2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Hyper-Threading! Van értelme a játékokban?

Vizsgáljuk meg, van-e értelme a Hyper-Threading használatának egy játékra használt számítógép esetén?

[ ÚJ TESZT ]

Bónusz track

Mivel az eredmények nem voltak teljesen egyértelműek, ezért úgy gondoltam, érdemes a témát még egy kicsit más nézőpontból is megnézni. Mivel az eddigi logika mentén kívánok haladni, továbbra sem fogom vizsgálni, hogy az olyan jól párhuzamosítható feladatok, mint például a tömörítés hogyan gyorsulnak. Maradjunk a képkocka számoknál.
Ahogyan azt az eddigiekből lehet látni, a tesztrendszert nem igazán fekteti kétvállra egyik játék sem, mivel az alkatrészek nyers ereje a legtöbb esetben a minimum FPS-ek esetén is hozza a 60-as szintet. Szóval arra gondoltam, mozdítsuk ki egy kicsit a processzort a komfortzónájából: magletiltással meg fogom mérni, hogy kettő, illetve négy fizikai mag esetén milyen hatása van a HT ki és bekapcsolásának. Mivel ez rengeteg mérést jelent, ezért csak a paletta két széléről választok egy - egy játékot. Egy olyat, ami eredeti mérések alapján gyorsult, illetve egyet ami lassult a HT deaktiválása után.

A számokat látva ki lehet jelenteni, hogy két fizikai maggal processzort játékra csak kompromisszumokkal lehet használni. A HT hatása itt mindkét cím esetén látványos javulást hoz, a játszhatatlanul lassú szintről közel játszhatóra emelve az élményt. Nézzük ezeket kicsit részletesebben:

Mankind Divided
Érdekes jelenséget tapasztaltam: 2 fizikai mag esetén a HT bekapcsolása minden érték látható javulását eredményezi. 4 mag esetén a maximum már kisebb ha 8 szál dolgozik, ennek ellenére az átlag ugyanannyi marad, mivel a minimum értékek javulnak a virtuális szálak használatával.

A Deliverance az előző méréshez hasonlóan egyenletesen javuló teljesítményt mutat, ahogyan egyre több szálat adunk neki.

[P:C][L:/dl/upc/2019-12/01/248828_fabttznslkv5j2lp_4_mag_deliverance.png](IMG:/dl/upc/2019-12/01/248828_fabttznslkv5j2lp_4_mag_deliverance.thumb.png)(/IMG)[/L][/P]

Ezek alapján a kép sokkal árnyaltabb. Innentől a gondolatmenetem csak egy elmélet, mivel nem találok semmiféle információt, ami ezt képes lenne megerősíteni vagy cáfolni. Erősen processzor limitált esetben a HT használata mindig gyorsulást hoz. Úgy gondolom 8, 12 szál mellett a HT kikapcsolása során tapasztalható sebesség növekedés talán annak köszönhető, hogy a játék “nem tud mit kezdeni” a túl sok szállal. Elképzelhető, hogy a játék felépítéséből adódóan az erőforrásokat nem képes hatékonyan elosztani, ha túl sok szál van, ennek ellenére a Windows pedig próbálja az összeset egyenletesen terhelni. Így talán ennek a következménye az, hogy a maximum képkockaszám olyan látványosan tud gyorsulni 8-12 szál mellett a legtöbb tesztelt játék esetén.
A bónusz mérés így csak megerősített a korábbi döntésemben: a nagyobb maximálisan elérhető képkockaszám ellenére én bekapcsolva hagyom a HyperThreadinget.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.