BF 3, Crysis, Civ V
Battlefield 3 alatt kicsit repültem. Az igazi az lett volna, ha multiban játszottam volna, de úgy nem lehet reprodukálni tucatnyi alkalommal ugyanazt a benchmarkot. A játék jól ki tudja használni a több magot, így az FX-nek elvileg jól kell futnia. A minimum és átlag grafikon alapján arra tippelhet mindenki, hogy GPU limit van. A beállításoknál pont erre törekedtem.
A késleltetés görbe már sokkal többet mond el. Az i3 érezhetően jobban szaggat. Elvileg ezt nem okozhatja a hyper threading, ugyanis az eredetileg meglévő hibát már javították. A másik három processzor gyakorlatilag azonos teljesítményt nyújt.
A százalékos görbe is jól mutatja az FX i3-mal szembeni fölényét és azt, hogy tuning nélkül is milyen szépen kihajtja a HD5850-et. Kíváncsi lennék, hogy multiban ez hogyan alakul.
A Crysis 2 alatt az Intel valamivel jobbnak bizonyult az átlagok tekintetében. Eddigi tapasztalataim alapján a játék képes több szálat is kihasználni, de gyors processzorra van szüksége, mert az egyik szálon sokkal jobban terheli a gépet.
A késleltetési görbéből túl sok minden nem derül ki. Túl rövid a vizsgált időszak, hogy a különbség látható legyen.
A percentile már elárulja, hogy az FX-re ráfér a tuning. 4 GHz-re emelve az órajelet minimálissá válik a különbség az i3 és az FX között.
A Civilization V DirectX 9 és 11 motorral is tud futni. Fontos különbség a kettő között, hogy a DX9 csak egy szálat használ, míg a DX11 párhuzamosítható. Mind a kettővel lefuttattam a Unit benchmarkot. Kilóg a többiek közül azzal, hogy alacsony felbontást használ, így sokkal inkább CPU limites a mérés.
A DX9 alatt az FX gyengébb az i3-nál és tuningolva sem éri be azt. A minimum értékek is ezt mutatják.
DX11 alatt a különbség csökken a Bulldozer és az i3 között és tuningolva sikerül megelőzni az Intelt az AMD processzornak. Szerintem ami érdekes, az a DX9 és 11 összevetése. Jól látható, hogy az i3 eredményei sokkal kisebb mértékben javulnak, mint az FX-6100 értékei. Az újabb verzió láthatóan kedvezőbb a modulos felépítésnek, mint a két mag plusz hyper threading Intelnek.
A kiválasztott időszelet szépen mutatja az erősorrendet.
A százalékos eloszlás alapján az FX tuningolva kevesebb belassulást produkál. Az i3 a nem ábrázolt 80% alatti szakaszon elhúz, de szerintem a 90% fölötti rész sokkal fontosabb.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!