Full-size AT form factor gépház restaurálása.

Már volt egy sikeres gépház felújítás korábban [link] , most egy teljes méretű AT gépház került sorra.Egy IBM klón...

Hirdetés

Már volt egy sikeres gépház felújítás korábban [link] , most egy teljes méretű AT gépház került sorra.
Egy IBM klón XT-ként lesz a gép üzembe helyezve.
Sajnos valaki már elkezdte a felújítást, azonban elég gányosra sikerült a "kályhaezüstös" gépház megalkotása.

Ekkor még nem gondoltam, hogy Logout-os írás lesz belőle, így nem készítettem eleinte fotókat, inkább csak a mi/hol/hogyan helyezkedik el alapon örökítettem meg párat.
De látható, hogy csiszolásnak nyoma sincs, és az egész telibe van fújva ezüsttel.
A belsőn még inkább látható volt a taknyolás, ott a vastag rozsdarétegre volt ráfújva a festék.
Hosszú órákat töltöttem el mire használható lett, kapott rozsdaátalakítót és elkészült a kifestésre.
Gondolkodtam milyen legyen, és a korhű állapotot megőrizve döntöttem a matt fekete festék mellett.
Ezt 2K-ban nem kaptam, így be kellett érnem a felnispray-el.
Alább az eredmény.

Természetesen ez olyan mint a modellek fotózása, a legjobb fotó került ide.
Még mindig lett volna mit vakarni, csiszolni a belsőn is, de egyszerűen már hagytam a csudába, mert pont-hegesztett minden csatlakozási pont, így maradtak olyan helyek, amelyeket ha megszülök is, sem értem el.
Tehát mea culpa, ezért hamut és homokot szórok a fejemre.
Erre a produkciómra adnék egy 3-ast az ötből. :D
Aztán előkerült a külső borító lemez.
Valahol egy pincében, dohos helyen tárolták a gépet, mivel minden alkatrésze dohszagú volt, és rozsdafoltok éktelenkedtek szerte a felületen és a csatlakozási éleknél.
Ez egy olyan fotó ahol már nekiláttam lecsiszolni a felületet.
Vakrozsda mindenütt.

Itt már javult a helyzet.
Csiszolás, és rozsdaátalakítás után, szóróalapozásra előkészítve.

Sok meló volt ezzel is.
Sarokcsiszoló, turbómaró, csiszolópapír, spakli, de korántsem tökéletes.
Mondjuk egy 4-est adnék rá.
Ezután jött a 2K-s szóróalapozás, amivel a rücsis felületet lehet visszaállítani.

Ez már mutat valahogy.
Elég sokat kellett játszani a fotókkal, mivel az esős idő miatti fényhiány megnehezítette a kép készítését, és a textúra bemutatását.
A felületet kétszer szóróztam le, és nem csiszoltam egyszer sem.
A cél a textúra megtartása volt, nem a sima felület.
És a végén egy művelettel a 2k-s festék is felkerült.
íme a végeredmény.

Azért pofásabb lett a végjátékra.
Még mindig látok benne hibákat, így egy 5-ös alá, amit megengedek magamnak.
Majd a következőnél már több rutinnal, tapasztalattal vágok bele a munkának.
Az előlap is ki lett "pofozva".
Ha valaki tudja melyik cég lehetett a Best Bernát Stúdió az írja meg hozzászólásban.
A gépház zár és a visszajelző ledek nem mutattak valami szépen, hiányosnak ítéltem meg a kis téglalap helyét.
Mintha hiányozna onnan egy takaró lemez.
így ráapplikáltam egy fekete 1.44-es előlapot.
A ledek úgy is átkerülnek majd az 5.25-ös helyekre.

Egyelőre idáig jutottam.
Az alkatrészek egy része javításra szorul, az XT-ide is félkész állapotban van, de az ősz végéig talán összejön a teljes működő XT klón.

Tovább a fórumba.