Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Processzorok, tuning  »  Amd-s marketing (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) Drizzt


Drizzt
nagyúr

Nektek hogy tetszik az Amd manapság tapasztalható, főleg a sport területén jelentkező reklámhadjárata? Főleg gondolok itt arra, hogy mindn vezető európai footballclub stadiononában van legalább 1-2 20 méteres Amd logo, meg pc processors felirat.

I am having fun staying poor.

(#2) Joz76


Joz76
tag

Kicsit félek attól, hogy a sok késés miatt másképp már enm tudják ellensúlyozni a P4-ek órajelfölényét :(

Joz

Joz

(#3) CharlieDrop válasza Drizzt (#1) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Kifelejtetted a Ferrari F1-es kocsiját :))
Azon is van AMD Logo :D

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#4) Protoss


Protoss
senior tag

Hali!

Szerintem ezzel rosszul választotta meg a célközönséget. (A foci meccses reklámoknál tutira, F1-nél meg lehet, hogy presztizsből csinálja)
Talán csak a létszám érdekli minél többen lássák és ivódjon be a tudatba. Mondjuk többet érne, ha inkább filmekkel kampányolna.

Üdv

Ne glettelj, a vakolás jobb

(#5) ödönke válasza Protoss (#4) üzenetére


ödönke
aktív tag

''minél többen lássák és ivódjon be a tudatba''

talán lehet ez a célja vele :) erről szól általában a reklámszakma hisz manapság már nagyon sok háztartásban van szgép, és így a célközönség is elég széles réteget alkot, hogy akár egy focimeccsen is hirdessen az amd

Nekem pedig a régi intel tv-reklámok nagyon nem tetszettek, intel inszájd broááf

(#6) marcee válasza ödönke (#5) üzenetére


marcee
addikt

Csak nehogy túl lőjenek a célon, aztán ezúttal a marketing költségek miatt legyenek vezteségesek.

Szerintem a hozzánemértőnek nem nagyon használ, ha a focimeccsen látja az amd reklámot. Az bemegy a bótba és vesz egy gépet és úgy használja évekig, hogy azt sem tudja mi van benne.
Talán a kicsit hozzáértőbbeknek számíthat, hogy ''né' má', nem is lehet olyan nyikhaj, luzar cég ez a ámdé, már a ferrárival nyomulnak, ozt az intel még nem is f1-érett.'' :D

\m/

(#7) CsendPenge


CsendPenge
őstag

Hát, a focis az tényleg nem tűnik jó megoldásnak, bár külföldön nem tudom, hogy mennyi infós jár ki meccsre. mondjuk itthon tuti, hogy beégés lenne. (ájemdé? az milyen együttes? leverjem a veséjét? stb.) Bezzeg a PROHARDVER!-en nem hirdetnek... lehet, hogy szólni kellene nekik? :DD

Remember the Linux, that's like a wigwam: no Windows, no Gates, just Apache inside. Two minutes of thinking can save hours of unnecessary work.

(#8) marcee válasza CsendPenge (#7) üzenetére


marcee
addikt

Itt megcsináljuk az ingyenreklámot szívesen! :D

\m/

(#9) Protoss válasza marcee (#6) üzenetére


Protoss
senior tag

Kösz! :DD

Erre gondoltam. Én is.

Ödönke:
Az, hogy csak elköltsük a reklámra adott suskát még nem marketing. :DD
A célközönség fontos, hiába reklámozod az éhező etiópoknak az elektromos habverőt mikor még áram sincs a háztartásukban + sajnos tojás sincs a közelben.
Pl.: a kocsigumit sem hírdet fehérnemű kiállításon senki, mert nincs ott a célközönség. A foci közben szerintem kevesen gondolkodnak azon, hogy ha holnap után kis kedden gépet veszek akkor abban AMD lesz a proci. (Kit érdekel az 50 alaktrész között, hogy milyen a proci márkája még az alkatrész neveket sem tudja megjegyezni. Mert kb ennyit tud egy átlag felhasználó vásárláskor.)

A ''legyünk ott mindenhol'' elvbe már pár cég bele bukott anyagilag és hírnévileg is.

Az F1-es kampány már jobb. Motorsport mivolta miatt közelebb áll a műszaki érdeklődési körű emberekhez.

Ne glettelj, a vakolás jobb

(#10) rezlabos


rezlabos
csendes tag

sztem alapvetoen nem is a konkret termek reklamozasa a lenyeg, hanem az hogy a 3 betu beleivodjon a nezok tudatalattijaba. atlag ember nem figyeli a meccs kozben, hogy van-e amd logo vagy nincs, hanem a meccset figyeli, aminek a hattereben neha bevillan egy logo. es csak ez a logo fog megmaradni a tudataban ha esetleg elmegy a medijamarketba zacskos pct venni.
hangsulyozom, mindez szubjektiv velemeny, teoria, osszeeskuves elmelet.

(#11) marcee válasza rezlabos (#10) üzenetére


marcee
addikt

Akinek halvány lila gőze nincs arról, hogy mi az az AMD, annak nem egykönnyen fog beivódni a tudatába a logo, csak azért mert kint van a meccsen.

\m/

(#12) ödönke válasza marcee (#11) üzenetére


ödönke
aktív tag

dehogynem :) és most nem minden meccsre járót kell 50iq-jú B közepesnek megítélni :) ) ha komolyabban belegondoltok, hol máshol lenne esélye egy cégnek hírdetni magát, hogy elérjen széles rétegeket fizetett tv reklám nélkül? mert szerintem szinte csak a tv-n közvetített sport van.

(#13) Yutani


Yutani
nagyúr

Jó az a reklám a Forma1 autókon meg Sumákhere és Baricselló sisakján, csak éppen...

...TÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚL KICSIIIIIIIIIIIIIIIIIII !

#tarcsad

(#14) renegade


renegade
aktív tag

Nem tudom Ny-Európa más országaiban hogy van, de pl Nagy-Britanniában nincs ember aki ne nézne futballt. Férfi legalábbis egy sincs az biztos. Így ha mindenkihez szólni akarok a reklámmal, elég a fociban jelen lenni.

Aki angyalt keres, de csak a szárnyakra figyel, könnyen lehet, hogy libát visz haza

(#15) Obi-1


Obi-1
őstag

Szerintem is a jelenlét a lényeg. Ha valahová szépen kiírják a nevüket, elég hamar elkezded azt gondolni, hogy ez márka.

Sport-marketing: nagyon bevett, Amiban már a stadionok nevét is megvásárolták cégek reklám céljára.

Only a Sith deals in absolutes.

(#16) marcee válasza Yutani (#13) üzenetére


marcee
addikt

Néhány éve volt róla szó, hogy a Tic-Tac reklám a ferrarik első szárnyának függőleges peremén (igaz mindkét oldalon :D) 2 millió dolcsiba van egy évadra.
Ez kb. 1 négyzetdeciméter reklámfelület.

\m/

(#17) PaladiN válasza ödönke (#12) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Többféle reklám létezik. A céltól függôen lehet megkülönböztetni ôket.
Például amikor magát a terméket reklámozzák, pl. sörreklámok, tisztítószerek.
Általában ezeket a reklámokat olyan cégek csinálják akik forgalmazzák magát a terméket, avagy vmilyen módon érdekeltek a forgalom növelésében. Ezeknél a reklámoknál a cég ismertsége lényegtelen, pontosabban a termék ismertségére koncentrálnak. Pl. az Unilever céget kevesen ismerik, de az általa forgalmazott termékeket szinte mindenki.
Az, amikor egy cég azonosul a termékével (intel-processzor), akkor a reklám már egy kicsit máshogy néz ki, mivel a cég megjelenése egyértelměen a termék megjelenésével jár, azzal azonosítják a céget.
Az Amd jelenleg egy köztes utat választott. A cégnév ismertségének növelésére költ egy keveset.
Vszleg felmérések alapján kiderült hogy az intel név ismertsége messze meghaladja az amd-ét, ami a piaci versenyben nem egy nyerô pozíció. Ez ellen tenni kell.
Ha megnézitek a legtöbb nézôt vonzó měsorokat akkor észrevehetô hogy az amd ezekre a területekre koncentrál a nézôközönség összetételétôl függetlenül.
Bár az a cél hogy növeljék a forgalmazást, a piaci szegmensüket , ez ebben a kampányukban csak másodrendě cél. Az elsôdleges az, hogy ha vki (értsd: bárki!) látja az Amd logót akkor ismerôs legyen neki. Ennyi! Nem több! Az hogy milyen IQ-val rendelkezik teljesen lényegtelen. A fontos hogy ismerôs legyen ez a logó, és hogy minél többen megismerjék. Ez furcsa lehet olyanoknak akik realitásokban gondolkoznak, de higgyétek el hogy ettôl měködik számos cég, és nem buknak bele.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#18) PaladiN válasza PaladiN (#17) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Amúgy ha egy cég elbukik akkor az nem attól van mert ilyen szinten image reklámot csinál. Az összeg amit egy ilyen kampányra elköltenek aprópénz az Amd-nek.
Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült. :DD

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#19) Ra3


Ra3
őstag

szerintem nem csak a meccsrejáró focirajongókat célozzák, a tv-közvetitésekben is rengetegen látják ezeket a reklámokat, az F1-ről nem is beszélve ami a világon az egyik legnézettebb műsor...

''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''

(#20) ödönke válasza PaladiN (#17) üzenetére


ödönke
aktív tag

na ja de azért az intelt mint nevet nem annyian ismerik, mint az azt a bűvis kis szót, hogy pentium ezt a nevet szerintem sokkal többen ismerik mint az intelt és ez nem csak a reklámnak köszönhető, mivel régen ez az egyetlen processzor volt a menő pc konfiguráció központi vezérlőegysége :)

(#21) PaladiN válasza ödönke (#20) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Sajna ebben a kérdésben nem tudok nyilatkozni, mivel nem láttam ilyen jellegě felméréseket, de az intel név egy kicsit öregebb mint a pentium név, és úgy emléxem hogy a reklámok sem úgy szerepeltek hogy pentium processor, hanem hogy ''intel pentium''.
Egyébként errôl az jutott eszembe, hogy annak idején a suliban a tanár fel akarta sorolni a különbözô processorokat (történelmi áttekintés céljából) és a felsorolásban utolsóként egy kis gondolkodási szünet után azt mondta hogy intelpentium, én meg majd kiestem a padból a visszafolytott reszketésemnek köszönhetôen. :)

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#22) rezlabos


rezlabos
csendes tag

ket dolog jutott eszembe a munka soran a temaval kapcsolatban.
Az egyik az hogy ugyanigy lehetne topicot vitat stb inditani a focimerkozeseken hirdeto hitelkartyacegek kolak uditok es meg mas ezer termek marketing es pr strategiajarol. gondolom ez hogy F1 es foci megjelenese van az AMDnek egy atfogo talan tobb evre elore szolo marketing es kommunikacios strategia resze. Es ha felretesszuk markahusegunket egy kicsit es megprobaljuk objektivan szemlelni a dolgot, akkor lathato hogy minden ceg tobbe kevesbe agressziv es neha idegesito modon gyomoszoli le a torkunkon a termeket. mert ez a dolga. nekunk meg az a dolgunk hogy ennek a hatasara elsuhanjunk a boltba es vasaroljunk amdt meg vodafont mer ezt haljuk sokat a teeveebe.
a masik: brand epito kampanynak hivjak azt a tevekenyseget amit az amd csinal ha jol remlik. ez csak igy eszembe jutott.

(#23) zsoltee10


zsoltee10
addikt

Hát engem nem tudna azzal meggyőzni az AMD, hogy látom a focistákon a a logojukat. Nem nézem a focit, és kevés olyan informatikus ismerősöm van aki nézné. Ezért fordulhatott elő az, hogy nem tudtam, hogy az AMD focistákon reklámozza magát. Milyen vicces lenne, ha az Intel is beszállna. Lelki szemeim előtt látom az Intel vs AMD meccset.

(#24) rezlabos válasza zsoltee10 (#23) üzenetére


rezlabos
csendes tag

ebbol is latszik, hogy te nem vagy celcsoport:)
aki focit nez az meg igen. megprobalnak uj celcsoportokat elerni talan? nem csak az informatikaval foglalkozo emberek kozott akarjak elterjeszteni az AMD nevet hanem az atlagemberek kozott is, hogy ugyanugy processzoripuskent emlegessek mint az egyszeri szamtech tanar.

(#25) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

A focit főleg pasik nézik. A tech dolgok is főként a pasikat érdeklik, de ami még fontosabb, hogy 1-1 döntést egy cégnél tech kérdésekben jó eséllyel pasi hoz meg.

Szvsz nem olyan rossz a célközönség. Igaz, hogy nem minden focinéző férfi számítógépezik, de sok számítógépező férfi néz focit, tehát elérik, akit akarnak, plusz másokat is.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#26) Sidaries


Sidaries
őstag

Nekem erről Ford egyik mondása jut eszembe:

''Az aki felhagy a reklámmal, hogy pénzt spóroljon meg, az óráját is leállíthatná, hogy időt spóroljon meg.''

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#27) PaladiN válasza rezlabos (#24) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Tévecc, már ha megengeded.
Elôször is abban hogy ô is célcsoport, csak ôt nem tudja a focin keresztül elérni az Amd.
Másodszor az ilyen reklámnak NEM a vevôk a célcsoportja!
Ez Parcinak is szól!
A Logó ismertségének a növelése a cél. Nem az eladás.
Egy ilyen kampánytól nem feltétlenül vár növekvô eladási adatokat az adott cég!
Nem arra van kihangsúlyozva. Persze lehet hogy van olyan marketinges aki emiatt indítana egy kampányt, de egy ilyen megjelenés mellett nem lenne túl rózsás a végeredmény.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#28) PaladiN válasza PaladiN (#27) üzenetére


PaladiN
aktív tag

A reklám mögött nem feltétlenül az áll hogy vedd meg a termékem mert az jó.
Ez tévhit. A reklám sokkal inkább egyfajta kommunikáció, mintsem tukmálás.
Más kérdés hogy a cégek nagy része csak a tukmálás részét véli fontosnak, és inkább költséget csökkent semmint a saját magáról képzelt képet másokkal is megossza, avagy hogy erôsítse a köztudatban a cége jelenlétét.

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#29) rezlabos válasza PaladiN (#27) üzenetére


rezlabos
csendes tag

Keves Palladin!

az odaig rendben, hogy ismerte teszi a logot, de ezzel a markahuseg erositese melett elsosorban nem az ertekesites novekedeset varja? mert rendben egyszeri ember ismeri az amd nevet. es? barki fel tud sorolni X markanevet, de ennek csak egy reszet veszi meg. azt sem tartom valoszinunek, hogy csak azert koltenek penzt a brand erositesere, hogy ok legyenek a legismertebb ceg a vilagon.

vagy rossz az egesz gondolatmenetem?

(#30) PaladiN válasza rezlabos (#29) üzenetére


PaladiN
aktív tag

Kedves rezzlabos!

Mint azt a (#17) -es hozzászólásomban leírtam célok határozzák meg a reklámok mikéntjét.
Az ismertség növeléséért indított reklám egy olyan cél ahol nem az eladásnövelés az elsôdleges.
Attól pedig hogy ôk legyenek a legismertebb cég a világon igencsak távol állnak.
Mindennnel együtt vszleg ezen lemaradásukat igyekeznek egy kicsit feljebb tornászni. Bármiben lefogadom hogy csak az intellel szembeni lemaradása is igen tetemes. Az ismertség egyébként áttételesen hat az eladásokra és nem direkt módon. Lehet párhuzamot vonni a kettô közé, de nem lehet függôséget kimutatni.
Amúgy ezeket a reklámokat nem kell feltétlenül ennyire szétválogatni, de elég jól kivehetô hogy milyen céllal indult a dolog. Bár az is lehet hogy egyszerěen hozzá nem értô döntött és emiatt néz ki úgy ahogy, bár én ezt kizárnám.

By
PaladiN

Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

(#31) rezlabos válasza PaladiN (#30) üzenetére


rezlabos
csendes tag

Kedves PaladiN!

Elnezest a nikked elgepeleseert.

Alapvetoen ugyanarrol beszelunk csak kicsit maskeppen. En is azt mondom egy ideje, hogy az amd sima arculatepito kampanyt folytat. Tsak en meg ragaszkodom az allaspontomhoz, miszerint ez valamilyen szinten ertkesites novekedest er el. Ha nem is kozvetlenul a termeket reklamozzza, de nekem anno azt tanitotta PR tanitoneni, hogy az ilyen arculatepito kampanyoknak hosszu tavu ertekesitesnovelo hatasa van, ugy hogy ez a brandepites a kampanynak csak egy resze vagy kezdete.
Sot ez mar nem is marketing hanem PR:)

amugy pedig kellemes szerda reggelt mindenkinek:)

Útvonal

Fórumok  »  Processzorok, tuning  »  Amd-s marketing (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.