Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) sentinel


sentinel
aktív tag

A kérdésem az volna, hogy ha van egy erős 2200+-os gépem és csak az alaplapomat cserélem ki AGP 8X-ra, de benne minden marad és a videókártya is ami benne volt az AGP 8X-st tudja, akkor mennyivel lesz gyorsabb a gépem a játékoknál? Dupla sebesség? Egyáltalán megéri belefektetni, vagy csak minimálisan lesz gyorsabb? Nem fog annyira melegedni???? Aki tud, az segítsen... Köszi

(#2) Polesz válasza sentinel (#1) üzenetére


Polesz
addikt

4-5% Max.

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#3) Ploszi


Ploszi
senior tag

csak a 8X AGP-ért nem éri meg cserélni, nem fogod észrevenni a gyorsulás :(

ha hirtelen egy sötét alagútban találod magad, ne menj a fény felé!!!

(#4) GigabyteFan válasza Ploszi (#3) üzenetére


GigabyteFan
aktív tag

jaja :F

Az AMD lehet, hogy olcsóbb és jobb... én azért mégis intelt használok...

(#5) sentinel


sentinel
aktív tag

És a melegedés?

(#6) sentinel


sentinel
aktív tag

Mert egy GF4 azért nem kis hőt termel nagy felbontásban....

(#7) Polesz válasza sentinel (#5) üzenetére


Polesz
addikt

Nem fog jobban melegedni.

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#8) Polesz válasza Polesz (#7) üzenetére


Polesz
addikt

Legalábbis nem észrevehető.

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#9) Ploszi


Ploszi
senior tag

szerintem a melegedés csak akkor fokozódik, ha több fesz-t adsz az AGP slotnak, vagy húzod a kártyát, az hogy 4 vagy 8X az AGP, itt szvsz. nem számít

ha hirtelen egy sötét alagútban találod magad, ne menj a fény felé!!!

(#10) Genialis válasza sentinel (#1) üzenetére


Genialis
aktív tag

Annyit fogsz észrevenni, hogy hamarabb vége van a Loading, please wait, stb képernyőknek. Egyébként időmilliomosoknak, és végtelenül türelmeseknek mindegy.

in4m8ion 1ts 2 B 3

(#11) Jester.c válasza sentinel (#1) üzenetére


Jester.c
aktív tag

Mivel az AGP-nek igazából csak rendszer-memória elérésben van szerepe, és a VGA-n van az a memória amit a kártya menet közben használ, ezért a 4x és a 8x között nagyon minimális eltérést lehet tapasztalni.

jesterc.hu

(#12) Tejberizs


Tejberizs
tag

Egy izmosabb (9800Pro) karinál is max. 5-10% között lenne a gyorsulás!
Parasztvakítás ez a 8xAGP!!! :((

Tejberizs forever!

(#13) Alan válasza Tejberizs (#12) üzenetére


Alan
aktív tag

Kíváncsi vagyok, honnan veszitek ezeket a marhaságokat, hogy 5% meg 5-10%? Hol láttatok ilyet? Esetleg személyesen mértétek be? :(

Gondolkodjatok egy kicsit.

AGP 4x-nél 1 GB/s az átvitel sebessége a memória és a grafikus kártya között, AGP 8x-nél 2 GB/s. Ehhez képest pl. az említett 9800 Pro kártyánál a kártyán lévő memória sebessége 21 GB/s felett van. Ebből következően abban a pillanatban, hogy AGP memóriát kezd használni a kártya 3D műveletekhez (szinte soha), vagy a tizedére, vagy a huszadára esik vissza a memória sebessége, tehát gyakorlatilag használhatatlanná válik. Ha viszont nem használ AGP memóriát (szinte mindig így van), akkor tökmindegy, hogy 1GB/s vagy 2GB/s, legfeljebb a (textúrafel)töltési idők lesznek hangyafarknyival rövidebbek AGP 8x esetén, ahogyan valaki már fentebb említette.

Ha pl. a kártyán 128 MB RAM van, és tegyük fel, hogy ezt teleírja valamilyen program, akkor AGP 4x-nél a legjobb esetben ez 0,12 másodpercig, AGP 8x esetén 0,06 másodpercig tart. Aki ezt a különbséget észreveszi, jelentkezhet egy bónusz csokiért. Nyilvánvalóan ha (a valóságnak megfelelően) kis darabonként töltjük meg a memóriát, akkor ezek az idők nőnek és minimális különbség észrevehető lesz a töltési időkben, de ''munka'' (3D) közben vagy nulla lesz a különbség, mert minden a kártya memóriájából megy, vagy úgyis használhatatlan lesz az anyag a tizedére-huszadára visszaeső memóriasebesség miatt. Hasonló okok miatt van az is egyébként, hogy még egy PCI alapú videokártyával is gyönyörűen lehet dolgozni, pedig az csak a 133 MB/s egy részét kaphatja.

Összefoglalva tehát ezek a százalékos értékek szerintem értelmetlen zöldségek, számottevő különbség nincs, ami pedig van, az ezer tényező függvénye (kártya, fő- és GPU memória, driver, 3D szoftver...).

(#14) Atlantis válasza Alan (#13) üzenetére


Atlantis
veterán

Ez logikusnak tűnik, de: honnan tudod, hogy nem használ rendszermemóriát a VGA?

Akkor ezek alapján nem húzna vissza egy 4XAGP Ti4200-as egy 2,8Ghz-es P4-et(800 QPB)?Mert ha nem, akkor nem is cserélem majd le.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#15) beeboy válasza Alan (#13) üzenetére


beeboy
addikt

Így igaz!!

egy legalább 64 megás kártya a mai játékoknál tuti hogy nem használja a rendszermemóriát.
egyszerű reklámfogás

Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...

(#16) _Volkovy_


_Volkovy_
nagyúr

És ha használja is,már régen rossz.Ha az átlag 2,max 3 gigás ramátvitelét nézzük(nem a 875 irgalmatlan sebességét),akkor ha ahhoz kell nyúlni,már nagyon belassul az egész(ha valakinek gf2mx kaliberű karija van,annál ez nem jelentkezik :) )

(#17) Mosqu!to válasza Alan (#13) üzenetére


Mosqu!to
addikt

én is pont ezt akartam leírni, de el5te végigolvastam, és lám, vki megkímélt a fleesleges betűnyomkodásoktól :))

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

(#18) Sunzi válasza Alan (#13) üzenetére


Sunzi
aktív tag

Azzel egyetértek, hogy nem gyorsul számottevően a rendszer, de egyszer sikerült látnom egy tesztet, ahol azért kis százalékokban mérhető volt a különbség.
Azt se felejtsük el, hogy az említett sávszélességeken nem csak a textúrák utaznak, hanem az összes adat, amivel a kártya dolgozik. Persze ez nem 100MB-s nagyságrendű, viszont folyamatosabb, mint a textúrabetöltés egy 128-as kártya esetében.
És persze a dolog erősen függ a felhasznált textúrák mennyiségétől, illetve a textúrák eloszlásától a térben. Egy <=64MB-s kártya esetén pedig - amennyiben más komponens nem limitálja a teljesítményt - igenis elképzelhető akár 5% gyorsulás.
Persze egy rendes tesztre ezen a téren valóban kíváncsi lennék :) , mert addig csak tippelgetünk...

Üdv:

S.

Ízirájder öcsém, ízirájder...

(#19) Sunzi válasza Sunzi (#18) üzenetére


Sunzi
aktív tag

Persze a lényeget nem írtam, szerintem sem éri meg csak emiatt hardvertcserélni :)

Üdv:
S.

Ízirájder öcsém, ízirájder...

(#20) Alan válasza Sunzi (#18) üzenetére


Alan
aktív tag

Persze, extrém esetben elképzelhető 5% gyorsulás is, de legfeljebb rövid idejű méréssel jön ki, folyamatos 3D terhelésnél szerintem csak akkor van különbség, ha a kártya már kénytelen az AGP memóriához nyúlni, akkor viszont már nem is kell tovább mérni, mert úgyis szinte használhatatlan a dolog.

Ha a valóságból akarnék közismert példát venni, akkor vehetnénk mondjuk a 3DMark 2003-at. A Mother Nature teszt eleje ugye egy közelről mutatott vízfelszínnel indít, minden gyors, szuper. Aztán felemeli a kamerát, bejön a teknőc és a háttérben ezer fa tízmillió ággal és levéllel. Ebben a pillanatban az addigi ~60-65 fps leesik ~10-12-re. Tudom, tudom, ez NEM AZ AGP (hanem szerintem a poligonszám hirtelen extrém megnövekedése) miatt van, csak a szemléltetés kedvéért írom ezt a példát, azért, mert nagyon hasonló a jelenség.

A teszteredmények ezeket a jelenségeket sajnos mind nem mutatják be, mert időátlagot számolnak - ha egy játék lenne a Mother Nature, egyértelműen játszhatatlan lenne a hatalmas fps-ingadozás miatt.

Tehát szerintem a 4x AGP egyelőre bőven elég, igazi megoldást nem a 8x AGP, hanem talán a PCI Express hoz majd. Addig is a gyártók jól felturbózzák a kártyán lévő RAM mennyiségét (256-512 MB), elkendőzendő a dolgot :)

(#21) Alan válasza Atlantis (#14) üzenetére


Alan
aktív tag

Ez logikusnak tűnik, de: honnan tudod, hogy nem használ rendszermemóriát a VGA?

Lásd az előző hozzászólást. Abban a pillanatban akkorát röccenne a 3D program, hogy csak a vak nem venné észre. Jó, OK, vannak programok, amik folyamatosan töltögetnek pici adatelemeket a főmemóriából, de nem okozhat érezhető különbséget az, hogy 1 vagy 2 GB/s a sávszélesség. PCI esetén néha már tényleg lehet látni, hogy valami húzza vissza a kártyát, de a 4x AGP más kategória.

Akkor ezek alapján nem húzna vissza egy 4XAGP Ti4200-as egy 2,8Ghz-es P4-et(800 QPB)?Mert ha nem, akkor nem is cserélem majd le.

Szerintem egyáltalán nem húzza vissza. Ez persze a magánvéleményem, de amúgy jelen pillanatban én is 4x AGP-t használok (szóval nincs ''bort iszik, vizet prédikál'' effektus). :)

(#22) Drizzt


Drizzt
nagyúr

A 8x agp egyetlen mai előnye a gyorsabb betöltése a grafikai alkalmazásoknak, elvégre is 2x-es sávon keresztül futnak be...

I am having fun staying poor.

(#23) Atlantis válasza Alan (#21) üzenetére


Atlantis
veterán

Milyen konfiggal használod?

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#24) Alan válasza Atlantis (#23) üzenetére


Alan
aktív tag

Bocs, nem találtam a témát, nincs kereső... :((

Asus A7V266-E alaplap (AGP 4x)
GeForce FX 5600 videokártya (AGP 8x)

Nincs szívem pénzt adni új alaplapra, ez annyira kiegyensúlyozott (és már olyan jól meghackeltem a BIOS-ait...).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.