Hirdetés

Kedvenceim #852 - Oasis: Don't Believe the Truth (2005)

Teljesség és sorrendiség mindenféle igénye nélkül jelentkezem majd itt néha általam kedvelt dolgokkal, legyenek azok zenék, filmek, sorozatok, könyvek, játékok vagy bármi más.

Viszonylag kevés olyan zenekar van, melynek az összes albumát ismerem, az angol Oasis egyike ezeknek és bár nem mindegyik kiadványuk tartozik a kedvenc lemezeim közé, A Don't Believe the Truth-t mindig szívesen hallgatom. Ez az Oasis hatodik, jelenleg utolsó előtti albuma, 2005-ben jelent meg a Big Brother Records kiadásában.

2005. nyarán pont Londonban voltam, majdnem két hónapig és a helyi rádiók elég sokat játszották a Lyla és a The Importance of Being Idle című dalt, mindkettő nagyon tetszett így egy nap hazafelé a nyelviskolából az egyik HMV-ben megvettem a lemezt, mely ezek után azon a nyáron állandó lakója volt discmanemnek.
2005-ben már messze a brit pop legsikeresebb évei után járunk, az Oasis utolsó komolyabb sikert elérő lemeze 10 éves, a Blur-ból már lelépett Coxon, a Pulp pár éve feloszlott és még sorolhatnánk a 90-es évek legnépszerűbb brit zenekarainak a sorsát az ezredforduló után. Talán emiatt is lehet, hogy ez az Oasis lemez nálam épp akkor nagyon betalált, számomra picit légüres térbe érkezett. Az Oasis sokat változott a 95-ös Morning Glory óta és nekem ez a lemez volt, ahol úgy éreztem, hogy most végre újra formában van a zenekar. Talán ez annak is köszönhető, hogy szinte az összes tag jegyez pár dalt az albumon, emiatt változatosabb a hangzás, mint a korábbi, szinte csak Noel szerzeményeket tartalmazó lemezeken volt. Liam már a Songbird-del klasszikust alkotott, most pedig a Guess God Thinks I'm Abel-lel mutatta, hogy képes ő is jó dalokat írni a tesó mellett. A zenekar többi tagja is nagyon jó szerzeményeket hozott erre a lemezre, de természetesen Noel is hozta a szokásos formáját a Let There Be Love balladával, amit közösen Liam-mel énekel az album utolsó dalaként.

Magic: The Gathering Arena béta

Sziasztok!

Van pár béta kulcsom az MTG Arena játékhoz:

q(hét)j-ksbh-kz(öt)
xec-ocnq-oq(hét)
xdo-sxok-o(hat)f

A zárójelben írt számokat helyettesítsétek a megfelelő módon, (egy) -> 1 ;)

Itt a játék fórum topikja: [link]

Harry Potter: Hogwarts Mystery - a f2p legalja

Nagyon ritkán játszom mobilon és a free 2 play játékokat is nagyrészt kerülöm, de a J. K. Rowling által megálmodott és megírt varázsvilágot nagyon kedvelem, így hát örömmel láttam, hogy felkerült az App és a Play Store-ba egy Harry Potter játék. Ez nagyjából egy hete volt, azóta játszom a játékkal és hát ahogy haladok előre a történetben, lesz egyre undorított és lehúzásra tervezett az egész játék mechanika.

A Hogwarts Mystery alapvetően a sok másik játék által is alkalmazott energiára épülő rendszert használ, ami szép lassan töltődik vissza az idővel, jelen esetben négy percenkét kapunk vissza egy energia pontot. Az energia pontok segítségével tudunk előre haladni a történetben, ezt kell költeni az tanórák során, tanulás közben, egyéb események alatt, szóval lényegében mindenhez ez kell.

Maga a játék megvalósítása, gondolok itt a látványra, hangokra, történetre szerintem mind remek. Az új szereplők érdekesek, az alaphelyzet izgalmas, minden adott ahhoz, hogy egy új és ismeretlen kalandba vágjunk bele. De!

New Game Blitz - 2018

2017 után idén is folytatódik a NGB :)

Az alapszabály egyszerű:

- mindenki 0 pontról indul

- új játék vásárlás -> -1 pont

- egy játék befejezése vagy eladása -> +1 pont

Egyéb szabályok:

- egy játékért csak egyszer lehet -1 és +1 pontot kapni
- tehát végigjátszott játék eladása nem ér két pontot
- ugyanazon játékot ha több platformra is megvenné valaki (pl PS-en cross buy címek vagy X1/PC play anywhere), az is csak egyszer számít

- ingyenes játékok nem számítanak (PS+, Xbox Gold, GoG, akármi)

- single player játék esetében az alap kampány végigjátszása számít befejezésnek (eljutni mondjuk a The End/Credits képernyőig)

- multiplayer játékok esetében egyénre van bízva a kérdés, hogy mikor tekinti befejezettnek

Destiny 2 - egy kis értekezés a problémákról

A múltkor írtam pár sort a Destiny 2 kampányáról, most az azt követő részről szeretnék kicsit elmélkedni.

Mint ahogy már ott is írtam, nem sok időm van az első részben, nem jártam raid-ekre, nem farmoltam a tökéletes fegyvert, nem mentem egyedül Nightfall-t letolni és még sorolhatnám. A Destiny 2-ben viszont meg több, mint 150 órám van, szóval azért nagyjából átlátom a játékot, a rendszereit és a problémáit, amik számomra azok.

Szinte bármit is csinálunk a játékban, legyen az public event, strike, crucible, lost sector, különféle zsetonokat (token) kapunk jutalmul, amiket a megfelelő NPC-nél lehet beváltani legendary tárgyak reményében. Ha minden igaz, ez alól csak a raid a kivétel, ott kapásból eshetnek a raid-hez köthető fegyverek és páncélok, de zsetonok ott is vannak ettől függetlenül. Tehát tegyük fel, hogy kinéztük magunknak az Origin Story nevű auto rifle-t, amit Zavala adhat nekünk. Ilyenkor nekiállunk strike-okat, vagy Nightfall-t farmolni a Vanguard zsetonokért, majd ha megvan a szükséges mennyiség, akkor mehetünk Zavalához beváltani azokat, és ha szerencsénk van, akkor megkapjuk az kívánt tárgyat. Ha nincs, akkor irány vissza farmolni a következő beváltható zseton adagig. Viszont, ha megvan minden, amit az adott zseton áltál elérhető felszerelés közül szeretnénk, akkor onnantól kezdve semmi értelme az adott tevékenységet folytatni, hisz semmi olyat nem kaphatunk belőle, amire szükségünk lenne. A gond az jelenleg, hogy ezt a helyzetet viszonylag gyorsan el lehet érni és akkor ott állunk, hogy igazából mehetnénk ide is, oda is, de minek. Nincs strike vagy crucible specifikus jutalom, nincs csak lost sector-ban megszerezhető exotic, nincs semmi, csak a random loot és a zsetonok.

Gamepod Nintendo Meeting @ Me - Ősz

Nos, november 4-ére esett a választás, szóval azon a szombati napon lesz megtartva a következő Nintendo Gamepod Meeting :)

Belépő:
- 3DS vagy Switch

Helyszín: Bp, 13. ker, aki jön, az majd kap pontos címet.

Destiny 2 - egy kis értekezés a történetről

Elöljáróban annyit, hogy a Destiny 2 fő történetéről írtam pár sort, értelemszerűen spoiler-ek találhatóak benne.

A Destiny világa az első bemutatók óta érdekelt, azonban a játékba csak nem sokkal az első nagyobb kiegészítő (Taken King) előtt vágtam bele, még PS3-on. Mivel főleg egyedül játszottam, így túl sok időt nem töltöttem el a játékkal, a kampányt befejeztem, egy kis pvp és strike playlist után kerestem már elfoglaltságot. A második nagyobb kiegészítő pedig már nem is jelent meg PS3-ra, így nem is tértem vissza a játékba később se.

Azóta váltottam PS4-re és hát a Destiny 2 megjelenése napján munkából hazafelé gondoltam egyet és megvettem a játékot és hát mást el sem indítottam az elmúlt hetekben. Jó, persze nincs benne 150+ órám, mint egyeseknek, de magamhoz képest elég sokat időt tettem már a játékba és nem is tervezek leállni, már a második karakterem haladok a 20-as szint felé.

Annyi adalék még szükséges lehet, hogy nem vagyok Halo rajongó, Xbox híján nehezen is lehetnék, a Bungie korábbi játékai közül inkább a Myth sorozat, ami mélyebb nyomot hagyott bennem. Na jó, a Halo első részét még PC-n (!) játszottam, de a hírhedt Library pályán otthagytam.

E3 2017: Amit látni szeretnék TOP5

Közeledik az idei E3 konferenciáig, jöjjön a szokásos mire vagyok a leginkább kíváncsi listám.

A tavaly készített listámról már minden játék megjelent. A Dawn of War és a Mass Effect sajna viszont eddig még nem került sorra nálam, de a Zelda, az FF XV és a Persona mind megvolt és mind nagyon jól sikerült játék lett. Szóval most nem lesz visszatérő játék a listán :)

5. Gran Turismo Sport - Polyphony Digital

Az ötödik (és a Prolgoue) rész kivételével az összes GT játék megvolt, még a PSP-s is, de igazán csak az első hárommal játszottam sokat. Talán a harmadik résszel töltöttem el a legtöbb időt. Most úgy vagyok, hogy ennek a GT Sport-nak adok még egy esélyt, hátha fellángol a régi versenyszellem, de ha nem, akkor ezzel a résszel búcsút veszek ettől a sorozattól.