Hirdetés
Tesztek - Alan Wake
Műfaj: Akció / Kaland
Megjelenés: 2012.02.29.
Hivatalos minimum VGA: DirectX 10 compatible or later with 512 MB RAM
Hivatalos ajánlott VGA: DirectX 10 compatible or later with 1 GB RAM
Mérési módszer: 3
Élvezetes kalandjáték az Alan Wake, mely már nem mai darab, így nem igényel igazán erős VGA-t sem.
Ebben a játékban a processzorlimit 190 FPS-nél mutatkozik, ezt a legerősebb kártyák mind el is érték. Az élen az első 5 helyen NVIDIA kártyát találunk, a 290-es Radeonok nem tudták befogni a 780-as GeForce-okat, sőt a 280-as is kikapott a GTX 680-tól. Jól látszik, hogy közepes és magas részletességgel minimum 512 MB memóriát igényel a játék, ez a GeForce 8800 GS és a 320 MB-os 8800 GTS drasztikus visszalassulását eredményezi. A játék egyébként is régivágású abból a szempontból, hogy elsősorban a magas memória sávszélességet díjazza, tehát az alacsonyabb kategóriás, ám modernebb kártyák (például a 64 bites memóriabuszú GT 640) rosszul szerepelnek, míg az elavultabb, ám egykori csúcsmodellek (pl. GTX 580) tarolnak. Valószínűleg ebből következik az is, hogy IGP-vel ezt a játékot elfelejthetjük.
Alacsony részletességgel nem igényel túl drága kártyát a játék, a felsőbb kategóriás első generációs dx10-es kártyákon is játszható sebességgel fut, vagyis egy GeForce 8800 GTS, vagy egy Radeon HD 3870 elég hozzá, vagyis nagyjából 6000 Ft költséggel számolhatunk. A közepes beállításokkal már csak az erősebb dx10-es modellek (GTX 260-tól, illetve HD 4870-től fölfele) rúgnak labdába, de a gyengébb dx11-es példányoknak is okozhat már meglepetéseket ez a minőségi szint, így nagyjából 10000 Ft körüli összeget kell majd áldoznunk. A maximális részletességhez Full HD felbontásban már minimum egy erősebb Fermis GeForce-ra (GTX 560-tól fölfele), vagy Radeon fronton egy 6850-esre lesz szükségünk, ez 15-20000 Ft körüli kiadást jelent.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!