2020. május 26., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Nagy használt VGA vásárlási tanácsadó

Avagy megateszt GeForce 8500 GT-től GTX 980 Ti-ig, mert a nagy videókártyás cikkem után 3 évvel újra kedvet kaptam!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztkonfiguráció és mérési alapelvek

Most pedig lássuk a mérésekhez használt tesztkonfigurációt! Igyekeztem a lehetőségekhez mérten a legerősebb gépet összerakni, hogy minimalizáljam a processzorlimit jelenségét.

Alaplap: MSI Z87-G55
CPU: Intel Core i7 4790K @ 4400 MHz
RAM: 16 GB (4x4 GB) Kingston HyperX Fury DDR3-1600
Táp: Corsair 600W
Op. rendszer: Windows 8.1 64-bit

Mivel a processzor tartalmaz beépített IGP-t is, ezért ha már kéznél volt, lefuttattam azzal is a méréseket. Bár alapvetően azt vallom, hogy aki egy kicsit is komolyan gondolja, hogy játszani szeretne a gépén, az nem IGP-t fog használni, mégis (számomra érthetetlen módon) mostanában szinte csak ez a komponense fejlődik a processzoroknak, így hát kíváncsi voltam, hogy egy manapság kapható igen erős processzor IGP-je vajon rácáfol-e majd az előítéleteimre.

Hirdetés

Driverek

A tesztekhez a mérések kezdetekor (2015. nyár elején) elérhető legfrissebb, nem béta drivert használtam az egyes kártyákhoz, melyek a következők:

AMD DX10: 13-1-legacy_vista_win7_win8_64_dd_ccc
AMD DX11: amd-catalyst-omega-14.12-with-dotnet45-win8.1-64bit
NVIDIA DX10: 341.44-desktop-win8-win7-winvista-64bit-international-whql
NVIDIA DX11: 353.06-desktop-win8-win7-winvista-64bit-international-whql

Természetesen megtehettem volna, hogy amint kijön egy új driver, frissítek, de az egyenlőség jegyében ez nem lett volna célszerű.

Minőségi szintek

Újdonság ebben a cikkben, hogy ezúttal minden játékot három minőségi szinten mértem le, melyek a következők:

- 1280x720, minimum detail

Alapvetően a kispénzű vásárlók választása, akiknek mindegy, hogy hogyan, csak valahogy elinduljon a játék. Felbontásnak a legkisebb széles körben támogatott, és még élvezhető widescreen felbontást választottam, hiszen manapság már szinte teljesen kikoptak a 4:3 vagy 5:4 arányú monitorok, és a játékok többségét is szélesvásznú megjelenítésre optimalizálják. A grafikai beállítások között az összes lehetséges opció ki volt kapcsolva, vagy alacsonyra volt állítva ezen a minőségi szinten.

- 1680 x 1050, medium detail

Az arany középút, a pár évvel korábban elterjedt 20-22"-os monitorok felbontásával. A játékok már jellemzően elég jól néznek ki ilyen beállítások mellett, de az elérhető maximális látványvilág még messze van.

- 1920 x 1080, maximum detail

Full HD, vagyis a manapság legelterjedtebb felbontás, és maximális grafikai beállítások. Fontos viszont megjegyezni, hogy AA-t ezúttal sem kapcsoltam be semelyik mérésnél, mégpedig azért, mert a különféle VGA generációk eltérő üzemmódokat támogatnak, és eltérő minőségben valósítják meg ezt az effektet, így nem lett volna igazságos az összehasonlítás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.