F1 2013, GRID 2, NFS Most Wanted
F1 2013
Elérkeztünk a játéktesztek második köréhez, amit két hasonló, de talán még sem egyforma Codemasters játékkal folytatok. Az első a(z) F1 2013. Elöljáróban elmondhatok annyit, hogy durván CPU limites volt a régi procival a játék.
Több mint kétszeresére ugrott a minimum és átlag FPS (a képkockák száma másodpercenként). Az E5400-assal elég szaggatáshatáron táncolt a játék, a legkevesebb és az átlagos képkockaszám között alig volt különbség. Képkocka-késleltetési adatok csak az új Core i3-2120 procival kapcsolatban állnak rendelkezésemre.
A benchmark naplófájlok alapján 15 ms környékén van a képkocka-késleltetés. Hogy egy kis F1-et is csempésszek a mondanivalómba, az E5400 nincs DRS távolságon belül.
GRID 2
A következő játék stílusában kicsit eltér az idei Forma 1-es játéktól, bár a kiadó és a használt játékmotor (EGO) ugyanaz. Lássuk, itt milyen előnye van az új processzornak!
Ha egy szóval kellene választ adnom a kérdésre, azt mondhatnám, hogy jelentős, de talán nem akkora az ugrás, mint a(z) F1 2013 alatt. Bár a GRID 2-ben sok változatos pálya van és nagyobb az autófelhozatal is. Ez okozhatja a nagyobb gépigényt is. Körülbelül 50% előnye van az i3-asnak.
Need for Speed Most Wanted (2012)
Az utolsó tesztelt játék a tavaly újragondolt Need for Speed, volt a Most Wanted (2). A mérést az Aston Martin egyik küldetésén a Burning Rubberen végeztem, háromszor ismételtem meg a versenyt, miközben végig futott a Fraps (kb 10 percig).
Elég jelentős javulás látható, mivel az E5400 esetén elég sokszor 18-20 FPS környékére esett a képkockaszám. Most már mindig stabilan 25 felett van, de ahogy megfigyeltem, átlagban 30 és 40 között tanyázik. Így már teljes mértékben játszhatóvá vált, a legdurvább helyzetekben sem szaggat be. A képkocka-késleltetés is nagymértékben javult, körülbelül fele annyi időt kell várni egy képkocka létrejöttére, mint előtte. Körülbelül 80%-kal emelkedett az FPS-ek száma.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!