Hirdetés

2024. június 15., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#105201) Thunderbolt válasza Thunderbolt (#105108) üzenetére


Thunderbolt
tag

Sziasztok!
Tegnap jártam a szerelőnél, és kiolvasták a hibakódot. A tank szellőztetőt hozta ki hibásnak. Egyébként ezt pár hete javították, mert kánikulában nem indult az autó elsőre, csak 3. vagy 4. indításra. Akkor persze nem volt semmi hibakód. Akkor szétszedték, és kiderült, hogy szorult benne vmi szelep, amit meg is javítottak. Azóta indul is szépen kánikulában is elsőre. Erre most pár hét után kihozta ezt a hibakódot. Azt mondta a szerelő, hogy küzdjünk még vele egy kicsit, úgyhogy kitörölte a kódot, és egyelőre még nem jött vissza, de gondolom csak idő kérdése. :(

(#105202) Mágus2 válasza Morris (#105199) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Neked mire kell az 507 00? Olyan csak a dpf-es vasakba kell. Inkább keress valami rendes 505 01-est.

(#105203) zsolt19900 válasza Mappa (#105197) üzenetére


zsolt19900
őstag

hát nem tudom az enyém elég izlesesre sikerült

pingvin: akkor ott korbenezek köszönöm

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#105204) Morris válasza tomcsi23 (#105200) üzenetére


Morris
veterán

Castrol 0W-30 (nem teljesíti sem az 505.01-et, sem az 504.00/507.00-t - ergo ez nekem nem jó)

Kin. viszkozitás 100 °C-on: 12.3
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 72
Dermedéspont: -51°C
Lobbanáspont: 200°C

Castrol 5W-30 Titanium FST LL (Ez már tudja az 504.00/507.00-t)

Kin. viszkozitás 100 °C-on: 11.6
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 66
Dermedéspont: -39°C
Lobbanáspont: 196°C

A hőmérsékleti értékek annyira nem is érdekesek, de a viszkozitások már igen.
Ergo a 0W30 40 °C-on viszkózusabb (sűrűbb) mint az 5W30. Pedig ennek pont nem így kellene lennie!

Márpedig tudjuk, hogy minél kisebb az első szám (a W előtt), annál folyósabbnak kellene lennie. Tehát a 0W30-nak folyósabbnak kellene lennie mint az 5W30nak. Na és ez itt az érdekesség.

Mági: Azért kell, mert jobbára nem autópályán használom a vasat és szeretném ha a lehető legkevesebbet kopna a hidegindítások alkalmával. Ugyanúgy lecserélném 10k km-enként. Milyet ajánlasz amúgy?

[ Szerkesztve ]

(#105205) latyak17 válasza freaghill (#105156) üzenetére


latyak17
tag

neha beficcenek :D

METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !

(#105206) Mágus2 válasza Morris (#105204) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Azt értem, hogy a legjobbat szeretnéd, viszont nem válaszoltál a kérdésre. Mire neked az 507 00 norma, amikor a tiédbe 505 01 való?! Azt is èrtem, hogy abból nincs 0w 30 de talán nem véletlen. Fogadj meg egy tanácsot. Önts bele rendes, márkás 5w 40- 505 01-et. Cseréld sűrűbben, mondjuk 8-10 ezrenként. Ez többet ér a te notorodnak, mint a 0w 30 vagy 5w 30. Tudniillik az újabb pd-k teljesen nás szelepvezérlést kaptak, ami a hígabb olajhoz van igazítva. Ezt nem szabad elfelejteni: Nem minden esetben ajánlott a modernebb olaj, főleg ha a motort máshoz tervezték.

[ Szerkesztve ]

(#105207) Morris válasza Mágus2 (#105206) üzenetére


Morris
veterán

Mert 505.01-ből nincs 5W30, vagy olyan olaj, ami a jelenleginél (Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40) kedvezőbb viszkozitási értékekkel rendelkezik hidegen! (Vagyis nem találtam)

Jelenleg a fenti van benne. Sőt, előtte is az volt. Plusz itt van a polcomon 5 liter ugyanebből az olajból, tehát következőleg is ez fog belemenni. Szóval nincs is ezzel gond. A hidegindítások miatt az olaj hideg oldali viszkozitását szerettem volna lejjebb vinni. 5W-ről 0W-re állni.Ezért is kerestem először 0W40-et.
Aztán találtam is (persze ez nem jó hozzá, de kíváncsiság képpen megnéztem az adatait), és az 5W30 még annál is jobb hidegoldali viszkozitással rendelkezik. Ezen is akadtam meg egy kicsit.

[ Szerkesztve ]

(#105208) kk831228 válasza Morris (#105207) üzenetére


kk831228
addikt

Mobil-ból van... : [link] :U

[ Szerkesztve ]

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#105209) -v- válasza Morris (#105207) üzenetére


-v-
addikt

Túlpörgöd ezt az olaj kérdést :U

(#105210) Morris válasza kk831228 (#105208) üzenetére


Morris
veterán

Igen, ezt is néztem este, csak már fáradt voltam és 5W40-re emlékeztem. Kösz, hogy szóltál.
Ennek már kb ugyanazok a tulajdonságai mint a Castrol Edge-nek:

Kin. viszkozitás 100 °C-on: 11,9
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 68 - Nekem ez itt a lényeg :)
Dermedéspont: -36°C
Lobbanáspont: 230°C

[rvilike]: Szeretem megnézni mit veszek, mit használok. Néha teher, ez tény. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#105211) !Overdose! válasza Morris (#105210) üzenetére


!Overdose!
őstag

Amerikai piacon kapható Eneos 5W-30 (más, mint nálunk) 60,77@40C!. :K

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#105212) Criton


Criton
veterán

VW Passat B6 CR TDI kombi 2008-as kocsiról lenne szó, rossz a biztonsági öv szenzor a vezető oldali ülésben, ezért az "auto hold" funkció hol megy , hol nem. Szervizben (nem hivatalos) azt megtudták oldani, hogy ne sípoljon , mert nem vagyok bekötve, mert akkor is sípolt mikor be voltam....nos, nem lehet a számítógépet átverni, hogy mint ha be lennék kapcsolva? Több helyen mondták, hogy ez nem megoldható, komplett új vagy használt vezető oldali ülést kéne szereznem, de a bontott darab sem olcsó..... :(

(#105213) bitpork válasza Criton (#105212) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Legyen cserelve. Mi a nem olcso? Egy 2008s passaton semmi nem az. En is inkabb arulom Domit mint h a mostani penztelenyegben ganyoljam.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#105214) Morris válasza !Overdose! (#105211) üzenetére


Morris
veterán

Miért is nem lepődök meg! :U

Sőt, találtam Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30-at is! Ez is tudja az 507-et. És természetesen nálunk nem kapható.

(#105215) bitpork válasza Morris (#105214) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Kaphato.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#105216) VR6-Fan válasza Morris (#105210) üzenetére


VR6-Fan
veterán

40 fokos olaj/motor homerseklet (ill akkor a motor mar a kerdeses helyeken melegebb mikor az olaj ennyi), csak nekem nem tunik hideginditasnak vagy a kozeli allapotnak :)?
En inkabb a 0 fok alatti ertekekre lennek kivancsi ill mervado szerintem az uzemi homerseklet kornyeki ertekek.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#105217) Morris válasza bitpork (#105215) üzenetére


Morris
veterán

Éspedig merre?

VR6-Fan: Igen, ez érdekelne engem is, de ezt az adatot sehol egyik gyártó sem adja meg. Ezért is próbálom azt nézni, hogy 40 fokon mik az értékek.

kk831228: Jah, most nézem a Mobil Super 3000 XE 5W30 nem szintetikus. :o

[ Szerkesztve ]

(#105218) bitpork válasza Morris (#105217) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pl nekem a shelltol direktben 2 kamionnyi mennyisegben.
A bevezetest megkezdtek. De ha nagyon nem birsz magaddal akkor sk online shopban lehet mar kapni. Nem olcso.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#105219) Morris válasza bitpork (#105218) üzenetére


Morris
veterán

Az, amit linkeltem nem kapható itthon. Legalábbis a shellshopban nem találom. :(
De mindegy is. Mert végülis nem égető probléma. Sőt. Csak kíváncsiságból kezdtem nézegetni.
Szerintem októberben érem el a 10k-t km-ben, arra megvan már az összes szűrő és az olaj is.

(#105220) trance89 válasza Mágus2 (#105202) üzenetére


trance89
őstag

akkor a dpf mentes bxe motorba miért 507 00 olaj kell?

(#105221) bitpork válasza Morris (#105219) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mondom kaphato de nem kiskerben. De jovan.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#105222) K Norbi


K Norbi
addikt

[link] :U

[ Szerkesztve ]

(#105223) Criton válasza bitpork (#105213) üzenetére


Criton
veterán

hm..... tudom, hogy semmi sem olcsó egy passat b6-hoz, most esett át egy komplett váltócserén, ami hadd ne írjam mennyi volt..... szóval legyen cserélve a komplett ülés :F :Y hm.....

[ Szerkesztve ]

(#105224) !Overdose! válasza trance89 (#105220) üzenetére


!Overdose!
őstag

Abba nem 505.01 kell, mint minden nem DPF-es, nem R5, nem V10 és nem 3L PDTDI-be?

Kezdek már én is belezavarodni. :O

"VW 505 01 minősítésű dízelmotorolajok (ma már többnyire kombinálva a VW 502 00/505 00 specifikációkka):
- 3, 4 hengerű, részecskeszűrő nélküli PD TDI motorokhoz rögzített, 15 000 km/ 1 év csereciklusra."

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#105225) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

no,megvan a hiba. anya elparkolta az intercoolert, és kiflibe hajtotta a klimaradiátort. intercooler lukas, azért fújt, és azért lett túldúsítva a keverék.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#105226) Morris válasza bitpork (#105221) üzenetére


Morris
veterán

Jahogy nem kiskerben..ok :R

(#105227) tomcsi23 válasza Morris (#105204) üzenetére


tomcsi23
veterán

Az egyes szabványokat teljesítő olajok más-más paraméterekkel rendelkeznek - még azonos viszkozitású olajok között is. Csak a viszkozitás alapján nem célszerű olajokat választani. Mindenképp az adott motornak megfelelő szabványokat és előírásokat teljesítő olajok között nézelődj.
Itt pl vannak 15 °C, illetve -30-35 °C-on is értékek. Mazsolázhatsz - és ez csak magyar castrol, és mind 5W-30. ;]
Amúgy nem feltétlen csak a hidegindításra kell gyúrni, sőt, az a sűrű olajcserével (jobban) orvosolható. De ha az olaj nem bírja a magas üzemi hőmérsékletet, és mondjuk a 40+ fokban még meg is küldöd a gépnek, az már nem biztos, hogy jót tesz neki szvsz.

mod: Castrol EDGE Professional C1 5W-30, Kin. viszkozitás 40 °C-on: 54 mm²/s. :D
Elnézve a táblázatokat, ami kisebb viszkózitású 40 fokon, az egyik sem teljesíti az 505 01-et, gondolom nem véletlen.

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105228) TaaT válasza bajnokpityu (#105225) üzenetére


TaaT
veterán

Hmm, ezt úgy is meg lehet csinálni hogy nem látszik kívülről? :)

Give them hell Ukraine!

(#105229) 7600 GS


7600 GS
addikt

Uraim, fékbetét témában lenne kérdésem.

Most Pagid tárcsa + ATE betét kombó van a Passaton. 2 éve van már meg, kb. 50 ezer km került ezalatt bele a fékekbe. Érzésem szerint még mindig elég jó a fékhatás, jövőre viszont cserélni szeretnék.

ATE vagy Zimmermann sport tárcsákhoz kéne nekem valami jobb fajta betét. Kerámiát próbáltam nézni, de olyat nem találtam ami nekem kéne, csak a nagyobb féknyereghez való volt (ugyanaz, mint ami kettesgolfra kell, nekem a G1-féle kis kocka alakúra van szükségem).

Milyen márkát javasoltok? Maradjak a jól bevált ATE betéteknél, vagy a sport tárcsákhoz jobban járnék másik márkával?

(#105230) trance89 válasza !Overdose! (#105224) üzenetére


trance89
őstag

azt rakok bele ami a papírokban szerepel, ott pedig kizárólag az 507 00 van feltüntetve, még csak véletlenül sem 505-ös, castrol edge 5W-30 LL-t rakok bele

(#105231) bajnokpityu válasza TaaT (#105228) üzenetére


bajnokpityu
félisten

meg bizony. ugyanis nem a lökös előtt vannak, hanem lelógnak a fekete részig, ami meg rugalmas... elég hatékony elhelyezés, ha alkatrészból akarnék megélni.

1.8tsi hez meg csak gyári intercooler létezik. ki van ez találva.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#105232) TaaT válasza bajnokpityu (#105231) üzenetére


TaaT
veterán

Az szép, anyukának gondolom ugrik a konyhapénz. :D

Azért bontókban szétnéznék, hátha. :)

Give them hell Ukraine!

(#105233) focvis válasza TaaT (#105228) üzenetére


focvis
veterán

Meg. :-( Néhány éve (~ 2009/10.) 40-nel mentem városban, egy kanos macska nekifutott 45 fokos szögben az autónak - nem én ütöttem el, becsszó'. A macska továbbfutott!!!

Lökhárító kicsit megrepedt, elvittem szervizbe, kiderült, hogy a klímahűtő és az intercooler is elgörbült. Cascós javítás, ~700 e. Ft (Opel Vectra C, márkaszerviz, arra már nem emlékszem, hogy a lököst cserélték vagy ragasztották).

(#105225) bajnokpityu: kox jobb hír lett volna. :(

(#105234) TaaT válasza focvis (#105233) üzenetére


TaaT
veterán

Jó masszív kandúr lehetett :Y :DDD

Give them hell Ukraine!

(#105235) !Overdose! válasza trance89 (#105230) üzenetére


!Overdose!
őstag

DPF-es?

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#105236) ßrainiac válasza Morris (#105167) üzenetére


ßrainiac
addikt

De lehet, csak lightosabb LED-ekkel, ugy tunik :(

Vagy valahogy az oracsoport LED-jeit lejjebb kellene venni. De meg nem jottem ra, hogyan :F

(#105169) tomcsi23: nem jo, kozelrol mar nem latszanak a szinek rendesen, profi fotogepem meg nincs

(#105170) Brumi˘: ki kell szedni egyesevel a LED-eket, meg beforrasztani az ujat :DDD nem egy nagy buli. Mondjuk ha nem te csinalod, akkor 8k, ha az orat odaviszed, nem o szedi ki, akkor 6k.

(#105176) MunezXBK: nem, ilyenrol nem volt szo, sztem nalad is ugyanaz lehet a helyzet

[ Szerkesztve ]

(#105237) Morris válasza tomcsi23 (#105227) üzenetére


Morris
veterán

Nem tudom mi az oka, de biztos van értelme, hogy ebbe a mociba ez kell. Mindenképpen maradok a gyári előírásnál. Nem variálok. Eddig sem volt gondom. Remélem ezután sem lesz.

(#105238) kk831228 válasza Morris (#105217) üzenetére


kk831228
addikt

Szerintem minden 5w olaj szintetikus... :F Vagy nem jó gondolom...?? :F

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#105239) Mágus2 válasza trance89 (#105220) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mert az már más illesztési norma szerint készült. Nem az AWX,AVF motorcsaládhoz tartozik. Morris még mindig nem érti. :(

[ Szerkesztve ]

(#105240) Stanley-B.


Stanley-B.
őstag

régi álmom volt egy quattro TT roadster második autónak és fél év keresgélés után megszereztem Őt: [link]
valóban első tulajos, 2005-ös, végig az óbudai autójavítóban vezetett szervizkönyvvel :))
felüdülés volt, azok után, hogy a teljes itthoni kínálat külföldről hozott törött autókból áll.

[ Szerkesztve ]

(#105241) trance89 válasza !Overdose! (#105235) üzenetére


trance89
őstag

dpf mentes [link] :)

[ Szerkesztve ]

(#105242) tomcsi23 válasza kk831228 (#105238) üzenetére


tomcsi23
veterán

:N [link]

Morris: jól teszed. ;)

Stanley-B.: meg is vetted? Endzsin?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105243) Stanley-B. válasza tomcsi23 (#105242) üzenetére


Stanley-B.
őstag

naná, 1.8T quattro 224LE

(#105244) VR6-Fan válasza Stanley-B. (#105243) üzenetére


VR6-Fan
veterán

Kat/sai (ha ebbe epp van) off,chip.
Es lehet a kartergaz csovekre meg a hf-re felre tenni a lovet ;]
Km mennyi?

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#105245) Stanley-B. válasza VR6-Fan (#105244) üzenetére


Stanley-B.
őstag

182e tényleges km (személyesen is kikértem az adatokat a mozaik utcában).
:D átnézetve kezdésnek most akadt 180ezernyi cserélnivaló ez-az (ennek 90%-a futómű nem meglepő módon, hungária körút elég fájdalmas menet vele kétségtelenül).

[ Szerkesztve ]

(#105246) tomcsi23 válasza Stanley-B. (#105245) üzenetére


tomcsi23
veterán

Gratula hozzá. Hát a 180-as szerviznél elég vastagon fog a cerka, ha ez még hátravan. :)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105247) Stanley-B.


Stanley-B.
őstag

amire nem számítottam egyébként, hogy még ennyi idő után is nagyon megnézik az emberek mindig mindenhol.

(#105246) tomcsi23: :R

[ Szerkesztve ]

(#105248) VR6-Fan válasza tomcsi23 (#105246) üzenetére


VR6-Fan
veterán

HF felújítás/turbo csekkolás/vezérlés, gyertyák ha úgy jön ki, folyadék cserékkel/kuplungozás?!
közeledsz Te is ;] :P

futóműve hál isten filléres tétel a TT-nek is :)

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#105249) Magnum_ válasza Stanley-B. (#105240) üzenetére


Magnum_
nagyúr

gyönyörű!

I humbly and respectfully decline™

(#105250) Dot válasza zsolt19900 (#105193) üzenetére


Dot
őstag

Vajon B5 1.8t kombival mennyire kompatibilis a tied?
Én gyári rugókat keresek. :)

Koni cucc. A jobb hátsó rossz a 4-ből.

élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.