Tesztek
Tesztek
A tesztkonfiguráció a következő:
Gigabyte EP35-DS3P
Intel C2D e5200@3500MHz (9,5x369, 1.18V)
4x1Gb Kingmax 1066@1107MHz
Samsung F1 1Tb HDD
Corsair VX450 táp
Samsung 961BW@1440x900
Microsoft Windows XP SP2
Hirdetés
Ati
PowerColor 4850PCS+ GDDR4 512Mb (gyári 675/2200MHz, tuning, 740/2400MHz, max tuning 760/2600MHz), driver Catalyst 8.12
Sapphire HD 4850 Toxic 512Mb (gyári 675/2200MHz, tuning 740/2400MHz), driver Catalyst 8.12
A tesztet 1440x900-as felbontáson futtattam, mivel ennyit tud a monitorom, ez nagyjából egyenértékű az 1280x1024-es 5:4-es felbontással. Minden játéknál külön kitérek az alkalmazott beállításokra is egy kép erejéig (a képek minden esetben nagyíthatóak). Korábbi tesztjeimhez képest bevezettem egy új diagramot is, ami folyamatában ábrázolja a tesztkörök alatt az fps-ek alakulását. Szerintem nagyon látványosan tudja bemutatni, az adott játék alatt a tesztalany viselkedését.
A jelenlegi teszt ugyan a memóriaszabványok harcáról szól, de némely méréshez beraktam a Radeon 4830 eredményeit is, de ez csupán csak érdekességként került be, nem kell bele kötni. A tesztek a Catalyst 8.12-es verziójával készültek, kivéve a 4830-at, ott ugyanis a 8.10-zel elért eredmények láthatóak, mivel korábbi tesztemből emeltem át őket.
Company Of Heroes: Opposing Fronts
A Company Of Heroes-ban limitált a max fps-ek száma, így inkább a minimum értékeket érdemes figyelni. Azonos órajelen a Toxic szerepel jobban, mégha előnye nyúlfarknyi is, viszont játék közben az az egy fps észre sem vehető.
Crysis Warhead
Itt is a Company Of Heroes-nál látottak ismétlődnek, vagyis azonos órajelen hangyányival, de gyorsabb a GDDR3 memóriát használó Toxic. A két kártya közötti különbség itt sem befolyásolja a játszhatóságot. A 4830 jelentősen le van szakadva a két nagy testvértől és a teljesítménye alulról súrolja a játszhatóság határát.
Fallout 3
A Fallout harmadik részében ismétlődik a korábban látott tendencia, azonos órajelen a GDDR3 a jobb, de előnye a mérési hibahatáron belül van. Érdekes ugyanakkor, hogy a tuning nem sokat lendít a kártyák teljesítményén.
FarCry 2
A dzsungelhentben lényegében azonosan teljesítenek a kártyák, nincs nagyon mit kiemelni, ha csak azt nem, hogy mindkét megoldással tökéletesen játszható a játék.
Fear 2
Itt sokat gondolkodtam, hogy milyen számok szerepeljenek a minimum fps oszlopban. A gondot az okozza, hogy a játék, előre meghatározott eseményekkor belaggol, ilyenkor kb. 15-re esik vissza a számláló, ezt a pár esetet leszámítva viszont stabil 60 fölötti értékeket kapunk. Sajnos nem tudtam rájönni, hogy mi okozza, a játék rosszul megírt motorja, a demó volta, vagy netán az optimalizálatlan driver. Végül úgy határoztam, hogy az abszolút minimumot tüntetem fel, tehát tessék ezt fenntartásokkal kezelni.
Half Life 2 Orange Box: Episode Two
A jó öreg HL2 sem maradhatott ki a tesztből, jöhetne már az Episode Three, csak, hogy ne lássunk ilyen magas értékeket. :) Komolyra fordítva a szót, íme, az első játék, ahol a GDDR4 jobban teljesít azonos órajelen. Vajon ez lesz az egyetlen?
Stalker: Clear Sky
Mai utolsó tesztjátékunk következik. Most is áll a már megszokott egy fps különbség a GDDR3 és a GDDR4 memóriát használó 4850-ek között.
A tesztek végére érve azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a GDDR4 memória nem tett csodát a 4850 esetében, de nem is szerepelt rosszul (én rosszabbra számítottam az időzítések miatt). Még hátra van a tuning, ott még a feje tetejére állhat minden.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!