2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Intel Pentium E5400 vs i3-2120 párbaj

Az Intel Core 2 szériát leváltó Core i3 nagy javulást hozott teljesítmény terén. De mennyi is az annyi?

[ ÚJ TESZT ]

Battlefield 3, Crysis 2, DMC Devil May Cry

Mivel a szintetikus tesztek nem mindig mutatnak valós eredményt, ezért evezzünk át a „játékok vizeire”. A játékok esetén mértem az átlag és a minimum képkockasebességet, a képkocka-késleltetést (a két Codemasters játék kivételével), valamint 3 játék esetén az átlag és a maximum videokártya-kihasználtságot is feljegyeztem (a GPU-Z segítségével). Igyekeztem ugyanazokat a pályákat bejárni, minimum 10 percig futott a Fraps.

A két Codemasters játék esetén a belső mérőprogramot használtam, háromszor futtattam, majd az eredményeket átlagoltam. A képkocka-késleltetési diagramokon a processzor neve mellett zárójelben az átlagérték található! Az értékek milliszekundumban értendők.

Battlefield 3
Az első játék, ami betűrendben következik, az a Battlefield 3. Ez a játék egyike annak a háromnak, ahol a videokártya terhelését is mértem, mivel érzésem szerint CPU-limitbe ütköztem az E5400 esetén. A mérést a második küldetés (Sword Breaker) elejétől végeztem, kb 11 percen át.

Húsz százalékos a javulás az átlag képkocka-számban, valamint a minimum képkocka-érték is átlépte a 25-öt, így folyamatosan szaggatásmentes élményben lehet részem.

Legjobban a képkocka-késleltetési görbe mutatja a javulást, sokkal simább a diagram, azaz nagyjából ugyanannyi idő telik el két képkocka létrehozása közt. Így nincsenek apró megakadások sem. Több logoutos tesztben is azt olvastam, hogy a képkocka-késleltetés optimális esetben 30 alatt van. Látható, hogy az E5400 nem képes 30 körül vagy az alatt tartani a késleltetést, ami apró megakadásokhoz vezethet.

Crysis 2
A következő tesztalany, a Crysis 2 a Battlefield-széria nagy ellenfele, manapság kimondható, hogy ez a két játéksorozat rendelkezik a legjobb grafikával a lövöldözős játékok között. A mérést a Second Chance küldetés során végeztem, onnantól, hogy az igazi Prophet fejbelőtte magát.

Itt 27 százalék az előnye az i3-asnak, és a minimum FPS-szám is közelíti a 25-ös lélekhatárt (ami már nem szaggat). A képkocka-késleltetési görbe még simább, mint a Battlefield 3 esetén, gyakorlatilag mikrolagmentes a játékmenet. Míg az E5400 esetén elég nagy kiugrások vannak a görbén, ami csupán csak néhány tizedmásodperces megakadást okoz, de időnként zavaró lehet.

DMC Devil May Cry
Az első kör harmadik játéka teljesen eltér az előzőek stílusától, és kissé öregecske – még mindig szép látványt nyújtó – játékmotort használó verekedős, pörgős játék. Mivel nagyon gyors reflexekre van szükség, fontos a gyors, akadásmentes játékmenet. A képkockasebesség méréséhez a második küldetést vettem alapul.

A jó öreg Unreal Engine 3 egy remekbe szabott darab, rengeteg korabeli játék használja. Nagyon jól optimalizált, tulajdonképpen egy mikrosütőn is képes elindulni. Már az E5400 esetén sem voltak komoly gondok, mivel átlag 69 FPS még a legsasszeműbb játékosoknak is elegendő. Azonban a régebbi processzor esetén tetten érhetünk a képkocka-késleltetési grafikonon jó néhány kiugró értéket, ilyenkor meg-megakad(hat) a játék. A Core i3-2120-ra váltva szinte teljesen kisimult a grafikon, és még az átlag képkocka-szám is közel a duplájára nőtt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.