Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5051) Ariadne válasza celf (#5047) üzenetére


Ariadne
őstag

A karcolódó borítás tökéletes példa arra, amire a szavatosság/jótállás szabályainál kitalálták, hogy "jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye". Ez egészen pontosan az a jelentéktelen hiba (a noti értékéhez és használhatóságához képest), ami miatt egyértelműen nem kérhetnéd vissza a pénzed akkor sem, ha elfogadjuk, hogy ez egy olyan hiba, amit te nem tudtál vásárlás előtt észlelni. Ami egyébként szintén nem helytálló, mivel ha jól emlékszem, írtad is, hogy meg lehetett tapogatni egy ugyanolyat, és az is elvárható, hogy helyben kibontsd a megvásárolandó példányt, főleg a saját érdekedben.

Sosem dolgoztam számtech üzletben, viszont pereltem már számtech üzletet, mert nem teljesítették a jótállási kötelezettségüket, mellékesen ügyvéd vagyok. :) Tényleg csak ismételni tudom az előzőeket, miszerint mindenféle oldalról vagyunk itt mindenféle emberek, és talán jelent valamit, hogy ez azon ritka alkalmak egyike, amikor mind egyetértünk.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5052) Pilács


Pilács
senior tag

Huh ezeket végigolvasva... :DDD Sosem értettem, hogy miért kell az eladónak bocsánatot kérnie és esdekelnie, ha az általuk eladott termék pl meghibásodott, vagy gond van vele... Talán ő gyártotta, vagy tudta, hogy rossz lesz a termék 2 hét múlva? Nem értem... vagy ne haragudjon, mert 2 nap után nem tetszik? :DDD

[ Szerkesztve ]

Ajándék szesznek ne nézd a fokát!

(#5053) dedike válasza Pilács (#5052) üzenetére


dedike
addikt

Csupán azért kell(ene), hogy legközelebb is oda menj vásárolni!

(Ismerek több olyan "régi vágású" boltost (nem írok többet róla, mert az tiltott, de mindenki tudja kik az igazi kereskedők), szóval aki mindent eladott, még a sz@rt is, de mindezt úgy, hogy a Vevő megköszönte, és legközelebb is hozzá ment vásárolni. Miért? Nem azért, mert buta vagy tudatlan volt. Csupán EMBERNEK nézte, és úgy is beszélt vele, hiszen ő nem más volt, mint "A" vevő. Akiből, mint tudjuk a kereskedő él...)

Bár írtál használható fogodzót...azt írtad eladó... na azok (nagyon nagy tisztelet a kivételnek) nem kereskedők...

Jó szerencsét!

(#5054) celf válasza Gyuri27 (#5050) üzenetére


celf
őstag

szerintem akkor most erre nem valaszolok.

(#5055) ToBeY


ToBeY
nagyúr

Van egy monitorom amit nem tudok hasznosítani (D-Sub van rajta csak)
Felhívtam a boltott,azt mondta ha vissza tudom pakolni a dobozoba hogy értékesíthető legyen,akkor kicserélik. Kérdésem az hogy vissza lehet-e pakolni a dobozba egy 24" monitort,vagy ez valami szivatás? :U

(#5056) Gyuri27 válasza ToBeY (#5055) üzenetére


Gyuri27
félisten

Boltja válogatja. De azért érdekes bolt, hogy a bontott cuccot eladják majd újként. :U
Átalakitóval sem tudod használni? Dsub-dvi (vga-hoz is szoktak ilyet adni).

Amd - Radeon - Ryzen

(#5057) ToBeY válasza Gyuri27 (#5056) üzenetére


ToBeY
nagyúr

Ja úgy tudom, de még szeretném az xbox-om is használni,ami D-sub-al csatlakozik.
Ezért min kéne dvi,d-sub. És mielőtt megkapom hogy miért vettem meg,nem vettem hanem nyertem.De hasznosítani nem tudom!

[ Szerkesztve ]

(#5058) Gyuri27 válasza ToBeY (#5057) üzenetére


Gyuri27
félisten

Akkor vidd vissza nekik és válassz megfelelő monitort. :K

Amd - Radeon - Ryzen

(#5059) Pilács válasza ToBeY (#5057) üzenetére


Pilács
senior tag

:DDD Erre írom én, hogy ajándék szesznek.... de igazából csak a bolt jóindulatán múlik, hogy kicserélik e neked. Szal legyél jófej és kérjed őket, semmi negatív hozzá állásod ne legyen se a megnyert monitorhoz, sem a bolthoz. Járj szerencsével! :))

Ajándék szesznek ne nézd a fokát!

(#5060) W!nman


W!nman
csendes tag

Sziasztok!

Infopatika szerviz részlegével bajlódom...
Konkrétan:
Van egy IAudio 5 1GB-os lejátszóm, mely immáron 4,5éves, de utóbbi időben majdnem 3hónapot volt náluk szervizben.
Novemberben leadtam azzal a hibával, hogy néha nem látja magán a lejátszó a fájlokat, vagy másoláskor, vagy formázáskor meghal... Egyből memóriahibára gondoltam, főleg, hogy nagyon sokat használtam már tényleg. 3K-ért nekem forrasztás hibát írtak, kijavították. Egy ideig tényleg hibamentes volt, de nem sokáig, kb 1hétig... Azalatt nem is tudom, h töltöttem-e meg teljesen a memóriáját, illetve hány alkalommal másolgattam rá. Ezt követően sokkal rosszabb lett a helyzet, mert formázni se tudtam sehányszor... Jeleztem nekik ezt frissen, visszavinni pedig bő 2hónap után vittem vissza nekik(3hónapot vállalnak rá).

Ezen kívül a 3ledből egyébként javítás után a zöld nem égett. Ezt jeleztem, h korrigálják, gondoltam, tuti vmi trehány javította... Jött a válasz: kiégett a zöld LED!!!!:D Visszaírtam... Led? Kiégett? Köszönöm, nem kérem a szolgáltatást... (Tudom, h ki tud égni, de én még nem találkoztam ilyennel... Másrészt 100év felett van az élettartamuk ha jól tudom.)

Na szóval visszavittem és bő 40nap után, mikor már napi szinten írtam, h mi van a lejátszómmal... Jött egy válasz, h jött még egy iaudio 5, így sikerült könnyen kiszűrni a hibát: meghalt a memória, cserélték... Gyakorlatilag ma elhoztam és nem... Maradt a probléma!

Kérdésem az lenne, hogy mit tehetek ez ügyben? Megvan az összes email, dátumok, minden... Írtam nekik is, remélem tartják a hátukat is kijavítják végre normálisan...
De egyébként megfejtettem miért nem csinálták meg... Mikor forrasztáshibát mondtak elkértek 3K-t(+2400 hold gomb csere, mert bíztam, h jó lesz, akkor ez is legyen jó újra), most pedig nem tudtak bepaliznia világítás modul cseréjére (2K lett volna), így kb szuficites lett volna nekik ez a teljes buli, így csak kamuztak, h memóriát cseréltek... Mekkora görény emberek, hihetetlen. És ültek a 2alkalommal a lejátszómon kb 80napot... A semmiért... És én meg fizettem 5400at nekik, meg rohangáltam... :(( :(

Előre is köszi a válaszokat!

(#5061) ProdyG


ProdyG
senior tag

elromlott az LG monitorom, a szervizben nem tudták megcsinálni, ezért kiállítottak egy űrlapot, hogy cserés, ezt vigyem vissza a metróba és ott intézik a dolgot.
el is mentem a metroba, azt akarják, hogy az árát vásároljam le. ez nagyon király, örülök is neki, de most hirtelen nem tudok egy összegben levásárolni 52 ezer forintot. azt állítják, hogy csak egy összegben vásárolhatom le. én igazából részletekben szeretném....
az lenne a kérdésem, hogy nincs valami olyan szabály, hogy ha nem tudnak nekem adni pontosan olyan típusú monitort, amilyenem volt, akkor kérhetem azt, hogy adják vissza a pénzt? tehát igazából az érdekelne, hogy milyen lehetőségeim vannak, mert 52 ezer egy összegben kicsit durva most így hirtelen.....köszi

(#5062) stifi válasza ProdyG (#5061) üzenetére


stifi
senior tag

a húsvéti kötözött sonka csak 550 Ft / kg most, tudnál venni száz kilót :)

egyébként ha nem tudják cserélni, pénz vissza
ha erősködnek hogy vásárold le, rajtad múlik csak, hogy megteszed-e
igazából én vennék egy túrórudit, és az 52ezres nyugtával fizetnék, tehát levásárolnám és a visszajárót kpban kérném :)

Nincs időm kedvesnek lenni!

(#5063) ProdyG válasza stifi (#5062) üzenetére


ProdyG
senior tag

kérdeztem már több embert, és eddig szinte senki se azt mondta, mint te. szerintük a pénz semmiképp nem jár vissza. ezért nem tudom mit csináljak, mert mindenki mást mond.

(#5064) Ariadne válasza ProdyG (#5061) üzenetére


Ariadne
őstag

Íme a jogszabályok: ebbe a hszembe belinkeltem az elérhetőségüket.

Ha még van rá jótállás, és nem tudják megjavítani, sem pedig másik ugyanolyat adni, akkor kötelesek az eredeti vételárat visszaadni. Rossz helyen kérdezgethettél eddig, mert pár évtizede már ez a szabály. ;)

És egyedül a kereskedővel állsz jogviszonyban, tehát a metróval. Mivel metróról van szó, gyanítom cégesen vásároltad, de ez a szabály ilyenkor is ugyanúgy él.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5065) Ariadne válasza W!nman (#5060) üzenetére


Ariadne
őstag

4,5 éves? Mennyi jótállás van rá, hogy még mindig garanciában javítják?

Mert ha már nincs rá jótállás (szavatosság biztosan nincs már), akkor itt a vita tárgya önmagában a javítás milyensége lehet
Elvileg a ez a rendelet vonatkozik az esetre, vagyis 20k feletti javításra kötelező 6 hónap jótállás van, de persze ettől függetlenül ennél kisebb összegnél is lehet elvileg peres úton sikerre jutni.

Itt viszont ők úgy járnak el, mintha jótállás lenne, ami nagyon kedves tőlük, de ha lejárt a jótállás, akkor cserére például biztosan nem lehet rászorítani őket, legfeljebb arra, hogy a javítást tisztességesen végezzék el, vagy mondják azt, hogy bocs, nem javítható. És akkor bizony ez van.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5066) ProdyG válasza Ariadne (#5064) üzenetére


ProdyG
senior tag

én is erre gondoltam, amit te írtál. de amíg nem vagyok biztos ebben, addig nem ugrálok :)
de így este bemegyek és megmondom akkor nekik ezt. csak nem tudom mit csináljak, ha azt mondják, hogy hülyeséget beszélek. nem vagyok az az üvöltözős, balhézós típus....

(#5067) Ariadne válasza ProdyG (#5066) üzenetére


Ariadne
őstag

Linkeltem a jogszabályokat, nyomtasd ki, lobogtasd. Az NFH honlapján egyébként ha keresgélsz, emlékeim szerint van összefoglaló is arról, hogyan kell eljárniuk, talán az a legjobb lobogtatásra.
Ha ellenállnak, vásárlók könyve beírás, békéltető testület, valamint általában haszontalan, ám jóleső bejelentés az NFH felé. Mese nincs, határozottan kell fellépni.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5068) stifi válasza ProdyG (#5066) üzenetére


stifi
senior tag

szerintem nyugodtan írd akkor be a panaszkönyvbe, hogy ez és ez a jogszabály szerint nem kaptad vissza a vételárat
a saját példányodat meg másold le és juttasd el a kifüggesztett békéltető testületnek

nem mondom, hogy gyors lesz a folyamat, de a hangod se kell felemelni :)

szerk: Ariadne már leírta ugyanezt, király :)

[ Szerkesztve ]

Nincs időm kedvesnek lenni!

(#5069) W!nman válasza Ariadne (#5065) üzenetére


W!nman
csendes tag

Szia!

Jelen esetben a garit, a javításra értettem. Infopatika eddigi javítások során 3hó garit adott mindig... Így vittem most februárban vissza 2-jára. De tegnap írtam nekik fogyasztóvédelmes levelet, ma hívtam őket, mély elnézések közepette mondták, h vigyem be -be is vittem újra- és sürgősségivel, garisan "újra" megcsinálják... Ezúttal már remélem jól...
Deha megint tré lesz, akkor tuti megbolygatom az ügyet, de egyelőre most csak várok...
Köszi azért a reakciód!:)

(#5070) Ariadne válasza W!nman (#5069) üzenetére


Ariadne
őstag

Ezek szerint magára a készülékre már nem volt jótállás, maga a cég vállalt a javításra 3 hónapot. Ilyen esetben a konkrét feltételektől függ, amit elvileg meg kellene adniuk, hiszen ez a jogszabályhoz képest kedvezőbb bánásmód, ott meghatározhatja, mit vállal. Ilyen esetben csak akkor kérheted, hogy cseréljék például, ha ezt ők kifejezetten vállalták, különben nem. Ha ilyen nincs, akkor max. a javításért fizetett pénzt kérheted vissza, ha nem tudják megjavítani. 4-5 évvel a vásárlás után már niincs olyan jogszabály, ami kötelezné őket arra, hogy egyáltalán képesek legyenek megjavítani.

Viszont nekem ez egyelőre még mindig jó pont mind az iaudio, mind az infopatika részéről, mert azért akkor alapvetően jó márka, és az infopatika is jó fej, hogy vállal ilyet.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5071) gtamate2 válasza gtamate2 (#4999) üzenetére


gtamate2
veterán

Na visszaküldték, és kaptam helyette egy Gigabyte 9800GT OC-t, viszont nem tájékoztattak rólak hogy mire cserélik. Ez így rendben van? Ha én választhattam volna, nem hiszem hogy ezt a kártyát választottam volna....

*Sn0w

(#5072) Ariadne válasza gtamate2 (#5071) üzenetére


Ariadne
őstag

Hú az előzményeket most hirtelen nem találom, de ha jótállásos, akkor vagy javítják, vagy cserélik ugyanolyanra, vagy vételár visszafizet. Ehhez képest lehet (érdemes) alkudni arra, ha másik típust ajánlanak helyette, ha jobb, érdemes elfogadni. Az a minimum, hogy választhass, mit akarsz helyette...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5073) gtamate2 válasza Ariadne (#5072) üzenetére


gtamate2
veterán

Felhívtam őket, rákérdeztem az esetre, azt mondták e-mailben elküldték hogy mire cserélik. Az emailben az állt hogy a 96gt-met megjavították és küldik. Rákérdeztem hogy nincs-e lehetőség arra hogy esetleg egy másik kártyát válasszak, azt mondta nincs, rákérdeztem hogy miért, és azt mondták hogy megvárhatom a kártyámat az még kb 2 hét mire a gyártó visszaküldi. Azt mondtam hogy rendben akkor maradok ennél, nem tudtam mit mondani már. Most ferdített egyet, vagy tényleg ez a hivatalos procedúra? Sajnos csak telefonon tudok beszélni mivel elég messze lakok Bp-től.

*Sn0w

(#5074) ProdyG válasza Ariadne (#5067) üzenetére


ProdyG
senior tag

na bementem a Metro-ba felkészülten :)
elmondtam, hogy mi van, a csajszin láttam, hogy tudja, hogy nekem van igazam, így csak egy kis szájhúzogatás volt, de adták vissza a pénzt egyből. szóval semmi gáz nem volt.
csak az idegesít, hogy 2 nappal ezelőtt, amikor egy másik nő volt és amikor még én sem voltam képben, ő teljesen mást mondott, azt mondta, hogy le kell vásárolnom és azt is csak egy összegben tehetem meg (52 ezer forint). tehát hazudott......
nektek köszi a segítséget, nélkületek nem ment volna :)

(#5075) Gyuri27 válasza ProdyG (#5074) üzenetére


Gyuri27
félisten

Így kell müködnie.

gtamate2: a 9800 jobb mint a 9600. De ettől függetlenül a bolt eljárása nem törvényes. Illetve az iratlan szabályok szerint sem korrekt. Melyik bolt ez?

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#5076) gtamate2 válasza Gyuri27 (#5075) üzenetére


gtamate2
veterán

Szia! iPon lenne a bolt. Viszont olyan 10 munkanapon belül vagyunk még csak..

*Sn0w

(#5077) Ariadne válasza gtamate2 (#5076) üzenetére


Ariadne
őstag

Na várjál, akkor előszöris írj az iponos topikba, itt van a gőzben, majd ők válaszolnak konkrétan. Ők mindig nagyon szabályosan szoktak eljárni, szóval mindenképp kíváncsi lennék az ő verziójukra is.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5078) gtamate2 válasza Ariadne (#5077) üzenetére


gtamate2
veterán

A Tapasztalatok az Ipon Computerrel-re gondolsz?

*Sn0w

(#5079) Ariadne válasza gtamate2 (#5078) üzenetére


Ariadne
őstag

Igen. Írd be a sztorit, egészen biztosan tisztázódik, elég gyakran járnak erre. Az elején osztottam őket nagyon, de mióta a mostani felállásban intézik a garanciális ügyeket, egy szavam nem lehet rájuk.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5080) gtamate2 válasza Ariadne (#5079) üzenetére


gtamate2
veterán

okok beírtam, köszönöm a segítséget, remélem sikerül közös nevezőre jutni és kicserélhetem a kártyát.

*Sn0w

(#5081) gtamate2 válasza Ariadne (#5079) üzenetére


gtamate2
veterán

Beírtam már de még nem reagáltak rá

*Sn0w

(#5082) Ariadne válasza gtamate2 (#5081) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha vársz max egy-két napot, biztos jönnek és válaszolnak, nyugi. Bár most az ünnepek miatt jövő hétnél korábban gondolom ők sem dolgoznak.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5083) gtamate2 válasza Ariadne (#5082) üzenetére


gtamate2
veterán

Köszi, amúgy a 8 munkanapon belüli elállás érvényes erre is, nem?

*Sn0w

(#5084) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Sziasztok,gyors kérdés.

Vettem ebay-en egy használt htc telefont,amire elvielg még van garancia.
A telefont dobozában (amin szerepel az imei) kaptam meg,de nem garanciajegyet kaptam,hanem az eladás számláját, amin az előző vevő neve szerepel és a készülék imei száma (ezen felül a bolt neve és címe,ahol el lett adva,valamint a számla száma,szóval minden beazonosítható).

Az lenne a kérdésem,hogy vajon ha vmi baj lenne itthon az e-care (azt hiszem ők foglalkoznak a htc-k gariztatásával itthon) gariba javítattja ezen papír alapján,vagy kardoskodnának a garjegyért?

Illetve érdekelne a véleményetek a következő nem teljesen garancia kérdésről,de fogyasztóvédelmes téma szerintem:
Vettem vaterán egy használt telefont,se számla,se garancia nem volt hozzá. Az eladó nem volt budapesti,tehát postán és banki utalással zajlott az adásvétel,így adásvételi szerződés sem készült.
Ez volt fél éve.

Közben ellopták a telefonom. Még régebben csináltam két képet a telefonról,hátha érek velük valamit (telefon szétszedve,imei matrica premier plánban,mellette a személyim;imiei szám megjelenítve a kijelzőn,mellette a személyim). A lopásról készült feljelentés ,benne a telefon imei száma, majd elmentem letiltatni a telefont a három szolgáltatónál.
Mind a három mondta,hogy vagy adásvételi,vagy számla,vagy garlevél kell nekik (vagy egyszerre több is),azok amiket vittem nekik nem elegendőek arra,hogy ők letiltsák a telefonomat és hivatkoztak arra,hogy ez az ászfjükbe le van írva (halkan megjegyeztem,hogy mivel nem az ügyfelük akarok lenni,ezért nem fogadtam el az ászfet,de ez őket nem érdekli),sőt,a pannon még azzal is meggyanúsított,hogy a két fénykép biztos photoshop.

Amivel tudom bizonyítani a telefon tulajdoni viszonyát: vaterás mailek az adásvételről,az eladóval folytatott levelezés, rendőrségi feljelentés,a két fénykép,illetve a vodafone és a pannon hálózatából visszakereshető,hogy az én nevemen lévő kártyával volt használva fél évig a lopásig.
Szerintem ezekkel a telefon eredetét tejleskörűen bizonyítottam magam részéről.

Szerintem a szolgáltatók ászf-je enyhén szólva fogyasztóellenes,amikor ilyen kikötéseket tesznek a telefon letiltásával kapcsolatban,főleg,hogy itthon elég sokan használnak használt telefont,amihez nem mindig jár számla vagy garlevél,de legálisan az övé. Gondolom itt a profitmaximalizálás a lényeg,hogy minél többen (értsd: a tolvajok) használják a hálózatukat.

Szerintem elég lenne egy olyan kikötés,hogy a telefon tulaja minden kétséget kizáróan bizonyítsa a szolgáltatónak a telefon tulajdoni viszonyát a szolgáltatónak a letiltáskor,nem az,hogy ők előre meghatározzák a feltételeket.

De amiért írtam: szerintetek, ha beírok mind a háromnak a panaszkönyvébe, az ászfjük fogyasztóellenes kitétele miatt írok fogyvédelemnek,illetve bíróságon kérem azon ténynek a megállapítását,hogy a telefon az enyém érek el valamit?
Én csak a telefonomat szeretném letiltatni.

Írtam az eredeti eladónak,hogy csináljunk egy adásvételit visszadátumozva,de nem válaszolt,magam meg nem fogok hamisítani egyet a szolgáltatók kedvéért.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#5085) Ariadne válasza gtamate2 (#5083) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha a vásárlástól 8 munkanapon belül visszaküldöd, akkor igen.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5086) Gyuri27 válasza Zirowe (#5084) üzenetére


Gyuri27
félisten

Itthon csak akkor fogják javitani ingyen, ha a terméket európából vetted és európai garancia van rajta. Vagy európában vetted, ill európán kivül, de világ garancia van rá.

Ha valamit feketén veszel meg olcsóbban ne csodálkozz, hogy nem járnak azok a lehetőségek és szolgáltatások amik egy jogtiszta vásárlásnál megilleti a vevőt.
Így jártál.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5087) Ariadne válasza Zirowe (#5084) üzenetére


Ariadne
őstag

Első kérdés: ha itthon vásárolta az emberke és rendes üzletben vagy szolgáltatónál, akkor a jótállás ugyanúgy érvényes. A számlával tudod igazolni, hogy ott és akkor lett vásárolva, innentől a kisker köteles intézni a jótállást. Szerviz meg ugye mindig opcionális dolog.

Egy mobil adásvétele megköthető szóban is, nem kell feltétlenül írásba foglalni, nincs ilyen kötelezettség. Azt viszont nem teljesen vágom, hogy miért a szolgáltatóknál akarod letiltatni a készüléket, őszintén szólva nem hiszem, hogy kötelesek lennének ilyet tenni. Ha veszek egy mobilt a Nokia szalonban, annak semmi köze nem lesz egyik szolgáltatóhoz sem például... Szerintem érdemesebb bemenni az adott márka márkaboltjába, és ott megkérdezni, hogy tudnak-e tenni valamit.

mod: Egyébként meg csatlakozom Gyuri27-hez... Ha ebayen vetted, akkor valszeg tényleg nem magyar, így alig van esély arra, hogy lehessen gariztatni itthon, ez az olcsó ár másik oldala.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5088) Zirowe válasza Gyuri27 (#5086) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Németországban lett vásárolva a telefon vodafone szaküzletben,a számla német.
Azt hiszem a htc európai garanciát vállal,de itt a kérdés,hogy itthon elég-e nekik csak az eredeti számla.

Ne haragudj,de miből jött le neked,hogy feketén vettem?
Használt és nem lopott telefont vettem legálisan vaterán keresztül,ez jogtiszta vásárlásnak minősül. A telefonra a kora miatt nem volt garancia (több,mint két éves volt).

Ariadne:
Ha ellopják a telefonodat van lehetőséged arra, hogy minden szolgáltatónál letiltasd imei szám alapján azt,hogy a telefon ne tudjon feljelentkezni a hálózatukra, tehát ne legyen használható (más kérdés,ha megváltoztatják közben az imei számát).
A márkaszervizeknek ehhez semmi közük.

Tévedés: a garanciás készüléket vettem ebay-en (magánszemélytől,számlát csatolva nekem),miután a másikat ellopták. Amit elloptak azt vaterán vettem magánszemélytől,2éves használtan.

[ Szerkesztve ]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#5089) Ariadne válasza Zirowe (#5088) üzenetére


Ariadne
őstag

Ahogy utánanéztem a neten, úgy látszik, hogy nem sok értelme van letiltatni, mivel azonnal megváltoztatják klikk. A gond az, hogy nem tudok olyan jogszabályról, ami kötelezné a szolgáltatót arra, hogy bármilyen betévedő ember mobilját (nem tőlük vásároltat) letiltassák... Más meg nem nagyon kötelezheti őket.

A magyar jogszabályok alapján biztosan nem tudod érvényesíteni a jótállást erre a telefonra, és a szervizek sem szoktak szóbaállni a külföldön vásárolt készülékek tulajaival. Ha a gyártó általános szabályai alapján ezt mégis kötelesek lennének intézni, akkor a gyártónál kell panaszt tenni, és kiderül, ők mit tudnak/akarnak tenni.

mod: Ahogy megnéztem most egy-két szolgáltató honlapját, írják is, hogy adásvételi bemutatása mellett letiltható a nem náluk vásárolt is, valóban. Itt viszont bár általánosságban nem kötelező az írásbeliség mobilvásárlásnál, de a letiltás kérésénél teljesen indokolt, ugyanis ha bárkinek a kérésére letiltanának bármilyen készüléket, akkor simán letiltathatnám a haragosom készülékét, ez meg így azért nem megy. Szóval ebben az esetben szerintem teljesen indokolt, hogy adásvételit kérnek, és ha nincs, sajnos így jártál. Tanulság az, hogy mindenképp kell írásbeli adásvételi. Ha a másik fél hajlandó rá, lehet olyan megoldás, hogy az ő adásvételijéről kérsz másolatot, plusz írtok egy papírt mostani dátummal, hogy ekkor és ekkor eladta neked, az szeriintem már biztosan elég.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5090) Zirowe válasza Ariadne (#5089) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Tisztába vagyok azzal,hogy megváltoztathatják az imei számot (mint azt írtam is),ezzel is csak a dolgukat nehezíteném meg a tolvajoknak.

Feljelentés alapján egyébként igenis kötelességük letiltani a telefonját annak,aki bizonyítani tudja minden kétséget kizáróan,hogy a telefon az övé,és itt van a bibi,mert csak azt fogadják el bizonyítékként,amit ők előírnak.

Annak még utánanézek,hogy htc milyen garanciát vállal.

[ Szerkesztve ]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#5091) Ariadne válasza Ariadne (#5089) üzenetére


Ariadne
őstag

folytatás: Azt ugyanis nem tiltja semmilyen jogszabály, hogy egy korábban szóban kötött szerződést később írásba foglaljatok. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5092) Zirowe válasza Ariadne (#5091) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Tudom,de nem reagál az eladó,hamisítani meg nem fogom az aláírását a szolgáltatók miatt,főleg mert rendőrségi ügy is folyamatban van :)

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#5093) Ariadne válasza Zirowe (#5092) üzenetére


Ariadne
őstag

Akkor viszont nem tudok megoldást, nincs több ötletem. Az biztos, hogy az aláírását odahamisítani nem okos dolog, jól teszed, ha ilyet nem művelsz, mert te járhatsz pórul a végén. Én sem tudtam egyébként eddig, hogy a letiltatás miatt fontos lehet az írásbeli szerződés, mindenesetre tanulságos. Azért még egy próbát tennék nem szakszerviznél, hanem márkaüzletnél (pl. Nokia esetében egy Nokia szalonban), mivel ők a gyártók, csak tudnak tenni valamit...

A külföldi mobil garügyintézése meg a gyártótól függ, szóval ha tényleg van valamilyen worldwide vagy európai garanciája, ami még nem telt le és beletartozik a telefon, akkor ha az ittenit szerviz nem áll szóba veled (ami esélyes), írj panaszt a gyártónak, kb. ez az egyetlen lehetőség.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5094) gtamate2 válasza Ariadne (#5085) üzenetére


gtamate2
veterán

1.5 éve vásároltam de múlt hét csütörtökön ennek a terméknek újraindult a garanciája, szóval hogy is kell ezt értelmezni ilyen esetben? legjobb lenne egyeztetni hun]repaval, de telefonon azt mondta nem cseréli hanem megvárhatom a kártyámat 30 napon belül... most mit tudok tenni?

[ Szerkesztve ]

*Sn0w

(#5095) Ariadne válasza gtamate2 (#5094) üzenetére


Ariadne
őstag

Ez csak a vásárlástól érvényes, szóval nem alkalmazható semmiképp, csak ha most vetted és online.

Mitől indult újra a garanciája, kicserélték, vagyis új lap van nálad? Ha tudják javítani vagy cserélni, akkor azt el kell fogadnod. 15 napos ügyintézésre kell törekedniük. De én is kíváncsi vagyok nagyon Hun[repa oldalára is, remélem ünnepek után jönnek erre megint.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5096) gtamate2 válasza Ariadne (#5095) üzenetére


gtamate2
veterán

Most írt Hun[repa, a lényeg hogy 96gt-t nem tudták javítani szó nélkül 98gt-t küldtek és e helyett egy másikat szeretnék választani.

*Sn0w

(#5097) tlac válasza Ariadne (#5095) üzenetére


tlac
nagyúr

Ez csak a vásárlástól érvényes

nem a távollevők között kötött szerződésnél?
új cucc, új gar, nem új szerződés?

(#5098) Ariadne válasza tlac (#5097) üzenetére


Ariadne
őstag

Gondolkodom még rajta, de szerintem nem.
Itt vagy arról van szó, hogy beleegyezett abba, hogy a lapja helyett ezt a másikat kapja, ami szerződésmódosítás, tehát nem új szerződés kötéséről van szó. Vagy nem egyezett bele, akkor viszont a küldő cég hibázott, mert a vásárló nem köteles másik fajta lapot elfogadni, akkor emiatt kell másképp megoldani az egészet.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5099) gtamate2 válasza Ariadne (#5098) üzenetére


gtamate2
veterán

na ez az, írtak emailt hogy a 96gt kész, és küldtek egy 98gt oc-t mindenféle egyeztetés nélkül (ráadásul az xfx helyett egy gigabyte-ot, na de ez már csak részlet ugyebár)

*Sn0w

(#5100) okay


okay
aktív tag

Hello!
Egy alaplappal lenne problémám, stabilan müködik, de nem tud bizonyos funkciot.
Visszaküldtem szervizbe (Iponba), kiadták hogy teljesen rendben van, képet is küldtek rola.
A kép nem valami meggyözö, és nálam több alkatrész csere-beréje után is fennáll a hiba.
Leveleztünk, küldtem én is képet, azota semmi email tölük.
Nem vagyok Pesti, nem tudom hogy mit csináljak.
El akarnám adni az alaplapot mert szervizben mondák semmi baja.

Szeretnék máshonnan vásárolni, a Bluechip-re gondoltam. Vagy tudna valaki ajánlani egy garanciában korrekt boltot?

Mivel tudnék probálkozni az Iponnál? Vagy ha nem megy akkor egy korrekt bolt?
Köszi!

Nagyon jó Football Manager: http://www.powerplaymanager.com/r421088

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.