Hirdetés

Steelseries Arctis 7P Black | Bemutató

Üdvözöllek titeket. Itt a konzolgeneráció váltás a nyakunkon, van akinek sikerült beszereznie a jövő hardverét már és van aki még várja a sorát. Magam részéről a Playstation játékosok táborát erősítem és a soromra várok, de amíg eljön az én időm addig gondoltam beszerzek egy új fejhallgatót ami majd kihasználja a PS5 képességeit. Eddig egy Sony Platinum fejhallgatót használtam többé-kevésbé elégedetten és ebben a kategóriában kerestem az utódját is. A legtöbb helyen a Steelseries eszközei kapták az ajánlások túlnyomó részét, az Arctis 7P ráadásul már fel van készítve a nextgen konzol Tempest 3D Audio támogatására is. Árban picivel van a Platinum felett, viszont a PS5 mellé készült Pulse 3D fejhallgatónál már jelentősen drágábbnak bizonyult, de mivel ez egy olyan eszköz amiben hosszú órákat fogok eltölteni, ezért a kényelem elsődleges szempont, és a leírások illetve egyéb eszközökkel szerzett tapasztalataim alapján maradtam a Dánok megoldásánál.

Nemesis társasjáték

Ismertető

Igyekszem a tőlem szokott minőséggel bemutatni ezt a remek társasjátékot, ami bár nem olcsó, viszont minden eleméből árad a gondos munka eredménye.


Dobozkép

A Nemesis történetét leginkább egy Alien-filmhez lehet hasonlítani, az alapkoncepció az, hogy a játékosok hibernálásból ébrednek a Nemesis nevű űrhajón, ami mellékhatásaként emlékzavarral küszködnek, s egyik társuk mellkasán tátongó lyukkal fekszik saját vérébe fagyva. A legénység tagjainak bőrébe bújhatunk, összesen 6 karakterből válogathat a maximálisan 5 játékos, akiknek mind megvannak a saját erősségeik és gyenge oldalaik. Ezek a szerepek tipikusak: Kapitány, Pilóta, Tudós, Felderítő, Katona és Gépész, melyek között megtalálhatóak hölgyek (pilóta és felderítő) és testi fogyatékkal élő (tudós) is.

Darksiders Genesis | Bemutató

Sziasztok. Végére értem az apokalipszis lovasainak legújabb kalandjának és szokásomhoz híven összefoglalom a játékot, lehetőleg a komoly spoilereket elkerülve.
A játék PC-re és Google Stadia-ra már 2019 December 5.-én megjelent, de a konzolos változatokra egészen 2020 Február 14-ig várni kellett. Én a Playstation 4-es verziót játszottam végig Pro konzolon.


Főmenüben, majdnem 17órás a solo végigjátszásom

A Darksiders szériára mindig is jellemző volt, hogy részről-részre sok mindenben megváltozott de az alapvető játékmenet azért megmaradt. A 3. rész igaz kicsit azon a recepten is próbált változtatni, amivel rendesen meg is osztotta a rajongóit, de ettől függetlenül nem veszítette el az identitását és utólag patch-ben visszahozták a megszokottabb formulát is.
A Darksiders Genesis nem véletlenül nem számozott rész, a játék kameranézete merőben megváltozott de megmaradt egy akció-platformernek vagy Hack N' Slash-nek, kinek hogy tetszik. Bár spin-offnak kezelik emiatt és mert ezúttal az Airship Syndicate volt a fejlesztő, szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot mivel a története a Darksiders "1" előtti időket meséli el és nem tér el a megismert történettől gyökeresen.
Ezúttal egyből két lovas bőrébe bújhatunk bele. War-t nem kell bemutatni hisz vele indult útjára ez a kiváló eposz 10 évvel ezelőtt, míg az újoncnak számító Strife most mutatkozott be először.
Strife érdekes karakter lett, sokkal lazább és kevésbé szabálykövető mint a többiek, ráadásul a nyelvét is felvágták rendesen amivel okoz örömteli pillanatokat a sztori alatt.

Astro C40 TR Controller

Sziasztok!

Most már majdnem 2 hete nyüstölöm az írásom alanyát, leginkább a Call Of Duty: Modern Warfare (2019) alatt van használatban, amibe ez idő alatt közel 30-40 órát volt lehetőségem beletenni és úgy gondoltam, ez már elég tapasztalat ahhoz, hogy egy részletes bemutatót írjak a kíváncsiak számára.


A doboz

Az Astro Gaming cég leginkább a játékos headset-jeiről híres, 2008-ban az amerikai Major League Gaming hivatalos fejhallgatója volt az A40-esük. Sokáig csak az Egyesült Államokban lehetett hozzájutni a termékeikhez, amiket többnyire a prémium szegmensbe szánnak mind minőségileg, mind pedig ár tekintetében.
Fejhallgatóik kifejezetten népszerűek a tengerentúlon, ott is leginkább a konzolos játékosok körében, ezért sem véletlen, hogy 2017 nyarán a Logitech felvásárolta őket, ezáltal biztosítottá vált a globális terjesztés az Astro számára is. (A hazai boltok készleteit tekintve azért szerintem van még hova fejlődni). A C40-es az első próbálkozásuk (nem is akármilyen próbálkozás) a kontrollerek piacán, az USA-ban 2019-es év elején került a boltok polcaira, míg EU-ban kb. a karácsonyi szezon kezdetén vált elérhetővé 200 EUR-s áron.

Az idei első grillezés, Csülök Smokey módra.

Sziasztok. Úgy alakult kb. 2 éve, hogy após eltörte a kerti grilljét és akkor úgy döntöttünk párommal, hogy veszünk mi helyette valamit. Nem volt profi a régi sütő sem, az új sem kifejezetten az de mivel közös udvarban vagyunk és közösen is használjuk ezért talán nem akkora baj ez ha történnek váratlan balesetek. Az a lépés megmozgatott bennem valamit, nem vagyok egy konyhatündér alkat de azóta a hobbigrillezés egyre komolyabban megmérgez. De nem szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg.

Az eredeti recept szerint 4db kb. 300g-os malac hátsó csülök kellett volna, de mivel az aktuális beszerzési helyemen nem nagyon volt ilyesmi és csontos csülök sem akadt, így 1,5kg csontozott csülök lett helyette, amiből az egészet elfeleztem és így 3 nagyjából egyforma szeletet kaptam, hogy egyszerre süljenek át a húsok.

Ruiner | Bemutató

Sziasztok. A játékosvilág fele legalább Cyberpunk lázban ég, nem csoda hisz a CD Projekt Red is egy ilyen témájú játékon dolgozik és ők talán a legjobb megítéléssel rendelkező cég ezen a piacon. A Ruiner-t a Devolver Digital adta ki és a lengyel Reikon Games fejlesztette, első játéknak kifejezetten erős indítás volt ez a srácoktól még akkor is ha nem egy olyan AAA monstrumról van szó mint amivel a másik lengyel cég készül jövőre.

Miért kezdtem a bemutatóm a Cyberpunk-kal? Mert ez a játék ízig-vérig egy keményvonalas Cyberpunk stílusú mű. Grafikailag, karakterileg és történetileg is megidézi azokat a klasszikusokat amiken a műfaj kedvelői felnőttek hozzám hasonlóan. Akira, Ghost In The Shell, Blade Runner, csakhogy a legismertebbeket említsem, és emiatt szinte az első pillanattól kezdve be tudott rántani a játék amit a történet végéig (és még utána is NG+al) meg tudott tartani.

RAD | Bemutató

Sziasztok. Ezúttal a Bandai Namco kiadásában megjelent és a Double Fine studió által fejlesztett RAD-ot szeretném nektek bemutatni. A fejlesztő stúdió elég hosszú múltra tekint vissza, van pár kultikus cím is a számlájukon mint a Day Of The Tentacle, a Grim Fandango, a Psychonauts vagy éppen a Brütal Legend. Bár nem kifejezetten az AAA kategóriában jeleskednek, de a játékaikra általában a kreativitás jellemző és többnyire érdeklődve követem a munkáikat.

Történet szerint az emberiség nemhogy az első, hanem egyenes a második apokalipszisét élte át. A világot elárasztotta a sugárzás és annak hatására mindenféle ocsmány mutáns tekereg a vadonban, míg fajunk megmaradt egyedei egy kis csoportba verődve próbálják túlélni a mindennapokat. Életben maradásukat az első kihalási hullám után épített gépek biztosítják és mivel ezek a gépek kezdik megadni magukat, ezért valakinek ki kell mennie a biztonságot jelentő falakon túlra és új erőforrást kell találnia. Ezt a feladatot vállaljuk magunkra és miután kezeltek minket, hogy túléljük a sugárzást, neki is ugorhatunk a vadászatnak.

Gris | Bemutató

Sziasztok, megint egy kisebb címet szeretnék bemutatni nektek, ami most jelent meg nemrég PS4-re de PC-n és Switchen már tavaly december óta elérhető.

A Gris azon egyszerű játékok sorát gyarapítja amik a játékosok érzéseikre/érzékeikre hatnak, a látvány és a zene valami elképesztő hangulatot áraszt magából. Játékmenet tekintetében egy relatív egyszerű platformert kapunk, ami egyáltalán nem nehéz és adja magát mindig, hogy merre kell tovább menni. A történetet nem rágja a szánkba az alkotó, azt inkább az ember képzeletére bízza ami ebben az esetben szerintem egyáltalán nem gond.