Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Xpod


Xpod
addikt

Mintha nem lenne elég figyelmetlen sofőr az utakon.
Egyébként mi a francot akarnak még megjeleníteni amire nem elég a középkonzol kijelzője?

[ Szerkesztve ]

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

(#2) ricsip


ricsip
addikt

így is túl "olcsó" egy komplett szélvédőcsere, mikor autópályán bekapod a követ a kamion mögött :C

-

(#3) Lacccca87 válasza Xpod (#1) üzenetére


Lacccca87
addikt

Van egyébként egy rakat hasznos HUD ami nem eltereli a figyelmed hanem inkább koncentrálja azt vagy esetleg még segít is.
Természetesen fel lehet ezt rosszul is használni.
Az ár növelő tényező megint egy másik téma, de gyanítom ez majd a top felszereltséghez jár majd, és ha valakinek van arra pénze akkor nem hiszem hogy a szervíz díja később probléma lenne.

[ Szerkesztve ]

(#4) Pötyi


Pötyi
őstag

Nem azért, hogy kötözködjek elefánttal, de most komolyan, mi ebben a hír?!?! Toyota/Lexus, BMW, Merdedes, Audi, sőőőt, még olyan ex-keleti blokki márka is, mint a Skoda hosszú évek óta épít be head-up display-t, választható extraként.

QNX is cool!

(#5) Duree


Duree
veterán

Ez egy értelmetlen marketing fogás, gondolom alaposan megemeli majd az árakat.

duree54

(#6) Lacccca87 válasza Pötyi (#4) üzenetére


Lacccca87
addikt

Csak azok a megoldások ha jól tudom nem a szélvédőben vannak konkrétan hanem rávetíti és csak sötétben látható jól. De lehet másra gondolunk.
Nekem Mazda-ban volt szerencsém a kivetítős változatot látni/kipróbálni. (sebesség, holttérfigyelés, sávváltás jelzés navigációnál stb.)

#Duree
Lehetséges hogy nem vezetsz eleget, vagy fokozott figyelembe vételre nem volt még szükséged. Jó tud lenni ha nem kell néha lenézni az infóért a műszerfalra vagy a középkonzolra.

#Ear001
Akkor én kérek elnézést, lehetséges hogy egy nagyon kezdetleges változatot volt szerencsém megtapasztalni.

[ Szerkesztve ]

(#7) Ear001 válasza Lacccca87 (#6) üzenetére


Ear001
addikt

Nem csak sötétben látható jól.

(#8) Duree válasza Lacccca87 (#6) üzenetére


Duree
veterán

40 éve vezetek, de engem akkor is zavarna a szélvédőn megjelenő műszerfal. Pont megfelel a Peugeot 3008 műszerfala, és a kijelzője.

[ Szerkesztve ]

duree54

(#9) Watchdog válasza Duree (#8) üzenetére


Watchdog
aktív tag

A műszerfal adatai még hagyján, de a kiterjesztett valóság!
Elmész a Tesco mellett, és kiírja, hogy akciós a farhát, és ha nem markolod a kormányt elég erősen, le is tér a kihajtónál... :DDD

(#10) CharlieDrop válasza Duree (#5) üzenetére


CharlieDrop
veterán

ja, kavicsfelverődés, új szélvédő, ápárdőz kijelző, 3 millió

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#11) D.Va


D.Va
senior tag

[link]
A fenti linken (9:50-től élőben is meg lehet tekinteni a belső teret (mivel ez egy létező "működő Nissan koncept autó) Már így videón is atom brutális cyberpunk látvány, élőben álleejtő lehet. Érdemes az egész videót megnézni, érdekes egy jármű. (Larry pedig az egyik legjobb "cartuber" a világon, nem ugrál visítozva mint sok idióta autós youtuber)

(#12) Dester31 válasza Xpod (#1) üzenetére


Dester31
tag

Amióta HUD van az autóban (Volvo V60), alig nézem a műszerfalat. Az a néhány infó, ami kell menet közben, ott van a HUDon. Se több, se kevesebb.

Des

(#13) D.Va


D.Va
senior tag

Ja és az autó nem egy Cybertruck koppintás, hanem az 1992-es Nissan Skyline RS Turbo Super Silhouette (KDR30) újragondolt jövőbeli változata. :P Ez volt az inspiráció.

(#14) Alusky


Alusky
aktív tag

Nincs tele amúgy se az autók eleje, a legérzékenyebb része drága bizbaszokkal, még tegyünk bele. Kitörölhetjük vele, hogy a villanyautókban kevesebb az alkatrész, helyettesítik mással nem kell aggódni. Síni fognak az emberek még a mai betegágy belsőégésűekért is. :C Hiába villantja most csak a Nissan, mindenki majmol mindenkit, idő kérdése és egy Skodában is benne lesz fapad felszereltség felett.

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#15) Synthwave válasza D.Va (#11) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Nagyon nem vagyok a modern (2000 után) autók rajongója, de ez egész pofás, bár belül masszívan túlzásba estek az eye bleeddel.

Ha cartuberek, akkor Harry Metcalfe a first pick. A túravideói különösen epicek. Chris Harris vagy Jason Cammisa sem rossz.

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

(#16) bambano


bambano
titán

Elsőre nekem is baromságnak tűnik, mert a vezetőt idegesítheti.
Másodikra viszont, amikor az önvezető autók korszakában a balegyben csak egy krumplis zsák punnyad, az autó önvezet, akkor lehet, hogy jobb, ha a teljes szélvédőn néz valami szórakoztatót, mint folyton lefelé fordulva bámulni a bolhacirkuszt...

A hud meg olyan, hogy lehet jól és rosszul is csinálni. A normálisabb hud-ok jól látszanak nappal. A nem normális hudok nem látszanak polárszűrős napszemüvegben. A nem tisztességesen tervezett hudok elfogják a szellőzést, ezért felettük párásodik az ablak. van választék, ki min akarja felmérgelni magát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#17) Busterftw válasza Xpod (#1) üzenetére


Busterftw
veterán

Mondjuk már a pozíció is pozitívum lenne, hiszen nem kell le, középre-le nézni, hanem ott lenne az infó a szélvédőn, amit úgy is bámulsz közvetetten az úttal együtt.

(#18) TIT válasza D.Va (#13) üzenetére


TIT
veterán

Ez még az igazi japán volt,nem ezek a francia fosok.
Amúgy nagyon nem hasonlít rá.

(#19) Gabor tm válasza Lacccca87 (#3) üzenetére


Gabor tm
tag

Aztán amikor 10 évesen kap egy kavicsot a szélvédő, akkor totálkár... :D

Áldás, békesség, Túró Rudi mindenkinek!

(#20) Héraklész válasza D.Va (#11) üzenetére


Héraklész
junior tag

Ez a koncepció (mármint az autó) messzebb van a valóságtól, mint általában az effélék.
A 10 darab mobilkijelzőjével egy B-kat. sci-fi filmbe elmegy, de kb. semmi újdonsága nem reális - szerintem.
Már az ettől dizájnban is nagyon távol álló régi, eredeti változattal is elszálltak a valóságtól a durván túltolt spoilerekkel...

[ Szerkesztve ]

(#21) D.Va válasza Héraklész (#20) üzenetére


D.Va
senior tag

Hát a 92-es Skyline az egy full versenyautó, ott nem hiszem hogy túltolták a spoilereket..., akkoriban sok GT és más hasonló versenyen ilyenek voltak a spoilerek a versenyautókon. Meg még ma is ekkorák, sőt nagyobbak a spoilerek pl a hillclimb versenyeken is...
Egy ilyen versenyautón a "fizika" a lényeg nem divatből meg a designból pakolták rá azokat a nagy a spoilereket szerintem... :P

#Synthwave
Igen ők is jók, meg van azért még pár jó cartuber/csatorna, de sajnos sokkal több az idegesítő ripacs :D

(#22) Patice


Patice
nagyúr

Én meghagynám a hagyományos szélvédőt és mögé raknék be egy másodikat a beltérbe, amin meg mehet a kijelzés, meg a HUD-ok.
Így repedés, kavicsfelverődés esetén csak normál szélvédő csere, nem a drága rész mondjuk.
De lehet túl realista és idealista vagyok. :))

Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)

(#23) Lacccca87 válasza Gabor tm (#19) üzenetére


Lacccca87
addikt

Szerintem mar eleg sok alkatreszt fel lehet sorolni ami reszben vagy teljesen extra es csere eseten a kocsi arahoz kepest draganak mondanank.

Meg mindig egy felsokategorias de inkabb limitalt kategoriaba eso megoldasrol beszélünk.
Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra.

(#24) CharlieDrop válasza Lacccca87 (#23) üzenetére


CharlieDrop
veterán

"Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra."

Kivéve, ha nincs műszerfal, mert minden a szélvédő/kijelzőn lenne....

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#25) Duree válasza CharlieDrop (#10) üzenetére


Duree
veterán

Igen, ez így van.

duree54

(#26) Duree válasza Watchdog (#9) üzenetére


Duree
veterán

Ott a pont.

duree54

(#27) Lacccca87 válasza CharlieDrop (#24) üzenetére


Lacccca87
addikt

Nem lattam sehol leirva hogy teljes egészében kivaltana a muszerfalat. Ha igen akkor tenyleg problema.

(#28) hypno skate


hypno skate
senior tag

Miért gondolja bárki, hogy attól, hogy a szélvédőn meg LEHET jeleníteni egy csomó információt, annak állandóan láthatónak is KELL lennie?

Menetsebeesség az ok, irányjelző működése is, de simán leprogramozható lenne, hogy minden más opciós.
Persze amíg egy automata váltót sem képesek sok helyen rángatásmentesre konfigurálni...

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#29) wouhn


wouhn
csendes tag

Nekem van a Mazdámban Head-up display és őszintén mondom, hogy iszonyatosan jó és hasznos. Egyáltalán nem zavaró és amikor a feleségem autóját vezetem amiben nincs ilyen akkor döbbenek rá, hogy mekkora hülyeség ha máshová is kell pillantanom.

(#30) adamssss


adamssss
veterán

Szerintem ennek akkor lesz realitása ha már teljes önvezetés lesz. Addig totál felesleges. Egy jól működő HUD bőven elég.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#31) bambano válasza Patice (#22) üzenetére


bambano
titán

Amíg a szélvédő egyben van, addig ez oké, de ha a szélvédőt áttörte a kavics, akkor lényeges, hogy a kijelzőből kirepülő törmelék se okozzon balesetet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) Alaaf Pi válasza Lacccca87 (#6) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Sima Opel HUD remekül látható fényes nappal is.

(#33) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ebben sokkal több a lehetőség, mint sokan gondoljátok.
Nem a műszerfal teljes kiváltása a lényeg. A sebességen kívül kevés dolgot kell folyamatosan figyelni. De! Ha valami nincs rendben a járművel, hatékonyabb a látótérben megjeleníteni.
A tükrök figyelése részleges figyelem elvonással jár az útról. A sávfoglaltság jelzését a tükörből át lehet tenni a szélvédőre. Sőt a teljes tükör funkciót át lehet tenni a kijelző egy részére.
A navigációs szoftver az élőképre vetítheti a követendő utat. Sokkal egyértelműbb mint beszéddel irányítani a vezetőt, egy bonyolult kereszteződésben.

Éjszaka sötétíteni lehet a szembejövők fényszóróját. Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni. A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni. Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla, a sávon belül maradás is nehézségbe ütközik.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#34) Xpod válasza Busterftw (#17) üzenetére


Xpod
addikt

Dester31 & Busterftw: az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben? Egyedül a navigációt tudom elképzelni, mint "fontos infó" de annak meg nem kell folyton az orrom előtt lennie.

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

(#35) Busterftw válasza Xpod (#34) üzenetére


Busterftw
veterán

Feletted elég jól kifejtették.

(#36) Xpod válasza Busterftw (#35) üzenetére


Xpod
addikt

Igen, közben olvastam a Hieronymus írását, de nem tudom elképzelni, hogy ilyet használjak. Most is azzal kezdek minden elindulást, hogy kapcsolom ki az aszisztenseket, mert rohadtul zavarnak. (A tempomatot legalább fixen ki lehet kapcsolni.)

Egyébként nem értek egyet Hieronymus írásával. Mindenképp le kell venned a tekinteted az útról, ha a tükörbe, vagy a kijelző egy adott pontjára kell nézned. Egyébként egy ilyen kijelzővel csak a holt tér növekszik. Hiába átlátszó a kijelző, a kép valamennyit akkor is kitakar, vagy nehezebben láthatóvá tesz.

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

(#37) bambano válasza Hieronymus (#33) üzenetére


bambano
titán

"Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni.": minek? már a xenon lámpa is nappali fényárt csinál, azon mit fényesítesz még?
"A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni.": ezzel az a baj, hogy rossz látási körülmények között én látok jobban, nem a kamera. Amit a kamera nem lát, azon nem tud élesíteni.
"Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla": akkor szépen megállsz.
Az elektronikus tükrökkel meg az a baj, hogy lassúak.
Ha baj van az autóval, majd csiripel. Mint ahogy az index is csiripel, tökre felesleges még a kijelzőre is kitenni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) bambano válasza bambano (#37) üzenetére


bambano
titán

És persze ezzel az egész marhasággal az a probléma, hogy tökéletesen működnek, amikor nincs rájuk szükség. És mindig abban a pillanatban dobják el az agyukat, amikor szükség lenne rájuk. Vagy gyakrabban. És azt, hogy olyan forgalmi helyzetbe futottál, amiről az elektronika nem tud, akkor fogod megtudni, amikor a daru felteszi a trélerre a roncsot. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor olyan esetekben is leakad a szoftver, ami teljesen triviális kellene, hogy legyen, de mintha eszükbe sem jutott volna, hogy teszteljék. Az nyilvánvaló, hogy amikor ritkábban előforduló helyzet van, akkor úgy áll fejre az egész, mint a jancsiszög.

Úgyhogy ilyen marhaságok helyett, hogy kijelzőt építenek az autóba, a következő dolgok megoldását javaslom magasabb prioritással:
1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását.
2. olyan módszert, amivel a pollenszűrőt ki lehet cserélni anélkül, hogy atomjaira szednéd az egész autót.
3. hátsó vezérműláncos motorok megvannak?
4. tegyék vissza azt a tetves pótkereket az autóba!
5. egy izzócseréhez (ha még egyáltalán van izzó) ne kelljen nőgyógyász szakorvosi diploma
6. a váltóban az olajat le lehessen cserélni gyárilag tervezett és hatékony módon.
7. az adaptív tempomat ne csak jó időben működjön. aki tervezi, annak jusson már eszébe, hogy a dzsuvának az a szokása, hogy fröccsen.
8. aki a ledmátrix vezérlését tervezte, annak ugyan jusson már eszébe, hogy kimegy autópályára a tesztkocsival.
9. a benzinszűrő miért nem cserélhető portéka?
10. tanuljunk meg végre reális szervizintervallumokat megadni.
11. nem ártana hidegben is tesztelni a hudot.
12. a középkonzoli multimédiás kijelző értelmetlen és balesetveszélyes. a fő kijelzős menürendszer dettó.

És pár kényelmi dolog:
1. a zongoralakk a zongorára való és nem autóba
2. ha aggódsz, hogy sokáig nem nézi a sofőr az utat, akkor a gyakran használt gombokat miért rejted el egy windows menübe?
3. ez az "odatojunk egy tepsi kijelzőt" a műszerfalra nem autótervezés.
4. miért kell minden generációban növelni az autók méretét?
5. azt se ártana elfelejteni, hogy a fekete beltér az nem a sportos autók tulajdonsága, hanem a hullaszállítóké.

Mondjuk lehet, nekem nem kellene mondanom semmit, a rendes autóm se rossz, de ha elönti az agyamat a vezérhangya, beleülök az előző autómba, és minden megoldódik.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#39) Busterftw válasza Xpod (#36) üzenetére


Busterftw
veterán

A lenyeg azon van, hogy mennyire kell levenni a tekinteded.
Peldaul nalam a 7-es Golfban ha a gyari navigaciot hasznalom, konkretan le es kozepre kell neznem, de meg a muszerfalon a kormany mogotti kijelzo is sokkal lejjebb van.

Ha a szelvedon, periferikus latasodban ott lenne "elotted" az informacio, akkor konkretan csak fokuszt valtasz, de ugyanugy nezel elore, az utra. Ha a tukrok kepe is ott lenne, az is kb 20cm-rel kozelebb lenne mint normal esetben.

(#40) Synthwave válasza Xpod (#34) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben?"

Fordulatszámmérő, aktuális fokozat és turbónyomás.

;]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

(#41) GreatL


GreatL
őstag

Legyenek hatalmas, lassan forgó magnószalagok is, mint az Enterprise űrhajón.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#42) CharlieDrop válasza Synthwave (#40) üzenetére


CharlieDrop
veterán

olajhőfok, olajnyomás, vízhőfok, guminyomás

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#43) Xpod válasza Busterftw (#39) üzenetére


Xpod
addikt

Nekem is volt 7-es Golfom. Nekem tökéletesen kézre állt minden benne, nem éreztem, hogy bármi akadályozna a vezetésben, vagy ne lenne jó helyen.

Most Octavia 4-et használok, abban is két kijelző van, de a kormány mögötti kijelző van csupaszítva (csak az mutatja mennyivel megyek), a középkonzolom meg fut a Waze.

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

(#44) Busterftw válasza Xpod (#43) üzenetére


Busterftw
veterán

Nekem is minden kezre all, de nem is errol beszeltunk.

(#45) Xpod válasza Busterftw (#44) üzenetére


Xpod
addikt

Úgy értettem, hogy az információ megjelenítése is kézre, illetve ebben az esetben "szemre áll".
Én bambano #37 és #38 hozzászólásával értek egyet.

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

(#46) Hieronymus válasza bambano (#38) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását."

Talán nem olyan márkához gyártóhoz kellene ragaszkodni, amelyik még mindig a nulladik generációs, prezentációs megoldást használja.
Rajtad kívül még senki mástól sem hallottam ilyen problémát. Normáliséknál párosítják a járműhöz a szenzorokat. Az autó pontosan mutatja meg, melyik keréken alacsony a gumi nyomás.

A kívánságlistádnak nincs köze a témához. Ha az átlátszó kijelzőt nem valósítják meg, attól még nem fog változni a kívánság listád. Jó része amúgy is értelmezhetetlen normális gyártó esetében.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#47) Busterftw válasza Xpod (#45) üzenetére


Busterftw
veterán

Hat nem tudom, sarkitott pelda, de a navigacio peldaul sokkal tobb idot es "elnezest" igenyel, mintha ott lenne az info ahova eleve nezel.
Elobbinel leveszed a tekinteted az utrol/forgalomrol, utobbinal pedig nem.

(#48) Alaaf Pi válasza Hieronymus (#46) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Vagy mutat valamit random. Öt percen belül a négy kerék négy értéke tizenkét variációban tér el. Majd egyszer sípol, hogy gond van, miközben egyetlen érték se változott, utána, mikor mindegyik a sípolás értéke alá csökken, kussban marad...

(#49) Alaaf Pi válasza Busterftw (#47) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Erre van a HUD, ott a sofőr szeme előtt, sebesség, tábla felismerő, navigáció nyila, esetleg fogyasztás, hatótáv, s kész. Nagyon más nem kell.

(#50) Pötyi válasza Alaaf Pi (#49) üzenetére


Pötyi
őstag

Mi lenne akkor, ha nem a gyárban döntenék el a mérnökök, hogy bebetonozva mit vetít ki a HUD, hanem mondjuk... Egyedileg _testre_szabható_ lenne, hogy ki mit akar látni a saját kocsijában? Hm?

Kiegészítés:

Milyen üzemi infókat és HOL? A felület melyik részén, mekkora méretben, milyen színnel, stb.

[ Szerkesztve ]

QNX is cool!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.