Mostanában egyre jobban elmélyedek a repülőgép szimulátorokban. Szoktam játszani civil repülős játékokkal is (pl. Flight Unlimited, vagy Flight Simulator), de mivel érdekel a haditechnika, azokat a játékokat még jobban szeretem, ahol valamilyen vadászgépet, vagy vadászhelikoptert kell vezetni (pl. Lock On, Free Falcon, Black Shark). Ez nagyobb kihívást, és jobb élményt nyújt, de mindig rossz szájízzel játszok ezekkel, mivel pacifista vagyok (ellenben azzal semmi bajom, amikor CS-zek... ki érti ezt?). Íme egy játék, ami egyszerre nyújt izgalmas repülést a hadszíntér fölött, mégsem kell lelőni senkit: az F-117 Stealth Fighter.
Mint az már a címből sejthető, az F-117-ben egy lopakodó repülőgépet kell vezetnünk. A programot a Microprose adta ki 1991-ben, és az Abandoniáról ingyen letölthető (http://www.abandonia.com/), és DosBox-al játszható akár Linux alatt is. Nem ez az első lopakodórepülős program, amit kiadtak, ugyanis 1988-ban kiadták már majdnem ugyanezt a programot, csak F-19 néven. Akkoriban az amerikai Lockheed cég teljes titokban fejlesztett egy lopakodó repülőgépet. A játékfejlesztők csak ennyit tudtak, ezen kívül minden adat a gépről szigorúan titkos volt. Így hát a fejlesztők a saját józan paraszti eszükre támaszkodva kitalálták, hogy hogyan nézhet ki egy ilyen lopakodó repülőgép, hogyan működhet, és hogyan kell vezetni, majd erre alapozva kiadták az F-19-et. A poén az az, hogy olyan jól sikerült a játék, hogy a titkosszolgálat a fejlesztők fejére koppintott ipari titkok kiszivárogtatásáért, és a nemzetbiztonság veszélyeztetéséért, de persze nem volt alapjuk rá, hisz semmilyen adatot nem loptak el. Hiába, az amerikaiak azt hiszik, hogy amit ők szuper titkosan dollármilliók felhasználásával kitalálnak, másnak eszébe se juthat. Miután a gép kész lett, és már legalább a kinézetét és a nevét ismerni lehetett (F-117 Nighthawk), a Microprose átdolgozta a régi játékot, és így született meg az F-117 Stealth Fighter 2.0.