket nem szűri ki.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
Nem értek hozzá, hogy ez pl. YT esetén hogyan működik, nem vagyok tartalomgyártó, csak fogyasztó, de gondolom egy csomóan nem vállalkozóként csinálják, hanem csak hobbiból. Így nem tudom, hogy az ilyet hogy lehet tetten érni. Számla alapján? Mert persze, ha már akkora a biznic, mint a fent említett VR, kénytelenek cégként dolgozni, és lőn könyvelés, stb. De hobbista influenszer Józsinak nincs vállalkozása, sem könyvelője, és mondjuk csak a YT-tól kap a bankszámlájára X összeget nézettség alapján. Ilyenkor hogy oldod meg? Nem vagyok sem jogász, sem közgazdász, tényleg érdekelne, ilyenkor mik a lehetőségek.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Ja, hát igen. Ezt az aspektust is érdemes lenne vizsgálni, ez is megérne egy misét. Vagy minimum megkövetelhetnék minden tartalomgyártótól, bármilyen platformon, hogy legyen kiemelten megjelenítve, hogy nem tényekről beszélnek, hanem véleményt mondanak.
Illetve, ha termékekről van szó, amiről beszélnek, mindenképpen meg kéne őket adóztatni, pont azért, mert nem azonosítható, hogy a termék milyen aspektusban tűnik fel. De van egy régi dolog, a negatív reklám is reklám, tehát mikor pl. az új iPhone-okat átlövik puskával, csak mert poén, az akkor is reklám.
De továbbmegyek. Maradjunk a fent említett VR-nál. Mondjuk már évek óta nem néztem tőlük egy videót sem, de emlékszem, régen az volt a trend, hogy "dekorációnak" a háttérben el voltak helyezve termékek, úgy, hogy azok azért beazonosíthatóak legyenek. Sőt, a videók leírásába beletették, hogy mik azok, és még esetleg azt is, hogy hol lehet ezeket megvenni. Ez egyébként mindenhol trend. Na ez pl. reklám, vagy sem? Szerintem az.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Ezt a részét nem tudom, de ha kap pénzt, akkor annak elvileg van nyoma, vagy számla vagy bérszámfejtés formájában. Persze ha külföldről kap pénzt a paypall számlájára, vagy éppen a termék maradhat nála...azt passzolom. Ismerősöm ismerőse kedvezményt kapott pl egy-egy jól sikerült termék teszt után.
Az pl egy elég árulkodó dolog, ha leírásban ott van a termék elérhetősége is link formájában. Pl a rendeljkinait blog is úgy kapja a lóvét, ezért olyan szuper náluk minden kínai kacat
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Igen, ez elég idegesítő. Én előfizető vagyok már pár éve, és baromi zavaró. Nekem lenne egy végtelenül egyszerű javaslatom erre, ami két részből áll.
1. A tartalomgyártókat kötelezni, hogy minden egyes feltöltött videókban a fejezeteket kötelező legyen jelölni, enélkül ne lehessen a tartalmat publikálni. Beleértve ebbe a szponzorált tartalmat, ezt is kötelező lenne külön fejezetbe tenni. Sok csatorna van, ahol ez még nincs így.
2. A példánál maradva a YT vezessen be a vezérlőelemek közé egy olyan vezérlőpárt, amivel a fejezetek közt lehet pontosan váltani, így egyszerűsítve az esetleges szponzorblokk átlépését.
Nem bonyolult, csak akarni kell...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Ez egy idő uán kimeríti az üzletszerűséget, és muszáj legalábbis egy adószámot igényelnie.
És nem ez az első botrány abból, hogy az influencerek nem adóznak a szponzorpénzekből, illetve bújtatott reklámot visznek.
Mutogatni való hater díszpinty
Ezért írtam, hogy nem vagyok sem jogász, sem közgazdász.
Amúgy ennek a szabályozásnak már rég léteznie kellene.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Mutogatni való hater díszpinty
Kíváncsi lennék hogy a nav összeszámolva mit tudna meg a vr-ról. Ők maguk ismerték el hogy 45 misinél is több a jelelenlegi tech készletük, nem kicsit. Hogy nevetnék ha adócsalás lenne mögöttük. Már csak azért is meg sem lepődnék az ilyenen, ennyi reklámozás mellett.
[ Szerkesztve ]
Ezt inkább rád bízom.
Gondolod hogy azon a szinten ahol ők vannak, mernek kockáztatni?
Fogos kérdés. Ha nagyobb cég megteheti, akkor szerintem kisebb sem hátrál meg tőle. Mennyire is kicsi a cégük? Már a mekiben reklámozzák magukat itthon és bizony az nem egy kicsi lépés. Én az biztos hogy nem lepődnék meg ezen, mert manapság már túl sok cég vissza él a jogaival amúgyis. Egyik sem szent, főleg amennyit összevissza magyaráznak a saját védelmük érdekében. Az meg hogy a néző nem látja mennyire is terjeszkedik maga a cég kapcsolatokon keresztül, nem jelenti azt hogy a cégnek nagynak kell lennie. Legalábbis szerintem. Szóval igen. Szerintem van az a pénz amiért az influenszer akár a saját cégét is képes veszélyes helyzetbe vinni.
Ezt inkább rád bízom.
Nem gondolom én sem, hogy sumákolnának, más mentalitásúnak tűnnek pont, aztán ki tudja. Az átlag magyar részére jogosan tűnik életidegennek a streamelésből összekalapált 45 milla. Általában akik fű alatt tudnak pluszmozgást végezni azokat az 1bites része a közönségüknek tartja el "de hát olyan jó fejek/aranyosak!", illetve a szerződött érdekkörök. Elég, ha az egyik ilyen kollaboráns/szimbióta partner borít, akár pillanatnyi idegből, oda az ázsió.
... lehet, hogy most már mindent tisztán csinálnak, de lehet, hogy nem így ment az elején!
42
Egyszer mutatták, hogy hol forgatnak, az önmagában komoly ingatlan vagyont vagy bérleti (anyagi) lehetőségeket mutatott.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Sokan fizetik ezeknek az influencereknek a csatornatagságot, nagyjából a semmiért.
Azzal is keresnek egy rakás pénzt.
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
De a VR-nal van kulon tagsag is. A kozepes csomag 3200ft. Ha ennek a felet kapjak (twitch), az 1500. Tizezer feliratkozonal ez 15.000.000 ft. Es nem tizezren iratkoznak fel!
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
+ donate, meg cheer vagy mi.
Perfekt
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Már ha a beletekerés közben túl sokat látom a csóka felsőtestét, arcát, akkor keresek másik videót. Vagy ha hadonászik a dobozzal. Általában turistacsalogató helyi zenekar módjára bánnak az eszköz dobozával. Rázzák mint a kókuszbongót, vagy szitárt, aztán tangóharmonikáznak vele, kasztanyettáznak, ezekre mind lehetne algoritmust csinálni és kivágni a juturól.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú