2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Hyper-Threading! Van értelme a játékokban?

Vizsgáljuk meg, van-e értelme a Hyper-Threading használatának egy játékra használt számítógép esetén?

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek \ 1. rész

Deus Ex: Mankind Divided

Csak a teszt kedvéért raktam fel újra, mivel emlékszem, hogy az előző cikkem alatt mikrolagokkal reagált a változásokra. Arra számítottam, hogy itt is segít kihozni a különbségeket.

Az eredmények láttán azt mondom, ez egy érdekes kezdés. A maximum FPS képes volt 14%-ot javulni úgy, hogy a HT kikapcsolásán kívül semmit sem változtattam. Az eredményeket nézve nem értem, hogy az 1% minimum miért magasabb, mint a minimum FPS. Ezért többször újramértem, de minden esetben ugyanaz lett az eredmény. Ilyen furcsaságot a többi játéknál nem tapasztaltam.

Kingdom Come: Deliverance

Az előző cikkel ellentétben most ez a cím is a raid tömbre került. Ennek látható is volt az eredménye, mivel a játék folyamatosan töltött. Ami érdekes, hogy laggal ennek ellenére nem találkoztam, a megjelenítés folyamatos volt, de cserébe néhol nem töltődtek be időben a nagy felbontású textúrák. A jelenség mind 6 mind 12 szál esetén megfigyelhető volt.

Az eredmények alapján itt jobb teljesítményt nyújt a játék, ha bekapcsolva hagyjuk a Hyper-Threadinget. A verseny tehát eddig döntetlen.

Metro Exodus

A játék miatt fizettem elő a Game Pass-ra. Akkor még csak 300 Ft volt az első hónap, és a Metro, mint húzócím, az előfizetés irányába sodort. Igazából három hónap után sem bántam meg, hogy előfizettem, még annak ellenére sem, hogy a frissítésig botrányosan rosszul optimalizált volt a Metro Windows Store-ból elérhető verziója. A játék néha unalmas, de amikor már feladná az ember, akkor mindig jön egy érdekes rész, egy váratlan fordulat, ami miatt érdemes tovább haladni. Sajnos nekem a “szomorú” végeredmény lett meg, nem is értettem, miért.

A mérések alapján jobban tesszük, ha a játék előtt kikapcsoljuk a Hyper-Threadinget. Igaz nem jelentősen, de azért minden mért érték tudott javulni a kikapcsolás után. 2-1 a HT ellen.

Gears 5

Nagyon vártam a Gears új részét amit úgy hirdettek, hogy: “minden eddiginél mélyebb és tartalmasabb történet”. Hát a marketing itt sem működött. Azaz működött, mert meghosszabbítottam miatta a Game Pass előfizetésem. (jelenleg havi kb. 1500 Ft, sörre több megy el.) Hatalmas elvárásokkal álltam neki a játéknak, ami a végén teljesen felemás érzéseket hagyott bennem. Az optimalizáció és a látvány szerintem fantasztikusan rendben van, de a történet utalásai, a szereplők motivációi csak úgy érthetők teljesen, ha az ember az összes résszel játszott, ami csak PC-s játékosként nem megoldható. (Na jó, ha az illető elolvasott egy csomó kapcsolódó anyagot a játék mellé, és régen boxon azért végigtolta a második részt akkor nagyjából ok, de most maradjunk egy átlagos játékos szintjén.) A vége nekem kifejezetten csalódás volt. Az itt leírtak ellenére azért én jól szórakoztam játék közben.

A Gears 5 volt talán az a játék, ahol a minimum és a maximum értékek között a legkisebb volt a szakadék, ami nagyon jó optimalizációt sejtet. Ennek ellenére, itt is jobban jár a felhasználó, ha kikapcsolja azt a plusz 6 szálat. A minimum 1% értékei ezt egy számomra döbbenetes 19%-os emelkedéssel hálálták meg. Az állás 3-1.

Hellblade: Senua's Sacrifice

Emlékszem, Senua kalandja teljesen váratlanul robbant be a köztudatba, és tök jó értékeléseket kapott. Ennek ellenére én csak most próbáltam ki a játékot. Egy kicsit mást kaptam, mint amire vártam, a harcrendszer nagyon egyszerű, és több logikai feladványt kapunk, mint amit elképzeltem. Ennek ellenére nem tartom rossznak a játékot, de egyenlőre abbahagytam.

Az eredmények nagyon érdekesek. A maximális képkockaszám magasabb lett a HT kikapcsolása után de - és ez szerintem fontosabb ha folyamatos játékmenetet akarok látni - a minimumok nem változtak. Azt lehet mondani, hogy a Hyper-Threading támogatása nélkül a játék kiegyensúlyozatlanabbá vált, nőtt a szakadék a minimum és maximum FPS között. Érdekes ez a jelenség, sajnos annyira nem értem a HT lélektanát, hogy meg tudjam ezt magyarázni. A teszt számomra már ezen a ponton is nagyon érdekessé vált, nem gondoltam volna, hogy a Hyper-Threading ekkora különbséget képes jelenteni és ennyire vegyes eredménnyel. Az eddigi logika alapján itt a 6 mag kap pontot: 4-1.

F1 2018

Az F1-et már nagyon régóta a TV-ben sem követem, a játék is csak azért került be, mert új és mert van beépített benchmark. Megmondom őszintén, a teszteken kívül egy métert se mentem az autókkal. Persze a lustaságnak ára lett, mivel a benchmark egy teljes körön keresztül zajlik, így összességében tovább tartott a mérés, mintha én játszottam volna végig kézzel ugyanazt a rövidebb szakaszt.

Nagyon rég láttam F1 játékot és megdöbbentett, hogy a monitort egy méterről nézve a verseny már teljesen olyan mintha a közvetítést látnám. Ennek ellenére, a játék meglepően jól futott, és kicsit jobban szerette, ha a virtuális szálakat kikapcsoltam. A helyzet 5-1

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.