2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

NVIDIA GeForce GTX 960 4 GB SLI teszt

– azaz miért vegyen az ember két GTX 960 árából inkább egy GTX 980-at, esetleg GTX 1060-at.

[ ÚJ TESZT ]

Dynamic Super Resolution

2014 második felében az NVIDIA a második generációs Maxwell architektúrára épülő videokártyáinak startjával együtt bemutatott egy olyan funkciót, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók a natív felbontásnál nagyobb felbontással számoltassák ki az adott játékban a képkockát, majd azt a grafikus meghajtók visszaskálázzák a natív felbontásra.

Ez egy régóta ismert technika a jobb képminőség elérésére, hiszen leskálázással a monitoron megjelenő kép ugyan nem nagyobb a natív felbontásnál, de a számolt kép már igen, így a végeredmény szempontjából ez a funkció egy igen jó minőségű élsimításnak felel meg. Ez persze nem olcsó, hiszen a virtuálisan beállított felbontás összes képpontját ki kell számolni, de sokak számára az eredmény megéri.

Az NVIDIA DSR egy szoftveres rendszer, amely a kiszámolt nagyobb felbontást egy shader programmal skálázza le a natív felbontásra. Ez az oka annak, hogy a DSR viszonylag széles spektrumon konfigurálható, vagyis szinte bármilyen felbontás beállítható, cserébe a skálázás megfelelő eredményéhez egy úgynevezett Gaussian blur szűrőt kell alkalmazni, amit a beállított virtuális felbontás függvényében paraméterez a rendszer. Minél több pixelt kell visszaskálázni, annál erősebb szűrést alkalmaz, de ez egyénileg is paraméterezhető. Előnye, hogy a szoftveres skálázás következtében lényegében mindegyik támogatott hardveren ugyanúgy működik, és egészen széles skálán választható ki a skálázás mértéke, de hátránya, hogy a Gaussian blur szűrők a végeredményt elmossák, vagyis a natív felbontásra visszaskálázott kép enyhén homályosnak tűnik.


Kattints a képre az összehasonlító megtekintéséhez!

Beállítása és használata rendkívül egyszerű: az NVIDIA Vezérlőpult \ 3D beállítások kezelése \ DSR – Paraméterek menüpontjában található szorzók kiválasztásával tudjuk „bekapcsolni” a kívánt felbontásokat, egyszerre akár többet is. 1920x1080-as felbontású monitorunk esetében a 2560x1440-es felbontás elérhetővé tételéhez az 1,78-as szorzót kellett kiválasztanunk, ezt egy egyszerű szorzás-osztással ki lehet számolni: (2560*1440) / (1920*1080) ≈ 1,78. Miután ezzel megvagyunk, a beállításokat elmentettük, játékainkban az adott felbontás is válaszhatóvá válik.


NVIDIA Vezérlőpult \ 3D beállítások kezelése \ DSR – Paraméterek

Használatával ugyanakkor a játékbeli betűk, karakterek mosottá, homályossá válhatnak, amin a DSR – Simaság menüpontban található csúszka állításával tudunk javítani. Legjobb beállítás nincs, felbontásonként és játékonként változó, ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia.


Rainbow Six Siege DSR-rel

A DSR-t támogató játékok listáját itt, a támogatott videokártyákat pedig itt találjátok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.