Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20) Alan válasza Sunzi (#18) üzenetére


Alan
aktív tag

Persze, extrém esetben elképzelhető 5% gyorsulás is, de legfeljebb rövid idejű méréssel jön ki, folyamatos 3D terhelésnél szerintem csak akkor van különbség, ha a kártya már kénytelen az AGP memóriához nyúlni, akkor viszont már nem is kell tovább mérni, mert úgyis szinte használhatatlan a dolog.

Ha a valóságból akarnék közismert példát venni, akkor vehetnénk mondjuk a 3DMark 2003-at. A Mother Nature teszt eleje ugye egy közelről mutatott vízfelszínnel indít, minden gyors, szuper. Aztán felemeli a kamerát, bejön a teknőc és a háttérben ezer fa tízmillió ággal és levéllel. Ebben a pillanatban az addigi ~60-65 fps leesik ~10-12-re. Tudom, tudom, ez NEM AZ AGP (hanem szerintem a poligonszám hirtelen extrém megnövekedése) miatt van, csak a szemléltetés kedvéért írom ezt a példát, azért, mert nagyon hasonló a jelenség.

A teszteredmények ezeket a jelenségeket sajnos mind nem mutatják be, mert időátlagot számolnak - ha egy játék lenne a Mother Nature, egyértelműen játszhatatlan lenne a hatalmas fps-ingadozás miatt.

Tehát szerintem a 4x AGP egyelőre bőven elég, igazi megoldást nem a 8x AGP, hanem talán a PCI Express hoz majd. Addig is a gyártók jól felturbózzák a kártyán lévő RAM mennyiségét (256-512 MB), elkendőzendő a dolgot :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.