Üdvözöllek titeket. Itt a konzolgeneráció váltás a nyakunkon, van akinek sikerült beszereznie a jövő hardverét már és van aki még várja a sorát. Magam részéről a Playstation játékosok táborát erősítem és a soromra várok, de amíg eljön az én időm addig gondoltam beszerzek egy új fejhallgatót ami majd kihasználja a PS5 képességeit. Eddig egy Sony Platinum fejhallgatót használtam többé-kevésbé elégedetten és ebben a kategóriában kerestem az utódját is. A legtöbb helyen a Steelseries eszközei kapták az ajánlások túlnyomó részét, az Arctis 7P ráadásul már fel van készítve a nextgen konzol Tempest 3D Audio támogatására is. Árban picivel van a Platinum felett, viszont a PS5 mellé készült Pulse 3D fejhallgatónál már jelentősen drágábbnak bizonyult, de mivel ez egy olyan eszköz amiben hosszú órákat fogok eltölteni, ezért a kényelem elsődleges szempont, és a leírások illetve egyéb eszközökkel szerzett tapasztalataim alapján maradtam a Dánok megoldásánál.
Hirdetés
Ghostrunner | Bemutató
Sziasztok. Rövidebb kihagyás után újra jelentkezem egy játékbemutatóval. Ez nem más mint a Cyberpunk2077 árnyékában kicsit méltatlanul elfeledett Ghostrunner, ami egy ízig-vérig cyberpunk műfajú játék és ez igaz a látványvilágra, a történetre és a játékmenetre is. Én a játék PS4-es verziójával játszottam PS4 Pro konzolon amire 2020 októberében jelent meg, de elérhető a produktum PC-re, Xbox One és Series, PS5 és Nintendo Switch platformokra is.
A Ghostrunner erőssége nem a történet, igazából egy nem túl meglepő csavar van a végén és olyan elemekből építkezik amiket láttunk már itt-ott. Például az alapszitu, hogy az emberiség egy kataklizma hatására egy toronyba menekülve vagy éppen zárva tengeti a mindennapjait erősen hajaz a Dredd Bíró alapjaira. Itt is persze meg van a tipikus társadalmi rétegződés, hogy a szegények legalul a mocsokban élnek és ahogy haladunk feljebb válik minden tisztábbá és élhetőbbé. Főhősünk Jack egy Ghostrunner, a hatalom egyik mocskos rendfenntartó eszköze aki végül a gazdái ellen fordul, de az első nekifutása csúfos kudarcot vall. Mi ezután, a játék introja által bemutatott bukta után, vesszük át az irányítást a karakter felett. A sztori részleteit menet közben, a játékmenetet meg nem szakító párbeszédek hívatottak elmesélni. Ez a megoldás olyan téren jó, hogy nem nagyon zökkenti ki az embert a haladásból, viszont a sokszor koncentrációt és odafigyelést igénylő feladatok mellett könnyű ezeken átsiklani.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
4
Harley-ssá válásom története
2009-ben indult a motoros pályafutásom, akkor már 3 éve önálló keresettel rendelkeztem és nagyjából ugyanennyi ideje voltam egyedülálló is, így megvolt a keretem mindenféle álmom, vágyam megvalósítására, bár anyám nem repesett az örömtől amikor előálltam a motoros jogosítvány megszerzésének ötletével.
Bevallom őszintén nem ment zökkenőmentesen a jogosítvány megszerzése, már az oktatás alatt is sikerült valószínűleg szállóigévé válnom és megtapasztalni olyan régi bölcsességeket mint, hogy "oda mész ahova nézel". Igaz mondjuk, hogy akkor is sokszor kizökkentem amikor nem velem ordított az oktató a fülesen keresztül. Szerencsére semmi komoly nem történt, megúsztam pár cifra káromkodással de azért mai napig élénken él bennem az az időszak. A 3. forgalmi vizsgámon engedtek át, az elsőn a sok hülyeségem ellenére megdicsért az oktató mert igazából nem vétettem komoly hibát (állítólag nem néztem be egy jobbkezes utcába és egy lámpánál, hogy ne szakadjunk szét bementem az elől haladó után és már csak a lámpaváltás végén tudtam elfordulni), a 2.-on elborultam a motorral amikor későn szóltak egy többirányú kereszteződésben, hogy menjek a rossz irányba menő, elől haladó után és emiatt szűk fordulót kellett volna vennem, béna voltam hiába ment akkor is minden flottul. Az oktató motor soha nem volt a szívem csücske, nem ért le róla rendesen a lábam, pehelysúlyú is voltam ezért a rutin vizsgán a tolások is felértek egy kínzással amik után remegő kézzel-lábbal kellett nehezen felmásznom a gépre. A 3. forgalmi vizsgán én mentem elől, egy hölgy jött utánam és mind a kettőnknek perfekt lett az eredmény.
Nemesis társasjáték
Ismertető
Igyekszem a tőlem szokott minőséggel bemutatni ezt a remek társasjátékot, ami bár nem olcsó, viszont minden eleméből árad a gondos munka eredménye.
A Nemesis történetét leginkább egy Alien-filmhez lehet hasonlítani, az alapkoncepció az, hogy a játékosok hibernálásból ébrednek a Nemesis nevű űrhajón, ami mellékhatásaként emlékzavarral küszködnek, s egyik társuk mellkasán tátongó lyukkal fekszik saját vérébe fagyva. A legénység tagjainak bőrébe bújhatunk, összesen 6 karakterből válogathat a maximálisan 5 játékos, akiknek mind megvannak a saját erősségeik és gyenge oldalaik. Ezek a szerepek tipikusak: Kapitány, Pilóta, Tudós, Felderítő, Katona és Gépész, melyek között megtalálhatóak hölgyek (pilóta és felderítő) és testi fogyatékkal élő (tudós) is.
Darksiders Genesis | Bemutató
Sziasztok. Végére értem az apokalipszis lovasainak legújabb kalandjának és szokásomhoz híven összefoglalom a játékot, lehetőleg a komoly spoilereket elkerülve.
A játék PC-re és Google Stadia-ra már 2019 December 5.-én megjelent, de a konzolos változatokra egészen 2020 Február 14-ig várni kellett. Én a Playstation 4-es verziót játszottam végig Pro konzolon.
Főmenüben, majdnem 17órás a solo végigjátszásom
A Darksiders szériára mindig is jellemző volt, hogy részről-részre sok mindenben megváltozott de az alapvető játékmenet azért megmaradt. A 3. rész igaz kicsit azon a recepten is próbált változtatni, amivel rendesen meg is osztotta a rajongóit, de ettől függetlenül nem veszítette el az identitását és utólag patch-ben visszahozták a megszokottabb formulát is.
A Darksiders Genesis nem véletlenül nem számozott rész, a játék kameranézete merőben megváltozott de megmaradt egy akció-platformernek vagy Hack N' Slash-nek, kinek hogy tetszik. Bár spin-offnak kezelik emiatt és mert ezúttal az Airship Syndicate volt a fejlesztő, szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot mivel a története a Darksiders "1" előtti időket meséli el és nem tér el a megismert történettől gyökeresen.
Ezúttal egyből két lovas bőrébe bújhatunk bele. War-t nem kell bemutatni hisz vele indult útjára ez a kiváló eposz 10 évvel ezelőtt, míg az újoncnak számító Strife most mutatkozott be először.
Strife érdekes karakter lett, sokkal lazább és kevésbé szabálykövető mint a többiek, ráadásul a nyelvét is felvágták rendesen amivel okoz örömteli pillanatokat a sztori alatt.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
4
Astro C40 TR Controller
Sziasztok!
Most már majdnem 2 hete nyüstölöm az írásom alanyát, leginkább a Call Of Duty: Modern Warfare (2019) alatt van használatban, amibe ez idő alatt közel 30-40 órát volt lehetőségem beletenni és úgy gondoltam, ez már elég tapasztalat ahhoz, hogy egy részletes bemutatót írjak a kíváncsiak számára.
Az Astro Gaming cég leginkább a játékos headset-jeiről híres, 2008-ban az amerikai Major League Gaming hivatalos fejhallgatója volt az A40-esük. Sokáig csak az Egyesült Államokban lehetett hozzájutni a termékeikhez, amiket többnyire a prémium szegmensbe szánnak mind minőségileg, mind pedig ár tekintetében.
Fejhallgatóik kifejezetten népszerűek a tengerentúlon, ott is leginkább a konzolos játékosok körében, ezért sem véletlen, hogy 2017 nyarán a Logitech felvásárolta őket, ezáltal biztosítottá vált a globális terjesztés az Astro számára is. (A hazai boltok készleteit tekintve azért szerintem van még hova fejlődni). A C40-es az első próbálkozásuk (nem is akármilyen próbálkozás) a kontrollerek piacán, az USA-ban 2019-es év elején került a boltok polcaira, míg EU-ban kb. a karácsonyi szezon kezdetén vált elérhetővé 200 EUR-s áron.
Az idei első grillezés, Csülök Smokey módra.
Sziasztok. Úgy alakult kb. 2 éve, hogy após eltörte a kerti grilljét és akkor úgy döntöttünk párommal, hogy veszünk mi helyette valamit. Nem volt profi a régi sütő sem, az új sem kifejezetten az de mivel közös udvarban vagyunk és közösen is használjuk ezért talán nem akkora baj ez ha történnek váratlan balesetek. Az a lépés megmozgatott bennem valamit, nem vagyok egy konyhatündér alkat de azóta a hobbigrillezés egyre komolyabban megmérgez. De nem szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg.
Az eredeti recept szerint 4db kb. 300g-os malac hátsó csülök kellett volna, de mivel az aktuális beszerzési helyemen nem nagyon volt ilyesmi és csontos csülök sem akadt, így 1,5kg csontozott csülök lett helyette, amiből az egészet elfeleztem és így 3 nagyjából egyforma szeletet kaptam, hogy egyszerre süljenek át a húsok.
Ruiner | Bemutató
Sziasztok. A játékosvilág fele legalább Cyberpunk lázban ég, nem csoda hisz a CD Projekt Red is egy ilyen témájú játékon dolgozik és ők talán a legjobb megítéléssel rendelkező cég ezen a piacon. A Ruiner-t a Devolver Digital adta ki és a lengyel Reikon Games fejlesztette, első játéknak kifejezetten erős indítás volt ez a srácoktól még akkor is ha nem egy olyan AAA monstrumról van szó mint amivel a másik lengyel cég készül jövőre.
Miért kezdtem a bemutatóm a Cyberpunk-kal? Mert ez a játék ízig-vérig egy keményvonalas Cyberpunk stílusú mű. Grafikailag, karakterileg és történetileg is megidézi azokat a klasszikusokat amiken a műfaj kedvelői felnőttek hozzám hasonlóan. Akira, Ghost In The Shell, Blade Runner, csakhogy a legismertebbeket említsem, és emiatt szinte az első pillanattól kezdve be tudott rántani a játék amit a történet végéig (és még utána is NG+al) meg tudott tartani.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
4
RAD | Bemutató
Sziasztok. Ezúttal a Bandai Namco kiadásában megjelent és a Double Fine studió által fejlesztett RAD-ot szeretném nektek bemutatni. A fejlesztő stúdió elég hosszú múltra tekint vissza, van pár kultikus cím is a számlájukon mint a Day Of The Tentacle, a Grim Fandango, a Psychonauts vagy éppen a Brütal Legend. Bár nem kifejezetten az AAA kategóriában jeleskednek, de a játékaikra általában a kreativitás jellemző és többnyire érdeklődve követem a munkáikat.
Történet szerint az emberiség nemhogy az első, hanem egyenes a második apokalipszisét élte át. A világot elárasztotta a sugárzás és annak hatására mindenféle ocsmány mutáns tekereg a vadonban, míg fajunk megmaradt egyedei egy kis csoportba verődve próbálják túlélni a mindennapokat. Életben maradásukat az első kihalási hullám után épített gépek biztosítják és mivel ezek a gépek kezdik megadni magukat, ezért valakinek ki kell mennie a biztonságot jelentő falakon túlra és új erőforrást kell találnia. Ezt a feladatot vállaljuk magunkra és miután kezeltek minket, hogy túléljük a sugárzást, neki is ugorhatunk a vadászatnak.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Gris | Bemutató
Sziasztok, megint egy kisebb címet szeretnék bemutatni nektek, ami most jelent meg nemrég PS4-re de PC-n és Switchen már tavaly december óta elérhető.
A Gris azon egyszerű játékok sorát gyarapítja amik a játékosok érzéseikre/érzékeikre hatnak, a látvány és a zene valami elképesztő hangulatot áraszt magából. Játékmenet tekintetében egy relatív egyszerű platformert kapunk, ami egyáltalán nem nehéz és adja magát mindig, hogy merre kell tovább menni. A történetet nem rágja a szánkba az alkotó, azt inkább az ember képzeletére bízza ami ebben az esetben szerintem egyáltalán nem gond.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
8




- Filmvilág
- Villanyszerelés
- Autós topik
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Gaming notebook topik
- E-roller topik
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- The Crew sorozat
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...