2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AMD A6-5400K

A legkisebb Black Edition tesztje: válaszok a tuning, a teljesítmény, valamint a fogyasztás kérdéseire.

[ ÚJ TESZT ]

IGP mérések

Most következik az a rész, ahol a Celeron csúnyán kikap. Előre várható volt, hogy esélye sincs a direkt erre kigyúrt APU-val szemben. Próbáltam kicsit javítani a helyzetét és felhúztam a HD2000 alapú IGP-t 1400 MHz-re. Az A6 beállításaival is játszottam egy kicsit, hogy pontosabb legyen a kép. Az alap és tuningolt eredmények mellé bekerültek az CPU és GPU alap és tuning variációi. A memóriaskálázódást különszedtem, mert az első ábrák nagyon nagyok és áttekinthetetlenek lettek.

Vantage alatt a GPU tuning számít a legtöbbet, de a CPU órajel emelése is dob az APU pontszámán. A Performance eredmények, amit általában megadnak az emberek, de érdemes nézni a CPU-t is. A G530 CPU-ban erősebb, de grafikában lemarad. Az alapon futó APU harmadát futja meg kb. tuningolva, alapjáraton még gyengébb.

3DMark 11 alatt a Celeron nem indul, nem tudja a DX11-et futtatni. Az APU is leginkább képregényt mutat, de lefut a teszt. A pontozás nagyon GPU függő a Physics tesztet leszámítva. Nagyon szépen látható, hogy 950 MHz-en mennyit javulnak a pontok.

A Left 4 Dead 2-t több ok miatt is választottam. Egyrészt igazán hangulatos kis hentelős játék, ami alkalmi játékosoknak is megfelelő. Másrészt nem mai darab, ezért magasabb felbontás és részletesség mellett is vegyes limites lehet. Láthatóan a GPU órajelének emelését szereti. Érdekes, hogy a CPU órajelének emelésével enyhén csökken az átlag. Gondolom a GPU rovására használ fel erőforrásokat. Tuningolva szépen játszható a program az APU-val. Az 5400K-t kipróbáltam multiban is, de ott érdemes visszavenni közepesre a részletességet. Csak a betöltési idő zavart kicsit, amúgy szépen futott rajta a játék. A Celeronnal inkább csak láncfűrésszel érdemes próbálkozni, mert úgy biztosan nem lövünk mellé, esetleg a felbontást le kell venni.

Az XCOM érdekes program. Ugyan GPU limites, de a CPU órajelének emelése jót tesz a görgetés folyamatosságának. Mivel nem felvett benchmarkot játszottam vissza, ezért a minimum értékek nem annyira konzisztensek, de a 20 perc játékidőnek köszönhetően az átlagok igen. Celeronnal tuningolva már nem okoz gondot a kezelés, de a játékélményt erősen csorbítja az animációk ugrálása.

A Far Cry 3 esetében nagyon bíztam, hogy játszható lesz 720p-ben minimum beállítások mellett. Sajnos nem így lett. A GPU tuning nagyon sokat dob rajta, de nem elég a boldogsághoz. A sima CPU OC ismét alacsonyabb fps-t adott, de annyira minimális az eltérés, hogy betudható mérési hibának. A G530 teljesítménye siralmas, tuningolva nevetséges, bár nem is vártam többet.

A késleltetési görbék sokkal többet mondanak a tuning hatásáról. Pár másodpercet ábrázolva szépen látható, hogy a CPU és a GPU overclock hatása is. A GPU tuning egyértelműen csökkenti a késleltetés átlagát, ami azon látható, hogy a görbe lefelé tolódik, például zöld vs. piros görbe. A CPU tuning hatása is jól látható, abban, hogy a görbe sokkal simábbá válik, még ha az átlag ugyanakkora is marad, például piros vs. lila görbe.

A percentile görbe ezt az ingadozást más módon mutatja meg. A grafikonról leolvasható, hogy a képek adott %-ához mekkora maximális késleltetés tartozik. A Celeronnál látható, hogy a GPU tuning simán lefelé tolja a görbét, mert tiszta GPU limit van. Az 5400K-nál vegyes limit van. A CPU lefelé tolja a görbe bal oldalát, amivel csökkenti az átlagos késleltetést, másként fogalmazva növeli az átlag fps-t. A GPU húzása a jobb oldalra is hatással van.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Celeron G1610 Ivy alapokon

    Az új Ivy Bridge alapú Celeron. Mit tud a régi szériával és egy A6-5400K-val szemben?

  • Öregfiúk

    Vajon állják-e a sarat az első generációs kétmagos processzorok és egy Athlon II X2 Far Cry 3 alatt?

  • GTX650Ti gyorsteszt

    Három kártya, három teszt és némi tuning: AMD HD7770, HD5850 és egy GeForce GTX650Ti.

  • FX-8350

    FX tuning alapok, ismert problémák (elégtelen hűtők, fogyasztás, stb.) és néhány benchmark.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.